Połączenie silnika FE3N i F2T

Postprzez MrShaleck » 1 wrz 2013, 00:27

Witam Panowie.
Mam takie pytanko, czy bawił się ktoś w przekładkę 1.8/2.0/2.5 V6 do GD / GD Coupe (bo to chyba niewielka roznica) ?

Oczywiście z czystej ciekawości :]
Mazda 626 coupe '90 / Mazda 626 Coupe '89 / Mazda 323 BA GT '94
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Marcin
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2011, 21:56
Posty: 2518 (10/38)
Skąd: PRAUST
Auto: Lexus GS450h
Mazda 626 Coupe F2T
Roweł Graveł
Roweł Emtebeł

Postprzez Szyna » 1 wrz 2013, 11:26

Jeżeli chodzi Ci o silniki z wersji GE to będzie ciężko bo to nie są silniki P&P ;)
Jak byś chciał to najlepiej FE3, albo F2T :D Wtedy nie ma większych problemów.
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 20 lut 2008, 21:59
Posty: 3348 (89/158)
Skąd: Krotoszyn
Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG

Postprzez Matheus » 2 wrz 2013, 20:36

ja proponuje połączenie F2T i FE3 czyli FE3T. siada na seryjne łapy a jeździ dobrze <serduszka>
323F BA FE3T

SWAPY SILNIKÓW F2, FE3, FE3T – info PW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2008, 17:28
Posty: 364 (0/1)
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: FIAT SCUDO

Postprzez Pudzian84 » 2 wrz 2013, 21:17

A co kolego widziałeś coś takiego ???
Patryk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 mar 2008, 00:17
Posty: 991 (1/0)
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda 626 GD FE3N 1989 r

Postprzez Matheus » 2 wrz 2013, 21:19

gdzieś, kiedyś, coś, że podobno ktoś tak miał czy jakoś tak <glupek2>
a tak na poważnie to patrz podpis
323F BA FE3T

SWAPY SILNIKÓW F2, FE3, FE3T – info PW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2008, 17:28
Posty: 364 (0/1)
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: FIAT SCUDO

Postprzez Pudzian84 » 3 wrz 2013, 21:14

No i jak to wyszło ?? dużo roboty ??
Patryk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 mar 2008, 00:17
Posty: 991 (1/0)
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda 626 GD FE3N 1989 r

Postprzez MrShaleck » 3 wrz 2013, 23:49

FE3 to rozumiem 2.0 16v ? :) ile to ma mocy? 140 koni? :)
Mazda 626 coupe '90 / Mazda 626 Coupe '89 / Mazda 323 BA GT '94
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Marcin
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2011, 21:56
Posty: 2518 (10/38)
Skąd: PRAUST
Auto: Lexus GS450h
Mazda 626 Coupe F2T
Roweł Graveł
Roweł Emtebeł

Postprzez Matheus » 4 wrz 2013, 12:07

Pudzian84 napisał(a):No i jak to wyszło ?? dużo roboty ??


Wyszło dobrze, w porównaniu do 2.2t to nawet bardzo dobrze.
Roboty niestety sporo, nowy kolektor wydechowy, aparat zapłonowy, wtryski i cała masa drobnych rzeczy do poprawienia.

roxygenium napisał(a):FE3 to rozumiem 2.0 16v ? :) ile to ma mocy? 140 koni? :)


FE3 występowało w wersjach od 140KM(KIA) do 170KM(626 JDM)
ja aktualnie śmigam na wersji 150KM z dołożoną turbosprężarką, wtryskami, aparatem zapłonowym i innym osprzętem razem z kompem od 2.2T
Aktualnie szacowana moc ponad 200
323F BA FE3T

SWAPY SILNIKÓW F2, FE3, FE3T – info PW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2008, 17:28
Posty: 364 (0/1)
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: FIAT SCUDO

Postprzez MrShaleck » 4 wrz 2013, 20:31

Matheus, zajawiłeś mnie :D
Mazda 626 coupe '90 / Mazda 626 Coupe '89 / Mazda 323 BA GT '94
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Marcin
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2011, 21:56
Posty: 2518 (10/38)
Skąd: PRAUST
Auto: Lexus GS450h
Mazda 626 Coupe F2T
Roweł Graveł
Roweł Emtebeł

Postprzez Pudzian84 » 4 wrz 2013, 20:39

Turbinke masz serie od 2.2 T czy jakiś inny wynalazek??
Z tłokami było ciężko??
Patryk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 mar 2008, 00:17
Posty: 991 (1/0)
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda 626 GD FE3N 1989 r

