Przekładka silnika z GC do GD – pytania

Postprzez ULTRON » 24 lip 2005, 14:39

Witam. Posiadam Mazdę 626 GC 2.0D '87 i chciałbym zamienić ją na coś nowszego, bo już trochę rdza ją zżera i drugi raz pękł mi [jaki?] wahacz poprzeczny, już mi się nie chce bawić tym szrotem. Wiem, że silnik 2.0d w GD jest prawie identyczny z tym z GC, to chyba bez problemu pownienem go tam wsadzić. Ale ciężko znaleźć GD diesla z uszkodzonym silnikiem. Więc moje pytanie jest takie, Jeśli kupiłbym GD benzynę- czy uda mi się wsadzić tam mojego diesla? Myślę, że musiałbym wsadzić cały silnik ze skrzynią biegów i półosiami, zbiornik też jest inny. Ile jeszcze podzespołów może się różnić? Zastanawiam się też czy dałoby radę wsadzić silnik i skrzynię diesla do 626 coupe '88-90.. Napiszcie jakie są wasze opinie na ten temat
Początkujący
 
Od: 24 lip 2005, 14:32
Posty: 6
Auto: 626 2.0D GC '87

Postprzez Waluś » 24 lip 2005, 15:57

ULTRON napisał(a):wsadzić silnik i skrzynię diesla do 626 coupe '88-90

weś przestań <szok>
A co do tematu to raczej sporo podzespołów miałbyś do wymiany, łacznie ze sporą czścią układu przeniesienia napędu i zawieszenia.
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez ULTRON » 24 lip 2005, 16:16

wiesz, jak się pracuje tylko dorywczo i ma się to co się ma to różne pomysły przychodzą do głowy. Ropa idzie w górę, najchętniej pozbyłbym się tego. Mam dwa takie silniki i dwie takie skrzynie biegów.
Początkujący
 
Od: 24 lip 2005, 14:32
Posty: 6
Auto: 626 2.0D GC '87

Postprzez Przemo » 24 lip 2005, 16:51

Skoro mówisz, że silniki są podobne (skoro masz wozik z 87 roku to podejrzewam że silniki są bardzo podobne, jeśli nie identyczne), więc elementy przeniesienia napędu powinny pasować z GD do twojego silnika, jest tylko jeden warunek musisz znaleźć uszkodzonego diesla, bo do benzyny może nie pasować. Wersje benzynowe mają chyba trochę inne elementy przeniesienia napędu, hamulce, piasty, itp, więc tu może być problem.
Ciekawe jest to co mówisz, że ciężko jest znaleźć mazde z uszkodzonym silnikiem RF7, jest to potwierdzenie na to że te silniki są niemal niezniszczalne (jeśli oczywiście się prawidłowo eksploatuje samochód).
Moja rada szukaj diesla GD, z uszkodzonym silnikiem, i wymieniaj sam silnik. Wersję coupe w dieslu chyba raczej nie występowały więc z tym może być problem.
Pozdrawiam Przemo
Generacja Doskonała
Obrazek
Mazda 626 GD 2.0 16V FE3 GT 4WS '87 120kkm & BMW 525d '00 160kkm
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 gru 2004, 22:14
Posty: 223
Skąd: okolice Kraka
Auto: 626 GD 2.0 16V GT 4WS

Postprzez ULTRON » 24 lip 2005, 17:04

czy są niezniszczalne nie wiem... W modelu GC głowice pękają czasami przy 1 cylindrze i też miałem taką przygodę (podobno w GD głowice już nie pękają) Widziałem jedną z przebiegiem 500.000km i miała się dobrze. Coupe raczej napewno nie występowały w dieslu i to by była chyba trochę śmiała transplantacja z niemałymi problemami po drodze :)
Początkujący
 
Od: 24 lip 2005, 14:32
Posty: 6
Auto: 626 2.0D GC '87

Postprzez Jaksa » 24 lip 2005, 19:30

Waluś napisał(a):weś przestań
A co do tematu to raczej sporo podzespołów miałbyś do wymiany,
Jak się ma duuuzo czasu to wszystko mozna <lol> fakt jest faktem ze cięzko będzie zrobic transplantację benzyna-diesel.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Grayson » 24 lip 2005, 22:22

Prosciej bedzie kupic benzyne i wsadzic gaz.Chyba ze jezdzisz na opalowce <lol> bo ropka i tak droga!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 cze 2005, 13:22
Posty: 64
Skąd: Nakło nad Notecią

