Filtr paliwa – gdzie on jest i jak go zamontować GD

Postprzez pawlik » 6 lis 2004, 17:58

Witam.
Gdzie szukać w Mazdzie (GD 2.0 8V wtrysk) filtru paliwa?
Jest ON bardzo podejżany ;)
Szukać przy pompie czy w komorze silnika?

Paweł
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 10 cze 2004, 18:07
Posty: 6
Skąd: Olsztyn
Auto: Mazda 626 GD XII'87 2.0I 8V

Postprzez MarekS » 6 lis 2004, 20:14

w komorze silnika.Po prawej stronie patrząc na silnik.Powinien być przymocowany do dzwonu,okolice pompy hamulcowej.To taka czarna puszka,od niej odchodzi przewód paliwowy do listwy wtryskowej.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2004, 23:44
Posty: 103
Skąd: Gdynia
Auto: Mazda 626 1.8i 16V GW '99+LPG,
Honda Legend Coupe 1991 , 3,2 6V + LPG

Postprzez andrewx85 » 28 kwi 2008, 14:38

kupielm filt [img]
zółte strzałki pokazuja na gorze in do filtra i na dole zółta out z filtra ale na kablach jest na owrot. inaczej nie siegnie bo teraz jest ustawione tak ze gdzie jest in do filtra to jest out z filtra bo kabel idzie do silnika.do gory nogami filtra nie moge. to co jest nie tak. poptrzedni filt był do gory nogami chyba, bo tak bez filtra jezdze jakies 5 m-cy

Obrazek

[/img]
Zauważyliście, że każdy jadący wolniej od nas to palant, a szybciej – szaleniec
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 09:55
Posty: 376
Skąd: Olsztyn
Auto: 626 GD, 2.2i 88 /LPG 12.02.1988:)

Postprzez andrewx85 » 28 kwi 2008, 17:26

moze byc tak podlaczony i czy mogo do gory nogami ustawic?? pilnie musze wiedziec
Zauważyliście, że każdy jadący wolniej od nas to palant, a szybciej – szaleniec
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 09:55
Posty: 376
Skąd: Olsztyn
Auto: 626 GD, 2.2i 88 /LPG 12.02.1988:)

Postprzez Przemo » 28 kwi 2008, 22:37

Jeśli to jest aktualne zdjęcie to obecnie jest odwrotnie założony.
Nie znam się na budowie filtrów, ale te strzałki chyba w pewnym celu jednak tam są.
W najprostszych filtrach paliwa, tych co są w przezroczystej obudowie widać że na wlocie jest około centymetra luzu do wkładu, a na wylocie nie ma, więc różnica jest.
Pozdrawiam Przemo
Generacja Doskonała
Obrazek
Mazda 626 GD 2.0 16V FE3 GT 4WS '87 120kkm & BMW 525d '00 160kkm
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 gru 2004, 22:14
Posty: 223
Skąd: okolice Kraka
Auto: 626 GD 2.0 16V GT 4WS

Postprzez andrewx85 » 28 kwi 2008, 22:58

Przemo-wiem ze nie wyrazne jest zdjecie, ale jak rozumiem filt mozna zamontowac do gory nogami tak. bo na filtrze na gorze pisze "in" czyli od zbiornika ale jest zamontowany do silnika inaczej nie moge bo kabel od zbiornika jest za krotki i jest na dole a jak bym filtr zamontował na odwrot to by było ok by pasowalo ale nie wiem czy mozna zamontowac filtr paliwa do gory nogami?? bo jak widzisz na zdjeciu gora filtra jest szersza i wchodzi w to i nie trzeb a srubka wkrecac, albo ktos kiedys kabel uciał i trzeba do robic go.
Zauważyliście, że każdy jadący wolniej od nas to palant, a szybciej – szaleniec
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 09:55
Posty: 376
Skąd: Olsztyn
Auto: 626 GD, 2.2i 88 /LPG 12.02.1988:)

Postprzez Przemo » 29 kwi 2008, 09:54

Następnym razem kup filtr paliwa do wersji z ABS. Wtedy, przy prawidłowym montażu wszystko powinno pasować.
Pozdrawiam Przemo
Generacja Doskonała
Obrazek
Mazda 626 GD 2.0 16V FE3 GT 4WS '87 120kkm & BMW 525d '00 160kkm
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 gru 2004, 22:14
Posty: 223
Skąd: okolice Kraka
Auto: 626 GD 2.0 16V GT 4WS

Postprzez Grzyby » 29 kwi 2008, 09:59

andrewx85 napisał(a):jak bym filtr zamontował na odwrot to by było ok by pasowalo ale nie wiem czy mozna zamontowac filtr paliwa do gory nogami??

