Klimatyzacja w GD – elementy składowe, montaż, pytania

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez Waluś » 13 lip 2006, 18:13

xANDy napisał(a):do tego "reasumowania" dolicz nie tylko zmęczenie psychiczne i fizyczne (np. mocna kawa po drodze w barze – 6zł) albo nie daj Boże zaśnięcie za kierownicą... Koszt takiego przemęczenia jest już w zupełnie innych wymiarach.

o dokładnie tak <spoko>
Wiem jaka jest różnica jazdy autem z klimką a jaka bez. W koreczkach jest to rzecz niezastąpiona. Odrazu człowiek bezstresowo stoi sobie i śmieje się z tych co co chwila kolory ze złości zmieniają na twarzy. Ja myślę że jeśli dysponujesz taką kasą i masz zamiar jeździć tym autkiem kilka lat to warto zainstalować :)

A wiem napewno że więcej nie kupię auta bez klimy :P
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez stefan » 18 lip 2006, 01:10

[/quote]A wiem napewno że więcej nie kupię auta bez klimy :P[/quote]

i ja też :P Mimo że ostatnie przejścia z klimą kosztowały mnie 1000zł jestem zadowolony i w samochodzie zamiast się męczyć to odpoczywam, a po przejechaniu kilkuset kilometrów przystępuję od razu do pracy.
Spalanie oczywiście wzrosło o około 1l gazu ale to na typowej trasie 200 km stanowi 4 zł które chętnie poświęcam pamiętając katusze ;P jakie przeżywałem wcześniej bez klimy.
stefan
www.pawlak.acnshop.eu
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2006, 00:25
Posty: 93 (0/1)
Skąd: Wieluń
Auto: Było: 626 GE 2.0 LPG '96
Jest:
Mazda 5 CR 2.0 LPG 2008

Postprzez cobrajas » 19 lip 2006, 09:18

Witam,

Pomóżcie bo przetrzepałem całe forum i trafiłem tylko na jeden warsztat którego zresztą już nie ma.
Z chłodnicy klimy wychodzą 2 rurki zakończone nakrętkami. Jedna z tych nakrętek mi się rozleciała, więc trzeba przeciąć rurkę włożyć nową (nie wiem skąd wziąć – ale warsztaty może będą miały), zaspawać rurkę. Podobny problem mam jeszcze z taką rurką rozgałęzioną na 3 kierunki. Byłem w warsztacie przy Szarych Szeregów i wstępnie gość (pracownik) mówił że da się to zrobić, ale kiedy pojawił się gburowaty szef (na forum opisany jako nie polecany- wiem już czemu) dałem sobie z nimi spokój. Zastanawiam się czy spawać te części czy szukać gdzieś na szrocie.
Dajcie namiar na jakiś niedrogich klimatyków. A może ktoś ma tanio ww. części?

/ks/
Dlaczego auta nie jeżdżą w BOOOOOK??

http://republika.pl/cobrajas/mazda/
Forumowicz
 
Od: 29 paź 2004, 14:58
Posty: 71
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 626 2.0 GE; '95; 5D

Postprzez stefan » 19 lip 2006, 19:09

cobrajas napisał(a):Dajcie namiar na jakiś niedrogich klimatyków. A może ktoś ma tanio ww. części?

/ks/


Nie wiem czy niedrogi :D ale na 100% fachura i części u niego całe półki <jupi> . Łódź ul. Opalowa ( dzielnica Radogoszcz zachód)
stefan
www.pawlak.acnshop.eu
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2006, 00:25
Posty: 93 (0/1)
Skąd: Wieluń
Auto: Było: 626 GE 2.0 LPG '96
Jest:
Mazda 5 CR 2.0 LPG 2008

Postprzez cobrajas » 22 lip 2006, 09:00

no spox ... ale ja niestety wolałbym w warszawie , legionowie lub jabłonnie :)
Dlaczego auta nie jeżdżą w BOOOOOK??

http://republika.pl/cobrajas/mazda/
Forumowicz
 
Od: 29 paź 2004, 14:58
Posty: 71
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 626 2.0 GE; '95; 5D

