Olej w układzie chłodzenia – GD
zaba132 może kiedyś padła uszczelka pod głowicą i zostały resztki oleju w układzie. Z doświadczenia wiem, że po takiej awarii uszczelki pod głowicą, po któej olej dostaje się do układu chłodzenia bardzo ciężko jest się go pozbyć w 100%. Jak silnik pracuje tak jak powinien to niczym się nie przejmuj.
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
- Od: 17 kwi 2008, 07:34
- Posty: 1140
- Skąd: Wolsztyn
- Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Hugo napisał(a):zaba132 może kiedyś padła uszczelka pod głowicą i zostały resztki oleju w układzie. Z doświadczenia wiem, że po takiej awarii uszczelki pod głowicą, po któej olej dostaje się do układu chłodzenia bardzo ciężko jest się go pozbyć w 100%. Jak silnik pracuje tak jak powinien to niczym się nie przejmuj.
wiesz kiedys był usuwany ze zbiorniczka wyrównawczego ale dalej jest go troche... ale jak mowisz ze ciezko sie go pozbyc to moze dlatego jeszcze nie do konca usuniety, na wiosne musze przeczyscic układ chlodniczy moze pomoze?
- Od: 21 sty 2007, 11:23
- Posty: 2029
- Skąd: Stalowa Wola
- Auto: X6 CA KF
Przecież na opakowaniu płynu powinno być napisane czy jest lub nie jest przeznaczony do aluminiowych chłodnic.
szysza napisał(a):motylek322 ta mazda ma aluminiowy układ chłodzenia?
Nie mam pojęcia ale płyn do aluminiowych chłodnic raczej nie zaszkodzi jak układ będzie inny. A tak na marginesie to zastanawiam się czy jeszcze są produkowane dwa rodzaje płynów ? Od dawna kupuję do alu i nie zwracałem uwagi czy są też inne.
Więc wymieniłem termostat i płyn do chłodnic alu, problem jest taki że gubi płyn chłodniczy jak uzupełnie to szybko w miare sie zagrzewa i nawiew też daje ciepło, trzyma temperature ale jak ubędzie płynu to już nie osiąga takiej temperatury. Jaki powinien być korek w chłodnicy ja mam 0.9 i podejrzewam że wyrzuca zbiorniczkiem wyrównawczym bo tam jest mokro
- Od: 24 paź 2008, 00:40
- Posty: 31
- Auto: mazda626 gt 2,0 16v dohc
sprawdź korek! może jest nieszczelny. może trzeba podgiąć "łapki" albo dorobić uszczelkę albo kupić nowy korek...
A model GD ma tylko nagrzewnice z alu. chłodnica jest mosiężna.
A model GD ma tylko nagrzewnice z alu. chłodnica jest mosiężna.
No i popatrz szysza , na świecie kryzys a Twoje auto coraz droższe.Wlej do chłodnicy z 0,5 litra Ludwika lubPur balsam i trochę sobie pojeżdzij.Tak żeby 80 st. miała z godzinę.Potem wylej ,poczekaj aż ostygnie, chyba że masz gorącą bieżącą to zdejmij odprowadzenie z nagrzewnicy podłącz wąż zgorącą bieżącą odkręć i patrz co się będzie wylewało.
Tylko Mazda
- Od: 21 kwi 2006, 19:15
- Posty: 109
- Skąd: Radom
- Auto: 626 2.0pb ,lpg 2000r Kombi
ja sie podłącze do tematu (jeszcze raz opisze i pokaze)
otóż wydaje mi sie ze mam walnięta uszczelke pod głowicą, ale powiem co dolega:
Samochód jezdzi dobrze, nie przegrzewa sie, mozna powiedzieć chodzi bardzo dobrze, ale przeraza mnie to ze mam własnie olej w zbiorniczku, i pod korkiem od chłodnicy takie masełko, płyn jest własnie rdzawy, nie wymieniałem od zakupu niestety(wymienie za niedlugo), ale zastanawia mnie czy to napewno uszczelka, czy poprostu taki syf w chłodnicy i płyn taki stary, a nie wywala mi płynu ze zbiorniczka, raz miałem czyszczony zbiorniczek, ale po krótkim czasie zrobiło sie to samo, oleju nie ubywa prawie wogole (norma w KF lub nie wiele po za nią) mam zalany 5W40.
