Wężyki podciśnień 626 GD – jak podłączyć?

Postprzez steven » 2 lut 2009, 13:32

Jestem po wymianie silnika, włożyłem 16V w miejsce 8V, przełożyłem cały osprzęt, problem pojawił się przy zaworkach podciśnień... kolory na przewodach się starły, nie wiem teraz jak podłączyć kable od komputera – tzn. która wtyczka do którego zaworka, wszystkie takie same :( łącznie mam 5 zaworków: 3 są za silnikiem, po środku a dwa pod silnikiem po lewej stronie... Czy dysponuje ktoś schematami jak je podłączyć, a najlepiej jakby miał ktoś moe zdjęcia, który wężyk gdzie idzie?? i którą kostkę w który zaworek włożyć?? acha teraz gdy mam je odłączone, komputer gada o błedach 26 27 28 35 i 41... i to właśnie są chyba te zaworki??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2008, 11:20
Posty: 755
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GD FE3 89'

Postprzez AREK00AR » 2 lut 2009, 21:44

może to ci pomoże
Początkujący
 
Od: 4 gru 2008, 18:56
Posty: 13
Skąd: ZIELONA GÓRA
Auto: MAZDA XEDOS V6 2.O 93 rok

Postprzez Waluś » 3 lut 2009, 01:40

hmmm to chyba schemat of FS/FP a nie FE3 :P
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez steven » 3 lut 2009, 14:09

no niestety to nie ten schemat :P
ja potrzebuję myślę bardziej fotek, żeby zobaczyć co gdzie idzie, bo nawet mając podobny schemat od FE3 nie wiedziałbym którą wtyczkę gdzie włożyc ;) chyba że kolorami byłoby opisane ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2008, 11:20
Posty: 755
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GD FE3 89'

Postprzez Waluś » 4 lut 2009, 00:02

jeśli wymieniałeś silnik z Fe na FE3 to kilku wtyczek i tak nie będziesz miał gdzie włożyć :P może ci brakować niektórych czujników i zaworów podciśnienia. to zupełnie inny motor. A ECU tez zmieniłeś ??
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez steven » 4 lut 2009, 00:26

no to opiszę jak to wszystko wyglądało ;)
miałem normlanego 90 konnego, którego zatarłem :( – nie sprawdziłem oleju... no i strzelił, kupiłem wersje coupe dohc ale okazało się, że silnik był już mocno zużyty, więc przełożyłem wszystko – komputer, wiązki, wiltr paliwa z przepływomierzem... no i kupiłem jeszcze jeden silnik... sprowadzają w Krakowie z Japonii ;p ale on jest troszke inny, znaczy inny kolektor ssący i ma czujnik uderzeniowy – w maździe nie widziałem go, natomiast tez kolektor nie ma tylu wężyków... ;) ogólnie jest śmiesznie, samochód jak ustawie poprawnie zapłon to nieprzyspiesza;p jak przyspieszę o jakieś 20 stopni poza tym że na niskich obrotach klekoczę – wiem rozwalam go troszkę :( to przyspiesza w miarę, w miarę ok... no i teraz nie wiem czy to może być wina tych wężyków... jeżeli chodzi o te zaworki to tylko mam podłączone te 2 które są pod kolekorem. :) poza tym po podłączeniu były jakieś błędy... prąd gdzieś znikał, teraz jest chyba ok, tylko nie wiem czy to że zawór wyprzedzenia kąta zapłonu uruchamia się dopiero przy ok. 5k obr... może powinien wcześniej??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2008, 11:20
Posty: 755
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GD FE3 89'

Postprzez adam626 » 4 lut 2009, 09:51

załóż swój kolektor i podłącz wszystko
Szukam kogoś kto zaopiekuje się GD GT 4WS
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2003, 15:56
Posty: 774
Skąd: wawa
Auto: 626GD89 GT 4WS

Postprzez steven » 4 lut 2009, 12:54

jutro tak też zrobię, jeszcze dzisiaj wystawię silnik i pokażę różnice, jeden forumowicz powiedział, że sprawdzi jak jest u niego i pomoże... ;)

a ty ADAM626 myślisz że ta mniejsza moc może być właśnie tym spowodowana??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2008, 11:20
Posty: 755
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GD FE3 89'

Postprzez adam626 » 4 lut 2009, 15:53

sprawdź wpierw ustawienie rozrządu
aż takiej różnicy podciśnienia nie powinny dawać
lewe powietrze albo otwarty egr mogą dawać spadki mocy ale chyba nie aż takie jak opisujesz
moze być tez sytuacja że zakupiony silnik jest w innej specyfikacji i ma jakies powazniejsze różnice mechaniczne ale w to watpię
Szukam kogoś kto zaopiekuje się GD GT 4WS
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2003, 15:56
Posty: 774
Skąd: wawa
Auto: 626GD89 GT 4WS