Postprzez Boost » 3 lis 2006, 21:21

A więc po "krótkiej" przerwie nad montażem klimy powróciłem do pracy przy instalacji i zostało mi już tylko podpięcie elektryki, no i niestety pojawił się problem

Zdjęcie wiązki od "dawcy" na którym zaznaczyłem co wiem a co nie wiem gdzie podłączyć:

I tu od razu 2 problemy –> 2 wtyczki (te ze znakami zapytania), które nie wiem do czego trzeba podłączyć (jedna ma 4 piny, druga 3)


Następny problem –> u mnie w instalacji ta duża niebieska wtyczka ma 4 kable (zdjęcie poniżej), a w wiązce od dawcy 8

Kolejny problem –> do czego podłączyć wtyczkę (1 pin, zdjęcie poniżej) od sprężarki

Następny problem –> co podłączyć do osuszacza (zdjęcie poniżej, gniazdko ze znakiem zapytania)
..::Boost::..
Były GD 2.2i GLX Ultra 91r., GW 2,0 Diesel po FL silver 01r.,GY 2.0 Diesel po FL 07r. (black)
Są GW 2.0 Diesel po FL black devil (JMZGW...666) 01r. & GY 2.0 Diesel po FL 07r. (strato blue)
Będą... Mazdy oczywiście :)
>>>Mazda or Nothing<<<
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 kwi 2005, 18:09
Posty: 171
Skąd: Kanie k. Pruszkowa
Auto: GY 2.0 MZR-CD 143/174KM po FL 07r.

Postprzez adam626 » 4 lis 2006, 13:58

na osuszaczu masz dwa czujniki
jeden wysokiego cisnienia
jeden niskiego ciśnienia

w wersji usa
jest czteroprzewodowy czujnik wysokiego i nieskiego ciśnienia
oraz drugi który nie wiem do czego służy


w niebieskiej kostce interesuje cie kilka przewodów
a. 12Vzasilanie
b. sterowanie od wyłącznika (pojawia się masa po właczeniu)
c. sterowanie podniesieniem obrotów silnika przy właczonej klimie
d. sterowanie wentylatorami

przekaźnik sterujący praca sprężarki włączony jest pomiędzy "a" i "b"
podaje stykami zasilanie "a" do spreżarki (wtyczka 1 pin) przez czujnik niskiego ciśnienia na osuszaczu, czujnik zabezpiecza przed włączeniem sprężarki przy braku środka chłodniczego i oleju.


równolegle ze sprężarką podłaczony jest przekaźnik sterujący wentylatorami . Jest on po to żeby klima włączała oba wentylatory jednak żeby wentylator klimy nie właczał się przy wyłaczonej klimie razem z wentylatorem chłodnicy.
W prostej wersji jest to dioda
w bardziej zawansowanej przekaźnik
a w najbardziej rozbudowanej w obwodzie przekaźnika jest jeszcze czujnik wysokiego ciśnienia na osuszaczu
dzięki temu wentylator włącza się wtedy gdy jest to potrzebne a nie cały czas kiedy jest włączona klima


a na koniec pociesze Cię że nie spotkałem dwóch GD o takim samym układzie elektrycznym klimy pod maską, a parę ich widziałem.
Ponoć nigdy oficjalnie nie były sprowadzane do Polski z klimą, te które sa pochodzą z różnych części swiata.
Ja u siebie tą wiązkę zbudowałem bo było to najłatwiejsze na 3 przekaźnikach.
Szukam kogoś kto zaopiekuje się GD GT 4WS
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2003, 15:56
Posty: 774
Skąd: wawa
Auto: 626GD89 GT 4WS

Postprzez Boost » 5 lis 2006, 13:02

Dzięki za odpowiedź, naszczęście większość pasuje i Waluś ma podesłać wieczorkiem schemat, więc jakoś tam chyba to będzie :)
..::Boost::..
Były GD 2.2i GLX Ultra 91r., GW 2,0 Diesel po FL silver 01r.,GY 2.0 Diesel po FL 07r. (black)
Są GW 2.0 Diesel po FL black devil (JMZGW...666) 01r. & GY 2.0 Diesel po FL 07r. (strato blue)
Będą... Mazdy oczywiście :)
>>>Mazda or Nothing<<<
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 kwi 2005, 18:09
Posty: 171
Skąd: Kanie k. Pruszkowa
Auto: GY 2.0 MZR-CD 143/174KM po FL 07r.