zrobie pare fotek to Wam pokaze jak to wyglada....
otóż wydaje mi sie ze mam walnięta uszczelke pod głowicą, ale powiem co dolega:
Samochód jezdzi dobrze, nie przegrzewa sie, mozna powiedzieć chodzi bardzo dobrze, ale przeraza mnie to ze mam własnie olej w zbiorniczku, i pod korkiem od chłodnicy takie masełko, płyn jest własnie rdzawy, nie wymieniałem od zakupu niestety(wymienie za niedlugo), ale zastanawia mnie czy to napewno uszczelka, czy poprostu taki syf w chłodnicy i płyn taki stary, a nie wywala mi płynu ze zbiorniczka, raz miałem czyszczony zbiorniczek, ale po krótkim czasie zrobiło sie to samo, oleju nie ubywa prawie wogole (norma w KF lub nie wiele po za nią) mam zalany 5W40.
zrobie pare fotek to Wam pokaze jak to wyglada....
- Od: 21 sty 2007, 11:23
- Posty: 2029
- Skąd: Stalowa Wola
- Auto: X6 CA KF
zaba132 zacznij od wymiany płynu połączonego z płukaniem układu chłodzenia. jeśli szybko powtórzą się objawy to zaczniesz się martwić (i wymienisz w końcu sprzęgło )
"... prędkość była ok, to zakręt był za wąski..."
1. zmień ten temat!!
2. jeżeli na najwyższej prędkości wieje ci słabo, to sprawdź najpierw czy nie masz zasyfionego układu, jeżeli nie, to zdejmij schowek przed pasażerem i od dołu będziesz miał trzy śróbki od silniczka wentylatora, całego nie musisz zdejmować, wystarczy że wykręcisz te trzy śróbki i dostaniesz się do szczotek, ja już raz wymieniałem, pochodziły z rok, a teraz przełożyłem z tej czerwonej i jest git, chodzi dużo ciszej i szybciej, ogólnie ja wyjmiesz ten silniczek, to będziesz wiedział czy coś nie tak z nim czy z brudem w układzie wentylacyjnym.
3. ale dlaczego nie leci ciepłe powietrze?? możliwe że tym olejem jest zasyfiałe, ewentualnie dziura w układzie wentylacyjnym i ciepło gdzieś ucieka... albo nowa uszczelka już też padła... mam nadzieję że kupiłeś oryginalną?? ja raz kupiłem nieoryginała, na szczęście tylko pod miskę olejową – wystarczyła na 3 tygodnie, jak potem pojechałem z reklamacją to po wyjęciu była miękciejsza niż balon;/ po zasylikonowaniu wszystko było juz ok
2. jeżeli na najwyższej prędkości wieje ci słabo, to sprawdź najpierw czy nie masz zasyfionego układu, jeżeli nie, to zdejmij schowek przed pasażerem i od dołu będziesz miał trzy śróbki od silniczka wentylatora, całego nie musisz zdejmować, wystarczy że wykręcisz te trzy śróbki i dostaniesz się do szczotek, ja już raz wymieniałem, pochodziły z rok, a teraz przełożyłem z tej czerwonej i jest git, chodzi dużo ciszej i szybciej, ogólnie ja wyjmiesz ten silniczek, to będziesz wiedział czy coś nie tak z nim czy z brudem w układzie wentylacyjnym.
