Klimatyzacja w GD – elementy składowe, montaż, pytania
PLaster przy demontażu lekko się uszkodziła rurka od nagrzewnicy, ale nie powinno być z tym problemu.
Waluś komora silnikowa w 626 GD jest identyczna jak w Probe, więc rurki też powinny pasować. BTW. Masz może serwisówkę do Probe I?
steven wysłałem.
Waluś komora silnikowa w 626 GD jest identyczna jak w Probe, więc rurki też powinny pasować. BTW. Masz może serwisówkę do Probe I?
steven wysłałem.
Regeneracja wtryskiwaczy
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=80&t=140109
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=80&t=140109
- Od: 2 maja 2009, 12:34
- Posty: 20
jakbyś chciał, mam do Forda Probe chyba wszystko z tym że 2.2, 2.2T i 3.0 od 90 roku... a bynajmniej wszystko co chyba można mieć
- Od: 4 cze 2008, 11:20
- Posty: 755
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 626 GD FE3 89'
marcpol napisał(a):komora silnikowa w 626 GD jest identyczna jak w Probe
powiedzmy że jest prawie taka sama.
Rama to i owszem ale zabudowa niestety sie nieco różni, więc nie tak do końca. Chodzi o drobiazgi. czyli np kształty rurek i długoci są nieco inne, ale da się to poprawić
Walus
moja jest z probe
ma nawet nalepki fordowskie
tylko ze probe I i probe II to tak jak mazda GD i GE
tutaj pomiędzy generacjami nic się nie pomięsza
Ale probe I gen i GD pasuje sztuka w sztukę
nie wiem tylko jak z elektryką
pamiętajcie że były dwa rodzaje kompresorów klimatyzacji
jak bierzecie to razem z mocowaniem do bloku silnika
różnią się rozstawem ramion kompresora
co do r12 moja instalacja jest na r134
zmienione zostały oringi węże gumowe oraz zestaw uszczelek kompresora
kosztowało to kilkaset złotych ale myślę że warto mieć możliwość obsługi klimy w dowolnym miejscu w kraju, aha jeszcze zawory do nabicia
ps: pamiętajcie o metalowych klamrach uszczelniających parownik z nagrzewnicą i dmuchawą. Trudno je zastąpić czy dorobić
moja jest z probe
ma nawet nalepki fordowskie
tylko ze probe I i probe II to tak jak mazda GD i GE
tutaj pomiędzy generacjami nic się nie pomięsza
Ale probe I gen i GD pasuje sztuka w sztukę
nie wiem tylko jak z elektryką
pamiętajcie że były dwa rodzaje kompresorów klimatyzacji
jak bierzecie to razem z mocowaniem do bloku silnika
różnią się rozstawem ramion kompresora
co do r12 moja instalacja jest na r134
zmienione zostały oringi węże gumowe oraz zestaw uszczelek kompresora
kosztowało to kilkaset złotych ale myślę że warto mieć możliwość obsługi klimy w dowolnym miejscu w kraju, aha jeszcze zawory do nabicia
ps: pamiętajcie o metalowych klamrach uszczelniających parownik z nagrzewnicą i dmuchawą. Trudno je zastąpić czy dorobić
Szukam kogoś kto zaopiekuje się GD GT 4WS
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
- Od: 18 lis 2003, 15:56
- Posty: 774
- Skąd: wawa
- Auto: 626GD89 GT 4WS
adam626 napisał(a):pamiętajcie o metalowych klamrach uszczelniających parownik z nagrzewnicą i dmuchawą
hmmm... liczę, że marcpol o tym pamiętał
-
www.czelej.net
- Od: 4 lut 2008, 02:41
- Posty: 2350 (22/37)
- Skąd: Mark k. Warszawy/Podlasie
- Auto: GH '10 L5 125KW
CR '08 LF 107KW
adam626 napisał(a):Ale probe I gen i GD pasuje sztuka w sztukę
no właśnie miałem z tym problem. Nie mogąc znaleźć rurek do GD kupiłem od probe. I nie pasowałe (rurka od podszybia do bodaj osuszacza (ta długa cienka) Wiem że miała inne kąty przy podszybiu i jakoś inaczej przechodziłą obok sprężarki. Musiałem grzać i przeginać, aż w końcu pękła i potem znalazłem od GD i pasowała idealnie. Dodam że na bank nie były to różnice w stylu "pogieła się w transporcie"
no to teraz inne pytanie:
czy sami montowaliście klimę w aucie czy gdzieś w zakładzie specjalizującym się tego typu robocie (tu pytanie do tych co nie mieli fabrycznej)?