Postprzez hubizx » 21 maja 2007, 21:56

Witam,
Zauważyłem dwie tłuste plamy na chłodnicy o średnicy ok 10cm. Nie widać żadego uszkodzenia od np. uderzenia kamienia. Klimatyzacja działa, ale miesiąc temu była dobijana po zimie.
Czy to na pewno dziury w chłodnicy ? i mam już rozglądać się za drugą, a może tą da się naprawić jak się okaże że na 100% że są dziury.

Druga sprawa to próbowałem odgrzybić klimatyzację preparatem Wynns, ale nie mogłem znaleść gdzie w mazdzie (626 ge) jest wlot wewnętrzego obiegu powietrza. Gdzie to jest ?

--
Pozdr
Hubi
Forumowicz
 
Od: 16 lis 2005, 17:12
Posty: 153
Skąd: Warszawa
Auto: Było: Mazda 626 GE FS 2.0i
Jest: Alfa Romeo 166 3.0i, E66 4.8i

Postprzez Pawnik » 22 maja 2007, 10:30

Jeżeli czynnik chłodzący miał dodany barwnik UV przy ostatnim uzupełnieniu, to wycieki będą widoczne w świetle UV. Jedź do serwisu i sprawdź szczelność taka lampą. Tłuste plamy na chłodnicy nie mogą być od klimy, raczej od oleju silnikowego, ktory nachlapał na chłodnicę
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2007, 21:45
Posty: 580 (0/1)
Auto: Mazda 6 Kombi MZR-CD 136 PS

Postprzez gwlazlo » 22 maja 2007, 14:42

Sory za dziwne pytanie, ale odnoszę wrażenie, że czynnik R12 do klimy jest chyba na cenzurowanym. Mój znajomy mechanik od klimy stwierdził, ze jest to już nie do zdobycia, inny, polecany "klimatyzator" pięć razy mnie pytał, kto go polecił, kiedy stwierdziłem że potrzebuję nabić klimę "dwunastką"... Ktoś może wie o co chodzi? Ostatnio, kiedy nabijałem klimę, nie było aż takiego problemu...
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 29 sty 2007, 14:50
Posty: 12
Auto: Mazda 6 2.0 MZR-CD 120 KM

Postprzez Marcin ( Pycia ) » 22 maja 2007, 15:19

gwlazlo napisał(a):Sory za dziwne pytanie, ale odnoszę wrażenie, że czynnik R12 do klimy jest chyba na cenzurowanym.


Prosta sprawa R12 jest wycofany i tak naprawde to jak nabijesz tym czynnikiem to masz cholerne szczescie
..... " Mazda " szkoda ze tak pozno ja poznalem ...
Forumowicz
 
Od: 27 maja 2005, 16:49
Posty: 411
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GY Kombi 2,0 PB 2006

Postprzez gwlazlo » 22 maja 2007, 22:21

Dzięki, tego się niestety obawiam. Ciekaw jestem ile mnie to może kosztować jeśli się uda...
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 29 sty 2007, 14:50
Posty: 12
Auto: Mazda 6 2.0 MZR-CD 120 KM

Postprzez adam626 » 23 maja 2007, 09:14

[quote="cobrajas"]Witam,

Pomóżcie bo przetrzepałem całe forum i trafiłem tylko na jeden warsztat którego zresztą już nie ma.


