Brak ładowania, świecące kontrolki – uszkodzony alternator GD

Postprzez koy » 4 mar 2008, 22:58

Witam

Zamontowalem automatyczny wlacznik swiatel i mam pewien problem.

Lekko pala mi sie kontrolki ( widczne praktycznie tylko w nocy) ladowania alternatora i uszkodzonej zarowki stopu.

Wlacznik jest oparty na przekazniku i pobiera on jakas moc z alternatora. Czy takie lekkie swiecenie jest szkodliwe i czy wskazuje na jakis problem ?

Pozdrawiam

Jacek
Początkujący
 
Od: 7 lut 2008, 16:02
Posty: 5
Auto: Mazda 626 GE 2.0 94' Hatchback

Postprzez realski » 5 mar 2008, 12:11

jakie to auto ? w paru modelach kilka kontrolek leci wlasnie przez alternator ..
a w tym twojim ukladzie podczepionym pewnie masz jakos poaczane kabel alternatora z + pewnie przez lampy :) lub powouje to sama cewka przekaznika i temu tak jest . najszybciej poleca ci dioda taka malutka w alternatorku i bedziesz mial zabawe :)
powinienes w tym przypadku zastosowac inny uklad sprawdzajacy prad ladowania a nie sprawdzajacy + na alternatorku a najlepiej dolacz sie zamiast alternatora do + pod stacyjke w pozycji zaplonu ... bedziesz poprostu zapalac auto na swiatlach
Forumowicz
 
Od: 5 lis 2004, 19:47
Posty: 232 (0/1)
Skąd: Białystok

Postprzez Adam626GD » 2 lis 2008, 15:23

Dziś po zaparkowaniu auta na uruchomionym silniku ledwo domknałem szybę. Napięcie w instalacji spadło prawie do zera, światłą ledwo działały.. Przyczyna – wysiadło ładowanie i samochód jechał dopóki był prąd w akumulatorze.

Naładowałem akumulator prostownikiem i :
Po przekręceniu kluczyka nie świeci lampka ładowania. Po uruchomieniu silnika lampka ładowania zaczyna bardzo lekko świecić(jak na zdjęciu poniżej). Jednocześnie świeci lampka wskaźnik spalonej żarówki np świateł tylnych

Co to moze byc?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2004, 00:28
Posty: 398
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GD 2.0 FE4 GF 2.0 TDsI 16V

Postprzez artik26 » 4 lis 2008, 00:58

Chyba masz jakieś zwarcie , posprawdzaj miernikiem jaki masz pobór prądu , gdzieś na forum jest podany zakres jaki powinien być.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 10 kwi 2008, 21:44
Posty: 13
Skąd: Zielona Góra
Auto: Mazda 626 GXI 1999r GF FS 2.0

Postprzez Adam626GD » 4 lis 2008, 05:42

Zakres pradu tu nie ma raczej nic do rzeczy. NIe znika prąd na postoju
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2004, 00:28
Posty: 398
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GD 2.0 FE4 GF 2.0 TDsI 16V

Postprzez Redoo » 4 lis 2008, 23:48

Ja bym stawiał na alternator coś z nim jest nie tak!zmierz ładowanie!i sprawdz kable które ią od i do alternatora!
Śmierć Jezdzi Szybko!!!My Jezdzimy Jeszcze Szybciej:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2004, 11:09
Posty: 1033
Skąd: Krakow
Auto: Mazda 626 GE 2.0 16v.LPG.

Postprzez Adam626GD » 24 lis 2008, 21:05

mam u siebie w GD to samo – lekko świecą lampki ładowania i spalonych stopów. Brak ładowania przy tym. Jakieś pomysły?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2004, 00:28
Posty: 398
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GD 2.0 FE4 GF 2.0 TDsI 16V

Postprzez Adam626GD » 29 lis 2008, 23:32

Przyczyną był alternator. Wymiana na "nowy" przywróciła łądowanie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2004, 00:28
Posty: 398
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GD 2.0 FE4 GF 2.0 TDsI 16V

Postprzez ivo » 3 gru 2008, 07:28

realski napisał(a):najszybciej poleca ci dioda taka malutka w alternatorku i bedziesz mial zabawe usmiech

potwierdzam, niestety :(
podłącz przekaźnik AWS pod czujnik ciśn. oleju
szybciej nie taniej: 666 066 580
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 maja 2005, 23:02
Posty: 421 (0/1)
Skąd: Branice - płd. granica RP
Auto: mx-5 2000 1,6
Premacy 2002 2,0

Postprzez Adam626GD » 3 gru 2008, 10:30

U mnie przyczyną był uszkodzony alternator
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2004, 00:28
Posty: 398
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GD 2.0 FE4 GF 2.0 TDsI 16V

Postprzez andrewx85 » 26 sty 2009, 12:16

A Tak mysle moze przycyzna był alternator ale nie prosciej było sprawdzic prostownik czy diode?? jest tansze:) bo szczotki to wątpie:) ja kupielm diode od forda transit chyba 2002 roku za 60 zł:)
Pozdro :]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 08:55
Posty: 376
Skąd: Olsztyn
Auto: 626 GD, 2.2i 88 /LPG 12.02.1988:)

Postprzez dyszel » 26 sty 2009, 15:45

Jak świeci lekko kontrolka w 99% winny jest regulator napięcia
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2008, 16:39
Posty: 1388 (0/1)
Skąd: Łańcut
Auto: była 626 GE FS Pb95 only
jest gowno wort MKIII napędzany bajurą
& 7KM made in PRL/japan power CB 450N

Postprzez winyl » 30 lis 2014, 21:51

Dołączę do tematu. U mnie spalił się regulator i wymienili mi w Polstarterze i po tej wymianie lekko żarzy się kontrolka tylnych stopów na obrotach jałowych i tylko ta,tak jak na fotce wyżej. Wystarczy dodać lekko gazu i gaśnie. Czy to możliwe że uszkodzenie prostownika czy tej małej diody o której pisze realski tak się objawia?
Na poprzednim spalonym regulatorze nie paliła/żarzyła się kontrolka od stopów.
Początkujący
 
Od: 25 gru 2011, 19:41
Posty: 17
Skąd: Bełchatów
Auto: 626 GD 2.0D RF7 r90 2akku/skandyn.
Peugeot 206 1.4 TU3 r02

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6