Strona 2 z 5

PostNapisane: 17 mar 2009, 23:19
przez Pietrzu
Mazda 626GE 2.0 16V 115KM
Miasto 10l 98pb

PostNapisane: 19 mar 2009, 09:47
przez AleksanderVM
Dla porównania:

Volvo s40 '96
2.0i 16v automat 140KM
silnik Renault

benzyna:
miasto 12,3
trasa 8,0

gaz:
miasto 14,0 – 16,0 (lato/zima)
trasa 8,9

średnia prędkość wg komputera w trasie to około 90km/h, max 145km/h

PostNapisane: 21 mar 2009, 15:36
przez wielki
626 GF, '98
2.0, 115 KM, 150 000 przebieg

Trasa: 7 (najniższe odnotowane spalanie 6,5 przy 120 km/h na trasie = 500 km)
Miasto: 10 (zdarza się miesiąc, że spali 9. Nigdy więcej niż 11. Miasto – Łódź)

PostNapisane: 21 mar 2009, 16:20
przez m3bk
Mazda 626
GE, 1992 r
1.8 benzyna, 105KM, 16V
Cykl mieszany 7,5 l/100km (90%Trasa ale głównie krótkie odcinki 5-25km / 10% Miasto)

Na ostatnim tankowaniu spaliła mi 7,1 litra... Ogólnie nie narzekam :)

Styl jazdy: normalny, ze zwróceniem uwagi na obroty i trzymanie się okolicy 2 – 2,5 tyś obr/ min.

PostNapisane: 24 mar 2009, 10:30
przez MarTnes
Mazda 626 GF FS 2000r
2.0, 115KM

Trasa: 6,8-7,0 l/100km (2 osoby dorosłe i dziecko, prędkość 100-120km/h)
Miasto: 9,5-10 l/100km
Średnio 7,4 l/100km (najwyższa średnia na pełnym baku wynosiła 7,7 l/100km, a najniższa 7,2 l/100km. Liczona zarówno wg komputera jak i ilości wlanego paliwa oraz pokonanych kilometrów. Zawsze jeżdżę do rezerwy i tankuję do pełna. Komputer resetuję przy każdym zatankowaniu do pełna, i zauważyłem, że jego błąd pomiarowy nie przekracza 0,2 l/100km)

Styl jazdy: Jeżdżę często z dzieckiem więc bez szaleństwa. Ale czasami przy wyprzedzaniu trzeba przycisnąć i wtedy ciągnę wysoko obroty. Miłe dla ucha jest to, że pomimo 5tys na obrotomierzu silnik znosi to bardzo łagodnie, i nie próbuje wyskoczyć spod maski. a po mieście trzymam się przepisów, i w związku z tym rzadko kiedy wrzucam wyższy bieg niż 3.
No i mam taką niepisaną zasadę wrzucania biegów: 1 bieg do 20-30km/h; 2 bieg od 20km/h; 3 bieg od 40km/h, 4 bieg od 60km/ h, 5 bieg od 80km/h. Staram się nie schodzić niżej na poszczególnych biegach, bo biegi w tej Maździe są dosyć długie i szkoda męczyć silnik zbyt niskimi obrotami ;)

PostNapisane: 27 mar 2009, 23:36
przez spank9r
Mazda 626
GE, 1993r
FP, 1.8i, 105KM, 16V, 4/DOHC
Miasto: 12.5l/100km (codzienny dojazd do pracy, krótkie odcinki ~3-4km, bardziej nieoszczędna niż oszczędna jazda :))
Trasa: 7.5l/100km (Wrocław-Gdańsk)
Cykl mieszany 10l/100km (40%Trasa/60%Miasto)

PostNapisane: 11 kwi 2009, 11:42
przez kmieta
Mazda 626
GE, 1994r
FP, 1.8i, 105KM, 16V, 4/DOHC
Miasto: ~ 10, ostatnio po przejechaniu całego baku wyszło mi 9,8 l
Cykl mieszany: ~8,5l/100km

PostNapisane: 17 kwi 2009, 16:28
przez Barthek
Mazda Xedos 6
CA, 1992r
KF, 2.0 V6, 144KM, 24V, 6/DOHC
Miasto: 12,5L/100km
Trasa: 6,8L/100km
Cykl mieszany: 8,5L/100km (30%Trasa/70%Miasto)

PostNapisane: 6 maja 2009, 21:19
przez maryjo
Xedos 6
Ca 1996
KF 2.0 140 KM
miasto 11-13 (używam całego zakresu obrotów)
trasa 8-11

PostNapisane: 7 maja 2009, 10:26
przez pyzdra_lublin
Mazda 626 GE Sedan
2.0 FS 115KM
Benzyna
rok prod. 1992

Spalanie:
1. trasa w lecie 7,2 litra do 7,8
2. trasa w zimie 7,5 do 8
Miasto w lecie 9 – 9,5
Miasto w zimie 10 do 11
Mieszany 7,5 do 9

PostNapisane: 8 maja 2009, 12:09
przez marcin_79
Mazda Xedos 6
CA, 1993r
KF-ZE, 2.0i, 160KM, 24V, 6/DOHC, automat
Miasto: od 12.5 l/100km Pb
Trasa: 9-10l/100km Pb

W trasie to tak naprawdę byłem raz (ok 600km – 4 dorosłe osoby + dziecko + pełny bagażnik) i wyszło 9+/100km, a po mieście od ok 12-12.5l w górę (jazda z klimatyzacją) bo często dwójkę automat wrzuca przy czerwonej skali na obrotomierzu a trójkę jak na liczniku jest już 100km/h ( syndrom cegły na gazie jak mówi znajomy). Ostatnio zrobiłem 460km na 58litrach z czego ok 150km w trasie (reszta miasto i korki). Tak więc wychodzi 12.6l/100km co uważam za dobry wynik (średnia prędkość na trasie 140-150). Moja poprzednia mazda 626 (2.0l-FS-4/DOHC) brała w mieście ok 11l/100km (bez klimy – nie było w niej).

