Klimatyzacja w GD – elementy składowe, montaż, pytania

Postprzez Waluś » 26 wrz 2009, 20:01

właśnie sprawdź przekaźniki. Ale aż 3 ?? hehehe Generalnie za odpalnie odpowiada jeden. U mnie on był za prawą lampą. Oznaczenie H270 To przekaźnik o ile pamiętam odpalający sprężarkę. Reszta to zdaje się przekaźniki wiatraków
Fotorelacje z napraw 626 GD
Obrazek
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Rurmistrz
Avatar użytkownika
 
Posty: 6054
Od: 21 lis 2003, 20:48
Skąd: Włodawa
Auto: jakieś DiTD i 150 KM na dwóch kołach

Postprzez steven » 27 wrz 2009, 15:51

Waluś Dobrze Ci się wydaje :) dokłądnie, najlepiej leć po kablu od sprężarki i dojdziesz do przekaźnika :) prawdopodobnie się troszkę tam mu zardzewiało, przepsikaj i będzie chulało jak talala :D możliwe, że jeszcze kabelek w kostach przy przekaźnikach się poluzował – urwał :)

A prąd idzie od bezpiecznika w komorze silnika, opisany A/C :) 15A

A tak wogóle, to też z tym sporo wojowałem, w końcu nie wiedziałem gdzie mam kabel urwany i sam poprowadziłem nową instalację ;p a dopiero potem okazało się, że to wina jednego malutkiego konektorka ;p
Avatar użytkownika
 
Posty: 767
Od: 4 cze 2008, 11:20
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GD FE3 89'

Postprzez modzik » 29 wrz 2009, 17:45

Dobra, klima już działa.
Zaprowadziłem auto do elektryka i okazało się, że część przewodów jest pourywana, część przegnita i w ogóle cały sajgon.
Ale jakoś krok po kroku doszedł co i jak i już na szczęście wszystko w porządku.
Uff.
Następna akcja to maglownica, ale o tym w oddzielnym wątku.
 
Posty: 74
Od: 19 maja 2007, 13:36
Auto: 626 Coupe GD GT '91r. 2,0 16V

Postprzez Szyna » 11 cze 2010, 16:49

Kurde droga ta przyjemność :P W tamtym roku zapłaciłem 50 zł za nabicie klimy a w tym roku u tego samego gościa już 130 zł :|
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
Avatar użytkownika
Moderator
 
Posty: 1918
Od: 20 lut 2008, 21:59
Skąd: Krotoszyn
Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG

Postprzez Waluś » 11 cze 2010, 20:42

bo pewnie dobił ci więcej czynnika. Sprawdź szczelność układu, a potem nabijaj. Skoro co roku trzeba to znaczy że ucieka :P
Fotorelacje z napraw 626 GD
Obrazek
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Rurmistrz
Avatar użytkownika
 
Posty: 6054
Od: 21 lis 2003, 20:48
Skąd: Włodawa
Auto: jakieś DiTD i 150 KM na dwóch kołach

Postprzez Szyna » 11 cze 2010, 22:27

Czynnika to wcale nie było <lol> A uciekać na pewno gdzieś ucieka :P Teraz nabił mi dodatkowo jakimś tam barwnikiem i będziemy oglądać w następnym tyg pod UV ;) Tylko pytanie czy to wszystko się będzie opłacało robić :]
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
Avatar użytkownika
Moderator
 
Posty: 1918
Od: 20 lut 2008, 21:59
Skąd: Krotoszyn
Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG

Postprzez Waluś » 12 cze 2010, 09:49

no cóż za komfort trzeba słono płacić. Ja nie żałowałem. Przez pół roku szukałem jednej rurki do klimy bo moja pękła zapłaciłem za nią jak za mokre zboże ale komfort jazdy w korku w lipcu jest niezastąpiony, a widok zawistnego wzroku kierowców w autach o 10 lat młodszych parzących się w tych puszkach patrzących na mojego banana na gębie i zamknięte szyby jest naprawdę bezcenny :D :D :D <lol>
Fotorelacje z napraw 626 GD
Obrazek
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Rurmistrz
Avatar użytkownika
 
Posty: 6054
Od: 21 lis 2003, 20:48
Skąd: Włodawa
Auto: jakieś DiTD i 150 KM na dwóch kołach

