Nie odpala, brak iskry GD – moduł zapłonowy

Postprzez vip1012 » 28 lut 2009, 18:42

Witam! Mam problem ponieważ wczoraj podczas jazdy
silnik nagle zgasł (tak jak bym wyłączył zapłon) i od
amtej pory nie ma iskry. Wymienilem już cewkę WN
kable WN i moduł. Co to może jeszcze być?

Pozdrawiam vip1012
Ostatnio edytowano 1 mar 2009, 19:30 przez vip1012, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 3 sty 2009, 19:02
Posty: 18
Skąd: Chełm (Lubelskie)
Auto: 626 GE 1.8

Postprzez kattom » 28 lut 2009, 23:51

Różni Ludzie. Różne potrzeby. Jeden Zespół.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2007, 23:18
Posty: 59
Skąd: Mysłowice
Auto: XEDOS 6 CA KF

Postprzez vip1012 » 1 mar 2009, 12:13

No tak ale ja mam silnik na gażniku i nie mam czujnika
położenia wału i tego czujnika Halla (chyba)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 3 sty 2009, 19:02
Posty: 18
Skąd: Chełm (Lubelskie)
Auto: 626 GE 1.8

Postprzez MarekS » 1 mar 2009, 13:30

Sprawdziłeś czy po przekręceniu stacyjki jest napięcie w przewodzie, który jest przymocowany do zacisku + w cewce?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2004, 23:44
Posty: 103
Skąd: Gdynia
Auto: Mazda 626 1.8i 16V GW '99+LPG,
Honda Legend Coupe 1991 , 3,2 6V + LPG

Postprzez vip1012 » 1 mar 2009, 13:58

hmm... tego jeszcze nie spr... o juz ide spr.. zaraz bede wiedzial
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 3 sty 2009, 19:02
Posty: 18
Skąd: Chełm (Lubelskie)
Auto: 626 GE 1.8

Postprzez vip1012 » 1 mar 2009, 14:11

w przewodzie od stacyjki jest napięcie tj na akumulatorze na przewodzie od moduły jest 0,2V i na przewodzie od jakiegoś czegoś przymocowanego do aparatu nie ma wcale.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 3 sty 2009, 19:02
Posty: 18
Skąd: Chełm (Lubelskie)
Auto: 626 GE 1.8

Postprzez vip1012 » 1 mar 2009, 17:16

mogła by to być wina aparatu zapłonowego?
Bo jakoś nie chce mi się wierzyć że tak nagle
i bez żadnych objawów się skończył.
A i dodam że wcześniej samochód czasami przerywał
zazwyczaj na wysokich obrotach i przy tym obrotomierz wariował,
może to jest związane z tą awaria.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 3 sty 2009, 19:02
Posty: 18
Skąd: Chełm (Lubelskie)
Auto: 626 GE 1.8

Postprzez vip1012 » 1 mar 2009, 19:29

Problem rozwiązany. Winowajcą był kabelek idący z modułu do aparatu w aparacie był oberwany. Przylutowałem i cyk i pali :D
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 3 sty 2009, 19:02
Posty: 18
Skąd: Chełm (Lubelskie)
Auto: 626 GE 1.8

Postprzez boniekgg » 3 lis 2010, 19:05

walcze juz trzeci dzien i nic cewka sprawdzona zamieniony komputer i caly modul z kopulka i nic.nie jestem pewny co do modulu niby mam dwa ale ten drugi od chyba starszej wersji.ciekaw jestem czy komputer ma cos do gadania w zaplonie .przypadek naprawde ciekawy bo znam sie troszke na mechanice ale tutaj juz nawet jak to powiem sasiad tez nie daje rady wiec moze ktos z was mial cos takiego ze niby wszystko jest oki ale znalazl cos co nie bylo oki kazdy pomysl napewno bedzie dobry bo ja juz nie mam pomyslu a auto bardzo potrzebne.prosze o jakies rady dzieki.pozdro
Początkujący
 
Od: 3 lis 2010, 18:30
Posty: 7

Postprzez viron » 3 lis 2010, 21:05

A zasilanie do cewki masz.
Forumowicz
 
Od: 25 sie 2010, 21:38
Posty: 34
Skąd: lubelskie
Auto: mazda xedos 9 2,0 V6 TA. KF. 1994

Postprzez markmas » 3 lis 2010, 21:10

A minusik do silniczka masz podłączony? Może przewód się połamał i kombinujesz jak konik pod górkę :]

