Podgrzewane lusterka – fotorelacja
1, 2
Podgrzewane lusterka zwiększają komfort korzystania z samochodu.
Aby odkleić lustro pomogłem sobie suszarką rozgrzewając całość do kilkudziesięciu stopni – lustro wyjąłem z elastycznego już stelażu.
Folia grzewcza. Cena 8 PLN na allegro. Przykleja się ja jak nalepkę.
Po zamontowaniu – lewe lustro mam oryginalne i tam nie było problemów z przeprowadzeniem kabli.
W taki bestialski sposób tylko mogłem przeprowadzić kabel – lustro jest sterowane linkami a nie cięgnami i nie ma miejsca by przeprowadzić kabel wewnątrz. Na szczęście kable są od dołu więc zupełnie nie widoczne.
Następnie prowadziłem kable – przez drzwi bez problemu. Zastanawiałem się tylko gdzie podłączyć. I popełniłem błąd – miernikiem zmierzyłem, ze na przełączniku ogrzewania szyby pojawia się +12V.
Przeprowadzanie po stronie pasażera.
W efekcie spaliłem automat do sterowania ogrzewania tylnej szyby. Otóż okazało się ze to nie jest +12V, lecz +12 jest na innym styku a tam gdzie się pojawiał sygnał, to była masa. Sterowanie masą – to zasilenie przekaźnika małym prądem z tranzystora. A ja podłączyłem tam grzejniki2x15W w efekcie zadymił mi się układ
Pudełko z napisem Unit TIMER GR28 to sterownik centralnego zamka.
Przekaznik swiateł stop Oraz nieznane 2 przekaźniki.
Ta puszka na górze to też zagadka. Podgrzewane lustra działają super. Ostatecznie podłączylem je na stałe pod zapłon. LAtem najwyżej odłącze. NIestety poszukuje włącznika ogrzewania tylnej szyby.
Aby odkleić lustro pomogłem sobie suszarką rozgrzewając całość do kilkudziesięciu stopni – lustro wyjąłem z elastycznego już stelażu.
Folia grzewcza. Cena 8 PLN na allegro. Przykleja się ja jak nalepkę.
Po zamontowaniu – lewe lustro mam oryginalne i tam nie było problemów z przeprowadzeniem kabli.
W taki bestialski sposób tylko mogłem przeprowadzić kabel – lustro jest sterowane linkami a nie cięgnami i nie ma miejsca by przeprowadzić kabel wewnątrz. Na szczęście kable są od dołu więc zupełnie nie widoczne.
Następnie prowadziłem kable – przez drzwi bez problemu. Zastanawiałem się tylko gdzie podłączyć. I popełniłem błąd – miernikiem zmierzyłem, ze na przełączniku ogrzewania szyby pojawia się +12V.
Przeprowadzanie po stronie pasażera.
W efekcie spaliłem automat do sterowania ogrzewania tylnej szyby. Otóż okazało się ze to nie jest +12V, lecz +12 jest na innym styku a tam gdzie się pojawiał sygnał, to była masa. Sterowanie masą – to zasilenie przekaźnika małym prądem z tranzystora. A ja podłączyłem tam grzejniki2x15W w efekcie zadymił mi się układ
Pudełko z napisem Unit TIMER GR28 to sterownik centralnego zamka.
Przekaznik swiateł stop Oraz nieznane 2 przekaźniki.
Ta puszka na górze to też zagadka. Podgrzewane lustra działają super. Ostatecznie podłączylem je na stałe pod zapłon. LAtem najwyżej odłącze. NIestety poszukuje włącznika ogrzewania tylnej szyby.
- Od: 20 lut 2004, 01:28
- Posty: 398
- Skąd: Warszawa
- Auto: 626 GD 2.0 FE4 GF 2.0 TDsI 16V
Ja się włączyłem w przewód idacy do szyby w wiązce na lewym słupku z przodu. Ale jestem niezadowolony bo przy foliach na szybach niepotrzebnie grzeję szybę jak chcę odszronić lusterka. Dlatego szukam drugiego wyłacznika .
Jak nie znajdziesz pomysłu na zastosowanie tego spalonego to jestem na niego chętny
Jak nie znajdziesz pomysłu na zastosowanie tego spalonego to jestem na niego chętny
- Od: 18 lis 2003, 15:56
- Posty: 774
- Skąd: wawa
- Auto: 626GD89 GT 4WS
adam626 napisał(a):Jak nie znajdziesz pomysłu na zastosowanie tego spalonego to jestem na niego chętny
Masz na mysli elektronikę, czy całą obudowę?