Postprzez MrShaleck » 4 wrz 2013, 22:37

Swoją drogą, jak z dostępnością takiego silnika?
WChodzi plug&play ?:)
Mazda 626 coupe '90 / Mazda 626 Coupe '89 / Mazda 323 BA GT '94
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Marcin
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2011, 21:56
Posty: 2518 (10/38)
Skąd: PRAUST
Auto: Lexus GS450h
Mazda 626 Coupe F2T
Roweł Graveł
Roweł Emtebeł

Postprzez Pudzian84 » 5 wrz 2013, 02:47

Patryk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 mar 2008, 00:17
Posty: 991 (1/0)
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda 626 GD FE3N 1989 r

Postprzez Matheus » 5 wrz 2013, 07:45

Pudzian84 napisał(a):Turbinke masz serie od 2.2 T czy jakiś inny wynalazek??
Z tłokami było ciężko??


turbo seria ale ustawione na 1bar.
z tłokami nic nie robiłem, są seryjne.

roxygenium napisał(a):Swoją drogą, jak z dostępnością takiego silnika?
WChodzi plug&play ?:)

z dostępnością słabo, na allegro jest 1szt :| wchodzi p&p zamiast F2
323F BA FE3T

SWAPY SILNIKÓW F2, FE3, FE3T – info PW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2008, 17:28
Posty: 364 (0/1)
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: FIAT SCUDO

Postprzez Pudzian84 » 5 wrz 2013, 08:56

Seryjne od f2t czy fe3n
Patryk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 mar 2008, 00:17
Posty: 991 (1/0)
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda 626 GD FE3N 1989 r

Postprzez Matheus » 5 wrz 2013, 09:27

Pudzian84 napisał(a):Seryjne od f2t czy fe3n


nie było nigdy w produkcji seryjnej silnika FE3 z turbiną także turbo jest z F2T

EDIT:
chyba pytałeś o tłoki tak więc jest to seria FE3
323F BA FE3T

SWAPY SILNIKÓW F2, FE3, FE3T – info PW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2008, 17:28
Posty: 364 (0/1)
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: FIAT SCUDO

Postprzez Pudzian84 » 5 wrz 2013, 14:20

Tak chodziło mi o tłoki
I jak myślusz do ilu bar można dmuchnąć ori tłoki + korby
A uszczelke pod głowice zamawiałeś czy dorabiana gdzieś??
Patryk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 mar 2008, 00:17
Posty: 991 (1/0)
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda 626 GD FE3N 1989 r

Postprzez Matheus » 5 wrz 2013, 15:28

Pudzian84 napisał(a): jak myślusz do ilu bar można dmuchnąć ori tłoki + korby
A uszczelke pod głowice zamawiałeś czy dorabiana gdzieś??


1 bar wytrzymuje. na forach US widywałem seryjne słupki do których dmuchali prawie 2 bary i chodziło.
Uszczelka seria, zresztą nawet nie zmieniona ;) silnik jak kupiłem tak włożyłem. zmieniłem tylko uszczelniacze wału i wałka.
323F BA FE3T

SWAPY SILNIKÓW F2, FE3, FE3T – info PW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2008, 17:28
Posty: 364 (0/1)
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: FIAT SCUDO

Postprzez Pudzian84 » 5 wrz 2013, 21:06

Powiem tak jak skończe lakierowanie magdaleny to pomyślimy na drugą fe3n +T :D
Patryk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 mar 2008, 00:17
Posty: 991 (1/0)
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda 626 GD FE3N 1989 r

Postprzez mlody1921 » 22 gru 2014, 19:11

Panowie a z jakimi skrzyniami można połączyć silnik Fe3 tylko skrzynia z Fe3 albo f2t ? skrzynia z BP podejdzie albo z B6
Sprzedam Amory do Mx-3 przód tył mocowania amortyzatorów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2005, 01:26
Posty: 2389 (0/2)
Skąd: Sandomierz
Auto: Mazda Mx-3 KL-DE ....Turbo :D

Postprzez Pudzian84 » 22 gru 2014, 21:09

Każda skrzynia z gd podejdzie tylko trzeba będzie w innych skrzyniach niż od fe3n wyciąć na dole dwa otwory na śruby od miski olejowej
Patryk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 mar 2008, 00:17
Posty: 991 (1/0)
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda 626 GD FE3N 1989 r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6