Wymiana płynu w chłodnicy.

Postprzez TomekMazda » 26 lip 2006, 01:25

Czesc wam.Mam Mazde 626 2.0 rocznik 1990.Wymienili mi plyn w warszatcie bo byl po wypadku i byla nowa chlodnica.Powiedzial facet ze wlal wszystko czyli 5 litrow i zebym sobie dolal.Wiec ja dolalem przez ten koreczek po srodku chlodnicy,a chyba powinno sie przez zbiornik wyrownawczy.I zalalem pod sam korek, i pojezdzilem nim, i w zbiorniczku jest pusto.Co mam zrobic?
Początkujący
 
Od: 3 lut 2006, 23:34
Posty: 6
Skąd: Radom
Auto: Mazda 626 90r. 2.0i GD,automat

Postprzez TALREP » 26 lip 2006, 11:24

dolej jeszcze do zbiorniczka <lol>
ObrazekObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lis 2005, 16:30
Posty: 581
Skąd: Łomianki
Auto: była mazda 323f BG 1.6 1991r
jest toyota avensis T25 2.0 2003r

Postprzez tomekrvf » 26 lip 2006, 12:45

Przede wszystkim ma byc pełno w chłodnicy(na zimnym motorze) W zbiorniku też ma byc na full.
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez Waluś » 26 lip 2006, 20:18

warsztat Przenoszę
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez Huano » 27 lip 2006, 19:56

Wchodzi raczej wiecej niz 5 l... Podejrzewam ze 6,5-7?
Pozdrowienia
Huano
---------------------
MX-3 1.8 V6 wersja USA '92. Była: 626 GD coupe 2.0i DOHC 16V FE3 '90 – niestety blacharka nie wytrzymała próby czasu...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 maja 2004, 10:00
Posty: 724
Skąd: REDA / k. Trojmiasta
Auto: MX-3 1.8 V6 wersja USA '92

Postprzez czarny626 » 27 lip 2006, 23:21

tak dokladnie to 7 litrow :P
Mazda juz po przebodowie odrazu sie lepiej patrzy
Forumowicz
 
Od: 12 kwi 2006, 13:50
Posty: 33
Auto: 626coupe 2.0 8v 89r

Postprzez GofNet » 28 lip 2006, 18:26

2.0 8v:      7,5l (benzynowy)
2.0 12v:    7,5l (benzynowy)
2.0 DOHC: 9,5l (Diesel)

Pozdrawiam
..::GofNet::..
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez Rekin » 2 sie 2006, 23:57

GofNet U mnie też czeka wymiana płynu ile ja potrzebuję tej cieczy do 626 GD coupe 2.0i DOHC 16V FE3 90r . Ps. i odrazu podpowiedźcie jak mam go wymienić :) dzięki z góry
Obecna- Mazda 626 GW 2.0i 16v FS-HP 136KM
Ex.nr.2. – Mazda 626 GE 2.0i 16v FS-DOHC 115KM
Ex.nr.1. – Mazda 626 GD Coupe 2.0i 16v FE-DOHC 148 KM
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 cze 2006, 12:47
Posty: 260 (2/0)
Skąd: Zgorzelec
Auto: Mazda 626 GW 2.0 16V 136KM 2001.R.
Sekwencja BRC 24.11 Wtryski BRC
Mercedes W210 e240 2,6 V6 2001.r

Postprzez Adasi » 10 paź 2006, 12:32

To jak w koncu powinno sie lac? Tylko do zbiorniczka czy przez korek na chłodnicy tez? Ja mam na chlodnicy tylko taki metalowy co sie przekreca o jakies 90 stopni w prawo, chyba sluzy do odpowietrzania.
Jaki to ma byc plyn? Jakis konkretny czy moze byc zwykly ze stacji?
Dzieki
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 23 maja 2006, 18:23
Posty: 24
Skąd: Łódź
Auto: Honda Accord Coupe '98 2.0 iES

Postprzez tomekrvf » 10 paź 2006, 12:50

Adasi napisał(a):Tylko do zbiorniczka czy przez korek na chłodnicy tez?

