Kłopoty z odpalaniem nagrzanego silnika

Postprzez Vikos » 2 sty 2006, 01:19

Witam

Szukałem na forum, ale nic nie znalazłem, co by mogło rozwiązać mój problem!

Od jakiegoś czasu, gdy zgasze nagrzany silnik /np. tankuje samochód czyli ok 5 min./ i chce go zapalić, to pojawia sie problem.
Zauważyłem, że gdy przekręce kluczyk w pozycje zapłonu /czyli świecą sie kontrolki/ obrotomierz lekko podskakuje /poprostu tak lekko zadrży/. Wtedy samochod pali normalnie. Zdarza sie jednak tak, że jak jest zagrzany to nie podskakuje i wtedy jest problem z paleniem. Mialem na wakacjach taki problem i został on rozwiazany poprzez wymiane cewki /bardzo sie nagrzewała/. Teraz jednak raczej to nie bedzie to. Wyglada to jakby byl jakis czujnik temperatury uszkodzony, bo jak lekko przestgnie to pali na tyk. Nie wiem jednak, czy cos takiego sie w tym samochodzie znajduje. Sprawdzalem jeszcze taka rzecz gdy nie chce zapalic, czy z cewki wychodzi iska i niestety jej nie znalazlem.

Prosze o jakąś sensowną porade bo jest to bardzo uciążliwe ...

Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 8 lis 2005, 17:34
Posty: 7
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 626 2.0i Sport Coupe GC

Postprzez Grzyby » 2 sty 2006, 10:30

Vikos napisał(a):Sprawdzalem jeszcze taka rzecz gdy nie chce zapalic, czy z cewki wychodzi iska i niestety jej nie znalazlem.


No to chyba sam sobie odpowiedziałeś.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Vikos » 2 sty 2006, 11:57

to nie bedzie cewka ...
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 8 lis 2005, 17:34
Posty: 7
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 626 2.0i Sport Coupe GC

Postprzez zulek » 2 sty 2006, 12:11

Vikos sprawdź czy nie skończyły ci się szczotki w rozruszniku albo tulejka wirnika od rozrzusznika ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2005, 11:16
Posty: 169
Skąd: Białystok (Wasilków)
Auto: Mazda 626 GE(GLX) 1,8l 16V '95

Postprzez Vikos » 2 sty 2006, 12:33

Ale to tez raczej nie bedzie bo jak jest silnik zimny to rano na mrozie nawet zapala na tyk .... i jak jest ciepły i nie chce zapalac to praca rozrusznika tez jest normalna ...
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 8 lis 2005, 17:34
Posty: 7
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 626 2.0i Sport Coupe GC

Postprzez Grzyby » 2 sty 2006, 14:20

Vikos napisał(a):to nie bedzie cewka ...

dlaczego? sprawdzona?
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Vikos » 2 sty 2006, 14:24

Nie jest to mozliwe, zeby nie dawala iskry a sekunde potem dawała ... tymbardziej ze jakby byla strzelona to podobne problemy by byly rano. Nie ma tam przypadkiem jakiegos czujnika temperatury ??? Bo to wyglada jakby byl jakis czujniczek zwalony i bronil silnik przed przegrzaniem na moje oko. Tylko nie wiem jak ten temat ugrysc ...
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 8 lis 2005, 17:34
Posty: 7
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 626 2.0i Sport Coupe GC

Postprzez Grzyby » 2 sty 2006, 14:26

uwierz mi – jest możliwe (nie takie cuda się zdarzają)
mój aparat zapłonowy (jak padał) zachowywał się podobnie.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez zulek » 2 sty 2006, 14:44

Vikos napisał(a):raczej nie bedzie bo jak jest silnik zimny to rano na mrozie nawet zapala na tyk .... i jak jest ciepły i nie chce zapalac to praca rozrusznika tez jest normalna ...
Zgadza się wszystkie objawy są identyczne, na zimno częściej odpala a kiedy odpala rozrusznik chodzi normalnie – miałem to samo – kończyły się szczotki od rozrusznika
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2005, 11:16
Posty: 169
Skąd: Białystok (Wasilków)
Auto: Mazda 626 GE(GLX) 1,8l 16V '95

Postprzez Grzyby » 2 sty 2006, 14:50

zulek, ale jak pisze Vikos nie ma problemów z rozrusznikiem (ten kręci) tylko wóz nie pali.
Więc temat szczotek w rozruszniku dotyczy problemu tyle, co wczorajszy śnieg w Kielcach pingwiny na kole podbiegunowym.

No chyba że ja to źle czytam <co?>
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez zulek » 2 sty 2006, 15:20

Jeśli się kręci rozrusznik to rzeczywiście to co pisałem o szczotkach jest bez sensu, ale nie dość jasno opisano objawy więc zrozumiałem że na ciepło wogóle nie kręci. Skoro kręci a nie pali trzeba sprawdzić elektrykę od początku świece (czy któraś nie pęknięta) przewody w/n, cewka etc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2005, 11:16
Posty: 169
Skąd: Białystok (Wasilków)
Auto: Mazda 626 GE(GLX) 1,8l 16V '95

Postprzez Vikos » 2 sty 2006, 21:17

A jak pewnie i skutecznie sprawdzić tą cewke ??? Tylko sprawdzic czy jest iskra czy jest jakis inny patent ? Jak jest to prosze o porade


Dziękuje za dotychczasową pomoc i proszę o dalsze porady ! ! !
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 8 lis 2005, 17:34
Posty: 7
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 626 2.0i Sport Coupe GC

Postprzez Vikos » 5 sty 2006, 00:28

Jednak włożyłem dzisiaj cewke od Opla Manty 2 litrowego i jak narazie to chula idealnie !!!

