Kopcenie, ubytki oleju silnikowego itp.

Postprzez ciekawy21 » 25 gru 2008, 22:56

z czy bez motoświnstwa...hmmm :| brak roznicyy... chyba ze to jakas krypto reklama??? <lol>
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2010, 23:29
Posty: 46

Postprzez BratCukierka » 25 gru 2008, 23:06

ja w każdym bądź razie jestem przeciwnikiem motodoktora :)
takie rzeczy to tylko odwlekanie remontów, czyli półśrodki których ja nie toleruję
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2006, 20:21
Posty: 3953
Skąd: Brodnica
Auto: Toyota Yaris Hybrid '19

Postprzez Bodek » 27 gru 2008, 14:22

dyszel85 napisał(a):GAZ JEST DO KUCHENKI

To załóż sobie instalację na PROPAN BUTAN w domu jak jesteś taki mądry <lol>

Pozdrawiam :)
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2005, 01:09
Posty: 418
Skąd: Jasło/Katowice
Auto: 626 GE 2.0 CRONOS M/T 1994 LPG

Postprzez Redoo » 27 gru 2008, 15:55

kemot napisał(a):dłuższa żywotność silnika.Spowodowane jest to tym iz przy spalaniu benzyny wydzielają się substancje żrące,osad,itp.

Tutaj się mylisz Gaz ma większą temperaturę spalania niż benzyna co za tym idzie olej nagrzewa się do wyższej temp... i szybciej traci swoje właściwości,druga sprawa silniki niższej klasy zrobione na materiałach o niższej wytrzymałości (Opel Astra 1,Polonez,Golf 3 itd... )zasilane LPG szybciej ulegają usterką przepalanie zaworów uszczelka pod głowicą pierścienie.Ja na gazie jezdzę od 4 lat i jestem zadowolony i następne autko też zagazuję bo na pewno LPG nie powoduje nagłej agonii silnika nawet 15 letnim samochodzie.
Śmierć Jezdzi Szybko!!!My Jezdzimy Jeszcze Szybciej:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2004, 12:09
Posty: 1033
Skąd: Krakow
Auto: Mazda 626 GE 2.0 16v.LPG.

Postprzez Pawlo75 » 27 gru 2008, 15:58

Od roku mam gaz sekwencyjny, przejechałem ok 25tys km i ogólnie niej jest źle! Oczywiście na benzynce jeździ się przyjemniej, ale czego to się nie robi, żeby było taniej :D

Zużycie oleju się nie zmieniło, przynajmniej nie schodzi na bagnecie kontrolnym poniżej minimum. Jeżdżę od pierwszej wymiany na Mobilu S 10W/40 i przy wymianie zawsze proszę o zalanie po środku, między min a max.

Jedynie na delikatny dymek zwróciłem uwagę po lekturze forum, ale tragedii nie ma. Dlatego zastanawiam się nad wymianką na chwalonego Elfa 5W/30, ale powstrzymują mnie przed tym opinie mechaniorów o takich zabiegach po przekroczeniu 200kkm. Mam wrażenie, że od mobila coś tam się dzieje z tymi pierścieniami i stąd ten dymek krótko po rozruchu.
Było 171500km, jest 282000km(lipiec 2013 ;–) )
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lip 2007, 19:44
Posty: 69
Auto: 626 97' 90KM 1,8 GE + LPG

Postprzez Redoo » 27 gru 2008, 15:59

BratCukierka napisał(a):ja w każdym bądź razie jestem przeciwnikiem motodoktora usmiech
takie rzeczy to tylko odwlekanie remontów, czyli półśrodki których ja nie toleruję

hahaha hahaha ja też!ale czasem nie ma wyjścia pozdrawiam!
Śmierć Jezdzi Szybko!!!My Jezdzimy Jeszcze Szybciej:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2004, 12:09
Posty: 1033
Skąd: Krakow
Auto: Mazda 626 GE 2.0 16v.LPG.

Postprzez qbass » 27 gru 2008, 16:43

Niech mi ktoś jeszcze napisze tu o gazie, to będzie źle <killer>
Sprzedam sporo części do MX-6/626 GE KL :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 kwi 2007, 10:39
Posty: 1021 (0/2)
Skąd: Sokołów Podlaski
Auto: MX-6 GE KL

Postprzez centaurea » 6 sty 2009, 21:33

więc Panowie sformuujmy jakieś wnioski dotyczące mojego wozu:

jezdzic i czekac na cud?
rozebrac i wymienić (tylko co?)

??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 gru 2008, 23:55
Posty: 34
Auto: Mazda 626 GE 2.0 '93

Postprzez plm » 6 sty 2009, 22:05

mnie w rozmowie dr Jaksa powiedział że lepiej motor wymienić :D remont generalny to jakieś 4500 tysia <jelen> Ja wymieniłem motor i jest git <ganja>

P.S. Motor + przerkładka to max 2500 tys
Forumowicz
 
Od: 20 mar 2008, 16:16
Posty: 32
Auto: Mazda 6 GG 1.8 120 KM 2003 r.