ile może kosztować taki montaż?
montując samemu na jakie przeszkody mogę się natknąć? jakieś wskazówki?
czy jak sam zamontuje wszelkie elementy, to jakiś zakład ją uszczelni i posprawdza to? i zarazem nabije?
jakie są koszty takiej naprawy/sprawdzenia?
na jaki czynnik była klima fabryczna w GD?
co trzeba zrobić by była klima na nowszy czynnik?
czy ktoś w warszawie zna dobry i tani zakład od klimy (lub okolice w-wy i w kierunku Siedlec)?
czy sami montowaliście klimę w aucie czy gdzieś w zakładzie specjalizującym się tego typu robocie (tu pytanie do tych co nie mieli fabrycznej)?
ile może kosztować taki montaż?
montując samemu na jakie przeszkody mogę się natknąć? jakieś wskazówki?
czy jak sam zamontuje wszelkie elementy, to jakiś zakład ją uszczelni i posprawdza to? i zarazem nabije?
jakie są koszty takiej naprawy/sprawdzenia?
na jaki czynnik była klima fabryczna w GD?
co trzeba zrobić by była klima na nowszy czynnik?
czy ktoś w warszawie zna dobry i tani zakład od klimy (lub okolice w-wy i w kierunku Siedlec)?
-
www.czelej.net
- Od: 4 lut 2008, 02:41
- Posty: 2350 (22/37)
- Skąd: Mark k. Warszawy/Podlasie
- Auto: GH '10 L5 125KW
CR '08 LF 107KW
PLaster napisał(a):czy sami montowaliście klimę w aucie czy gdzieś w zakładzie specjalizującym się tego typu robocie (tu pytanie do tych co nie mieli fabrycznej)?
Tak samemu – wtdy jeszcze o klimatyzacji dużo mniej wiedziałem
PLaster napisał(a):ile może kosztować taki montaż?
od 500-1000zł w zależności od zakładu, jak się nie specjalizują to za 300 też powinni założyć – w GD to jest bardzo łatwe
PLaster napisał(a):montując samemu na jakie przeszkody mogę się natknąć? jakieś wskazówki?
raczej nie – wszystko jest dosyć proste – najważniejsza jest szczelność
PLaster napisał(a):czy jak sam zamontuje wszelkie elementy, to jakiś zakład ją uszczelni i posprawdza to? i zarazem nabije? jakie są koszty takiej naprawy/sprawdzenia?
samo sprawdzenie szczelności u mnie odbywa się podczas pełnego cyklu czyli przy 140zł... natomiast to jest ylko sprawdzenie czy jest szczelne czy nie... jeżeli nie jest to szukanie nieszczelności o powiedzmy około 50-100 zł w GD to jest większość elementów na wierzchu więc myślę, że dolna granica
Proponowałbym jednak wymienić wszystkie uszczelki ;p czy na allegro znajdiesz komplet do GD to raczej wątpię... musiałbyś więc dokupować – powyjmować swoje, pomierzyć je i dokupić – koszt wszystkich wyniesie pewnie około 50 zł... no ale warto, niż co miesiąc jeździć na "dobicie";)
PLaster napisał(a):na jaki czynnik była klima fabryczna w GD?
co trzeba zrobić by była klima na nowszy czynnik?
no i tu jest największy problem, bo miała R12 chociaż nie wszystkie ;p na sprężarce bedzie napisane...
jeżeli chodzi o zmianę, to po 1. sprężarka, po 2. zawory do podłączania maszyny dobijającej – chociaż widziałem ostatnio przejciówki a no i osuszacz, jeżeli pracował na R12! albo jak jest już mocno zużyty to też można go wymienić
PLaster napisał(a):czy ktoś w warszawie zna dobry i tani zakład od klimy (lub okolice w-wy i w kierunku Siedlec)?