Prawdopodonie to było to, tylko czy to cewka juz padła, czy poprostu ją coś popsuło ...
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 8 lis 2005, 17:34
Posty: 7
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 626 2.0i Sport Coupe GC

Postprzez Negoiu » 7 cze 2006, 12:43

Odgrzebię trochę temat. W zasadzie mój problem jest całkiem podobny. Na zimno dopala i na benzynie i na gazie od ręki. Na ciepło lub gorąco natomiast za drugim razem i to po dłuzszym kręceniu(nigdy tak nie było) i w dodatku z mocno wciśniętym pedałem gazu(tak jakby był zalany). Dodatkowy objaw jaki się pojawia to, że za każdym razem jak odpalam go ciepłego to włącza się wentylator chłodnicy (oczywiście po chwili gaśnie). Rozrusznik kręci jak oszalały-więc on odpada. Samochód jest na gaźniku.Świece NGK-nowe, przewody to samo.

W czasie jazdy żadnych innych problemów. Wszystko OK. Obroty trzyma, nie gaśnie itp.Pytanie co zaczyna padać, albo co niedługo padnie? jakie przyblizone koszty? Ewentualnie co można sprawdzić bez wielkich umiejętności jako elektryk.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 maja 2006, 11:23
Posty: 149
Skąd: Poznań
Auto: 626 GD F8 1.8 12V+LPG

Postprzez japan » 5 lis 2006, 21:08

witam!jak w temacie-nie zawsze moge odpalic moja madzie gdy silnik jest nagrzany.Zimny-bez problemu,na dotyk jest gotowy.Problem pojawia się wowczas gdy przejade większy kawałek i zgaszę silnik na 10-15min.Wtedy niema szans na odpalenie.po pierwszym przekręceniu kluczyka jakby zaskakiwał i nagle gaśnie.lekarstwem na to jest odpięcie akumulatora na chwilke,wtedy odpala.mysle,ze moze blokuje sie odciecie zaplonu albo cos innego z elektroniką?? ostatnio sprawdzalem swiece i przewody wys.napięcia-wszystko ok.ogólnie silnik pracuje równo,ma swoją moc tylko ten problem z odpaleniem jest bardzo dokuczliwy.Co to może być?jaka przyczyna,może ktoś miał taki problem.Proszę o pomoc.
Dziękuję i pozdrawiam

qbass- Temat jest złożony z dwóch podobnych. Na str. 3 zaczyna się drugi temat.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 mar 2006, 19:28
Posty: 136
Skąd: Wrocław
Auto: 121 1.3 16V '91r.

Postprzez japan » 9 lis 2006, 16:17

hmm...nikt nic nie potrafi zaradzić <jelen> nigdy nie mieliście podobnego problemu ??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 mar 2006, 19:28
Posty: 136
Skąd: Wrocław
Auto: 121 1.3 16V '91r.

Postprzez max » 9 lis 2006, 20:25

japan napisał(a):nigdy nie mieliście podobnego problemu


mialem podobnie w audi :P tylko przyczyna byl przekaznik od gazu a ty gazu chyba niemasz ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 lut 2006, 21:56
Posty: 470
Skąd: wlodawa
Auto: 626 coupe 2.2
mazda 3 2.0 TOPSPORT
audi A4 1.6
Transalp 600

Postprzez grze_zam » 11 lis 2006, 12:07

Kazdy problem jest inny, u mnie moze bylo inaczej bo byly problemy z przyśpieszaniem po rozgrzaniu, silnik wpadał w straszne wibracje, problem rozwiązała wymiana kabli WN, chociaż tak na oko to wyglądały ok :)
Początkujący
 
Od: 17 wrz 2004, 12:42
Posty: 25
Skąd: Zamość
Auto: 626 GE 1,8 16V 94r.

Postprzez japan » 12 lis 2006, 18:50

moje kable mają ok 1,5 roku.zagladalem w nocy pod maskę i nie ma zadnych iskier.a jak zdiagnozować świece?mam je ponad 2 lata (NGK),ale nie przejechałem na nich dużo kilometrów.czyściłem je ale niewiele to pomogło.może sprawdzić szczelinę między elektrodami-tylko niewiem jaka powinna być...może się nadpaliły już.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 mar 2006, 19:28
Posty: 136
Skąd: Wrocław
Auto: 121 1.3 16V '91r.

Postprzez grze_zam » 12 lis 2006, 19:55

Ekspertem to ja nie jestem ale 2 lata na jednych świecach to sporo czasu, jeszcze kwestia ile sie robi km. Nowe NGK to koszt około 50zł wiec nie majątek :)
Początkujący
 
Od: 17 wrz 2004, 12:42
Posty: 25
Skąd: Zamość
Auto: 626 GE 1,8 16V 94r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6