Strona 5 z 9

PostNapisane: 28 maja 2009, 11:43
przez modzik
A ja znalazłem w moich okolicach klienta, który podjął się uruchomienia mojej klimy i nabije ją gazem R12, także jeśli operacja się uda, to zrezygnuję z tego gościa, tym bardziej, że do Wawy mam prawie 100km.
pzdr

PostNapisane: 28 maja 2009, 12:42
przez PLaster
modzik napisał(a):A ja znalazłem w moich okolicach klienta, który podjął się uruchomienia mojej klimy

aha, no to fajnie;)
w takim razie:
– powiedz jakie to są Twoje okolice?
– jaką cenę sobie życzy?
– kiedy będziesz uruchamiał tą klimę?
– ty masz fabryczną klimę która ni działa czy teraz zakładasz?

Ja mam sprężarkę Ford'owską
E92H-19D623AA
10PA15A
Powiedzcie mi na jaki jest to czynnik, bo ja wyczytałem że jest na R12 i R134a
Czy ktoś może to potwierdzić?

PostNapisane: 29 maja 2009, 11:32
przez modzik
– powiedz jakie to są Twoje okolice?

Okolice Radomia

– jaką cenę sobie życzy?

Jeszcze nie gadaliśmy o cenie – zależy co będzie do zrobienia.

– kiedy będziesz uruchamiał tą klimę?

Prawdopodobnie w przyszłym tygodniu, jak załatwi R12

– ty masz fabryczną klimę która ni działa czy teraz zakładasz?

Fabryczną niedziałającą

PostNapisane: 3 cze 2009, 23:24
przez PLaster
alo ludziska ;)
czy może miałby ktoś ochotę, chwilę wolnego czasy i zrobiłby mi dokładne zdjęcia jak wygląda zamontowana klima w GD

PostNapisane: 9 cze 2009, 21:27
przez Szyna
Jak mi się uda to pstryknę jakieś foto :)

A ja mam pytanie do tych którym klima już chodzi :P Wydajna jest ta wasza klima bo ta moja to szczerze mówiąc to jakoś lipnie działa wentylator na maxa chodzi a chłodniej się nic prawie nie robi. Niby możne być mało czynnika chociaż wuja twierdził ze klimę nabijał :] No i tez jest problem bo mam ten start r12.

PostNapisane: 10 cze 2009, 08:24
przez modzik
Szyna napisał(a):No i tez jest problem bo mam ten start r12.


Ale masz nabite gazem R12?
To coś jest nie tak, bo w zasadzie stare klimatyzacje na R12 chłodziły lepiej od tych na r134.

PostNapisane: 10 cze 2009, 09:20
przez PLaster
Szyna napisał(a):Jak mi się uda to pstryknę jakieś foto

byłbym wdzięczny

PS. Szyna książkę do GD podeśle jak ogarnę porządek na dysku, bo już się gubię, ale te co ja mam to jest z kilkaset mega.

PostNapisane: 10 cze 2009, 16:22
przez Szyna
modzik napisał(a):Ale masz nabite gazem R12?
To coś jest nie tak, bo w zasadzie stare klimatyzacje na R12 chłodziły lepiej od tych na r134.


Tak mam ten r12 bylem u znajomego ale niestety powiedział ze mi nie pomorze bo to co ja mam ma inne końcówki i muszę szukać gdzie indziej.
Z kolei wuja mówi ze w lutym klimę nabijał do pełna ,
Musiałbym podjechać i zobaczyć najpierw czy faktycznie jest tam coś jeszcze tego czynnika.

Dzwoniłem do wuja wczoraj i mówił żebym sprawdził czy wymienił jakiś filtr w klimatyzacji czy tam coś :P Jest tam coś takiego w ogóle co trzeba wymieniać co jakiś czas ?

Może do wymiany jest ten osuszacz ?

PostNapisane: 13 cze 2009, 16:58
przez modzik
Szyna napisał(a):Może do wymiany jest ten osuszacz ?


No osuszacz to jest właśnie filtr. I warto go wymienić, koszt około 100zł.
Tę twoją klimę to najpierw wypadałoby porządnie sprawdzić na szczelność.
Wymienić osuszacz.
Nabić gazem R12 (żadnym innym)
No i nie lać oleju syntetycznego, tylko taki, który nadaje się do R12.
I musi chodzić i chłodzić!