możesz go zamontować odwrotnie – będzie działał :)
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez andrewx85 » 29 kwi 2008, 10:34

Przemo napisał(a):Następnym razem kup filtr paliwa do wersji z ABS. Wtedy, przy prawidłowym montażu wszystko powinno pasować.



ale filtr z abs kosztował 2x tyle ten kupiłem japonski za 34 złote niemiecki kosztował 2 razy tyle a abs japonski kosztował około 50 zł i wydaje mi sie ze abs jest inaczej zbudowany bo tak mi smigneło jak ogladałem filtry
Ostatnio edytowano 29 kwi 2008, 10:39 przez andrewx85, łącznie edytowano 1 raz
Zauważyliście, że każdy jadący wolniej od nas to palant, a szybciej – szaleniec
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 09:55
Posty: 376
Skąd: Olsztyn
Auto: 626 GD, 2.2i 88 /LPG 12.02.1988:)

Postprzez andrewx85 » 29 kwi 2008, 10:36

Grzyby- ale jak cos nie tak bedzie, to bedziesz miał tez w tym udział :D :]
ale mniejmy nadzieje ze grzyby sie nie myli :]
Zauważyliście, że każdy jadący wolniej od nas to palant, a szybciej – szaleniec
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 09:55
Posty: 376
Skąd: Olsztyn
Auto: 626 GD, 2.2i 88 /LPG 12.02.1988:)

Postprzez Przemo » 29 kwi 2008, 20:26

andrewx85 napisał(a):ale filtr z abs kosztował 2x tyle ten kupiłem japonski za 34 złote niemiecki kosztował 2 razy tyle a abs japonski kosztował około 50 zł i wydaje mi sie ze abs jest inaczej zbudowany bo tak mi smigneło jak ogladałem filtry


Zgadza się, filtr do wersji z ABS ma dolną rurkę wygiętą w kształcie litery L, natomiast zwykły ma prostą.
Pozdrawiam Przemo
Generacja Doskonała
Obrazek
Mazda 626 GD 2.0 16V FE3 GT 4WS '87 120kkm & BMW 525d '00 160kkm
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 gru 2004, 22:14
Posty: 223
Skąd: okolice Kraka
Auto: 626 GD 2.0 16V GT 4WS

Postprzez Grzyby » 29 kwi 2008, 20:39

andrewx85 napisał(a):jak cos nie tak bedzie

tylko nie zakładaj tego co masz teraz – cały syf który zdążył się na nim zatrzymać poleci na wtryski.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Przemo » 29 kwi 2008, 20:44

Grzyby on obecnie ma założony filtr odwrotnie i postanowił go tak zostawić, więc syf mu pewnie nie poleci. Pytanie tylko czy będzie miał się gdzie zbierać ten syf, skoro komora na brud jest teraz na wylocie.
Pozdrawiam Przemo
Generacja Doskonała
Obrazek
Mazda 626 GD 2.0 16V FE3 GT 4WS '87 120kkm & BMW 525d '00 160kkm
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 gru 2004, 22:14
Posty: 223
Skąd: okolice Kraka
Auto: 626 GD 2.0 16V GT 4WS

Postprzez andrewx85 » 29 kwi 2008, 21:02

Przemo napisał(a):Grzyby on obecnie ma założony filtr odwrotnie i postanowił go tak zostawić, więc syf mu pewnie nie poleci. Pytanie tylko czy będzie miał się gdzie zbierać ten syf, skoro komora na brud jest teraz na wylocie.



tzn filtr jest dobrze tylko wezyki tak sa krotkie ze jak napisales to jest podlaczony na odwrot

jeszcze go nie przekreciłem jak grzyby napisal moge go do gory nogami i tam gdzie bedzie in to bedzie na dole od zbiornika a out do silnika ale zaznaczam filtr bedzie do gory nogami zeby dobrze go podlaczyc czy wezyk mam dokupic i zeby bylo ok??
Zauważyliście, że każdy jadący wolniej od nas to palant, a szybciej – szaleniec
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 09:55
Posty: 376
Skąd: Olsztyn
Auto: 626 GD, 2.2i 88 /LPG 12.02.1988:)

Postprzez Grzyby » 29 kwi 2008, 21:04

Przemo napisał(a):on obecnie ma założony filtr odwrotnie

oki, jasne
andrewx85 napisał(a):filtr bedzie do gory nogami

już pisałem że to bez znaczenia

Ale skoro zamierzasz odwracać filtr na którym już jeździłeś to ja bym to jednak zostawił jak jest
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Przemo » 29 kwi 2008, 21:40