Postprzez maciek_j » 23 sie 2010, 12:17

czy klimatyzacja z silnika 2.2 podejdzie do 2.0 16v? czy duzo jest ewentualnego przerabiania? zna ktos kogos w Krakowie kto sie zajmuje montowanie klimatyzjacji? pozdrawiam
kupie części do gd, najchętniej karoserii(białe)
Avatar użytkownika
 
Posty: 24
Od: 22 wrz 2009, 20:40
Skąd: Kraków
Auto: 626 gd 2.0i 16v lpg hb

Postprzez adam626 » 23 sie 2010, 12:57

Podejdzie
"Ruch wielkomiejski jest to suma cudem unikniętych katastrof" Tuwim
Kupię mx-6 GD F2Turbo preferowany kolor biały
Avatar użytkownika
 
Posty: 838
Od: 18 lis 2003, 15:56
Skąd: wawa
Auto: 626GD91 2.2 Carb+LPG OMVL/BLOS +
626GD89 GT 4WS

Postprzez steven » 15 wrz 2010, 09:55

jesteś pewien ? bo jeżeli w 2.2 jest taka jak w Probku – to wiem, że są różnice – być może cały zestaw od 2.2 zamontuje się do 2.0 – ale pewny tego nie jestem :)
Avatar użytkownika
 
Posty: 767
Od: 4 cze 2008, 11:20
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GD FE3 89'

Postprzez adam626 » 15 wrz 2010, 11:15

jestem pewien
klimatyzacje miałem od kolegi ES który kupił ją na ebayu
parownik klimy miał fordowskie oznaczenia
kupowałem nowy skraplacz na pudełku było ford probe /mx-6 626
jak padła mi sprężarka kupiłem od probe
miałem tą klimatyzację założoną do F8 1.8 potem jeździła na F2 2.2
a teraz mam FE-DOHC i widzę że wszystko jest takie samo

różnicę z jakimi się spotkałem to rozstaw górnych łapek mocowania kompresora
Miałem w starym kompresorze mniejszy niż w nowym
ale ten nowy był identyczny jaki Waluś miał w swoim MX-6 i sprawę załatwiłem dorabiając tulejki wypełniające różnicę rozstawu a sama śruba mocująca została ta sama
"Ruch wielkomiejski jest to suma cudem unikniętych katastrof" Tuwim
Kupię mx-6 GD F2Turbo preferowany kolor biały
Avatar użytkownika
 
Posty: 838
Od: 18 lis 2003, 15:56
Skąd: wawa
Auto: 626GD91 2.2 Carb+LPG OMVL/BLOS +
626GD89 GT 4WS

Postprzez Szyna » 25 sty 2011, 18:21

Witam :)
Dzisiaj rozkręcałem i czyściłem parownik. W środku zauważyłem taki drucik który był włożony miedzy kratki w parowniku i wychodził na gore do jakiegoś czujnika bądź układu który jest podłączony do wiązki w samochodzie. I teraz mam takie pytanie to jest pewnie jakiś czujnik ale za co on odpowiada ? Czy np. jak bym go przesunął gdzieś w inne miejsce to jest możliwość ze klima będzie lepiej i dłużej chłodzić ? Bo on jest jeszcze przyciśnięty jakimś plastikiem żeby miał lepszy kontakt z parownikiem.
Pozdrawiam.
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
Avatar użytkownika
Moderator
 
Posty: 1918
Od: 20 lut 2008, 21:59
Skąd: Krotoszyn
Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG

Postprzez adam626 » 26 sty 2011, 00:35

to jest czujnik zapobiegający zamarzaniu parownika
rozłącza układ poniżej 1C
jak ma dwa obwody i funkcję ECO
to drugi obwód rozłącza poniżej 6C

jak go za bardzo przełożysz może być źle
"Ruch wielkomiejski jest to suma cudem unikniętych katastrof" Tuwim
Kupię mx-6 GD F2Turbo preferowany kolor biały
Avatar użytkownika
 
Posty: 838
Od: 18 lis 2003, 15:56
Skąd: wawa
Auto: 626GD91 2.2 Carb+LPG OMVL/BLOS +
626GD89 GT 4WS

Postprzez Szyna » 26 sty 2011, 09:53

To zostawiam go w tej samej pozycji co był :)

Witam, jak wyżej pisałem ostatnio czyściłem parownik. Miałem spuszczony cały płyn i teraz mam takie pytanie :P Jak nie ma płynu i ciśnienia to sprężarka się nie załączy ? Bo zawsze mi się świeciły te przyciski na konsoli a teraz nic się nie świeci i nie wiem czy to tak ma być czy coś złe poskładałem :D
Pozdrawiam.
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
Avatar użytkownika
Moderator
 