Postprzez Waluś » 4 lut 2009, 21:08

tutaj raczej obstawiałbym winę po stronie komputera. ten japoński to może być coś w stylu ZE w serii K... więc na twoim komputerze poprostu może nie chodzić. Jak przełożysz kolektor to powinno być po sprawie , choć pewnie parę koników będzie mniej niż miałby ten J-spec w wersji poprawnie zamontowanej i wysterowanej. Ale po przełożeniu twojego kolektora będziesz miał standardowe FE3
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez steven » 5 lut 2009, 13:38

no to nagrałem filmik, jak to mniej więcej wygląda... jakby ktoś wiedział jak podłączyć te zaworki, który do jakiej wtyczki to prosiłbym o pomoc ;)



filmik wrzuciłem na ytb myślę że rozdzielczość i opis wystarczająco łatwy ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2008, 11:20
Posty: 755
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GD FE3 89'

Postprzez Przemo » 5 lut 2009, 19:08

Miałeś przesłać mi na maila zdjęcie komory silnika z zaznaczonymi miejscami, które Cię interesują. Widzę że nagrałeś filmik, na którym wyjaśniłeś czego brakuje.
Porobiłem foty, lecz jest taka plątanina przewodów podciśnieniowych i elektrycznych, że ciężko na nich cokolwiek dostrzec. Na szczęście znalazłem ten schemat o którym Ci wspominałem, myślę że wiele wyjaśni.
A to cięgno które idzie od gruszki do kolektora to jest raczej sterowanie VICS-a, a nie przyśpieszenie zapłonu. VICS otwiera się w okolicach 4500 obr. Rzuciło mi się w oczy, że brakuje zbiornika podciśnienia do którego idą te przewody które pokazałeś. Najlepiej będzie jak przerzucisz kolektor lub przynajmniej samą przepustnice od poprzedniego silnika, bo w obecnej nie widać króćców na przewody od podciśnień.


Schemat
c22b8bcb48cd7af2.jpg


Foty
02e47e048faa25a6.jpg
2e02743cfa3c788d.jpg
4eaa84b5395c2e11.jpg
61e4046a2c990461.jpg
56a458f27edcbfad.jpg


PS. Jak widać do komory silnika szmatka dawno nie zaglądała.
Ostatnio edytowano 6 lut 2009, 23:18 przez Przemo, łącznie edytowano 1 raz
Pozdrawiam Przemo
Generacja Doskonała
Obrazek
Mazda 626 GD 2.0 16V FE3 GT 4WS '87 120kkm & BMW 525d '00 160kkm
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 gru 2004, 22:14
Posty: 223
Skąd: okolice Kraka
Auto: 626 GD 2.0 16V GT 4WS

Postprzez Waluś » 5 lut 2009, 21:30

hehe a ja myślałem że to w moim F2T jest dużo wężyków podciśnienia a tu zonk <lol>
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez steven » 5 lut 2009, 22:30

Przemo
bardzo dziękuję!!!! :) jutro lub w sobotę przekładam kolektor i przepustnicę, dam znać co powstało:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2008, 11:20
Posty: 755
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GD FE3 89'

Postprzez Przemo » 6 lut 2009, 23:22

Powodzenia, trzymam kciuki.
Pozdrawiam Przemo
Generacja Doskonała
Obrazek
Mazda 626 GD 2.0 16V FE3 GT 4WS '87 120kkm & BMW 525d '00 160kkm
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 gru 2004, 22:14
Posty: 223
Skąd: okolice Kraka
Auto: 626 GD 2.0 16V GT 4WS

Postprzez steven » 8 lut 2009, 12:23

no to wymieniłem, i nie wiem czy lepiej, na pewno mam jeszcze małą dziurkę w wydechu zaraz za kolektorem i z pewnością przeszkadza sondzie ;/ ;p na pewno też jest problem z wtryskiwaczami, bo nie dało rady wpiąć kostek w tamte czymś się różnią, więc listwę wtryskową zostawiłem, z resztą te z drugiego kolektora były mocno zużyte... ;) tyle że te są krótsze i coś marnie wchodzą – nie da się ich dokręcić tak jak powinno... :) jeszcze sporo pracy przede mną ;/ ;p a miało być już tak pięknie... jedyna pozytywna w tym wszystkim rzecz, to że nie przerywa między 3000-4000... ;)

przyspieszenia nie ma jeszcze prawidłowego, no ale zobaczymy jeszcze co da się z tymi wtryskami pokombinować i linkę gazu muszę naciągnąć ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2008, 11:20
Posty: 755
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GD FE3 89'

Postprzez wiesiek5 » 8 lut 2009, 13:54

2.0 16V FE3
Ostatnio edytowano 27 mar 2018, 23:28 przez wiesiek5, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 31 lip 2005, 18:04
Posty: 331

Postprzez steven » 8 lut 2009, 14:13

:) nie wiedziałem... teraz się wypłukałem z kasy... ;) a długo już stoją?? :) chociaż jak nie uda mi się z moim dojść do ładu to pewnie będę musiał odwiedzić ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2008, 11:20
Posty: 755
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GD FE3 89'

Postprzez steven » 8 lut 2009, 14:15

wiesiek5 a jakto nowy nie odpalany?? :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2008, 11:20
Posty: 755
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GD FE3 89'

Postprzez wiesiek5 » 8 lut 2009, 14:54

Tak jak byś w ASO sobie nowy zamówił!!!
Naprawie wyremontuje każdy silnik do mazdy , KJ.KL.KF.M6.CX7
Posiadam własne części specjalizacja Mazdy.
Forumowicz
 
Od: 31 lip 2005, 18:04
Posty: 331

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6