nie ale pamiętaj, że dobry serwis klimatyzacji się ceni
- Od: 4 cze 2008, 11:20
- Posty: 755
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 626 GD FE3 89'
steven napisał(a):bo miała R12 smutny chociaż nie wszystkie
GD wszystkie, chyba że ktos spasował juz sprężarkę od GE, która pewnie rózni się tylko mocowaniami przewodów i łapa do silnika
a tutaj się mylisz ;p ja mam sprężarkę przy silniku FE3N i jak byk jest r134a tyle, że to jest na 100% silnik ściągany z Japonii
- Od: 4 cze 2008, 11:20
- Posty: 755
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 626 GD FE3 89'
Waluś napisał(a):no właśnie miałem z tym problem. Nie mogąc znaleźć rurek do GD kupiłem od probe. I nie pasowałe (rurka od podszybia do bodaj osuszacza (ta długa cienka) Wiem że miała inne kąty przy podszybiu i jakoś inaczej przechodziłą obok sprężarki. Musiałem grzać i przeginać, aż w końcu pękła i potem znalazłem od GD i pasowała idealnie. Dodam że na bank nie były to różnice w stylu "pogieła się w transporcie"
Chłodnica od GD 2.2 pewnie pasuje do probe... ale do GD 2.0 DOHC niestety nie
Kurcze nie zauważyłem że odpowiadałem już w tym temacie... SORKI MODZIE
- Od: 4 cze 2008, 11:20
- Posty: 755
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 626 GD FE3 89'
osuszacz za kazdym razem trzeba zakładac nowy
nawet jak nie zmieniasz czynnika
samo rozkrecenie układu i swobodny dostęp
powietrza powoduje że traci on własciwości
pochłaniania wilgoci z układu
z tego co wiem to czynnik r134 wraz ze swoim olejem
jest bardziej agresywny dla uszczelniaczy niż r12
dlatego się je wymienia bo po nabiciu klima bedzie napewno działała
tylko nie wiadomo jak długo
to samo dotyczy węży
tak naprawde powinno się tez wymienić zawór rozprężny w parowniku
bo czynnik r134 ma mniejszą zdolność "przenoszenia" ciepła i klima z
zaworem na r12 jest mniej wydajna na tym czynniku
u mnie uzyskuje minimalnie około 5stopni na kratkach deski rozdzielczej
skraplacz czyli chłodnica w GD jest mocowana tylko do wzmocnienia czołowego przed chłodnicą silnika i nie ma z nią stycznosci (warto pamiętac o mocowaniach) u góry ma rurkę ze śrubunkiem wchodzaca do komory silnikowej a na dole mocowanie do przewodu osuszacza
z tego co wiem to różnic nie ma w zaleznosci od wersji silnikowej
tylko już w pozostałych przewodach aluminiowych i gumowych
szczególnie elastyczne róznią się w zaleznosci od wersji sprężarki
różnice w przewodach o których pisał Waluś mogą wynikać z wersji mx6 z tempomatem i regulowanym wspomaganiem
w normalnej GD idą blisko nadkola wewnętrznego nad podłużnicą dlatego tak dziwnie odstaje przewód hamulcowy prawego koła bo robi dla nich miejsce
pod maską od niebieskiej kostki idzie cała wiązka sterowania kompresorem i wentylatorami i do czujnika/ów w zaleznosci od wersji
warto o niej pamiętać ja musiałem dorabiać sam
tak samo w zaleznosci od wersji-rocznika GD pod deską tez jest potrzenbna dodatkowa wiazka elektryczna łączaca wyłacznik klimy
parownik i wiązkę deski tez musiałem ja dorabiać w GV po 91 ta wiązka jest już wbudowana fabrycznie w wiązkę deski
nawet jak nie zmieniasz czynnika
samo rozkrecenie układu i swobodny dostęp
powietrza powoduje że traci on własciwości
pochłaniania wilgoci z układu
z tego co wiem to czynnik r134 wraz ze swoim olejem
jest bardziej agresywny dla uszczelniaczy niż r12
dlatego się je wymienia bo po nabiciu klima bedzie napewno działała
tylko nie wiadomo jak długo
to samo dotyczy węży
tak naprawde powinno się tez wymienić zawór rozprężny w parowniku
bo czynnik r134 ma mniejszą zdolność "przenoszenia" ciepła i klima z
