Klimatyzacja w GD – elementy składowe, montaż, pytania

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez Xandr » 16 cze 2011, 19:28

Witam
Chciałem skorzystać z waszej pomocy mam Probe 1 GT czyli Mazdę 626GD
Byłem trzy lata temu servisie klimatyzacji <lol>
I mi sprawdzili szczelność nadmuchali powietrza i się okazało że skraplacz jest do wymiany lub do pospawanie oni naprawiają skraplacze tylko trzeba go zdemontować u mechanika.
No to sobie myślę ok jadę do garażu wymontowałem zawiozłem do pospawania.
Wróciłem do serwisu nadmuchali mi powietrza odczekali 10 min i mówi że wszystko jest szczelne !
zalał mi olej do sprężarki zielony jakiś przez zawór, na oko około z 100g nabił mi jakimś czynnikiem za cholerę nie chciał zdradzić co to jest za czynnik <nie>
Po około miesiącu straciłem całkowicie klimatyzację zły byłem <diabełek>
po roku podjechałem z powrotem i napompował mi powietrza i mówi że wszystko wygląda na OK
no to mówię napełniaj jak będzie na pewno ok.
Napełnił czynnikiem i oczywiście nie zdradził mi jakim ale już oleju nie dolewał.
Klimatyzacją się nacieszyłem 2 lub 3 dni :|
Mam Prośbę do was chciałbym tą klimę zrobić :( najlepiej jak tylko się da sam też mogę co nieco zrobić żeby było i lepiej i taniej.
widzę że wasze mazdy działały to i moją da się zrobić :D
Byłem w innych serwisach to wcale nie robią takich starych aut z R12
i się śmieją.
<help>
Ostatnio edytowano 16 cze 2011, 20:34 przez Xandr, łącznie edytowano 1 raz
Xandr
 

Postprzez Wojtek » 16 cze 2011, 20:27

witam,
po pierwsze sprawdz gdzie instalacja klimy zmienila kolor na "zielony"...
a dokladniej sprawdz: laczenia rurek, wezy, no i zaworki itd.
to wlasnie tam masz zrodlo wycieku :P
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 12:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Xandr » 16 cze 2011, 20:30

popatrzę ale myłem już dwa razy silnik ciśnieniowo :|
Xandr
 

Postprzez Wojtek » 16 cze 2011, 20:36

Xandr napisał(a):popatrzę ale myłem już dwa razy silnik ciśnieniowo :|

tego tak latwo nie zmyjesz...
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 12:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Szyna » 18 cze 2011, 09:31

Czynnik to na pewno R12 bo masz stary model dlatego nie chcieli Ci powiedzieć czym nabijają bo on jest już nielegalny :D No chyba ze nabili R134 to wtedy może być problem z gumowymi wężami, sprężarką i uszczelkami ;) No najlepszym sposobem na sprawdzenie tej klimy to ciśnieniowo, ale skoro fachowcy twierdza ze jest OK no to nie wiem :P Trzeba oblukać te wszystkie śrubunki :)
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 20 lut 2008, 20:59
Posty: 3347 (88/158)
Skąd: Krotoszyn
Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG

Postprzez adam626 » 18 cze 2011, 17:47

Razem z czynnikiem ucieka olej
nawet jak nie będzie widać koloru
to w tym miejscu będzie dużo tłustego brudu
Szukam kogoś kto zaopiekuje się GD GT 4WS
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2003, 14:56
Posty: 774
Skąd: wawa
Auto: 626GD89 GT 4WS

Postprzez winyl » 16 lut 2012, 17:06

A da się założyć klimę do GD 2.0d? A u mnie są tylko koła od osprzętu na jeden klin nie wieloklin.
W Sam Naprawiam..." jest napisane coś o klimie w dieslu,ale może w GE.
Sebastian
___________________________
"Jeśli zabałaganione biurko jest oznaką zabałaganionego umysłu,to czego oznaką jest puste biurko?" A.Einstein
Początkujący
 
Od: 25 gru 2011, 19:41
Posty: 17
Skąd: Bełchatów
Auto: 626 GD 2.0D RF7 r90 2akku/skandyn.
Peugeot 206 1.4 TU3 r02

Postprzez Szyna » 17 lut 2012, 20:45

A wtyczki i instalacja elektryczna jest ?
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 20 lut 2008, 20:59
Posty: 3347 (88/158)
Skąd: Krotoszyn
Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG

