Podgrzewane lusterka – fotorelacja

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez Adam626GD » 28 gru 2004, 01:15

Podgrzewane lusterka zwiększają komfort korzystania z samochodu.

Aby odkleić lustro pomogłem sobie suszarką rozgrzewając całość do kilkudziesięciu stopni – lustro wyjąłem z elastycznego już stelażu.
2_5989_248_4833.jpg


Folia grzewcza. Cena 8 PLN na allegro. Przykleja się ja jak nalepkę.
2_5990_248_4832.jpg


Po zamontowaniu – lewe lustro mam oryginalne i tam nie było problemów z przeprowadzeniem kabli.
2_5991_248_4842.jpg


W taki bestialski sposób tylko mogłem przeprowadzić kabel – lustro jest sterowane linkami a nie cięgnami i nie ma miejsca by przeprowadzić kabel wewnątrz. Na szczęście kable są od dołu więc zupełnie nie widoczne.
2_5992_248_4844.jpg


Następnie prowadziłem kable – przez drzwi bez problemu. Zastanawiałem się tylko gdzie podłączyć. I popełniłem błąd – miernikiem zmierzyłem, ze na przełączniku ogrzewania szyby pojawia się +12V.
2_5993_248_4845.jpg


Przeprowadzanie po stronie pasażera.
2_5994_248_4847.jpg


W efekcie spaliłem automat do sterowania ogrzewania tylnej szyby. Otóż okazało się ze to nie jest +12V, lecz +12 jest na innym styku a tam gdzie się pojawiał sygnał, to była masa. Sterowanie masą – to zasilenie przekaźnika małym prądem z tranzystora. A ja podłączyłem tam grzejniki2x15W w efekcie zadymił mi się układ :(
2_5995_248_4852.jpg


Pudełko z napisem Unit TIMER GR28 to sterownik centralnego zamka.
2_5996_248_4857.jpg


Przekaznik swiateł stop Oraz nieznane 2 przekaźniki.
2_5997_248_4858.jpg


Ta puszka na górze to też zagadka. Podgrzewane lustra działają super. Ostatecznie podłączylem je na stałe pod zapłon. LAtem najwyżej odłącze. NIestety poszukuje włącznika ogrzewania tylnej szyby.
2_5998_248_4864.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2004, 01:28
Posty: 398
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GD 2.0 FE4 GF 2.0 TDsI 16V

Postprzez adam626 » 28 gru 2004, 09:19

Ja się włączyłem w przewód idacy do szyby w wiązce na lewym słupku z przodu. Ale jestem niezadowolony bo przy foliach na szybach niepotrzebnie grzeję szybę jak chcę odszronić lusterka. Dlatego szukam drugiego wyłacznika :) .
Jak nie znajdziesz pomysłu na zastosowanie tego spalonego to jestem na niego chętny :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2003, 15:56
Posty: 774
Skąd: wawa
Auto: 626GD89 GT 4WS

Postprzez Adam626GD » 28 gru 2004, 10:17

adam626 napisał(a):Jak nie znajdziesz pomysłu na zastosowanie tego spalonego to jestem na niego chętny :D


Masz na mysli elektronikę, czy całą obudowę?

Jak znajde w przyzwoitej cenie nowy, to stary bedzie do wydania
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2004, 01:28
Posty: 398
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GD 2.0 FE4 GF 2.0 TDsI 16V

Postprzez adam626 » 28 gru 2004, 10:23

zalezy mi na obudowie
wyłącznik halogenów zbudowałem z zaślepki i jak będę musiał to zrobię taki do lusterek, ale można wykorzystac uszkodzony oryginał i się mniej narobić
Szukam kogoś kto zaopiekuje się GD GT 4WS
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2003, 15:56
Posty: 774
Skąd: wawa
Auto: 626GD89 GT 4WS

Postprzez es » 28 gru 2004, 13:14

Adam626GD napisał(a):Czy wiecie co to za przekaznik
2_5996_248_4857.jpg



Pewnosci nie mam, ale to moze byc cudo zwiazane z podswietleniem stacyjki. Przynajmniej w mojej starej GC tak to bylo opisane.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 sie 2004, 13:17
Posty: 398
Skąd: Warszawa
Auto: 626 2,2 i GV 95, chevy s10 02

Postprzez Adam626GD » 28 gru 2004, 13:17

es napisał(a):
Adam626GD napisał(a):Czy wiecie co to za przekaznik


Pewnosci nie mam, ale to moze byc cudo zwiazane z podswietleniem stacyjki. Przynajmniej w mojej starej GC tak to bylo opisane.


Ano tak – chyba masz racje. To timer ktory odpowiada za powolne sciemnianie oswietlenia wnetrza po zamknieciu drzwi
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2004, 01:28
Posty: 398
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GD 2.0 FE4 GF 2.0 TDsI 16V

Postprzez Waluś » 28 gru 2004, 13:45

Adam626GD napisał(a):Zrobilem grzane lustra

Też u siebie miałem taki patent. Ale ja nie miałem problemów z prowadzeniem kabli i szukaniem napięcia. Miałem lusterka regulowane ręcznie, więc wykożystałem do zasilenia istniejące przewody i kostki właśnie elektrycznej regulacji lusterek :). Po włączeniu zapłonu na kostce w kokpicie tam gdzie powinien być regulator lusterek pojawiło się napięcie, więc tylko sprawne podłączenie odpowiednich styków i założenie malutkiego włącznika w zaślepce i po sprawie hehe
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez Adam626GD » 28 gru 2004, 13:47