Postprzez ULTRON » 24 lip 2005, 22:36

no ropka droga, ale koszty założenia instalacji to też zawsze coś...a silnik mój ma przejechane 80.000 km, jak na diesla to bardzo mało, w trasie pali piątkę, w mieście 6,5 jak spokojnie jeżdzę, pali na dotyk, nawet przy -20.
Początkujący
 
Od: 24 lip 2005, 14:32
Posty: 6
Auto: 626 2.0D GC '87

Postprzez Grayson » 26 lip 2005, 10:29

Gadasz!Jak juz stac cie na zakup uzywanego auta to stare sprzedaj w calosci lub na czesci to starczy ci instalke i jeszcze zostanie :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 cze 2005, 13:22
Posty: 64
Skąd: Nakło nad Notecią

Postprzez mirekg6 » 11 lut 2006, 13:09

Panowie czy jest możliwa przekładka silnika z GC d GD obydwa to 2.0D ? :D
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 16 gru 2004, 16:22
Posty: 13
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GD 2.0D 89r

Postprzez Riki » 12 lut 2006, 00:35

hmm mysle ze dalo by rade bez wiekszych przerobek ;) wkoncu to prawie identyczne silniki... rozna sie tylko detalami. ;)
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5584 (2/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Jaksa » 12 lut 2006, 13:21

mirekg6 napisał(a): z GC d GD
Widziałem takiego swapa ale to totalna pomyłka , tak jak napisał Riki , wszystko sie da w tym kraju zrobic tylko nie zawsze efekt koncowy jest zadawalający....obecnie motory do GD nie są takie drogie. :)
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez mirekg6 » 12 lut 2006, 16:05

Tak wiem że cena serduszek do madzi jest niska ale mi chodziło o info . Mam silnik cacuszko od GC i budę od GD za malutką kasiorkę. :D
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 16 gru 2004, 16:22
Posty: 13
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GD 2.0D 89r

Postprzez Jaksa » 12 lut 2006, 17:28

mirekg6 napisał(a): mi chodziło o info
Widziałem GD z motorkiem od GC więc mozna to zrobic <faja>
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Riki » 12 lut 2006, 18:46

Jaksa napisał(a):wszystko sie da w tym kraju zrobic tylko nie zawsze efekt koncowy jest zadawalający....


Jaksa spytam z ciekawosci, co jest nie tak po takim swapie?
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5584 (2/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez mirekg6 » 13 lut 2006, 10:30

Może jednak ktoś wie jakie i czy są rożnice w mocowaniu silnika :(
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 16 gru 2004, 16:22
Posty: 13
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GD 2.0D 89r

Postprzez Jaksa » 13 lut 2006, 21:30

mirekg6 napisał(a):Może jednak ktoś wie jakie i czy są rożnice w mocowaniu silnika
W tej GD ktorą widziałem było sporo dłubania przy poduszkach,wydechu jak i elektryce . Ogolnie sporo roboty ( chyba mało opłacalny temat )
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Riki » 13 lut 2006, 21:38

Jaksa napisał(a):W tej GD ktorą widziałem było sporo dłubania przy poduszkach,wydechu jak i elektryce . Ogolnie sporo roboty ( chyba mało opłacalny temat )


Rozumiem ;) to jak widac nie opłaca sie tego robic... silniki malo kosztuja lepiej chyba zapodac RF7 od GD i miec spokój, bo pewnie nie wiadomo czy pozniej nie wyjda jakies dodatkowe koszta jak tyle przerobek...

P.S mirekg6 a moze zapodaj sobie KLZE... <lol> :D :P ;)
Sorki za OT :P :]
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5584 (2/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez mirekg6 » 14 lut 2006, 09:39

Riki napisał(a):P.S mirekg6 a moze zapodaj sobie KLZE... <lol> :D :P ;)
Sorki za OT :P :]


Ja posiadam takowy silnik i dlatego się pytałem.
A te twoje docinki są do ................ :D
To forum jest przeznaczona właśnie do tagiego celu a nie do kpin !!!

Jaksa dzięki za odpowiedż i za polecenie pompiarza kilka miechów temu.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 16 gru 2004, 16:22
Posty: 13
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GD 2.0D 89r

Postprzez Riki » 14 lut 2006, 22:15

mirekg6 napisał(a):Ja posiadam takowy silnik i dlatego się pytałem.


Dobrze dobrze starałem sie odpowiedziec...


mirekg6 napisał(a):A te twoje docinki są do ................ zeby
To forum jest przeznaczona właśnie do tagiego celu a nie do kpin !!

Spokojnie... to był żart :P wyluzuj... <faja>
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5584 (2/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6