Jak znajde w przyzwoitej cenie nowy, to stary bedzie do wydania
- Od: 20 lut 2004, 01:28
- Posty: 398
- Skąd: Warszawa
- Auto: 626 GD 2.0 FE4 GF 2.0 TDsI 16V
zalezy mi na obudowie
wyłącznik halogenów zbudowałem z zaślepki i jak będę musiał to zrobię taki do lusterek, ale można wykorzystac uszkodzony oryginał i się mniej narobić
wyłącznik halogenów zbudowałem z zaślepki i jak będę musiał to zrobię taki do lusterek, ale można wykorzystac uszkodzony oryginał i się mniej narobić
Szukam kogoś kto zaopiekuje się GD GT 4WS
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
- Od: 18 lis 2003, 15:56
- Posty: 774
- Skąd: wawa
- Auto: 626GD89 GT 4WS
es napisał(a):Adam626GD napisał(a):Czy wiecie co to za przekaznik
Pewnosci nie mam, ale to moze byc cudo zwiazane z podswietleniem stacyjki. Przynajmniej w mojej starej GC tak to bylo opisane.
Ano tak – chyba masz racje. To timer ktory odpowiada za powolne sciemnianie oswietlenia wnetrza po zamknieciu drzwi
- Od: 20 lut 2004, 01:28
- Posty: 398
- Skąd: Warszawa
- Auto: 626 GD 2.0 FE4 GF 2.0 TDsI 16V
Adam626GD napisał(a):Zrobilem grzane lustra
Też u siebie miałem taki patent. Ale ja nie miałem problemów z prowadzeniem kabli i szukaniem napięcia. Miałem lusterka regulowane ręcznie, więc wykożystałem do zasilenia istniejące przewody i kostki właśnie elektrycznej regulacji lusterek . Po włączeniu zapłonu na kostce w kokpicie tam gdzie powinien być regulator lusterek pojawiło się napięcie, więc tylko sprawne podłączenie odpowiednich styków i założenie malutkiego włącznika w zaślepce i po sprawie hehe
Waluś napisał(a):Po włączeniu zapłonu na kostce w kokpicie tam gdzie powinien być regulator lusterek pojawiło się napięcie, więc tylko sprawne podłączenie odpowiednich styków i założenie malutkiego włącznika w zaślepce i po sprawie hehe
hehe – z napieciem to ja sie teraz tak podpialem.
Ale czy wykorzystales rowniez przewod do zasilenia folii? Jest poprowadzony nawet w wersji bez el. sterowania? Bo ja to prowadzilem kabel niezalezny;(. Chyba wiec musialem przegapic
- Od: 20 lut 2004, 01:28
- Posty: 398
- Skąd: Warszawa
- Auto: 626 GD 2.0 FE4 GF 2.0 TDsI 16V
u mnie w wiązce drzwi sa 3 przewody i tyle wykorzystuje sterowanie.
jednak dało się wcisnąć w rurkę osi lusterka (tej na której się składa lusterko)jeszcze dwa cienkie przewody 0,75mm2 więc idą tak jak fabryczne do sterowania. W miejscu gdzie na drzwiach jest fabryczna kostka do lusterka (4pin) dołożyłem taką podobną kostkę na 2 przewody i już grubszym przewodem wyprowadziłem masę na słupek przedni na śrubę zbiorcza masy i drugim bezpośrednio do wyłacznika. Niestety nie mam jeszcze wyłacznika więc jestem wpięty w przewód zasilający tylną szybę
oryginalna wiazka chyba nie przewiduje ogrzewania lusterek
jednak dało się wcisnąć w rurkę osi lusterka (tej na której się składa lusterko)jeszcze dwa cienkie przewody 0,75mm2 więc idą tak jak fabryczne do sterowania. W miejscu gdzie na drzwiach jest fabryczna kostka do lusterka (4pin) dołożyłem taką podobną kostkę na 2 przewody i już grubszym przewodem wyprowadziłem masę na słupek przedni na śrubę zbiorcza masy i drugim bezpośrednio do wyłacznika. Niestety nie mam jeszcze wyłacznika więc jestem wpięty w przewód zasilający tylną szybę
oryginalna wiazka chyba nie przewiduje ogrzewania lusterek
- Od: 18 lis 2003, 15:56
- Posty: 774
- Skąd: wawa
- Auto: 626GD89 GT 4WS
adam626 napisał(a):u mnie w wiązce drzwi sa 3 przewody i tyle wykorzystuje sterowanie.
jednak dało się wcisnąć w rurkę osi lusterka (tej na której się składa lusterko)jeszcze dwa cienkie przewody 0,75mm2 więc idą tak jak fabryczne do sterowania.
W lusterku moim oryginalnym nie ma osi – lecz sa zawiasy. I tam spokojnei umiescilem moja wiazke. Natomiast prawe lusterko mam jakies dorabiane i ono ma wlasnie os obrotu w ktorej przechodza 3 linki sterujace – i nie udalo mi sie tam wlozyc.