Postprzez winyl » 26 lut 2012, 06:57

Właśnie pełno wtyczek mi wisi tam gdzie niby sprężarka klimy być winna. Jak sprawdzić czy to wtyczki od klimy? Panelu do klimy nie ma, ale leży w częściach. <czarodziej>
Nie widzę też wspornika od sprężarki. No i napęd osprzętu jest na jeden klin nie wieloklin. kółka i pasek można zmienić. Chyba muszę się douczyć. <nauka> Tylko gdzie?
Sebastian
___________________________
"Jeśli zabałaganione biurko jest oznaką zabałaganionego umysłu,to czego oznaką jest puste biurko?" A.Einstein
Początkujący
 
Od: 25 gru 2011, 19:41
Posty: 17
Skąd: Bełchatów
Auto: 626 GD 2.0D RF7 r90 2akku/skandyn.
Peugeot 206 1.4 TU3 r02

Postprzez winyl » 1 maja 2012, 08:13

Ktoś ma jakieś instrukcje co do klimy w silniku RF7? Bo nic nie mogę znaleźć. Byłbym wdzięczny za jakiekolwiek informacje.
Sebastian
___________________________
"Jeśli zabałaganione biurko jest oznaką zabałaganionego umysłu,to czego oznaką jest puste biurko?" A.Einstein
Początkujący
 
Od: 25 gru 2011, 19:41
Posty: 17
Skąd: Bełchatów
Auto: 626 GD 2.0D RF7 r90 2akku/skandyn.
Peugeot 206 1.4 TU3 r02

Postprzez Pudzian84 » 1 maja 2012, 17:52

Kolego zapodaj jakieś fotki ja u siebie w fe3n mam klime może kostki będą takie same to coś podpowiem Pozdro
Patryk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2008, 23:17
Posty: 991 (1/0)
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda 626 GD FE3N 1989 r

Postprzez roofoos » 5 sie 2012, 12:22

Witam.
Mam problem z klima w mojej Madzi,mianowicie nie działa,nic się nie załącza. wszystko jest ok tylko jedno nie działa mianowicie włącznik wentylatora na 1 pozycji,potem na kolejnych wentylator działa ale włącznik od klimy tzn klima i Eco takie guziki gasną, nie wiem co jest przyczyna.

Proszę o porady
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 23 lut 2011, 12:01
Posty: 19
Skąd: okolice Wawy
Auto: 626 GD 2.2 12V LX F2 115 KM 90r USA + LPG

Postprzez Szyna » 5 sie 2012, 13:17

Opornica w dmuchawie ? Albo coś z kablami. Pamiętam ze miałem podobna sytuacje kiedyś i była to chyba wina nie podłączonej jakiejś wtyczki.
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 20 lut 2008, 20:59
Posty: 3347 (88/158)
Skąd: Krotoszyn
Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG

Postprzez roofoos » 5 sie 2012, 13:26

dzięki jutro sprawdzę i napisze co i jak

najlepiej by było jakby ktoś mi napisał dokładnie gdzie co się znajduje i może porobił foto i mi wysłał
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 23 lut 2011, 12:01
Posty: 19
Skąd: okolice Wawy
Auto: 626 GD 2.2 12V LX F2 115 KM 90r USA + LPG

Postprzez Pudzian84 » 5 sie 2012, 20:18

Siemka
Ja obstawiam winę Opornika dmuchawy jeśli chodzi o 1 bieg a znajduje się on pod nogami pasażera pomiędzy ścianą grodziową silnika a wentylatorem jest podajże na2 śrubki na krzyżaczka
A co do klimy sprawdź połączenia bo powinna działać jak działa wentylator na 2 i 3 biegu
Patryk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2008, 23:17
Posty: 991 (1/0)
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda 626 GD FE3N 1989 r

Postprzez roofoos » 6 sie 2012, 17:24

Naprawiłem opornik,wentylator działa na każdym biegu a klima jak nie działała to nie działa. jutro może podjadę do speców od klimy w celu sprawdzenia poziomu czynnika.