Pozdrawiam
Obrazek
Która następna? :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2008, 23:48
Posty: 567
Skąd: Warszawa
Auto: 323 BG 1.6 16V
&
626 GV 2.2i 12V

Postprzez boniekgg » 3 lis 2010, 23:14

zasilanie jest a minusik na silnik tez jest bo raczej rozrusznik by nie krecil. kwestja jest tego tematu ze jak biore aparat zaplonowy ktory ma powiedzmy czujnik halla i krece nim tak jak niby silnik to powinien dawac impuls i cewka powinna dawac iskre tylko zastanawiam sie czy brnac w kolejny wydatek na modul w kopulce czy jeszcze cos tam innego jest w tym ukladzie bo co udalo mi sie znalezc to jeden kabelek masowy z cewki idzie do komputera a drugi chyba do obrotomierza i nie wiem moze tu gdzies szukac problemu
Początkujący
 
Od: 3 lis 2010, 18:30
Posty: 7

Postprzez markmas » 3 lis 2010, 23:29

Niekoniecznie :P Przy połamanych przewodach może iść cała para w gwizdek. Rozrusznik będzie kręcił ale nie będzie dawał iskry. Co do reszty to się nie wypowiadam, bo z rozrusznikami miałem mało (na szczęście) doczynienia i nie będę opowiadał głupot. Jak chcesz to mogę poszukać jakiś schematów elektrycznych madzi i wrzucić do siebie na server. Może to coś pomoże :)

Pozdrawiam
Obrazek
Która następna? :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2008, 23:48
Posty: 567
Skąd: Warszawa
Auto: 323 BG 1.6 16V
&
626 GV 2.2i 12V

Postprzez adam626 » 4 lis 2010, 01:44

jak kręcisz aparatem w rękach to moduł nie ma masy
tutaj nie masz czujnika halla tylko indukcyjny
moduł który jest w aparacie wpina się w cewkę która jest pod indukcyjnym rotorem
sprawdź czy ta cewka ma ciągłość omomierzem po rozpięciu jej z modułem
uwaga jest delikatna, najlepiej ściągnąć rotor
modułu niestety nie sprawdzisz sam, najlepiej podmienić na dobry
cewka zapłonowa pasuje każda nisko omowa do zapłonów tranzystorowych(np zelmot do poloneza)
Szukam kogoś kto zaopiekuje się GD GT 4WS
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2003, 15:56
Posty: 774
Skąd: wawa
Auto: 626GD89 GT 4WS

Postprzez boniekgg » 4 lis 2010, 09:26

rozrusznik bez dobrej masy by nie krecil a co do cewki do wkladalem do innej bryki i silnik chodzi na niej musze sprawdzic mase aparatu moze faktycznie w reku nie mial masy i sam sobie robilem kiszke tyle ze jak zginela iskra to aparat jak i rreszta byla normalnie zamontowan.schemat jak by sie znalazl to bym nie pogardzil choc sam szukalem i lipa. a tak przy okazji co to jest ten rotor moze to to mi siadlo ,gdzie tego szukac?
ps. moge zamiast modulu zastosowac czujnik halla tylko zeby zprawdzic czy reszta ukladu jes okej bo wczoraj wziolem aparat od mazdy i podpiolem do fiesty zamiast czujnik halla i jak krecilem nim to jakas iskra pojawiala sie.
Początkujący
 
Od: 3 lis 2010, 18:30
Posty: 7

Postprzez markmas » 4 lis 2010, 11:40

boniekgg napisał(a):schemat jak by sie znalazl to bym nie pogardzil choc


Wieczorem poszukam i wrzucę na serwer. Wyślę Ci PW. Może coś sobie wydłubiesz :)

Pozdrawiam
Obrazek
Która następna? :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2008, 23:48
Posty: 567
Skąd: Warszawa
Auto: 323 BG 1.6 16V
&
626 GV 2.2i 12V

Postprzez adam626 » 4 lis 2010, 14:31

pod palcem w aparacie zapłonowym masz wciśnięta na sprężysty wałek taką czteroramienną gwiazdkę ze sprasowanych blach to jest rotor
w czasie obrotu zamyka i otwiera ona obwód magnetyczny który wywołuje indukcję w cewce która się znajduje pod rotorem i jest spięta z modułem zapłonowym który jest wewnątrz aparatu przykręcony 2 śrubkami(te śrubki trzymają jednocześnie tą cewkę z modułem i dają masę na moduł) ta indukcja powoduje powstanie impulsu na moduł który steruje cewką WN
z modułu masz dwa przewody bezpośrednio na cewkę WN
cała konstrukcja
Szukam kogoś kto zaopiekuje się GD GT 4WS
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2003, 15:56
Posty: 774
Skąd: wawa
Auto: 626GD89 GT 4WS

