Klimatyzacja w GD – elementy składowe, montaż, pytania

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez Waluś » 12 cze 2010, 08:49

no cóż za komfort trzeba słono płacić. Ja nie żałowałem. Przez pół roku szukałem jednej rurki do klimy bo moja pękła zapłaciłem za nią jak za mokre zboże ale komfort jazdy w korku w lipcu jest niezastąpiony, a widok zawistnego wzroku kierowców w autach o 10 lat młodszych parzących się w tych puszkach patrzących na mojego banana na gębie i zamknięte szyby jest naprawdę bezcenny :D :D :D <lol>
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 19:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez adam626 » 12 cze 2010, 11:05

sprawdź sprzęgło kompresora może się skleiło
ta część po której chodzi pasek powinna się swobodnie obracać a środkowa część nie
jezeli się obracało wszystko razem to masz problem
kompresor mógł byc goracy od silnika
kompresor kupisz za około 350zł
ale możesz też zaryzykowac taniej na allegro
Szukam kogoś kto zaopiekuje się GD GT 4WS
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2003, 14:56
Posty: 774
Skąd: wawa
Auto: 626GD89 GT 4WS

Postprzez maciek_j » 23 sie 2010, 11:17

czy klimatyzacja z silnika 2.2 podejdzie do 2.0 16v? czy duzo jest ewentualnego przerabiania? zna ktos kogos w Krakowie kto sie zajmuje montowanie klimatyzjacji? pozdrawiam
kupie części do gd, najchętniej karoserii(białe)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 22 wrz 2009, 19:40
Posty: 21
Skąd: Kraków
Auto: 626 gd 2.0i 16v lpg hb

Postprzez adam626 » 23 sie 2010, 11:57

Podejdzie
Szukam kogoś kto zaopiekuje się GD GT 4WS
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2003, 14:56
Posty: 774
Skąd: wawa
Auto: 626GD89 GT 4WS

Postprzez steven » 15 wrz 2010, 08:55

jesteś pewien ? bo jeżeli w 2.2 jest taka jak w Probku – to wiem, że są różnice – być może cały zestaw od 2.2 zamontuje się do 2.0 – ale pewny tego nie jestem :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2008, 10:20
Posty: 755
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GD FE3 89'

Postprzez adam626 » 15 wrz 2010, 10:15

jestem pewien
klimatyzacje miałem od kolegi ES który kupił ją na ebayu
parownik klimy miał fordowskie oznaczenia
kupowałem nowy skraplacz na pudełku było ford probe /mx-6 626
jak padła mi sprężarka kupiłem od probe
miałem tą klimatyzację założoną do F8 1.8 potem jeździła na F2 2.2
a teraz mam FE-DOHC i widzę że wszystko jest takie samo

różnicę z jakimi się spotkałem to rozstaw górnych łapek mocowania kompresora
Miałem w starym kompresorze mniejszy niż w nowym
ale ten nowy był identyczny jaki Waluś miał w swoim MX-6 i sprawę załatwiłem dorabiając tulejki wypełniające różnicę rozstawu a sama śruba mocująca została ta sama
Szukam kogoś kto zaopiekuje się GD GT 4WS
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2003, 14:56
Posty: 774
Skąd: wawa
Auto: 626GD89 GT 4WS

Postprzez Szyna » 25 sty 2011, 17:21

Witam :)
Dzisiaj rozkręcałem i czyściłem parownik. W środku zauważyłem taki drucik który był włożony miedzy kratki w parowniku i wychodził na gore do jakiegoś czujnika bądź układu który jest podłączony do wiązki w samochodzie. I teraz mam takie pytanie to jest pewnie jakiś czujnik ale za co on odpowiada ? Czy np. jak bym go przesunął gdzieś w inne miejsce to jest możliwość ze klima będzie lepiej i dłużej chłodzić ? Bo on jest jeszcze przyciśnięty jakimś plastikiem żeby miał lepszy kontakt z parownikiem.
Pozdrawiam.
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 20 lut 2008, 20:59
Posty: 3346 (88/158)
Skąd: Krotoszyn
Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG

Postprzez adam626 » 25 sty 2011, 23:35

to jest czujnik zapobiegający zamarzaniu parownika
rozłącza układ poniżej 1C
jak ma dwa obwody i funkcję ECO
to drugi obwód rozłącza poniżej 6C

jak go za bardzo przełożysz może być źle
Szukam kogoś kto zaopiekuje się GD GT 4WS
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2003, 14:56
Posty: 774
Skąd: wawa
Auto: 626GD89 GT 4WS

Postprzez Szyna » 26 sty 2011, 08:53

To zostawiam go w tej samej pozycji co był :)

Witam, jak wyżej pisałem ostatnio czyściłem parownik. Miałem spuszczony cały płyn i teraz mam takie pytanie :P Jak nie ma płynu i ciśnienia to sprężarka się nie załączy ? Bo zawsze mi się świeciły te przyciski na konsoli a teraz nic się nie świeci i nie wiem czy to tak ma być czy coś złe poskładałem :D
Pozdrawiam.
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 20 lut 2008, 20:59
Posty: 3346 (88/158)
Skąd: Krotoszyn
Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG

Postprzez steven » 26 kwi 2011, 20:33

tak ma być, sprężarka się nie załączy, bez cieśnienia. Na 1, 2 sekundy możesz odłączyć dwa przewody idące do czujnika ciśnienia znajdującego się na osuszaczu, wtedy sprężarka powinna się załączyć ;) Przy okazji proponuję przed nabiciem wymienić osuszacz – niski koszt, a z pewnością się przyda :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2008, 10:20
Posty: 755
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GD FE3 89'

