Wymiana płynu w chłodnicy.

Postprzez Wodzu » 14 paź 2006, 02:04

Waluś napisał(a):jeśli masz ori termostat to jest on podwójny i uleci. Ja mam Zamiennik i jak bym nie lał to przy termostacie zostanie powietrze

Dobrze wiedziec :)
EX XEDOS 9
Moja EX
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2005, 12:38
Posty: 1358 (1/1)
Skąd: Szczecin
Auto: BJ 2.0 :D, Demio 99r

Postprzez yesfan » 14 paź 2006, 11:47

Zbliża się zima, wydaje mi się, że dokładna instrukcja wymiany przyda się.

Pojemność układu wynosi 9l.
Na tym kończy się moja wiedza.

1. Czy stary płyn spuszcza się tylko poprzez zawór na chłodnicy? Czy jeszcze dodatkowo z bloku silnika? Gdzie jest zawór?

2. Jak prawidłowo napełnić układ?

3. Ktróry płyn polecacie?

Do moderatorów:
Wiem, że wyżej jest podobny temat ale dotyczy zupełnie innego auta z innym silnikiem.
DiTD :(
TD<FONT color=#ff1616>i</FONT> :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 sie 2006, 08:24
Posty: 77
Skąd: Wrocław
Auto: Była 626 GF/GW DITD 2000 r.

Postprzez GofNet » 14 paź 2006, 16:54

Wiem, że wyżej jest podobny temat ale dotyczy zupełnie innego auta z innym silnikiem.
Ale zasada jest identyczna w większości pojazdów. Generalnie odpowiedź znajduje się na FORUM, ale skoro nie chce Ci się szukać, to po krótce przedstawię sprawę.
1. Na zimnym, wyłączonym silniku i włączonym zapłonie właczasz ogrzewanie (w starszych pojazdach tak trzeba było robić, lecz w nowszych jest to zbędne, ale nie zaszkodzi).
2. Wyłaczasz zapłon, otwierasz maskę, odkręcasz zakrętkę od chłodnicy.
3. Podstawiasz miskę pod chłodnicę i odkręcasz korek spustowy.
4. Idziesz odkurzyć samochód, wymienić pióra wycieraczek lub napić się piwa...
5. Po spuszczeniu całego płynu (około kilku minut) czyścisz korek spustowy i otwór i wkręcasz korek tam, gdzie był pierwotnie.
6. Obkładasz dokładnie wlew grubą szmatą, aby rozlany płyn nie poleciał na chłodnicę.
7. Zabierasz się za nalewanie płynu chłodzącego (najlepiej nie woda, czy koncentrat, ale płyn chłodzący).
8. Robisz to bardzo, bardzo wolno. Im wolniej nalewasz, tym szybciej, lepiej i skuteczniej odpowietrzysz później układ chłodzenia.
9. Po nalaniu płynu "pod korek", uruchamiasz silnik (ciągle wolne obroty) i czekasz, aż wentylator załączy się dwa razy. Podczas tej operacji nie rób przygazówek, niech na wolnych obrotach silnik pracuje. Poziom płynu może się podnosić i wylewać na szmatę, ale tym się nie przejmój. Po włączeniu wentylatora się zaś opuści, wtedy trochę wolniutko dolej.
9. Po drugim załączeniu wentylatora i jego wyłączeniu zgaś silnik i dolej płynu pod krek. Zakręć nakrętkę od chłodnicy.
10. Możesz zabrać się za opróżnienie zbiorniczka wyrównawczego i jego przełukanie, ale jak Ci się nie chce, to dolej tam tylko płynu tyle, ile wskazuje miarka.
11. Pojeźdź sobie kilka kilometrów (z włączonym ogrzewaniem – w starszych autach) i po powrocie odczekaj kilka godzin, aby silnik ostygł.
12. Uzupełniej poziom płynu chłodzącego w chłodnicy i w zbiorniczku wyrównawczym.

Ot cała procedura...
yesfan napisał(a):Ktróry płyn polecacie?
Ja jeżdzę na Petrygo do chłodnic aluminiowych i nie mam złej opinii o nim.

Pozdrawiam
..::GofNet::..

PS. Niektórzy się jeszcze bawią w oczyszczanie układu chłodzenia, ale to już jest trochę więcej roboty.
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez yesfan » 14 paź 2006, 17:45

A co ze spuszczeniem płynu z bloku silnika? Jest gdzieś korek?
DiTD :(
TD<FONT color=#ff1616>i</FONT> :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 sie 2006, 08:24
Posty: 77
Skąd: Wrocław
Auto: Była 626 GF/GW DITD 2000 r.

Postprzez tomekrvf » 14 paź 2006, 20:41

Gdzieś jest na 100%. W innych silnikach mazdy jest więc i w tym gdzieś musi byc. W EPC widac jeden korek z przodu silnika i dwa z tyłu. Który jest do czego nie mam pojęcia. Najprawdopodobniej do spuszczania płynu służy ten z przodu silnika położony mniej więcej w połowie szerokości i wysokości.
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez xedos 1995 » 14 lis 2006, 22:05

zalecam ECo...!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! a uklady same sie odpowietrzaja ...
Bastek!!!!!!!!!!!!
Początkujący
 
Od: 5 paź 2006, 21:31
Posty: 22
Skąd: Wrocław
Auto: mazda xedos 6 1,6 Ca 1995

Postprzez xedos 1995 » 29 lis 2006, 21:29

mam pytanie ile plynu wchodzi do xedos 1,6 CA 95 r?????????????????Dzieki i czekam na odp. ;)
Bastek!!!!!!!!!!!!
Początkujący
 
Od: 5 paź 2006, 21:31
Posty: 22
Skąd: Wrocław
Auto: mazda xedos 6 1,6 Ca 1995

Postprzez xedos 1995 » 29 lis 2006, 21:30

chodzi mi o plyn chlodniczy.. :]
Bastek!!!!!!!!!!!!
Początkujący
 
Od: 5 paź 2006, 21:31
Posty: 22
Skąd: Wrocław
Auto: mazda xedos 6 1,6 Ca 1995

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6