Posty: 1918
Od: 20 lut 2008, 21:59
Skąd: Krotoszyn
Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG

Postprzez steven » 26 kwi 2011, 21:33

tak ma być, sprężarka się nie załączy, bez cieśnienia. Na 1, 2 sekundy możesz odłączyć dwa przewody idące do czujnika ciśnienia znajdującego się na osuszaczu, wtedy sprężarka powinna się załączyć ;) Przy okazji proponuję przed nabiciem wymienić osuszacz – niski koszt, a z pewnością się przyda :D
Avatar użytkownika
 
Posty: 767
Od: 4 cze 2008, 11:20
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GD FE3 89'

Postprzez Szyna » 26 kwi 2011, 22:02

Łatwo powiedzieć :D ciekawe gdzie teraz taki osuszacz dostane i czy po taniości :P Bo ze wszystkimi gośćmi od klimy co gadam to mówią ze się nie opłaca tergo robić ;)
A Ty u siebie wymieniałeś ?
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
Avatar użytkownika
Moderator
 
Posty: 1918
Od: 20 lut 2008, 21:59
Skąd: Krotoszyn
Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG

Postprzez steven » 27 kwi 2011, 15:57

Warszawa ul Szyszkowa, w zeszłym roku ok. 80zł chcieli... ;) wiem co mówię, sam mam taką :) – tyle, że przerobioną na R134a ;) – też możesz sobie przerobić:
1) wymienić osuszasz, bardzo dokłądnie umyj cały układ ze starego oleju, łącznie ze sprężarką!!
2) jeszcze dokłądniej go wysusz!! (po myciu, a przed suszeniem, ma upłynąć jak najmniej czasu)
3) wymień wszystkie uszczelki na takie do czynnika r134a(jest ich chyba coś około 8 – po okolo 3 zł szt.)
4) napełnij sprężarkę olejem syntetycznym przeznaczonym do czynnika R134a
5) skręć wszystko i załuż przejściówki na złącza do klimy ze starego typu R12 na nowy R134a :)
6) jedź napełnić klimę
7) ciesz się chłodem ;D

Wszystko tak w skrócie. Ale problem przerabiałem 2 lata temu, zakończony powodzeniem. Z tym, że miałem o jeden problem mniej (miałem sprężarkę od R134a ;) )
Avatar użytkownika
 
Posty: 767
Od: 4 cze 2008, 11:20
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GD FE3 89'

Postprzez Szyna » 27 kwi 2011, 19:33

No i właśnie tu jest ten problem :P Mówili mi ze koszt takiej operacji to ok 500 zł :D wiec stwierdziłem ze nic nie będę wymieniał i zostanę przy starym R12 ;)
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
Avatar użytkownika
Moderator
 
Posty: 1918
Od: 20 lut 2008, 21:59
Skąd: Krotoszyn
Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG

Postprzez adam626 » 27 kwi 2011, 23:32

jak masz zamiar pojeździć dłużej niż najbliższe lato to nie opłaca się nie wymieniać osuszacza
a jak zmienisz czynnik to jest to konieczne
osuszacz to coś w rodzaju filtru ceramicznego który filtruje czynnik z drobinek zanieczyszczeń i pochłania wilgoć.
Ulega w trakcie pracy rozkładowi i korozji
W dodatku zawiera w sobie stary czynnik i olej którego nie można usunąć
a po rozszczelnieniu układu masę wilgoci z atmosfery

dodam jeszcze do tego co napisał Steven że aby przejść na R134a powinno się też
wymienić węże gumowe i uszczelki kompresora
"Ruch wielkomiejski jest to suma cudem unikniętych katastrof" Tuwim
Kupię mx-6 GD F2Turbo preferowany kolor biały
Avatar użytkownika
 
Posty: 838
Od: 18 lis 2003, 15:56
Skąd: wawa
Auto: 626GD91 2.2 Carb+LPG OMVL/BLOS +
626GD89 GT 4WS

Postprzez steven » 28 kwi 2011, 09:41

jak najbardziej o wężach wiedziałem, ale u mnie puki co trzymają, a dostać pod R134a jest trudno ;) chociaż wypadałoby wymienić. A co do sprężarki jak najbardziej masz rację – zapomniałem o tym napisać, bo u mnie jak już pisałem była przystosowana do R134a :)
Avatar użytkownika
 
Posty: 767
Od: 4 cze 2008, 11:20
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GD FE3 89'

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6