Serwo – czy pasuje od innej mazdy (626 GD/GV FE)

Postprzez Siw-y » 1 lut 2012, 09:13

elo :)

Zastanawia mnie czy da radę do GD/GV wrzucić p&p jakieś inne serwo.
Z moim raczej jest problem a zmieniać na ponad 20 letnią używkę niesie jednak ryzyko.

Wg EPC numery z innych mazd są zbliżone, różnią się początki, co nie zawsze oznacza, że część jest inna.
Obrazek
¼ – 16,851s
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2006, 13:36
Posty: 9625 (2/41)
Skąd: Warszawa
Auto: présidentiel

Postprzez Pudzian84 » 1 lut 2012, 18:29

A co się dzieje serwem ?? Bo też miałem problem
Patryk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 mar 2008, 00:17
Posty: 991 (1/0)
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda 626 GD FE3N 1989 r

Postprzez Siw-y » 1 lut 2012, 21:06

Wspomaganie hamulców słabe.
Obrazek
¼ – 16,851s
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2006, 13:36
Posty: 9625 (2/41)
Skąd: Warszawa
Auto: présidentiel

Postprzez max » 1 lut 2012, 21:14

Siwy sprawdź od 626 GF maja bardzo podobne hamulce
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 lut 2006, 21:56
Posty: 470
Skąd: wlodawa
Auto: 626 coupe 2.2
mazda 3 2.0 TOPSPORT
audi A4 1.6
Transalp 600

Postprzez Siw-y » 1 lut 2012, 21:36

To, że hamulce podobne to o niczym nie świadczy, chodzi czy szpilki mają ten sam rozstaw i czy grubość nie będzie kolidować z resztą gratów.
Obrazek
¼ – 16,851s
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2006, 13:36
Posty: 9625 (2/41)
Skąd: Warszawa
Auto: présidentiel

Postprzez Pudzian84 » 1 lut 2012, 21:57

miałem to samo u mnie z hamulcami i okazało się ze jak rozebrałem serwo to mi taka malutka gumka z bolca spadła a są trzy w kształcie trójkąta ułożone
Patryk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 mar 2008, 00:17
Posty: 991 (1/0)
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda 626 GD FE3N 1989 r

Postprzez Siw-y » 1 lut 2012, 22:09

Zobaczymy, może to faktycznie pierdoła jest.
Obrazek
¼ – 16,851s
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2006, 13:36
Posty: 9625 (2/41)
Skąd: Warszawa
Auto: présidentiel

Postprzez Pudzian84 » 1 lut 2012, 22:26

naprawa zajęła mi cała 1 godz tylko ciężko rozłożyć jest ja lekko poodginałem i ob kręciło się a póżniej po doginałem jak złożyłem i jest gites
Patryk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 mar 2008, 00:17
Posty: 991 (1/0)
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda 626 GD FE3N 1989 r

Postprzez Paweł » 4 lut 2012, 07:18

Maciek, opisz jak zachowuje się naciśnięty pedał hamulca po włączeniu i wyłączeniu silnika – opada, podnosi się? Sprawdzałeś szczelność podciśnienia?
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/889)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez Siw-y » 5 lut 2012, 02:19

Na razie to nie mogę odpalić bo na zimnym nie mam kompresji na trzech cylindrach <glupek2>
Ale z tego co pamiętam to jak pompuję na wyłączonym to pedał twardnieje, po włączeniu silnika mięknie i opór jest gdzieś w połowie, ale mimo to skuteczność hamulców jest słaba, wszystkie zaciski są po regeneracji nic się nie blokuje.

Szczelności nie sprawdzałem, chciałem wiedzieć o możliwych "zamiennikach" zanim zdejmę serwo z auta.

Da się jakoś sztucznie wymusić działanie serwa? Czy tylko jedyna możliwość to podciśnienie?
Obrazek
¼ – 16,851s
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2006, 13:36
Posty: 9625 (2/41)
Skąd: Warszawa
Auto: présidentiel

Postprzez Paweł » 5 lut 2012, 22:10

Tak, do sprawdzenia serwa jest potrzebne podciśnienie.

Jeśli pedał po włączeniu silnika od razu wchodzi głębiej i trzymany po wyłączeniu nie rośnie, to serwo i układ podciśnienia są szczelne. Dodatkowo możesz sprawdzić, czy pedał naciśnięty pierwszy raz po wyłączeniu silnika jest wspomagany, a z każdym następnym kolejnym naciśnięciem twardnieje.

Możesz zdjąć przewód, który doprowadza podciśnienie do pompy i zobaczyć, czy przepuszcza powietrze tylko w jedną stronę (od pompy).

Możliwe, że układ jest zapowietrzony. Czy przy uruchomionym silniku pedał nie twardnieje przy "pompowaniu"? Klocki i tarcze sprawdzałeś? Winna może być także pompa lub korektor hamowania.

Lepiej, żeby serwo było sprawne, bo zestaw naprawczy kosztuje ~700 zł <oczy>.
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/889)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez Siw-y » 5 lut 2012, 22:23

Paweł napisał(a):Jeśli pedał po włączeniu silnika od razu wchodzi głębiej i trzymany po wyłączeniu nie rośnie, to serwo i układ podciśnienia są szczelne.

Wchodzi głębiej i nie rośnie,

Paweł napisał(a):Dodatkowo możesz sprawdzić, czy pedał naciśnięty pierwszy raz po wyłączeniu silnika jest wspomagany, a z każdym następnym kolejnym naciśnięciem twardnieje.

Tak twardnieje.

Dziś miałem wrażenie, że wszystko jest ok, ale to może być spowodowane tym, że poruszam się MX-3 w którym układ ABS jest trochę zapowietrzony i hamulce są słabe.

Być może serwo i hamulce są sprawne a wrażenie słabych hamulców jest dlatego, że w MX-6 mam SWAP z Mazdy 6.
Obrazek
¼ – 16,851s
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2006, 13:36
Posty: 9625 (2/41)
Skąd: Warszawa
Auto: présidentiel

Postprzez Pudzian84 » 6 lut 2012, 18:53

mazs te same objawy co ja miałem pedał twardniał
Patryk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 mar 2008, 00:17
Posty: 991 (1/0)
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda 626 GD FE3N 1989 r

Postprzez Paweł » 7 lut 2012, 22:38

Siw-y napisał(a):chodzi czy szpilki mają ten sam rozstaw i czy grubość nie będzie kolidować z resztą gratów.

Rozstaw szpilek będzie ten sam w praktycznie każdej mazdzie – BG, BA, BJ, GD, GE, GF itd... Natomiast wg numeru całego serwa lub reperaturki wychodzi, że takie samo było tylko w benzynowej GD.
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/889)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez Siw-y » 29 paź 2013, 10:06

Serwo okazało się sprawne, przynajmniej tak oceniłem po jego wymontowaniu.
Po podaniu lekkiego podciśnienia ustami <rotfl> tłoczysko wciskało się bez większych oporów także na moje oko raczej ok.
Teraz mam pytanie w sprawie pompy bo wg tego co znalazłem to wypowiedź Pawła nie do końca się zgadza.
Paweł napisał(a):Natomiast wg numeru całego serwa lub reperaturki wychodzi, że takie samo było tylko w benzynowej GD.


Wg katalogów do GD są inne pompy, przynajmniej reperaturki do nich.
Do GD jest AUTOFREN D1599 a do GV D1634 i jest taki sam jak do 929 HC <co?>
Obrazek
¼ – 16,851s
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2006, 13:36
Posty: 9625 (2/41)
Skąd: Warszawa
Auto: présidentiel

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6