EDIT:
działa klima. posłuchałem się rad Pudziana84 i znalazłem przyczynę. jeden kabelek był zerwany zaraz obok kompresora i teraz śmiga tylko ma pewnie mało środka chłodzącego bo chłodzi ale tak sobie,ale lepsze to niż nic... <jupi>


Dzięki za podpowiedzi.
Ostatnio edytowano 6 sie 2012, 20:01 przez Szyna, łącznie edytowano 1 raz
Powód: Nie piszemy post pod postem
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 23 lut 2011, 12:01
Posty: 19
Skąd: okolice Wawy
Auto: 626 GD 2.2 12V LX F2 115 KM 90r USA + LPG

Postprzez winyl » 7 mar 2013, 00:51

A ma ktoś schemat do klimy w 2.0d? Wszystkie schematy jakie oglądałem dotyczyły tylko benzyny :| .
Zapodam fotki kostek w weekend.
Sebastian
___________________________
"Jeśli zabałaganione biurko jest oznaką zabałaganionego umysłu,to czego oznaką jest puste biurko?" A.Einstein
Początkujący
 
Od: 25 gru 2011, 19:41
Posty: 17
Skąd: Bełchatów
Auto: 626 GD 2.0D RF7 r90 2akku/skandyn.
Peugeot 206 1.4 TU3 r02

Postprzez adam626 » 28 mar 2013, 21:48

wiązka w desce powinna być taka sama jak w benzynie. Wiązka silnika będzie się różnić, ale znając "lenistwo" japończyków myślę że niebieska kostka koło chłodnicy ma taki sam układ pinów jak w benzynie
Szukam kogoś kto zaopiekuje się GD GT 4WS
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2003, 14:56
Posty: 774
Skąd: wawa
Auto: 626GD89 GT 4WS

Postprzez winyl » 26 maja 2013, 17:03

Mam fotki .
Pojawiły się problemy. Okazało się że obudowę parownika mam od GE z taką płytką co na schemacie nazywa się "wzmacniaczem A/C". W GD jest termostat więc trzeba by taki na 1-2 stC gdzieś dostać,tylko gdzie, na szrotach w moich okolicach nie mają. W kompresorze jest..., nie wiem co. Wystają z tego dwa czarne kable. To to jest czujnik ciśnienia,temperatury,elektrozawór? I do czego to podłączyć? Brakuje mi obudowy parownika od GD i przekaźników i kabli. Dorobi się. Ale potrzebuje schematy tych kostek.

Tam gdzie powinien być przycisk a/c jest też kostka z dwoma kabelkami.
Mechanicznie sprężarka pasuje, gorzej z elektryką.
Chyba wszystkie zewnętrzne linki na forum do fotek i schematów już nie działają, także prosiłbym o nie odsyłanie mnie do innych wątków w których linki nie działają,a podesłanie obrazków w tym wątku. Dzięki za wszelką pomoc.
IMG_2013.jpg
Zielona kostka przy parowniku,biała w miejscu przycisku A/C.Dokładnie jest na nią zaczep w tej zaślepce,w którą ktoś zamontował tą czerwoną diodę która nie wiem od czego jest.
IMG_2020.jpg
Coś w pompie klimy. Co nie wiem czym jest.
IMG_2010.jpg
Niebieska kostka i biała są razem obok siebie.
Sebastian
___________________________
"Jeśli zabałaganione biurko jest oznaką zabałaganionego umysłu,to czego oznaką jest puste biurko?" A.Einstein
Początkujący
 
Od: 25 gru 2011, 19:41
Posty: 17
Skąd: Bełchatów
Auto: 626 GD 2.0D RF7 r90 2akku/skandyn.
Peugeot 206 1.4 TU3 r02

Postprzez Szyna » 8 cze 2014, 09:33

Witam, mam mały problem, a mianowicie jak włączam klimę to uruchamia mi się wiatrak od chłodzenia wody a nie klimatyzacji :| kompresor też raczej się nie załącza bo klima nie działa. Nie miałem jeszcze czasu żeby cokolwiek grzebać przy tym. Orientuje się ktoś co to może być ? Przed tym incydentem wszystko ładnie chłodziło :P
Pozdrawiam.

EDIT:
Coś udało mi się zdiagnozować. Padnięty był przekaźnik, teraz kompresor się włącza ale razem z nim chodzi wentylator od chłodzenia silnika, a ten od klimy stoi :|
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 20 lut 2008, 20:59
Posty: 3347 (88/158)
Skąd: Krotoszyn
Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6

cron