PostNapisane: 30 cze 2009, 16:31
przez PLaster
modzik napisał(a):Nabić gazem R12 (żadnym innym)

gdzie w wawie można nabić klimę gazem R12?
ile może kosztować taka operacja?

na tą chwile już mam skompletowane prawie wszytko, poza chłodnicą, którą mam od probe – jest inna, inne ma złącza i ty jest mały problem. jak myślicie czy warto przerobić złączki na skręcane czy szukać dalej oryginalnej? i czy znacie kogoś kto by się podjął pospawania złączek do chłodnicy

PostNapisane: 20 lip 2009, 13:15
przez PLaster
No i jestem ;)
klimy jeszcze nie założyłem w pełni, ale już zamontowałem elektryczne nawiewy ze sterowaniem, elektrykę pod klimę oraz parownik za schowkiem. napięcia wszędzie się pojawiają, więc powinno być oki.
pozostało teraz tylko mechanikę zamontować, przerobić chłodnicę, nabić i gazem i wskrzesić całość

PostNapisane: 5 sie 2009, 12:51
przez Szyna
Dzisiaj bylem uzupełnić gaz i już wszystko ok :D działa jak powinno a wymiana tego filtra płukanie układu i zmiana oleju ok 500 zl :] tak mi powiedzieli

PLaster dzięki za linka książkę już ściągnąłem :)

PostNapisane: 5 sie 2009, 20:35
przez steven
Szynaosuszacz do GD tylko w oryginale 220zł, nowy olej – 0,5 litra około 60zł płukanie z nabiciem około 220... więc prawdę powiedzieli i nic nie naciągnęli :) a jeszcze przydałoby się założyć końcówki żeby za dwa lata jeździć do obojętne kogo na nabijanie i podłączać się pod każdą maszynę – koszt około 50zł :)

PostNapisane: 6 sie 2009, 13:00
przez Szyna
A jeszcze mam pytanko czy wasza klima tez załącza się od czasu do czasu czy chodzi cały czas ? Bo teraz tak zauważyłem ze włącza się na trochę potem się wyłączy i potem znowu włączy na chwile. Nie wiem czy to normalny objaw :P A o dziwo wcześniej jak było mało tego płynu to chodziła cały czas a teraz jak mi ja nabili to właśnie się tak dzieje.

PostNapisane: 6 sie 2009, 21:35
przez Waluś
Szyna napisał(a):Bo teraz tak zauważyłem ze włącza się na trochę potem się wyłączy

normalne. Nabije ciśnienia i się wyłącza. A w tamtym aucie może poprostu nie zauważałeś kiedy się rozłączała

PostNapisane: 29 sie 2009, 15:43
przez Szyna
Witam :) Jeszcze jedno pytanko teraz mam :P Wróciłem wczoraj z wakacji i co zauważyłem ze podczas ok 5 h jazdy cały czas z klima, zatrzymywałem się tylko na tankowanie i dalej w trasę. No i jak się zatrzymałem na stacji żeby zatankować na szczęście była to już końcówka drogi bo jak odpaliłem i ruszyłem to klima się nie włączyła :D Słyszałem ze niby chłodnica mogla nie wyrabiać i dlatego się wyłączyła bo jakiś zaworek tam wybijał bo było za duże ciśnieni czy coś takiego ? Prawda to ? Potem po dłuższym postoju i ostygnięciu wszystko działało jak zawsze :)

PostNapisane: 31 sie 2009, 21:45
przez steven
jest taka możliwość... chociaż najpierw sprawdź ciśnienie, w układzie, następnie po koleji 3 przekaźniki i czujnik ciśnienia oraz temperatury... a jeszcze do tego bezpiecznik i sam włącznik :) więcej możliwości nie ma :) a no na początek możesz jeszcze podać +12 na sprężarkę i sprawdzić czy sprzęgło na niej chodzi :)

PostNapisane: 31 sie 2009, 23:15
przez Szyna
Ale ona mi chodzi normalnie tylko raz mi się tak stało właśnie po tej długiej trasie. Wiec tylko pytam czy to normalny objaw tak z ciekawości :D A tak to cały czas chodzi :)

PostNapisane: 1 wrz 2009, 08:33
przez steven
nie, to nie jest normlany objaw...
no chyba, że trwało to chwilę, bo ogólnie na parowniku masz czujnik temperatury i w trybie eco odłącza on sprężarkę gdy osiągnie wartość 6 st. C, a w trybie normanym 1st. C... :)

PostNapisane: 26 wrz 2009, 11:53
przez modzik
Ja dopiero wczoraj skończyłem moją klimatyzację i... działa, ale nie działa.
Tzn. działa po podpięciu zasilania na krótko do sprężarki i nawet ładnie chłodzi (schodzi poniżej 4*C na kratkach wentylacyjnych).
Natomiast nie chce się załączyć po wciśnięciu przycisku A/C na desce. Po wciśnięciu światełko się świeci, załącza się jakaś dmuchawa, obroty silnika rosną, ale sprężarka nie reaguje.
Fachowiec stwierdził, że czujnik ciśnienia jest OK, termostat też jest OK, sprawdził jakieś bezpieczniki i rozłożył ręce.
Mógłby ktoś mi napisać, które to dokładnie są bezpieczniki i gdzie znajdują się te 3 przekaźniki o których wspominał steven?
pzdr