3. ale dlaczego nie leci ciepłe powietrze?? możliwe że tym olejem jest zasyfiałe, ewentualnie dziura w układzie wentylacyjnym i ciepło gdzieś ucieka... albo nowa uszczelka już też padła... mam nadzieję że kupiłeś oryginalną?? ja raz kupiłem nieoryginała, na szczęście tylko pod miskę olejową – wystarczyła na 3 tygodnie, jak potem pojechałem z reklamacją to po wyjęciu była miękciejsza niż balon;/ po zasylikonowaniu wszystko było juz ok
- Od: 4 cze 2008, 11:20
- Posty: 755
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 626 GD FE3 89'
musisz stanąć gdzieś w garażu najlepiej, kupić rzeczpospolitą, albo inną gazetę papierową i popodkładać wszedzie gdzie się da przy chłodnicy, odpalić samochód i czekać, od razy zobaczysz krople na gazecie, którędy kapie... jeszzce jedno ile wlewasz płynu, oryginalnie powinno wejść 7,5 litra... btw, mi też paruje
- Od: 4 cze 2008, 11:20
- Posty: 755
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 626 GD FE3 89'
Uszczelke pod głowice kupowałem w 4cars na wróblewskiego za coś ponad 100zł nie pamiętam ile dokładnie, raczej nie była oryginalna... Płyn chłodniczy jak wlewałem to coś około 6 litrów mi weszło
ps.możesz wysłać mi jeszcze raz ten plik przez gg bo nie odebrałem go do końca i nie można otworzyć
ps.możesz wysłać mi jeszcze raz ten plik przez gg bo nie odebrałem go do końca i nie można otworzyć
- Od: 24 paź 2008, 00:40
- Posty: 31
- Auto: mazda626 gt 2,0 16v dohc
wymiana uszczelki pod głowicą + uszczelniaczy zaworowych + planowanie głowicy + sprawdzenie szczelności głowicy + szlif zaworków i wymiana prowadnic zaworków = 1000 złote ( sprawdziłem w Białymstoku w zakładzie mechaniki pojazdowej przy ulicy Niemeńskiej 39) Pozdrawiam
jak to dziwne być posiadaczem awaryjnej piękności...
Sprzedam częsci z rozbiórki silnika 1,8i (listwa wtryskowa z wtryskiwaczami , głowica termostat pompa wody)
Sprzedam częsci z rozbiórki silnika 1,8i (listwa wtryskowa z wtryskiwaczami , głowica termostat pompa wody)
- Od: 15 lut 2008, 08:28
- Posty: 50
- Skąd: Białystok
- Auto: Mazda 626 GE 1,8i 16v kat. FP+ LPG 1997 hatchback
To nie UPG.
Jest pęknięcie na głowicy.
Raz kopci, raz nie kopci.
Typowy objaw.
Miałem to samo.
Głowicy do 2.0 16V nie kupisz w całej Polsce.
Także pozostaje wymiana silnika.
Nie wymieniaj płynu chłodniczego, bo wtedy będzie qniec.
To odpowiedź do autora wątku.
Jest pęknięcie na głowicy.
Raz kopci, raz nie kopci.
Typowy objaw.
Miałem to samo.
Głowicy do 2.0 16V nie kupisz w całej Polsce.
Także pozostaje wymiana silnika.
Nie wymieniaj płynu chłodniczego, bo wtedy będzie qniec.
To odpowiedź do autora wątku.
- Od: 19 maja 2007, 13:36
- Posty: 73
- Auto: 626 Coupe GD GT '91r. 2,0 16V
jakżesz nie kupisz!! sam kupiłem cały silnik w bardzo dobrym stanie za 1200 zł...
wyrzuciłem szrota bo do niczego się nie nadawał... poza tym Wiesiek pisał że ma nowy silnik FE3, chciał za niego chyba coś około 3000zł, ale podkreślił że to nowy, nie wiem czy jeszcze ma czy nie... ale sprawdzić zawsze można... co do ceny to też nie wiem czy nie pomyliłem... najlepiej skontaktuj się z nim i dowiedz się wszystkiego... chociaż na mój gust szkoda ładować tak dobrego silnika do gazu...
wyrzuciłem szrota bo do niczego się nie nadawał... poza tym Wiesiek pisał że ma nowy silnik FE3, chciał za niego chyba coś około 3000zł, ale podkreślił że to nowy, nie wiem czy jeszcze ma czy nie... ale sprawdzić zawsze można... co do ceny to też nie wiem czy nie pomyliłem... najlepiej skontaktuj się z nim i dowiedz się wszystkiego... chociaż na mój gust szkoda ładować tak dobrego silnika do gazu...
- Od: 4 cze 2008, 11:20
- Posty: 755
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 626 GD FE3 89'
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6