Strona 1 z 1

Przygasanie świateł w GD 2.0 12V – alternator

PostNapisane: 13 mar 2011, 23:55
przez Kzik
Witam,
Mam problem z gatunku elektryki czyli dziedzina zupelnie mi obca. Nie da sie nie zauwazyc, szczegolnie podczas jazdy noca, ze swieczki w mojej Mazdzie swieca marnie. Zastanawiajace jest to ze czasami wchodza na "pelne obroty" i swieca normalnie, wtedy i podswietlenie zegarow swieci jasniej i dmuchawa nawiewow jakby mocniej daje. Nie namierzylem jeszcze zaleznosci czemu czasami przyswieca lepiej a czemu przez wiekszosc czasu jest tragedia, wyglada to jakby na spadki napiec, dodam ze ladowanie alternatora jest odpowiednie. Gdzie szukac usterki?
Pozdrawiam

Re: Przygasanie świateł w GD 2.0 12V

PostNapisane: 14 mar 2011, 22:27
przez steven
jeżeli ładowanie masz cały czas w okolicy 14V, to sprawdź sobie masę – czyli ten drugi przewód co idzie od akumulatora...

Re: Przygasanie świateł w GD 2.0 12V

PostNapisane: 17 mar 2011, 14:36
przez adam626
zgodnie z prawem Ohma prąd płynący przez żarówkę jest zależny od jej oporności i od napięcia
im mniejsza oporność tym większa moc świecenia
problem polega na tym że w starym samochodzie żarówka to tylko jeden z oporów w obwodzie
Zaśniedziałe złączki poutleniane kable i powypalane styki przełączników i przekaźników też mają swoje opory. Na każdym z tych oporów następuje spadek napięcia proporcjonalny do płynącego prądu.
Dlatego może być zauważalny efekt jaśniejszego świecenia jednego światła kiedy świeci lub nie świeci drugie. Spadki napięć są dwa razy większe przy dwa razy większym prądzie dwóch żarówek. Więc zamiast 14V z alternatora żarówki dostają 11,5V a jak się jedna przepali to druga dostaje 12,5V i świeci nieco jaśniej. Jednak świeci dalej na przewidzianym napięciu znamionowym i to jej nie szkodzi. Szybkie przepalenie drugiej żarówki następuje zazwyczaj z tego powodu że ona już swoje X godzin przepracowała a nawet w tym czasie padła już jej koleżanka z drugiej lampy.

ps: sprawdź połączenia w instalacji, po rozłączaj kostki popsikaj jakimś sprajem do kontaktów elektrycznych i połącz ponownie, Często korozja nakrętki na alternatorze daje duże spadki napięć
to samo dotyczy masy układu napędowego
W GD lubią podgniwać kontakty przy kostkach lamp, bo dostaje tam się woda z solą z jezdni, jak przegniją konektorki można je zastąpić krajowymi z Zelmotu dosyć dobrze pasują do tych kostek

Re: Przygasanie świateł w GD 2.0 12V

PostNapisane: 23 mar 2011, 16:41
przez Kzik
Panowie a gdzie szukac schematu elektrycznego do mojej Mazdy? Chce jakos ulatwic elektrykowi szukanie :)

Re: Przygasanie świateł w GD 2.0 12V

PostNapisane: 23 mar 2011, 22:24
przez steven
wg. mnie u Ciebie to jest kwestia ładowania, sprawdź jakie masz ładowanie podczas jazdy, gdy przygasa światło i gdy jest wsio ok, ewentualnie możesz gubić główną masę...

Re: Przygasanie świateł w GD 2.0 12V

PostNapisane: 24 mar 2011, 18:03
przez niedzwiadek833
viewtopic.php?f=304&t=109361
Tu są schematy do Mazdy

Re: Przygasanie świateł w GD 2.0 12V

PostNapisane: 29 mar 2011, 10:21
przez Kzik
Panowie takich rzeczy nie wiedzialem jeszcze...
Na postoju z zapalonymi swiatlami, na luzie byly momenty ze obroty silnika spadaly do 500-700, jakby go cos wyraznie obciazalo a ladowanie skakalo do ponad 17V, gdy oborty przestawaly "falowac" ladowanie spadalo do ok. 15V wiec to chyba ladowanie i sam alternator jest przyczyna przygasania tych swiatel

Re: Przygasanie świateł w GD 2.0 12V

PostNapisane: 29 mar 2011, 12:55
przez steven
dokładnie alternator do wymiany i to jak najszybciej, bo możesz zjara instalację!

naprawa stabilizatora napięcia 150zł więc proponowałbym kupić używkę za ok. 100zł ;)

Przy okazji zobacz czy silnik jest z tyłu suchy, bo jak pluje olejem na alternator to drugi też długo nie wytrzyma ;)

Wyciek plynu chlodniczego, skoki napięcia silnik F2

PostNapisane: 27 maja 2012, 20:25
przez MrShaleck
Witam Was,

Otóż mam przewlekły juz problem ze skokami napięcia, a mianowicie, podczas jazdy tak ni z gruchy ni z pietruchy zapalaja mi sie wszystkie kontrolki na desce, mocniej lub slabiej, swiatla z przodu swieca mocniej i nawiew rowneiz dostaje powera.
Tutaj obstawiam na regulator napięcia na alternatorze, nie wiem czy ktos moze tak miał ?

pomozcie prosze bo brak mi sil ;/