Grzyby ma rację, nie odwracaj filtra bo zasyfisz wtryskiwacze.
Znajomy (mechanik zresztą), wysłał żonę na regulację instalacji gazowej. Fachowcy tak się przyłożyli do pracy, że teraz trzeba wymienić wtryskiwacze lpg na nowe, a to dlatego że sprawdzali stan filtra fazy lotnej i zamontowali go odwrotnie. Oczywiście winnego nie ma, a wtryski tanie nie są (pojedyncze wtryskiwacze montowane na kolektorze dolotowym, zupełnie tak jak te od benzyny).
Więc lepiej nic nie ruszaj bo więcej zrobisz złego niż dobrego.
Pozdrawiam Przemo
Generacja Doskonała
Obrazek
Mazda 626 GD 2.0 16V FE3 GT 4WS '87 120kkm & BMW 525d '00 160kkm
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 gru 2004, 22:14
Posty: 223
Skąd: okolice Kraka
Auto: 626 GD 2.0 16V GT 4WS

Postprzez andrewx85 » 30 kwi 2008, 09:54

to mam tak zostawic jak jest ze tam gdzie pisze "in" to wchodzi wezyk od silnika a tam gdzie"out" to wchodzi wezyk od zbiornika, ja jezdziilem bez filta jakies pol roku, czy syfy jakies sie dostały to nie sadze bo jeszcze mam siatke na smoczku od pompy paliwa.
.
No to jak grzyby i przemo mowicie ze nic nie stanie sie jak zamienilem wezyki bo naprawde chcialem wezyk od zbiornika podlaczyc na "in" ale jest za krotki i musial zostac na "out" na dole.
Zauważyliście, że każdy jadący wolniej od nas to palant, a szybciej – szaleniec
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 09:55
Posty: 376
Skąd: Olsztyn
Auto: 626 GD, 2.2i 88 /LPG 12.02.1988:)

Postprzez Przemo » 30 kwi 2008, 12:05

Nigdzie nie napisałem, że nic się nie stanie (żeby później nie było na mnie). Producent nie bez powodu napisał IN, OUT. Napisałem tylko, jeśli masz odwracać obecnie założony filtr to sobie daruj bo więcej złego zrobisz niż dobrego. Myślę, że już wszystko zostało powiedziane w temacie. Chyba, że znajdzie się specjalista od filtrów, który zna doskonale ich budowę i jednoznacznie stwierdzi, że można zakładać odwrotnie filtry, pod warunkiem, że wcześniej nie były używane.
Pozdrawiam Przemo
Generacja Doskonała
Obrazek
Mazda 626 GD 2.0 16V FE3 GT 4WS '87 120kkm & BMW 525d '00 160kkm
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 gru 2004, 22:14
Posty: 223
Skąd: okolice Kraka
Auto: 626 GD 2.0 16V GT 4WS

Postprzez Silas » 30 kwi 2008, 12:09

teraz albo nowy filtr i podlącz tak jak ma być albo wogóle tego nie ruszaj. moim zdaniem paliwo jest i rtak filtrowane ale filtr przy odwrotnum podłączeniu szybciej sie zapcha i będziesz mógł odczówać szarpanie przy przyśpieszaniu.

jednak mimo wszystko proponuje zakup NOWEGO filtra i podłączenie go jak fabryka przykazała. "IN" i "OUT" dla picu i ładnego wyglądu to napewno tam nie jest <jelen>
A W Czernobylu Wiosna: Trawka Się Czerwieni, A Ptaszki Wesoło Podszczekują...

Obrazek
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 29 paź 2007, 09:28
Posty: 16
Skąd: Zamość
Auto: 626 -94` GLE Special 2,0 FS

Postprzez andrewx85 » 10 maja 2008, 09:36

mam teraz problem i nie wiem czy to wina filtra, oby to tylko filtr.
jak zamontowałm filtr to obroty byly w granicach 500 i po jezdzie oczywiscie do 5 tys obrotow. wszystko sie uspokoiło, ile to mineło 2 tygodnie, i teraz jak odpalam samochod to musze dlugo krecic 5 sekund a jak załapie to sa strasznie niskie obroty, trzeba dodac gazu i wszystko ok. i jak zgasze samochod i po 2 minutach zapale jest ok ale dluzej znow zaczyna sie to samo. moze wymontowac ten filtr i podlacze bezposrednio wezyki??
Zauważyliście, że każdy jadący wolniej od nas to palant, a szybciej – szaleniec
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 09:55
Posty: 376
Skąd: Olsztyn
Auto: 626 GD, 2.2i 88 /LPG 12.02.1988:)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6