/ks/[/quote]

ja się posiłkuję firmą Renifer 502057761/2 sami spawają dorabiają potrzebne fragmenty instalacji zaciskają końcówki na węże.
firma jest niedaleko BP przy Modlińskiej
Szukam kogoś kto zaopiekuje się GD GT 4WS
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2003, 15:56
Posty: 774
Skąd: wawa
Auto: 626GD89 GT 4WS

Postprzez PLaster » 7 maja 2009, 18:36

Problem dość prosty, a zarazem nie!
Tak dziwnym przypadkiem trafiłem na klimatyzację do GD za niewielkie pieniądze, prawie komplet tylko bez chłodnicy, a dodatkowo elektroniczny panel sterowania nawiewani wraz z wszystkimi plastikami.
I mam pytanie, jakie elementy wchodzą na skład tej klimatyzacji, i czy jest ona jakoś podłączona do komputera auta.
Byłbym wdzięczny za opis montażu, jakieś fotki, czy schematy (mechaniczne i/lub elektroniczne), które pomogłyby mi to poskładać do kupy.

PS. a może ma ktoś chłodnię do klimy, ori lub jakiś zamiennik w bardzo rozsądnej cenie?
Ostatnio edytowano 12 maja 2009, 23:10 przez PLaster, łącznie edytowano 1 raz
www.czelej.net
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 4 lut 2008, 02:41
Posty: 2350 (22/37)
Skąd: Mark k. Warszawy/Podlasie
Auto: GH '10 L5 125KW
CR '08 LF 107KW

Postprzez steven » 8 maja 2009, 10:31

na allegro jest za 80 zł do 626/probe myślę że właśnie to do tego modelu... pamiętaj jednak że musisz ten układ napełnić czynnikiem r12 z olejem mineralnym i tak jak olej dostaniesz bez problemu tak r12 jest zakazany ze wzgledu na freon... są do niego zamienniki r409 np. które bez problemu wymieszają się z olejem mineralnym... r134a nie polecam bo z mineralnym Ci się nie wymiesza, a zatrzesz wtedy sprężarkę, no chyba że masz sprężarkę już pod r134a ;) napewno na niej będzie napisane!! :)

Nie wiem czy temat klimy w GD się nie powtarza... jak nie, to mogę opisać, jak dokładnie u siebie założyłem... i jak zadziała ;)

obecnie czekam na chlodnice od marcpola ;) mam nadzieję, że już mi wysłał i w poniedziałek opiszę jak to wszystko wyglądało ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2008, 11:20
Posty: 755
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GD FE3 89'

Postprzez PLaster » 8 maja 2009, 10:48

steven jak coś to się do Ciebie zwrócę z pytaniami
steven napisał(a):obecnie czekam na chlodnice od marcpola oczko

no właśnie – ubiegłeś mnie :| ja od niego resztę biorę ;)
www.czelej.net
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 4 lut 2008, 02:41
Posty: 2350 (22/37)
Skąd: Mark k. Warszawy/Podlasie
Auto: GH '10 L5 125KW
CR '08 LF 107KW

Postprzez Waluś » 8 maja 2009, 20:03

steven napisał(a):do 626/probe

oj z tymin cząściami do probe jeśli idzie o klimę to bym uważał. O ile chłodnica podejdzie, to nap orurowanie już nie !!, nie wiem czy nie jest inna nagrzewnica w kabinie. W probe wchodzi więcej czynnika i to chyba aż o setkę, więc muszą być jakieś spore różnice nie tylko dotyczące rurek
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez PLaster » 9 maja 2009, 08:24

Waluś napisał(a):O ile chłodnica podejdzie

no i tyle mi wystarczy, bo tylko chłodnicy nie mam, a resztę mam kompletną
jeszcze tego zestawy nie widziałem, ale gaduła (on mi to odbierał od sprzedawcy) mówił, że trzeba będzie coś (jakąś rurkę) spawać/lutować, ale myślę że to nie będzie wielkim problemem
www.czelej.net
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 4 lut 2008, 02:41
Posty: 2350 (22/37)
Skąd: Mark k. Warszawy/Podlasie
Auto: GH '10 L5 125KW
CR '08 LF 107KW

Postprzez Waluś » 9 maja 2009, 17:20

spawanie z reguły krótko trzyma. Lepiej poszukaj orginalnej. Sporo jest tych gratów na złomach, czasem można coś spasować, bo zwykle połączenia to standard, czasem wystarczy tylko dopasowanie zgjeć na gorąco :P
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6