termostat może się otwierać i zamykać tylko np przy 70 stopniach
jeżeli pomaga przesłonienie chłodnicy to znaczy że termostat jest już w tej temperaturze otwarty
bo działa obieg chłodnicy
najlepiej to jest mieć termometr laboratoryjny i wsadzić termostat do garnka razem z termometrem
włączyć gaz i zobaczyć przy jakiej temperaturze się otworzy, lepiej nie gotować
a termostaty trafiają się naprawdę różnej jakości
Niedogrzany silnik, niska temperatura – wadliwy termostat
Szukam kogoś kto zaopiekuje się GD GT 4WS
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
- Od: 18 lis 2003, 15:56
- Posty: 774
- Skąd: wawa
- Auto: 626GD89 GT 4WS
sprawdzałem go w czajniku bezprzewodowym na początku mrozów, cóż sprawdzę go jeszcze raz
ujek chce kl-ze !!
626 jest | 323 jest | 626 MPS jak Bóg do to bydzie :)
SPRZEDAM ELF 5W30 5l za 100zł, możliwość obioru w Katowicach, Bytomiu, Gliwicach, TG, Lublińcu ...
626 jest | 323 jest | 626 MPS jak Bóg do to bydzie :)
SPRZEDAM ELF 5W30 5l za 100zł, możliwość obioru w Katowicach, Bytomiu, Gliwicach, TG, Lublińcu ...
- Od: 1 lut 2009, 00:55
- Posty: 68
- Skąd: SLU
- Auto: Były 323 BG B3 && 626 GE FP
mam podobny problem z temperaturą i też przesłoniłem chłodnicę
z tym, ze na razie nie robię z tym nic – będzie wymiana hurtem
z tym, ze na razie nie robię z tym nic – będzie wymiana hurtem
-
www.czelej.net
- Od: 4 lut 2008, 02:41
- Posty: 2350 (22/37)
- Skąd: Mark k. Warszawy/Podlasie
- Auto: GH '10 L5 125KW
CR '08 LF 107KW
Szefu 626 napisał(a):Termostat Wahler + porządne odpowietrzenie = problem z głowy, sprawdzone na własnej skórze
mam inny sposób –>swap
-
www.czelej.net
- Od: 4 lut 2008, 02:41
- Posty: 2350 (22/37)
- Skąd: Mark k. Warszawy/Podlasie
- Auto: GH '10 L5 125KW
CR '08 LF 107KW
Szefu 626 napisał(a):PLaster napisał(a):swap
Obyś tylko nie wpadł z deszczu pod rynnę
i tak bywa
-
www.czelej.net
- Od: 4 lut 2008, 02:41
- Posty: 2350 (22/37)
- Skąd: Mark k. Warszawy/Podlasie
- Auto: GH '10 L5 125KW
CR '08 LF 107KW
witam,
mam pytanie odnośnie temperatury pracy silnika
a dokładniej w jakiej pozycji powinna znajdować się wskazówka licznika na desce rozdzielczej, bo wydaje mi się, że u mnie wskazówka pokazuje zbyt mało,
poza tym w mroźne dni ciężko aby dmuchało gorącym powietrzem, cały układ był płukany przed zimą ale to niedużo pomogło,
wczoraj zauważyłem że w korku na mieście gdy wskazówka była idealnie pionowo w samochodzie bardzo szybko zrobiło się ciepło, bo wyjechaniu na trasę wskazówka opadła mniej więcej do pozycji takiej jak na zdjęciu i od razu odczuwalne było że powietrze z kratek już nie jest takie ciepłe.
Wydaje mi się że może termostat otwiera się zbyt szybko i nie pozwala się bardziej nagrzać ?
Samochód to mazda 626 GD 2.0 8 zaworowa 90KM
oto zdjęcie jak to u mnie wygląda, to chyba jest około 75 stopni, i w tej pozycji jest zawsze po nagrzaniu się samochodu
mam pytanie odnośnie temperatury pracy silnika
a dokładniej w jakiej pozycji powinna znajdować się wskazówka licznika na desce rozdzielczej, bo wydaje mi się, że u mnie wskazówka pokazuje zbyt mało,
poza tym w mroźne dni ciężko aby dmuchało gorącym powietrzem, cały układ był płukany przed zimą ale to niedużo pomogło,
wczoraj zauważyłem że w korku na mieście gdy wskazówka była idealnie pionowo w samochodzie bardzo szybko zrobiło się ciepło, bo wyjechaniu na trasę wskazówka opadła mniej więcej do pozycji takiej jak na zdjęciu i od razu odczuwalne było że powietrze z kratek już nie jest takie ciepłe.
Wydaje mi się że może termostat otwiera się zbyt szybko i nie pozwala się bardziej nagrzać ?
Samochód to mazda 626 GD 2.0 8 zaworowa 90KM
oto zdjęcie jak to u mnie wygląda, to chyba jest około 75 stopni, i w tej pozycji jest zawsze po nagrzaniu się samochodu
- Od: 13 lip 2010, 16:17
- Posty: 27
- Skąd: Biłgoraj
- Auto: Mazda 626 GD coupe
wskazówka ma być idealnie w połowie.
Termostat na pierwszy ogień do wymiany.
Termostat na pierwszy ogień do wymiany.
Czasami i termostat nie wyrobi jak u mnie było -20 na dworze to nie moglem auta dogrzać. Doraźną pomocą jest karton w zderzaku przed chłodnicą Da się go fajnie zamocować na "trytki" w srodku zderzaka. A wskazówka powinna być w pionie.
Ja też od razu zapytam o tą wskazówkę – już w drugiej coupetce 2.2i mam tak, że silnik jakby swoją temperaturę normalną ma trochę bardziej przesuniętą w stronę prawą (wg wskazówki na desce). Praktycznie nigdy nie zatrzymuje się w połowie. Czy to normalne?
Ja też od razu zapytam o tą wskazówkę – już w drugiej coupetce 2.2i mam tak, że silnik jakby swoją temperaturę normalną ma trochę bardziej przesuniętą w stronę prawą (wg wskazówki na desce). Praktycznie nigdy nie zatrzymuje się w połowie. Czy to normalne?
Mazda 626 coupe '90 / Mazda 626 Coupe '89 / Mazda 323 BA GT '94
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
w tym tygodniu postaram się wymienić ten termostat, i wtedy zobaczę czy ogrzewanie będzie takie jak powinno, i czy wskazówka będzie stała w pionie
chłodnica jest zasłonięta kartonem jak tylko temperatury spadły poniżej zera, ale nie dużo to pomogło
chłodnica jest zasłonięta kartonem jak tylko temperatury spadły poniżej zera, ale nie dużo to pomogło
- Od: 13 lip 2010, 16:17
- Posty: 27
- Skąd: Biłgoraj
- Auto: Mazda 626 GD coupe
roxygenium napisał(a): silnik jakby swoją temperaturę normalną ma trochę bardziej przesuniętą w stronę prawą
Raczej ten typ tak ma. Swego czasu bawiłem się w wymianę zegarów na inne w GE i w każdych była delikatna różnica raz w lewo raz w prawo.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6