- Od: 20 lut 2004, 01:28
- Posty: 398
- Skąd: Warszawa
- Auto: 626 GD 2.0 FE4 GF 2.0 TDsI 16V
lusterka tez możemy porównać
Szukam kogoś kto zaopiekuje się GD GT 4WS
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
- Od: 18 lis 2003, 15:56
- Posty: 774
- Skąd: wawa
- Auto: 626GD89 GT 4WS
lusterka tez możemy porównać
Adam626GD napisał(a):Ale czy wykorzystales rowniez przewod do zasilenia folii
Tak, właśnie zrobiłem. Wiązka u mnie jest w drzwiach, tylko musiałem poprowadzić przewody od folii do kostki w drzwiach, ale weszły w lusterko, nic nie kombinowałem. Dla ułatwienia dałem jeszcze jedno szybko złącze zaraz przy lusterku, tak abym mógł odpiąć przewody przy ew. demontarzu lusterka bez konieczności zdejmowania boczków w drzwiach
W Twoim pieknym reportarzu nie wyjasniles jak wyjales szklo i to czarne cos z obudowy lustra. Wprawdzie mam fabryczne ogrzewnia, ale mam rowniez lekko peknieta obudowe. Zanim oddam auto do poprawek lakierniczych chcialbym to skleic, a bez bebechow bedzie latwiej.
- Od: 13 sie 2004, 13:17
- Posty: 398
- Skąd: Warszawa
- Auto: 626 2,2 i GV 95, chevy s10 02
Niestety zrobilem za mało fotek. W oryginale od spodu (trzeba lekko odchylic lustro) poluzowuje sie srube ktora sciska przegub kulowy.
W pierwszej kolejnosci wyjalem szklo z plastiku, a dopiero potem plastik z obudowy
W pierwszej kolejnosci wyjalem szklo z plastiku, a dopiero potem plastik z obudowy
- Od: 20 lut 2004, 01:28
- Posty: 398
- Skąd: Warszawa
- Auto: 626 GD 2.0 FE4 GF 2.0 TDsI 16V
Adam626GD napisał(a):Niestety zrobilem za mało fotek. W oryginale od spodu (trzeba lekko odchylic lustro) poluzowuje sie srube ktora sciska przegub kulowy.
W pierwszej kolejnosci wyjalem szklo z plastiku, a dopiero potem plastik z obudowy
Dzieki. Opis paszcza powinien wystarczyc.
- Od: 13 sie 2004, 13:17
- Posty: 398
- Skąd: Warszawa
- Auto: 626 2,2 i GV 95, chevy s10 02
Adam626GD napisał(a):W pierwszej kolejnosci wyjalem szklo z plastiku, a dopiero potem plastik z obudowy
OOO hehe a ja głupi sie napociłem, żeby najpierw wyjąć całość hehe i nie potłuc szkła .
Przy wkładaniu też tak (obudowa, a potem szkło)
Waluś napisał(a):OOO hehe a ja głupi sie napociłem, żeby najpierw wyjąć całość hehe i nie potłuc szkła .
Przy wkładaniu też tak (obudowa, a potem szkło)
hehe. Skladajac – nie pamietam. Ale sukces był w podgrzaniu. wtedy ten plastik robi się plastyczny
- Od: 20 lut 2004, 01:28
- Posty: 398
- Skąd: Warszawa
- Auto: 626 GD 2.0 FE4 GF 2.0 TDsI 16V
Adam626GD napisał(a):Ale sukces był w podgrzaniu. wtedy ten plastik robi się plastyczny
O tym to wiedziałem, tylko ja grzałem nad palnikiem z powodu braku sprzętu nadmuchująco-grzejącego
A u mnie śruba trzymająca ten plastik jest centralnie na srodku i nie da się odchylić szkła żeby to rozkręcić, trzeba je wyjąć
wyjmowałem na zimno nie pomyślałem o podgrzaniu szkoda, ale obyło się bez strat
może lepiej to robić w lato
wyjmowałem na zimno nie pomyślałem o podgrzaniu szkoda, ale obyło się bez strat
może lepiej to robić w lato
Szukam kogoś kto zaopiekuje się GD GT 4WS
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
- Od: 18 lis 2003, 15:56
- Posty: 774
- Skąd: wawa
- Auto: 626GD89 GT 4WS
Wlasnie zbilem lewe szklo lusterka w mojej GE, wszystko pieknie rozebralem, nakleilem folie ale przy skaldaniu w ramke cos pękło..patrze a to szklo:) teraz mam panoramiczne.. ale grzeje!
Panowie, gdzie moge dostac sam wklad czyli szybke do mojego lusterka?
Panowie, gdzie moge dostac sam wklad czyli szybke do mojego lusterka?
- Od: 5 gru 2004, 22:43
- Posty: 106
- Skąd: Tarnowskie Gory
- Auto: Mazda 626 1.8 16V
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6