Postprzez zibi626 » 6 sty 2009, 23:11

Mam taki silnik-jakby co to priv
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2006, 19:54
Posty: 796
Skąd: Kraków
Auto: Były:
Mazda 626 Cronos 2.0 16V '95 LPG BRC24,Mazda Xedos 9 2,5 KL A/T '94 LPG BRC56 :(
Jest
Honda Stream 2.0 iVTEC '01 BRC24

Postprzez ram » 7 sty 2009, 13:37

plm napisał(a):mnie w rozmowie dr Jaksa powiedział że lepiej motor wymienić :D remont generalny to jakieś 4500 tysia <jelen> Ja wymieniłem motor i jest git <ganja>
Tylko jaka masz gearancję że motor po 10-20 tys, km nie zacznie dymić? Żadnej! Przeciez w wiekszoci wypadków, gdy kupujemy auto wszystko jest OK. Ja zrobiłem ponad 30 tys. zanim pojawił sie słynny dymek. Więc nie było zadnej fuszerki typu motodoktor, bo olej zmieniłem przed dymem ze 3 razy. A jak poprzednik dbał o auto, to na ogół nigdy sie nie dowiesz.
Forumowicz
 
Od: 7 mar 2006, 18:03
Posty: 168
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 626 GW 1,8i 98r. LPG SGI

Postprzez bzzyczek » 7 sty 2009, 17:20

I jak panowie sprawują sie FS-y na tym elfie 5W30? Cały czas pozytywne?
Ja chyba też w swoim Z5 też zrobie płukanke i go zastosuje, teraz jeżdze na tym Midlandzie 10W40 i łyknął go jakieś 3l na 10000 tyś. Już raz robiłem płukanke i widze tylko same pozytywne skutki :)

Jeżeli japońce w instrukcji zalecają olej 5W30 to coś w tym musi być. :)
Forumowicz
 
Od: 3 cze 2008, 21:26
Posty: 332 (0/1)
Skąd: oklice Radomska
Auto: A4 B5 1.8T kox 200HP/ Dwie Mazdy były :(

Postprzez Redoo » 7 sty 2009, 18:24

chcesz zamienic 10W40 na 5W30 :| <lol> powodzenia!
Śmierć Jezdzi Szybko!!!My Jezdzimy Jeszcze Szybciej:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2004, 12:09
Posty: 1033
Skąd: Krakow
Auto: Mazda 626 GE 2.0 16v.LPG.

Postprzez Hugo » 7 sty 2009, 18:42

bzzyczek napisał(a):I jak panowie sprawują sie FS-y na tym elfie 5W30? Cały czas pozytywne?
Fantastycznie. Jedyną wadą jest to, że kilka razy zdarzyło mi się zostawić odpalony silnik i oddalić się od auta. Po prostu przechodząc obok niego nawet nie słyszę, że pracuje. Zmiana oleju z 10W 40 na 5W 30 daje same plusy. Aż się chce jeździć autem.
Redoo napisał(a):chcesz zamienic 10W40 na 5W30 powodzenia!
Zmieniałeś? Masz coś do powiedzenia w temacie? Robisz się nudny... Boże...
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2008, 07:34
Posty: 1140
Skąd: Wolsztyn
Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan

Postprzez dyszel » 7 sty 2009, 18:54

Moja tam chodzi na mobilu 10W/40, zero spalania oleju, zero stukania klawiatury, tylko szum. Po likwidacji wycieku (czujnik olejowy) zero dolewek – rewelacja :D
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2008, 17:39
Posty: 1388 (0/1)
Skąd: Łańcut
Auto: była 626 GE FS Pb95 only
jest gowno wort MKIII napędzany bajurą
& 7KM made in PRL/japan power CB 450N

Postprzez dyszel » 7 sty 2009, 19:37

1l na 3tyś km to nie jest jeszcze silnik do remontu, jak ktoś ma ciężką nogę to tyle mu będzie palić oliwy! Ale ja tam bym nie przechodził z półsyntetyka na syntetyk – to wbrew logice, ale skoro niektórym pomaga to OK. Ja przy przebiegu 190000 km przeszedłem z syntetyka na półsyntetyk. Żadnych zmian nie odczułem, silnik zachowuje się tak samo!
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2008, 17:39
Posty: 1388 (0/1)
Skąd: Łańcut
Auto: była 626 GE FS Pb95 only
jest gowno wort MKIII napędzany bajurą
& 7KM made in PRL/japan power CB 450N

Postprzez Hazu » 7 sty 2009, 20:18

ram napisał(a):Ja zrobiłem ponad 30 tys. zanim pojawił sie słynny dymek. Więc nie było zadnej fuszerki typu motodoktor

Pewnie motodoktora nie było ale może ktoś wcześniej wymienił pierścienie na "jakieś".
a teraz jak byś chciał ponownie wymienić to może to nie dać pozytywnego skutku.

Ja bym wolał kupić silnik który jest jescze w aucie niż remontować.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez qbass » 7 sty 2009, 23:47

OT leci do kosza. Jeśli ktoś chce wnieść coś do dyskusji, to proszę kulturalnie. Wypowiedzi zaczepne i aroganckie będę usuwał bez ostrzeżenia.
Sprzedam sporo części do MX-6/626 GE KL :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 kwi 2007, 10:39
Posty: 1021 (0/2)
Skąd: Sokołów Podlaski
Auto: MX-6 GE KL

Postprzez sołtys » 8 sty 2009, 08:09

BratCukierka

Ty ten filmik nazywasz kopceniem?? chłopie ona dopiero dymki puszcza, mój FS 3 lata temu gdybyś go odpalił w ciepłym garażu tak jak u ciebie na filmie to max po 10 sekundach nie widział byś już auta.
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2005, 16:56
Posty: 1241
Skąd: Polanka Wielka
Auto: Focus I TDCi

Postprzez Bodek » 8 sty 2009, 10:06

Wyobraźcie sobie 20 NINJA puszcającch zasłonę dymną :):) To mój FS :):):):)

Pozdrawiam :)
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2005, 01:09
Posty: 418
Skąd: Jasło/Katowice
Auto: 626 GE 2.0 CRONOS M/T 1994 LPG

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6