Niedogrzany silnik, niska temperatura – wadliwy termostat

Postprzez krzysiek626 » 8 sty 2005, 00:14

Gdy wskaźnik temp. dojdzie do połowy włącza mi się wentylator i spada do 1/3. A ogrzewanie mam ok cieplutko jak w piecu. Do reduktora ukrop dochodzi więc chyba tak musi mieć. Może czujnik źle wskazuje?
Mazda 626 coupe z przebiegiem 249000km + nowy nabytek Mitsubishi Galant 95r. z przebiegiem 109000km=Japońska jakość
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 sty 2005, 16:03
Posty: 93
Skąd: Łomża
Auto: Mazda 626coupe 2.0i GD FE6 89r

Postprzez GofNet » 8 sty 2005, 00:41

krzysiek626 napisał(a):Może czujnik źle wskazuje?
To akurat jest najprawdopodobniejszą przyczyną Twojej bezsenności nocnej.
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez krzysiek626 » 8 sty 2005, 00:52

Pewnie i tak ale aby było ok a czujnik swoją drogą :)
Mazda 626 coupe z przebiegiem 249000km + nowy nabytek Mitsubishi Galant 95r. z przebiegiem 109000km=Japońska jakość
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 sty 2005, 16:03
Posty: 93
Skąd: Łomża
Auto: Mazda 626coupe 2.0i GD FE6 89r

Postprzez Redoo » 8 sty 2005, 14:45

krzysiek626 napisał(a):Może czujnik źle wskazuje?
:]
Śmierć Jezdzi Szybko!!!My Jezdzimy Jeszcze Szybciej:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2004, 12:09
Posty: 1033
Skąd: Krakow
Auto: Mazda 626 GE 2.0 16v.LPG.

Postprzez Plastus » 8 sty 2005, 17:15

U mnie ciut ponad połowę, i z tego co obserwuję w samochodach innych marek połóweczka jest wszędzie akuratna :)
Początkujący
 
Od: 1 maja 2004, 15:28
Posty: 12
Skąd: Jelenia Góra
Auto: Mazda 626 GD 2.0 D '91

Postprzez krzysiek626 » 8 sty 2005, 17:19

Sprawdzałem mam wszystko ok chyba tak musi mieć. Za połową to mi sie wentylator włącza i temp spada do 1/3.
Mazda 626 coupe z przebiegiem 249000km + nowy nabytek Mitsubishi Galant 95r. z przebiegiem 109000km=Japońska jakość
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 sty 2005, 16:03
Posty: 93
Skąd: Łomża
Auto: Mazda 626coupe 2.0i GD FE6 89r

Postprzez krzysiek626 » 14 sty 2005, 16:24

Pomocy! Dla pewności kupiłem orginalny termostat i czujnik temp. teraz mi pokazuje 1/5 na skali i sie nagrzac nie chce. Co z tym jest? Czy może być jeszcze jakaś przyczyna tego z innego powodu? Po 20 minutach pracy silnika udało sie osiągnąc ponad połowę poczym włączył się wentylator i opadło poniżej 1/2. Pomocy...
Mazda 626 coupe z przebiegiem 249000km + nowy nabytek Mitsubishi Galant 95r. z przebiegiem 109000km=Japońska jakość
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 sty 2005, 16:03
Posty: 93
Skąd: Łomża
Auto: Mazda 626coupe 2.0i GD FE6 89r

Postprzez Redoo » 14 sty 2005, 19:44

Kurcze a jestes pewien ze silnik jest niedogrzany???Kuzwa a moze wskaznik sie zjeba... bo nima bola jak wszystko jest oki to musi grac a przeciez nawed zimno nie jest na polu he he pomysle nad tym.
Śmierć Jezdzi Szybko!!!My Jezdzimy Jeszcze Szybciej:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2004, 12:09
Posty: 1033
Skąd: Krakow
Auto: Mazda 626 GE 2.0 16v.LPG.

Postprzez krzysiek626 » 14 sty 2005, 21:58

MOja jest dziwna tak jakby miała dużą ilość płynu do nagrzania zdziwiłem się przy wymianie że wlałem 8.5 litra płynu do układu chłodzenia. A z czujnikiem to nie wiem jak sie uda zagrzac po długim czasie postoju ponad połowe skali to wentylator się włączy i wychładza do niecałej połowy skali.Ogrzewanie mam wtedy upał. Kupiłem dziś kolejny orginalny termostat znów za 39zł może tamten nowy był od razu zepsuty dziwne że na każdym termostacie trzyma inną temp. Jutro rano zmienię i zobacze jak będą znów dziwne zmiany to napiszę co zauważę. Chyba noc będzie bezsenna bo nic mi nie przychodzi co to może z tym być a próbowałem wszystkiego?
Mazda 626 coupe z przebiegiem 249000km + nowy nabytek Mitsubishi Galant 95r. z przebiegiem 109000km=Japońska jakość
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 sty 2005, 16:03
Posty: 93
Skąd: Łomża
Auto: Mazda 626coupe 2.0i GD FE6 89r

Postprzez Jaksa » 14 sty 2005, 23:39

krzysiek626 napisał(a): Kupiłem dziś kolejny orginalny termostat znów za 39zł
Za taką kase to zamiennik , nowy oryginał kosztuje prawie 90 dych sprzedają tylko Autoryzowani Dilerzy....
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez krzysiek626 » 15 sty 2005, 14:40

