626/GD/1,8/91 gaśnie po nagrzaniu

Postprzez Brink » 23 gru 2017, 17:15

Na wstępie witam Forumowiczów.
Pozwoliłem sobie założyć nowy wątek ponieważ nie udało mi się w istniejących znaleźć rozwiązania mojego problemu.
Posiadam Mazdę 626, GD, 1,8 benzyna rocznik 1991, tuning TWR. Jest to mój trzeci samochód. Wpadła mi w ręce przypadkowo ( kupiłem ją "z kartki" gdy w czasie podróży wakacyjnej z wnuczkiem padł mi Citroen C5 a musiałem jakoś kontynuować ) i ... spodobała mi się. Po powrocie zacząłem ją reanimować : wyspawałem blacharkę, wymieniłem zbiornik paliwa na nowy, zrobiłem pompę hamulcową z hamulcami itp, itp. Padłem na ....gaźniku. Przepraszam za ten przydługi wstęp.
Mazda odpala, chodzi jak trzeba a gdy osiągnie po ok 15 minutach temperaturę.. gaśnie i nie odpala ( parę razy w trasie... masakra ). Jak ostygnie odpala ładnie. Dzwoniłem do znanego serwisu Mazdy ( nie zrobię antyreklamy ). Uprzejmy gość powiedział, że nie pomoże bo.... u niego mechanicy są młodsi niż moja Mazda i gaźnik to dla nich za trudne.
Proszę o pomoc ( ukierunkowanie ) bo nie chcę na pałę wszystkiego wymieniać.
Pozdrawiam
Brik
Forumowicz
 
Od: 15 gru 2017, 15:59
Posty: 40 (0/1)
Auto: Posiadam Mazdę 6 GY. Była: Mazda 626 GD, Citroen C5, BMW3, BMW5, Volvo 240 itd, itd

Postprzez Szyna » 24 gru 2017, 15:00

Witam, to co ja znalazłem:

Wężyki podciśnień 626 GD – jak podłączyć?

Kłopoty z odpalaniem nagrzanego silnika

Silnik gaśnie na wolnych obrotach – różne przypadki GD

Falujace lub wysokie obroty

Mazda 626 GC, GD – problem z gaźnikiem

FE4 gaźnik – wadliwa pompa paliwa

Wszystko co znalazłem związane z gaźnikiem bądź gaśnięciem.
Poczytaj, poszukaj, popróbuj, może akurat coś znajdziesz, tematy długie nie są.
Pozdrawiam.
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 20 lut 2008, 20:59
Posty: 3346 (88/158)
Skąd: Krotoszyn
Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG

Postprzez Brink » 29 gru 2017, 16:05

Witam!
Dziękuję Koledze za podpowiedź.
Przeleciałem podane wątki.
Dodatkowo zasłyszałem informację, iż "stare" Mazdy wyposażone były w gaźnik, który zanim się nagrzał ( automatyczne ssanie ) w przypadku zatrzymania w trakcie nagrzewania nie dał się powtórnie uruchomić zanim nie ostygł.
Jako ciekawostkę ( przynajmniej dla mnie ) odkryłem, iż "moja" Mazda posiada czujnik skrętu kół, który w momencie skrętu deczko podnosi obroty, żeby wyrównać stratę mocy na skręconych kołach. Odłączenie go nie powoduje żadnych zmian w stanie pacjentki.
Powoduje to u mnie nadmiar szacunku dla konstrukcji gaźnika i strach przed odkręceniem go i przyniesieniem do domu celem wyczyszczenia.
Dalej będę wdzięczny za dalsze sugestie i uwagi.
Pozdrawiam
Brink
Forumowicz
 
Od: 15 gru 2017, 15:59
Posty: 40 (0/1)
Auto: Posiadam Mazdę 6 GY. Była: Mazda 626 GD, Citroen C5, BMW3, BMW5, Volvo 240 itd, itd

Postprzez Szyna » 1 sty 2018, 20:30

Podziel się tą wiedzą w odpowiednim wątku i tam dalej kontynuuj rozmowę, zostanie dla potomnych ;)
Pozdrawiam.
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 20 lut 2008, 20:59
Posty: 3346 (88/158)
Skąd: Krotoszyn
Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG

Postprzez Brink » 4 sty 2018, 11:48

Witam!
Zgoda, zagalopowałem się. Przepraszam.
Wracając do czystej techniki powziąłem informację, iż ewentualną przyczyną gaśnięcia silnika
mogą być przerwy w zasilaniu cewki – duże luzy w stacyjce – powodujące przerwy w podawaniu napięcia. Czy ktoś z Kolegów borykał się z czymś takim ?
Pozdr.
Brink.
Forumowicz
 
Od: 15 gru 2017, 15:59
Posty: 40 (0/1)
Auto: Posiadam Mazdę 6 GY. Była: Mazda 626 GD, Citroen C5, BMW3, BMW5, Volvo 240 itd, itd

Postprzez Brink » 17 sty 2018, 00:19

Witam Kolegów.
Problem częściowo rozwiązany.
Pomogła wymiana stacyjki!! Nie gaśnie !!!!
Ale przejrzałbym gaźnik. Może Ktoś zna w Polsce adres gaźnikowca od mazdy wykonującego
wysyłkowe przeglądy gaźników ?
Był kiedyś taki Pan w Radomiu. Przysyłali mu nawet gaźniki z zza granicy.
Pozdr.
Brink.
Forumowicz
 
Od: 15 gru 2017, 15:59
Posty: 40 (0/1)
Auto: Posiadam Mazdę 6 GY. Była: Mazda 626 GD, Citroen C5, BMW3, BMW5, Volvo 240 itd, itd

Postprzez ArteK » 25 lut 2018, 22:00

Możesz zapytać tadziola, ewentualnie podjechać osobiście na oględziny.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2013, 18:50
Posty: 624 (22/14)
Skąd: SX
Auto: Mazda 626 GD '91 FE4

Postprzez Brink » 3 kwi 2018, 18:28

Witam!
Po dwóch miesiącach znalazłem Gostka co ogarnął gaźnik.
Mazda śmiga.
Zamykam temat.
Chciałbym ją sprzedać ( wszelka rdza wyspawana jak w czołgu ), dołożyć kaski i zakupić 6 kombi w benzynie.
Pozdrawiam Wyrozumiałych.
Brink
Forumowicz
 
Od: 15 gru 2017, 15:59
Posty: 40 (0/1)
Auto: Posiadam Mazdę 6 GY. Była: Mazda 626 GD, Citroen C5, BMW3, BMW5, Volvo 240 itd, itd

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6