Dziurawy tłumik – GD Diesel

Postprzez Gieniu » 18 wrz 2005, 22:26

Znajomy wybłagał ode mnie pożyczenie auta..wiem że źle zrobiłem ale to była wyższa konieczność.. <jelen>

Problem w tym, że przed chwilą słyszałem moją Madzię na wolnych obrotach i ...o Boże !!

po pierwsze dziura w tłumiku – chodzi bardziej basowo i głośniej

po drugie – co gorsza – wydaje mi się że silnik chodził nierówno..tak jakby nie palił na jeden cylinder..nigdy nie słyszałem diesla z uszkodzonym tłumikiem dlatego pytam Was jak to sprawdzić..być może ten uszkodzony tłumik daje takie złudzenie słuchowe..chodzi o to że ja mam jego samochód (seicento z 2001 roku) i na jutro (poniedziałek) jesteśmy umówieni na oddanie kluczyków. Jak mu kluczyki oddam to dupa zbita, a tak pokażę co zepsuł i będzie naprawiał.

Sprawa jest pilna, help :(
Ostatnio edytowano 21 wrz 2005, 01:09 przez Gieniu, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lip 2004, 01:54
Posty: 68
Skąd: Legnica
Auto: teraż żadnego

Postprzez Grayson » 18 wrz 2005, 22:41

Najprostszy sposob to uruchomic auto podnies maske i zdejmowac fajke z swiecy z kazdego gara.jednak nie sadze ze poszedl cylinder.Powiedz mi ktory tlumik jest dziurawy?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 cze 2005, 13:22
Posty: 64
Skąd: Nakło nad Notecią

Postprzez Gieniu » 18 wrz 2005, 22:43

hej, to diesel jest, więc fajek niet a tłumik tylko jeden
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lip 2004, 01:54
Posty: 68
Skąd: Legnica
Auto: teraż żadnego

Postprzez magicadm » 18 wrz 2005, 22:44

Jak nie stracił na osiągach – to może być tylko tłumik....

Nie wiem co on z tym autkiem robił, ale żeby dwie usterki na raz....mało prawdopodobne – chyba, ze się pastwił....

Nie wiem ile ten Kolo jeździł autkiem, ale aby wypalić dziurę w tłoku weekend raczej nie wystarczy.....
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez Gieniu » 18 wrz 2005, 22:45

myślałem raczej o pękniętej głowicy...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lip 2004, 01:54
Posty: 68
Skąd: Legnica
Auto: teraż żadnego

Postprzez magicadm » 18 wrz 2005, 22:49

Gieniu napisał(a):myślałem raczej o pękniętej głowicy...


No to zmierz mu przyspieszenie do 100km/h, zbadaj elestyczność i porównaj z katalogiem....
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez Grayson » 18 wrz 2005, 22:59

Gieniu napisał(a):hej, to diesel jest, więc fajek niet a tłumik tylko jeden

Dzieki ze mnie obudziles <glupek2> .Niezly gips <lol> .To otworz mache i goscia przygazuj.Jezeli nie pali na jeden garnek to latwo to odczuc.Moze masz dziure przy kolektorze albo ci rura poszla.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 cze 2005, 13:22
Posty: 64
Skąd: Nakło nad Notecią

Postprzez magicadm » 18 wrz 2005, 23:05

a wodę bierze, buglocze w zbiorniku wyrównawczym?
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez Grayson » 18 wrz 2005, 23:18

Mozesz sprawdzic swieczki czy sie zarza.Wykrec swiece i podpinaj je kolejno do akumulatora,
jesli wszystkie grzeja to jedz sprawdzic koncowki wtryskiwaczy,
i ewentualnie je wymien.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 cze 2005, 13:22
Posty: 64
Skąd: Nakło nad Notecią

Postprzez tomekrvf » 18 wrz 2005, 23:53

Sprawdź czy reaguje na odcięcie paliwa rowno na kazdym cylindrze czyli bierzesz 17 w lape i luzujesz przewody wtryskowe na wtryskiwaczy na kazdym cylindrze i patrzysz jak no to reaguje silnik(minus przedsięwźięcia to ropa na silniku)
Jesli byłby martwy cylinder a paliwo byłoby podawane do niego to z tłumika szedłby niebieskosiwy dym i smród niespalonego paliwa.
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez Gieniu » 18 wrz 2005, 23:55

przed chwilą dorwałem gościa i taktycznie odpaliłem autko...chodzi na 4 garnki, ale odgłos czołgu.. jutro wizyta u spawacza niezbędna..dzięki za pomoc chłopaki !!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lip 2004, 01:54
Posty: 68
Skąd: Legnica
Auto: teraż żadnego

Postprzez Gieniu » 19 wrz 2005, 21:46

no ! Tłumik pospawany, madzia śmiga jak przedtem.. Ale wczoraj to miałem kupę strachu..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lip 2004, 01:54
Posty: 68
Skąd: Legnica
Auto: teraż żadnego

Postprzez mayer » 20 wrz 2005, 08:48

Gieniu napisał(a):Ale wczoraj to miałem kupę strachu..
_________________

diesel który ma problemy z jednym garem chodzi jak młockarnia, natychmiast byś to poznał dymi krztusi się a silnikiem tak szarpie że ma ochotę wyskoczyć z auta.. Spoko dziurawy wydech daje złudzenie że coś nie trybi ale przeważnie pomaga pospawanie i silnik sie "naprawia" :)
mayer
W124 300TD automat
mazda 626 GE 2,0 16V
W oczekiwaniu na małego Mayerka...:))))))
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 mar 2005, 16:36
Posty: 490 (0/1)
Skąd: poznań
Auto: Mercedes W124 300TD /mazda 626

Postprzez Gieniu » 21 wrz 2005, 01:13

tak dokładnie się stało :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lip 2004, 01:54
Posty: 68
Skąd: Legnica
Auto: teraż żadnego

Postprzez Martinek » 23 wrz 2005, 22:15

U mnie panowie nie bylo tak rozowo. Kupilem autko i jezdzilem po mechanikach i w pewnym momencie ktos mi powiedzial ze chyba jeden garnek nie chodzi ja myslalem ze to tlumik. Niestety TO NIE BYL TLUMIK
i po przejechaniu 1500km silnik padl :( Takze dmuchajcie na zimne bo szkoda 2000 ot tak sobie wydac

P.S Szkoda ze niewidzieliscie miny mojej zony jak jezdzilem miesiac po warsztatach i wymieniajac wszystko co sie da a tu na deserek serducho poszlo :D (moj pierwszy samochod <jelen> )
strucel po wielu transplantacjach ale udanych
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 wrz 2004, 13:54
Posty: 79
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 626GV 1991 2.0d

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6