Postprzez Szyna » 26 kwi 2011, 21:02

Łatwo powiedzieć :D ciekawe gdzie teraz taki osuszacz dostane i czy po taniości :P Bo ze wszystkimi gośćmi od klimy co gadam to mówią ze się nie opłaca tergo robić ;)
A Ty u siebie wymieniałeś ?
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 20 lut 2008, 20:59
Posty: 3346 (88/158)
Skąd: Krotoszyn
Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG

Postprzez steven » 27 kwi 2011, 14:57

Warszawa ul Szyszkowa, w zeszłym roku ok. 80zł chcieli... ;) wiem co mówię, sam mam taką :) – tyle, że przerobioną na R134a ;) – też możesz sobie przerobić:
1) wymienić osuszasz, bardzo dokłądnie umyj cały układ ze starego oleju, łącznie ze sprężarką!!
2) jeszcze dokłądniej go wysusz!! (po myciu, a przed suszeniem, ma upłynąć jak najmniej czasu)
3) wymień wszystkie uszczelki na takie do czynnika r134a(jest ich chyba coś około 8 – po okolo 3 zł szt.)
4) napełnij sprężarkę olejem syntetycznym przeznaczonym do czynnika R134a
5) skręć wszystko i załuż przejściówki na złącza do klimy ze starego typu R12 na nowy R134a :)
6) jedź napełnić klimę
7) ciesz się chłodem ;D

Wszystko tak w skrócie. Ale problem przerabiałem 2 lata temu, zakończony powodzeniem. Z tym, że miałem o jeden problem mniej (miałem sprężarkę od R134a ;) )
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2008, 10:20
Posty: 755
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GD FE3 89'

Postprzez Szyna » 27 kwi 2011, 18:33

No i właśnie tu jest ten problem :P Mówili mi ze koszt takiej operacji to ok 500 zł :D wiec stwierdziłem ze nic nie będę wymieniał i zostanę przy starym R12 ;)
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 20 lut 2008, 20:59
Posty: 3346 (88/158)
Skąd: Krotoszyn
Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG

Postprzez adam626 » 27 kwi 2011, 22:32

jak masz zamiar pojeździć dłużej niż najbliższe lato to nie opłaca się nie wymieniać osuszacza
a jak zmienisz czynnik to jest to konieczne
osuszacz to coś w rodzaju filtru ceramicznego który filtruje czynnik z drobinek zanieczyszczeń i pochłania wilgoć.
Ulega w trakcie pracy rozkładowi i korozji
W dodatku zawiera w sobie stary czynnik i olej którego nie można usunąć
a po rozszczelnieniu układu masę wilgoci z atmosfery

dodam jeszcze do tego co napisał Steven że aby przejść na R134a powinno się też
wymienić węże gumowe i uszczelki kompresora
Szukam kogoś kto zaopiekuje się GD GT 4WS
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2003, 14:56
Posty: 774
Skąd: wawa
Auto: 626GD89 GT 4WS

Postprzez steven » 28 kwi 2011, 08:41

jak najbardziej o wężach wiedziałem, ale u mnie puki co trzymają, a dostać pod R134a jest trudno ;) chociaż wypadałoby wymienić. A co do sprężarki jak najbardziej masz rację – zapomniałem o tym napisać, bo u mnie jak już pisałem była przystosowana do R134a :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2008, 10:20
Posty: 755
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GD FE3 89'

Postprzez Szyna » 28 kwi 2011, 17:51

A jak wymienię ten osuszacz to będzie on chodził na tym starym czynniku ? Bo na pewno nie będę tego wszystkiego wymieniał :P nie mam na to kasy i czasu ;) Wcześniej jeździłem na R12 i nie było problemu wiec grzebać nic nie będę :D Ewentualnie ten osuszacz
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 20 lut 2008, 20:59
Posty: 3346 (88/158)
Skąd: Krotoszyn
Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG

Postprzez steven » 29 kwi 2011, 08:09

osuszacz będzie chodził na tym i na tym :)
więc tylko pozostaje nabić R12 i wio !!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2008, 10:20
Posty: 755
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GD FE3 89'

Postprzez Szyna » 29 kwi 2011, 20:01

A on jest jakiś uniwersalny :P Bo w moim jest chyba jeszcze jakiś czujnik, wychodzą z niego jakieś 2 kabelki (pewnie ten czujnik ciśnienia). A czy ten sklep z Warszawy ma możliwość wysyłki ? ewentualnie jakiś namiar na nich ? :)
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 20 lut 2008, 20:59
Posty: 3346 (88/158)
Skąd: Krotoszyn
Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG

Postprzez steven » 1 maja 2011, 21:13

kupujesz sam osuszacz czujnik ciśnienia musisz przekręcić. Sklep na ul. Szyszkowej 68 ;) najlepiej tylko, abyś zrobił dokładne zdjęcie wyjętego osuszacza, bo zależy kto odbierze tel. :) czy osoba znająca się , czy nie ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2008, 10:20
Posty: 755
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GD FE3 89'

Postprzez Szyna » 2 maja 2011, 19:31

OK dzięki :) Już do nich napisałem czy maja takowy :D W najbliższym czasie jak znajdę chwile wolnego to wykręcę ten stary i zrobię zdjęcia :)

EDIT:
Osuszacz dzisiaj wymieniony :) Kosztował 97 zł + wysyłka. Przy montażu zgubiłem jedna gumkę ta uszczelkę taka mała okrągła. Idzie to kupić ? :P
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 20 lut 2008, 20:59
Posty: 3346 (88/158)
Skąd: Krotoszyn
Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6