zaworem na r12 jest mniej wydajna na tym czynniku
u mnie uzyskuje minimalnie około 5stopni na kratkach deski rozdzielczej
skraplacz czyli chłodnica w GD jest mocowana tylko do wzmocnienia czołowego przed chłodnicą silnika i nie ma z nią stycznosci (warto pamiętac o mocowaniach) u góry ma rurkę ze śrubunkiem wchodzaca do komory silnikowej a na dole mocowanie do przewodu osuszacza
z tego co wiem to różnic nie ma w zaleznosci od wersji silnikowej
tylko już w pozostałych przewodach aluminiowych i gumowych
szczególnie elastyczne róznią się w zaleznosci od wersji sprężarki
różnice w przewodach o których pisał Waluś mogą wynikać z wersji mx6 z tempomatem i regulowanym wspomaganiem
w normalnej GD idą blisko nadkola wewnętrznego nad podłużnicą dlatego tak dziwnie odstaje przewód hamulcowy prawego koła bo robi dla nich miejsce
pod maską od niebieskiej kostki idzie cała wiązka sterowania kompresorem i wentylatorami i do czujnika/ów w zaleznosci od wersji
warto o niej pamiętać ja musiałem dorabiać sam
tak samo w zaleznosci od wersji-rocznika GD pod deską tez jest potrzenbna dodatkowa wiazka elektryczna łączaca wyłacznik klimy
parownik i wiązkę deski tez musiałem ja dorabiać w GV po 91 ta wiązka jest już wbudowana fabrycznie w wiązkę deski
Szukam kogoś kto zaopiekuje się GD GT 4WS
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
- Od: 18 lis 2003, 15:56
- Posty: 774
- Skąd: wawa
- Auto: 626GD89 GT 4WS
adam626 napisał(a):osuszacz za kazdym razem trzeba zakładac nowy
nawet jak nie zmieniasz czynnika
samo rozkrecenie układu i swobodny dostęp
powietrza powoduje że traci on własciwości
pochłaniania wilgoci z układu
a jak kupujesz nowy zamiennik to nie dostaje się powietrze?? oczywiście że się dostanie przed założeniem, więc jak poprzedni jest w dobrym stanie to można go z powodzeniem zostawić, wystarczy zdejmując go uszczelnić i z resztą cały układ demontując należy uszczelnić, bo potem szkoda kasy na płukanie...
oczywiście kupić można, zawsze nowy lepszy... ale to już jak kto woli
- Od: 4 cze 2008, 11:20
- Posty: 755
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 626 GD FE3 89'
osuszacz i tak powinieneś wymieniac co kilka lat
jak kupujesz nowy jest hermetycznie zamknięty
czynnik chłodniczy wraz z olejem po reakcji z powietrzem są jeszcze bardziej agresywne
w dodatku wiem że wewnątrz osuszacza wkład po kilku latach zaczyna się rozpadać, jak skorodują koszyczki w którym jest on zamocowany
a porzeważnie są stalowe nawet gdy obudowa osuszacza jest aluminiowa
a w GD cały osuszacz jest stalowy to cały ten syf idzie w układ i szlifuje sprężarkę, jakie to ma konsekwencje nie musze mówić
osuszacz 4seasons kosztuje około 20$ w Polsce jednak nawet do 200zł dochodzi może i warto zaoszczędzić
jak kupujesz nowy jest hermetycznie zamknięty
czynnik chłodniczy wraz z olejem po reakcji z powietrzem są jeszcze bardziej agresywne
w dodatku wiem że wewnątrz osuszacza wkład po kilku latach zaczyna się rozpadać, jak skorodują koszyczki w którym jest on zamocowany
a porzeważnie są stalowe nawet gdy obudowa osuszacza jest aluminiowa
a w GD cały osuszacz jest stalowy to cały ten syf idzie w układ i szlifuje sprężarkę, jakie to ma konsekwencje nie musze mówić
osuszacz 4seasons kosztuje około 20$ w Polsce jednak nawet do 200zł dochodzi może i warto zaoszczędzić
Szukam kogoś kto zaopiekuje się GD GT 4WS
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
- Od: 18 lis 2003, 15:56
- Posty: 774
- Skąd: wawa
- Auto: 626GD89 GT 4WS
dobra, mówimy o elementach składowych, a powiedzcie mi jak wygląda sprawa z elektryką do klimy.