PostNapisane: 8 maja 2009, 12:49
przez steven
Mazda 626
GD, 1989r
FE3N, 2.0 DOHC 16V, 140KM (albo 148)
Miasto: 9-10,5 – w zależności czy zimą czy latem
Trasa: < 8 – ciut poniżej 8 litrów wyjazd nad morze – spokojna podróż – Vśr. 70km/h
Mocne deptanie: 11,5 – obroty od 3500 do 6500 jazda po mieście
Autostrada noc: 13 – non stop but prędkość 180 – 220

Ale ogólnie żeby spaliła ponad 11 litrów to trzeba się napracować, przy dynamicznej jeździe wychodzi 10.

Wcześniej w tej skorupie miałem
FE, 2.0i, 8v, 90KM
Miasto: 9,5-10
Trasa: 9-10
Mocne deptanie: 11
Autostrada: 11,5
ogólnie porównując spalanie podobne, ale dużo mniej elastyczne, tzn. różnica pomiędzy najmniejszym a największym około 2,5 litra wynosiła (przy czym silnik 90 konny), a teraz nawet różnica potrafiwynieść 5 litrów (16 zaworów i około 140 koni)

PostNapisane: 11 maja 2009, 19:10
przez wloczykij
ostatni moj wyczyn

626 2.0 115 16v

w trasie

gliwice słowacja i spowrotem 350 spalil wedlug komputera 6.8 l

trasa

gliwice wrosław i z powrotem 350 spalil 8 litrow predkosc od 120 do 150 km/h plus klima i tempomat


wiec niecche mi sie wierzyc ze jedna z osob napisla iz zrobilo ponad 900 km na jednym baku jadac na chorwacje no chyba ze jechała 70 km/h

pozdrawiam

PostNapisane: 24 maja 2009, 11:34
przez Speed
Mazda MX-6
GE, 1994r
FS, 2.0i, 115KM, 16V, 4/DOHC
Trasa: 5.7l/100km (80%Trasa do 110-120kmh/20%Miasto)

moj nowy rekord wloczykij da rade zrobic 800 kmh na baku ale ponad 900 to nie chyba ze gaz+ben. :)

PostNapisane: 1 cze 2009, 22:45
przez MarTnes
Panowie, a ja sądzę, że zrobienie 900km na baku jest jak najbardziej realne, przy czym oczywiście 100% to MUSI być trasa. Przecież wystarczy osiągnąć spalanie poniżej 7l/100km. Na autostradzie nie przekraczając 120km/h mam średnie spalanie 6.8l/100km.
Czasami jak lecę po Polsce w trasę, i leję po korek benzynkę, to komputer pokazuje, że paliwka wystarczy nawet na 960km. Fakt, że piratem drogowym to ja nie jestem, ale też nie zawalidrogą :P
Więc trasa i tylko trasa. Na 100% trasy potrafię mieć średnie spalanie 6.6l/100km.
Po mieście to już inna bajka. Jak ktoś zrobi 600km na baku, to jest dobry ;P
Aha, oczywiście mówię o GF, gdzie zbiornik ma pojemność 64l <lol>

PostNapisane: 7 cze 2009, 12:57
przez Radex
Mazda 626 hatchback
GF 2001 lifting
DOHC 1991cm3 136 KM

Ostatnie spalanie na dłuższej trasie to w czasie podróży do Pragi i z powrotem z 3 pasażerami i bagażami wyszło 7,2l / 100km

Średnie spalanie w cyklu mieszanym mam jakieś 8,5-8,8l / 100km choć więcej miasta w tym

A samo miasto dochodzi do 10l / 100km, wiadomo zależy od ruchu. a przy jakichś szaleństwach można osiągnąć większe spalanie :P

PostNapisane: 10 cze 2009, 23:02
przez Szyna
Madzia 626
GE 1995r
2.0 FS 115km 16V

Trasa od 6,5- 7,5
Mieszany 8,5
Miasto 10-14

Madzia 626
GD 1992r
2.0 90km 8V

Trasa PB 7,5
Mieszany PB 9
Miasto PB 11-14

Trasa LPG – 9,3 L klima 100%
Mieszany LPG – 10 L klima 100%
Miasto LPG – 11,5 L klima 100%

Klima ciągnie ok litra LPG bo teraz w trasie mi wyszło 8,3 l bez klimy.

Ostatni pomiar 15,3L gazu po samym mieście w temp. -15 i do tego bez oszczędzania :)
W trasie standardowo ok 10L

PostNapisane: 14 cze 2009, 22:17
przez Sokool
Mazda 626
GE 1995r
2.5 KL LPG

Cykl mieszany (jakieś 20% miasto, 80% trasa, trochę z klimą) 12,1 l/100 km

PostNapisane: 23 cze 2009, 07:31
przez ddunn
Xedos 6
'93 2.0 v6
cykl mieszany: 10l (trasa 70%, miasto 30%).
Klima okazyjnie.

PostNapisane: 23 cze 2009, 08:15
przez artro219
Mazda 626GF
98r 2.0 115KM (zielona ) :)
NA pełnym baku zrobiłem trase 730 km i zaswiecił sie księgowy ( w tym 95 % trasy i 5 % miasta i troszke korkowania), klima działała prawie cały czas
Prędkosci rozne, a i zdarzało sie 180 poleciec.....
Myśle ze przy ekonomicznej jezdzie mozna by 8 stówek przejechac na całym baku