Postprzez boniekgg » 4 lis 2010, 16:49

no sie wszystko zgadza tylko teraz pytanie, po wlaczeniu zaplonu na plusie cewki jest prad i na masie tez przewody ze tak powiem od nowosci ida z cewki na modul, modul ten daje impuls na cewke probowka podpieta pod cewke pod minus powinna przygasac wtedy kiedy powinna byc iskra,co u mnie sie nie dzieje.caly czas swici jakby nic sie nie dzialow module wiec jezeli caly modul z tym rotorem i ta cewka pod nim jest w aparacie co faktycznie mam miejsce to jezeli chodzi o moj przypadek to mam spieprzonu modul..... chyba ze ta malutka cewka pod rotorem bo tez tak moze byc. idzie ja sprawdzic? a no i jak cos to ciekawa opcja bo samochod jeszcze jak wszystko bylo oki dojechal do celu za kilka godzin juz nie mial iskry kiedy na cewke masy dalem mase iskra sie znalazla ,potem z tydzien spokoju i teraz calkowita klapa. jak cos to ide powalczyc. tyle ze aparat dam do masy i nim pokrece.a no dodam tylko ze modul z aparatem caly podmienialem z mazdy ale starsza wersjia z tego co mi sie udalo dojsc to z wersji 87 rok tyle ze do glowicy pasuje wszystka tak jak ta moja, jedyne co to inny palec inna kopolka no i troszke inny modul w srodku na ale chyba impuls calosc daje jak kazdy inny aparat,,
Początkujący
 
Od: 3 lis 2010, 18:30
Posty: 7

Postprzez boniekgg » 4 lis 2010, 18:01

no i jak cos to dupa. dalem mase na orginalny aparat ten co byl caly czas w samochodzie i niec czyli stoi jak wryty tyle ze na tym aparacie jak dawalem mase ,dodam ze mase dawalem kabelkiem to na kabelku pojawiala sie malutkie iskrzenie. czyli cos tam podlaczalem a na tym starszym aparacie ktory myslalem ze jest napewno dobry no bo byl kupiony ,jak daje mase to nic sie nie dzieje jezeli chodzi o ta mase no bo oczywiscie nie wspomne o iskrze:–) teraz nie wiem czy kupic nowy modul zaplonowy ,kosztkolo 150zl czy caly aparat tyle ze wiadomo nie nowy w tej samej cenie???
Początkujący
 
Od: 3 lis 2010, 18:30
Posty: 7

Postprzez adam626 » 4 lis 2010, 23:57

moduł UniPointa kupisz a około 90zł
jest jakaś firma że nawet za 60zł sprzedają
skontaktuj się z http://www.bendiks.pl/

małą cewkę w aparacie sprawdzisz tylko czy ma ciągłość omomierzem
powinno być blisko zera omów jak będzie miała przebicie to też pokaże zero
ta część jest nie do kupienia
w maździe jako część nie występuje a zamienników nie ma
wtedy tylko nowy aparat
ja na początku wyjmowałem i wkładałem moduł bez zdejmowania rotora
i kiedyś uszkodziłem tą cewkę
musiałem odwinąć izolację znaleźć urwany koniec drucika i połączyć ze stykiem (tu się urywa przy przeginaniu styku) następnie to ponownie zaizolowałem i zalałem jakimś klejem polimerowym
tak już ze 100tyś km przejechała i kolejny moduł
niestety zamienniki nie są tak trwałe jak mitsubishi
myślę że to częściowo jest wina konstrukcji bo moduł pracuje cały czas w temperaturze pracy silnika
aparat zapłonowy nie jest izolowany termicznie od głowicy
nie wiem kto chyba Jacu626 używał tej cewki od poloneza ale nie znam szczegółów

a co do starszej wersji jak da się mechanicznie złożyć nie powinno być problemów
moduł z GC miał inny nieco rozstaw śrub i krztałt
w GD osmiozaworowe i dwunastozaworowe mają na oko taki sam moduł
choć aparaty są inaczej mocowane
szesnastozaworowy ma zupełnie inną konstrukcję
Szukam kogoś kto zaopiekuje się GD GT 4WS
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2003, 15:56
Posty: 774
Skąd: wawa
Auto: 626GD89 GT 4WS

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6