Hej sprawa rozwiązana. Nowy termostat był kijowy wymieniłem dziś jest ok ten co teraz założyłem kosztował 39 złotych firmy HGK Made in Japan zapakowany był w pudełku i zafoliowany a kupiony w andaro nie wiem może i nie orginał ale najważniejsze ze nie JC iże japoński w każdym razie bardzo dokładnie zrobiony(oceniając po wyglądzie) ten ostatni się nie domykał a 1 miałem wymieniony jak auto kupiłem był niestety z JC bo innego nie było kosztował 16zł. Teraz to jestem zadowolony od razu w srodku cieplej a na skali mam tak między 1/3 a 1/2. Za połową włączasię wentylator.
Mazda 626 coupe z przebiegiem 249000km + nowy nabytek Mitsubishi Galant 95r. z przebiegiem 109000km=Japońska jakość
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 sty 2005, 16:03
Posty: 93
Skąd: Łomża
Auto: Mazda 626coupe 2.0i GD FE6 89r

Postprzez Gregor121 » 27 sty 2010, 19:00

Witam sedecznie potrzebuje pomocy posiadam od niedawna mazde 626 90 r 1.8 autko ogulnie ok tylko cholernie zimne temperatura silnika ok80 stopni a w srodku zimno po otworzeniu maski w zbiorniczku wyruwnawczym zawsze jest poziom ołutn przekraczający stan max a w chłodnicy jest go brak prosze o pomoc
Gregor121
 

Postprzez Small_Boy » 27 sty 2010, 20:25

Miałem podobny jak rozwaliłem chłodnice :/ cały płyn z niej wyleciał a w zbiorniczku wyrównawczym nawet o milimetr poziom nie spadł a że przed i po wymianie chłodnicy nigdy nie było problemu z temperaturami olałem sprawe ale też się chętnie dowiem przyczyny takiego stanu.
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2007, 00:55
Posty: 123
Skąd: Opole
Auto: MX-3 1.6 16V 96r. + LPG

Postprzez mackoGD » 30 sty 2010, 00:52

Gregor121 napisał(a):po otworzeniu maski w zbiorniczku wyruwnawczym zawsze jest poziom ołutn przekraczający stan max a w chłodnicy jest go brak prosze o pomoc


Płyn może być wypychany przez korek chłodnicy (wraz z rozgrzewaniem silnika), potem jak silnik stygnie płyn powinien być zasysany z powrotem. Jak masz możliwość wymień korek lub spróbuj dorobić uszczelkę (ja kiedyś wyciąłem z dętki i było OK).
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2007, 21:28
Posty: 179 (1/0)
Skąd: Drzewina/Tczew
Auto: Xedos 6 2.0 a/t '99 LPG Tech
Honda Varadero XL 125
Mazda 6 GY 2.0B '07

Postprzez Gregor121 » 30 sty 2010, 08:59

Witam serdecznie dziękuje za cenną uwage zastosuje ten patent
Acz kolwiek po przelaniu płynu ze zbiorniczka wyruwnawczego do chłodnicy plyn przestał wracać do niego i cholera wie co jest
Gregor121
 

Postprzez alf28 » 30 sty 2010, 10:28

uzupełnij zbiornik i zalej chłodnice na full.i powinno być ok.
i znowu piękny słoneczny dzień
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2006, 10:20
Posty: 728
Skąd: Wieś
Auto: 6 2.0i . i 323f BA z5

Postprzez homan » 5 lut 2010, 15:04

a ja do swej 626 po wszelkich kombinacjach, odpowietrzeniach chłodnicy, termostacie, wsadziłem karton przed chłodnicę i teraz grzeje prawie jak 323 no i nie marznę :)
ujek chce kl-ze !!

626 jest | 323 jest | 626 MPS jak Bóg do to bydzie :)

SPRZEDAM ELF 5W30 5l za 100zł, możliwość obioru w Katowicach, Bytomiu, Gliwicach, TG, Lublińcu ...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2009, 00:55
Posty: 68
Skąd: SLU
Auto: Były 323 BG B3 && 626 GE FP

Postprzez adam626 » 9 lut 2010, 23:22

wymień korek chłodnicy i termostat
uważaj bo są dwa rodzaje 82C i 88C
oryginalnie na nasz region były 88 te 6 stopni naprawdę robi dużą różnicę w zimie
co do kartonu przed chłodnicą
jeśli pomaga to na pewno trzeba wymienić termostat
mi kilka razy się już zepsuł i tylko raz w pozycji zamkniętej
przeważnie pozostawał otwarty wtedy marzłem i spalanie odpowiednio rosło
Szukam kogoś kto zaopiekuje się GD GT 4WS
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2003, 15:56
Posty: 774
Skąd: wawa
Auto: 626GD89 GT 4WS

Postprzez homan » 10 lut 2010, 00:08

adam626 napisał(a):wymień korek chłodnicy i termostat
uważaj bo są dwa rodzaje 82C i 88C
oryginalnie na nasz region były 88 te 6 stopni naprawdę robi dużą różnicę w zimie
co do kartonu przed chłodnicą
jeśli pomaga to na pewno trzeba wymienić termostat
mi kilka razy się już zepsuł i tylko raz w pozycji zamkniętej
przeważnie pozostawał otwarty wtedy marzłem i spalanie odpowiednio rosło


właśnie że mam termostat dobry
ujek chce kl-ze !!

626 jest | 323 jest | 626 MPS jak Bóg do to bydzie :)

SPRZEDAM ELF 5W30 5l za 100zł, możliwość obioru w Katowicach, Bytomiu, Gliwicach, TG, Lublińcu ...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2009, 00:55
Posty: 68
Skąd: SLU
Auto: Były 323 BG B3 && 626 GE FP

Postprzez Waluś » 10 lut 2010, 10:55

właśnie że mam termostat dobry


po czym wnosisz ??
po tym że go niedawno wymieniłeś czy po tym że wczoraj sprawdziłeś ??

bo uwierz mi że to co kupujesz w sklepie jest różnej jakości, a sprawności tegoż wynalazku na oko nie widać :)
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6