1. czy ktoś ma jakiś schemat instalacji elektrycznej?
2. czy w GD była seryjnie montowana instalacja pod klime?
3. jakiś schemat elektryczny z uwzględnieniem klimy?
1. czy ktoś ma jakiś schemat instalacji elektrycznej?
2. czy w GD była seryjnie montowana instalacja pod klime?
3. jakiś schemat elektryczny z uwzględnieniem klimy?
-
www.czelej.net
- Od: 4 lut 2008, 02:41
- Posty: 2350 (22/37)
- Skąd: Mark k. Warszawy/Podlasie
- Auto: GH '10 L5 125KW
CR '08 LF 107KW
no mam ;p nawet do 2.2 wszystko ślicznie opisane
ale ogólnie cała elektryka była... potrzebujesz tylko poszczególne elementy, jedne albo dwa przekaźniki, które są koło sprężarki i pstryczek elektryczek który jest w panelu schemat instalacji jakoś przerobię na pdf i wtedy wrzucę, jakby co uderz na priv...
ale ogólnie cała elektryka była... potrzebujesz tylko poszczególne elementy, jedne albo dwa przekaźniki, które są koło sprężarki i pstryczek elektryczek który jest w panelu schemat instalacji jakoś przerobię na pdf i wtedy wrzucę, jakby co uderz na priv...
- Od: 4 cze 2008, 11:20
- Posty: 755
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 626 GD FE3 89'
PLaster napisał(a):1. czy ktoś ma jakiś schemat instalacji elektrycznej?
Ja mam
2. czy w GD była seryjnie montowana instalacja pod klime?
W większości tak
PLaster napisał(a):3. jakiś schemat elektryczny z uwzględnieniem klimy?
Jakaś wzmianka o tym jest
PLaster napisał(a):jak coś macie istotnego to piszcie dalej, na pewno się przydadzą wszelkie info
Nie wiem, czy przeglądałeś to forum, ale jest tam taki człowiek z Wawy o nicku RADEKKLIMAT.
http://www.klimatyzacja.pl/forum/viewforum.php?id=5
Ponoć już w paru starych autkach uruchomił klimę i ludzie go sobie chwalą.
Poczytaj posty – tam gdzieś jest telefon do niego.
Jakby co, to daj znać co i jak, bo ja też zamierzam się udać do niego.
pzdr
- Od: 19 maja 2007, 13:36
- Posty: 73
- Auto: 626 Coupe GD GT '91r. 2,0 16V
modzik napisał(a):Planuję jechać tak koniec maja – początek czerwca. Jak coś będę wiedział konkretniej, to dam ci znać.
to i mi pasi, bo przed końcem maja to nie mam z czym jechać (brak$$)
-
www.czelej.net
- Od: 4 lut 2008, 02:41
- Posty: 2350 (22/37)
- Skąd: Mark k. Warszawy/Podlasie
- Auto: GH '10 L5 125KW
CR '08 LF 107KW
No dobra, część zabawek już odebrałem
teraz jeszcze steven będzie musiał mi odstąpić chłodnicę i będzie prawie komplet
teraz jeszcze steven będzie musiał mi odstąpić chłodnicę i będzie prawie komplet
-
www.czelej.net
- Od: 4 lut 2008, 02:41
- Posty: 2350 (22/37)
- Skąd: Mark k. Warszawy/Podlasie
- Auto: GH '10 L5 125KW
CR '08 LF 107KW
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6