Cześć, mam mały problem z ustawieniem rozrządu w silniku 1.8 F8. Wszystko zaczęło się od tego, że ustawiłem rozrząd na zrobione poprzednio znaki po czym go rozpiąłem, głowica poszła do planowania a w międzyczasie znaki na kole się zmazały
Po tym zamontowałem głowicę i resztę osprzętu zacząłem się mordować z ustawieniem rozrządu na fabryczne znaki. Dolne koło na wale jest ustawione na 100% prawidłowo, wcięciem do strzałki. Nie wiem jednak na 100% jaki jest znak na górnym kole wałka rozrządu więc ustawiam kółkiem na kole pasowym do strzałki na obudowie (na godzinie 12).
Na takim ustawieniu po napięciu paska rozrządu i przekręceniu silnikiem nie zgadzają się znaki, tzn. kiedy górne koło jest ustawione na strzałkę to dolne jest przekręcone o jeden ząb za wcześnie i nie ma możliwości cofnięcia go na prawidłową pozycję. Zawsze będzie albo jeden ząb wcześniej albo za późno względem prawidłowego ustawienia.
Samochód na takim ustawieniu odpala i zachowuje się normalnie jednak jest zauważalnie słabszy niż był przedtem. Na żadnym innym ustawieniu rozrządu nie odpala prawidłowo.
Może ktoś z was będzie wiedział na jakie dokładnie znaki ustawić rozrząd, bo ja nie znalazłem żadnej informacji.
Na żadnym innym ustawieniu rozrządu nie odpala prawidłowo.
Górne koło jest ustawione zaznaczonym miejscem do strzałki na obudowie. Dodam też, że jest zamontowane na odpowiednim bolcu wałka rozrządu. (zaznaczonym przed rozbiórką)
Dolne koło:
Ustawienie rozrządu F8
Strona 1 z 1
Rozwiązałem problem, więc może przyda się opis jak ktoś będzie szukał
Każda cyfra na kole wałka rozrządu odpowiada ustawieniu rozrządu dla różnych silników. Po kolei cyferka numer ''1'' to silnik F2, "2" to silnik FE, a "3" to właśnie silnik F8. Oczywiście znaki mają być zwrócone do siebie na godzinie 12
A tutaj znajduje się dokładny opis: http://www.demonav.ru/Timing_beltFE.pdf
Każda cyfra na kole wałka rozrządu odpowiada ustawieniu rozrządu dla różnych silników. Po kolei cyferka numer ''1'' to silnik F2, "2" to silnik FE, a "3" to właśnie silnik F8. Oczywiście znaki mają być zwrócone do siebie na godzinie 12
A tutaj znajduje się dokładny opis: http://www.demonav.ru/Timing_beltFE.pdf
- Od: 23 lut 2014, 19:43
- Posty: 24
- Skąd: Kraków
- Auto: Ford Probe 2.2 GT 92' – sprzedany
Mazda 626 GD F8 1.8 12V 89'
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6