Najpierw do chłodnicy później do zbiorniczka na full lub więcej bo i tak układ się odpowietrzy i sobie zassie. Czyli wszystko napełniasz na full(można na pracującym silniku lepiej się odpowietrza)Grzejesz silnik aż się włączą wentylatory, czekasz do ostygnięcia i dolewasz płyn do chłodnicy(jesli nie jest pod korek) i do zbiornika na full.
I tyle.
Żeby weszło tyle płynu ile podaje producent należy odkręcic korek do spuszczania płynu z bloku. W silnikach serii B korek jest z przodu silnika obok obudowy sprzęgła(klucz 17). W silnikach serii K jest zaslepka na lewym rzędzie cylindrów(patrząc od strony rozrządu) ponizej kolektora wydechowego bliżej obudowy sprzęgła.
Zresztą ile razy można poruszać tak banalny temat jak wymiana płynu w układzie chłodzenia?
Nie radzę kupować bylejakiego płynu w hiperze. Oczywiście różnica nie będzie dostrzegalna po zalaniu tylko wyjdzie po kilku latach i nazywa się to niedbalstwo użytkownika pojazdu.(zasyfiony układ itp)
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez Wodzu » 10 paź 2006, 12:55

Oczywiście różnica nie będzie dostrzegalna po zalaniu tylko wyjdzie po kilku latach i nazywa się to niedbalstwo użytkownika pojazdu.(zasyfiony układ itp)


Polecam GlicoShell dostepny na stacji Shella, smigalem na nim w poprzednim aucie i po wymianie smigam obecnym wg mnie bardzo dobry płyn. Cena ok 45 zl za 5l i 12 za litr
EX XEDOS 9
Moja EX
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2005, 12:38
Posty: 1358 (1/1)
Skąd: Szczecin
Auto: BJ 2.0 :D, Demio 99r

Postprzez tomekrvf » 10 paź 2006, 13:08

Wodzu napisał(a):Polecam GlicoShell dostepny na stacji Shella, smigalem na nim w poprzednim aucie i po wymianie smigam obecnym wg mnie bardzo dobry płyn

<spoko>
Też na tym jeżdzę
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez Waluś » 10 paź 2006, 19:02

i nieprzestrasz się jak po odpaleniu silnik zacznie wariować :P będzie tak dopuki termostat się nie otworzy :) potem zassie płyn i trzeba dolać :)
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez Wodzu » 11 paź 2006, 01:22

Waluś napisał(a):i nieprzestrasz się jak po odpaleniu silnik zacznie wariować język będzie tak dopuki termostat się nie otworzy


U mnie zachowywal sie zupelnie normalnie :)

Waluś napisał(a):potem zassie płyn i trzeba dolać usmiech

Z tym jak najbardziej sie zgadzam
EX XEDOS 9
Moja EX
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2005, 12:38
Posty: 1358 (1/1)
Skąd: Szczecin
Auto: BJ 2.0 :D, Demio 99r

Postprzez Waluś » 11 paź 2006, 18:17

Wodzu napisał(a):mnie zachowywal sie zupelnie normalnie

Mi obroty falowaly 2000-500 tak do póki nie otworzył sie termostat.
To może wynikać z innego położenia czujnika sterującego do kompa :P
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez Wodzu » 12 paź 2006, 00:44

Waluś napisał(a):Mi obroty falowaly 2000-500 tak do póki nie otworzył sie termostat.

Dziwne :P tylko jak mialem malo plynu w ukladzie to obroty biegu jalowego byly na poziomie ok 1200 obrotów

Waluś napisał(a):To może wynikać z innego położenia czujnika sterującego do kompa

U mnie jest w bloku przed termostatem

Waluś napisał(a):Mi obroty falowaly 2000-500 tak do póki nie otworzył sie termostat.

A moze dlatego ze uklad byl zapowietrzony
EX XEDOS 9
Moja EX
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2005, 12:38
Posty: 1358 (1/1)
Skąd: Szczecin
Auto: BJ 2.0 :D, Demio 99r

Postprzez andrev001 » 12 paź 2006, 04:25

Ostatnio robiłem takie "płukanie" chłodnicy. Zapłaciłem za czyszczenie i wymiane płynu 90$ + wymiana oleju = 120$. Ufff.... GD...

Ciekawe.
Po całej operacji w warsztacie, gdy zapalono silnik to świeciło się "CHECK" po włączeniu się dmuchawy, kontrolka zgasła. WHY? :|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 paź 2005, 06:23
Posty: 294
Skąd: Chicago
Auto: '03 Ford Focus ZX3

Postprzez Waluś » 12 paź 2006, 18:52

Wodzu napisał(a):A moze dlatego ze uklad byl zapowietrzony

to napewno. Dlatego falowały. Ale widocznie odpowietrza się dopiero na rozgrzanym :P
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez Wodzu » 13 paź 2006, 02:16

Waluś napisał(a):Ale widocznie odpowietrza się dopiero na rozgrzanym


Jak lalem plyn to sie staralem aby piowietrze jak najszybciej ulecialo hahaha dlatego u mnie nie falowal :P
EX XEDOS 9
Moja EX
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2005, 12:38
Posty: 1358 (1/1)
Skąd: Szczecin
Auto: BJ 2.0 :D, Demio 99r

Postprzez Waluś » 13 paź 2006, 18:21

jeśli masz ori termostat to jest on podwójny i uleci. Ja mam Zamiennik i jak bym nie lał to przy termostacie zostanie powietrze :P
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6