Waluś napisał(a):Po włączeniu zapłonu na kostce w kokpicie tam gdzie powinien być regulator lusterek pojawiło się napięcie, więc tylko sprawne podłączenie odpowiednich styków i założenie malutkiego włącznika w zaślepce i po sprawie hehe


hehe – z napieciem to ja sie teraz tak podpialem.
Ale czy wykorzystales rowniez przewod do zasilenia folii? Jest poprowadzony nawet w wersji bez el. sterowania? Bo ja to prowadzilem kabel niezalezny;(. Chyba wiec musialem przegapic
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2004, 01:28
Posty: 398
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GD 2.0 FE4 GF 2.0 TDsI 16V

Postprzez adam626 » 28 gru 2004, 14:02

u mnie w wiązce drzwi sa 3 przewody i tyle wykorzystuje sterowanie.
jednak dało się wcisnąć w rurkę osi lusterka (tej na której się składa lusterko)jeszcze dwa cienkie przewody 0,75mm2 więc idą tak jak fabryczne do sterowania. W miejscu gdzie na drzwiach jest fabryczna kostka do lusterka (4pin) dołożyłem taką podobną kostkę na 2 przewody i już grubszym przewodem wyprowadziłem masę na słupek przedni na śrubę zbiorcza masy i drugim bezpośrednio do wyłacznika. Niestety nie mam jeszcze wyłacznika więc jestem wpięty w przewód zasilający tylną szybę

oryginalna wiazka chyba nie przewiduje ogrzewania lusterek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2003, 15:56
Posty: 774
Skąd: wawa
Auto: 626GD89 GT 4WS

Postprzez Adam626GD » 28 gru 2004, 14:05

adam626 napisał(a):u mnie w wiązce drzwi sa 3 przewody i tyle wykorzystuje sterowanie.
jednak dało się wcisnąć w rurkę osi lusterka (tej na której się składa lusterko)jeszcze dwa cienkie przewody 0,75mm2 więc idą tak jak fabryczne do sterowania.


W lusterku moim oryginalnym nie ma osi – lecz sa zawiasy. I tam spokojnei umiescilem moja wiazke. Natomiast prawe lusterko mam jakies dorabiane i ono ma wlasnie os obrotu w ktorej przechodza 3 linki sterujace – i nie udalo mi sie tam wlozyc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2004, 01:28
Posty: 398
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GD 2.0 FE4 GF 2.0 TDsI 16V

Postprzez adam626 » 28 gru 2004, 14:19

lusterka tez możemy porównać <lol>
Szukam kogoś kto zaopiekuje się GD GT 4WS
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2003, 15:56
Posty: 774
Skąd: wawa
Auto: 626GD89 GT 4WS

Postprzez Waluś » 28 gru 2004, 15:55

lusterka tez możemy porównać

<lol>

Adam626GD napisał(a):Ale czy wykorzystales rowniez przewod do zasilenia folii

Tak, właśnie zrobiłem. Wiązka u mnie jest w drzwiach, tylko musiałem poprowadzić przewody od folii do kostki w drzwiach, ale weszły w lusterko, nic nie kombinowałem. Dla ułatwienia dałem jeszcze jedno szybko złącze zaraz przy lusterku, tak abym mógł odpiąć przewody przy ew. demontarzu lusterka bez konieczności zdejmowania boczków w drzwiach
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez es » 28 gru 2004, 16:27

W Twoim pieknym reportarzu nie wyjasniles jak wyjales szklo i to czarne cos z obudowy lustra. Wprawdzie mam fabryczne ogrzewnia, ale mam rowniez lekko peknieta obudowe. Zanim oddam auto do poprawek lakierniczych chcialbym to skleic, a bez bebechow bedzie latwiej.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 sie 2004, 13:17
Posty: 398
Skąd: Warszawa
Auto: 626 2,2 i GV 95, chevy s10 02

Postprzez Adam626GD » 28 gru 2004, 16:30

Niestety zrobilem za mało fotek. W oryginale od spodu (trzeba lekko odchylic lustro) poluzowuje sie srube ktora sciska przegub kulowy.

W pierwszej kolejnosci wyjalem szklo z plastiku, a dopiero potem plastik z obudowy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2004, 01:28
Posty: 398
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GD 2.0 FE4 GF 2.0 TDsI 16V

Postprzez es » 28 gru 2004, 16:36

Adam626GD napisał(a):Niestety zrobilem za mało fotek. W oryginale od spodu (trzeba lekko odchylic lustro) poluzowuje sie srube ktora sciska przegub kulowy.

W pierwszej kolejnosci wyjalem szklo z plastiku, a dopiero potem plastik z obudowy


Dzieki. Opis paszcza powinien wystarczyc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 sie 2004, 13:17
Posty: 398
Skąd: Warszawa
Auto: 626 2,2 i GV 95, chevy s10 02

Postprzez Waluś » 28 gru 2004, 17:10

Adam626GD napisał(a):W pierwszej kolejnosci wyjalem szklo z plastiku, a dopiero potem plastik z obudowy

OOO hehe a ja głupi sie napociłem, żeby najpierw wyjąć całość hehe i nie potłuc szkła <glupek2>.
Przy wkładaniu też tak (obudowa, a potem szkło) ??
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez Adam626GD » 28 gru 2004, 17:12

Waluś napisał(a):OOO hehe a ja głupi sie napociłem, żeby najpierw wyjąć całość hehe i nie potłuc szkła <glupek2>.
Przy wkładaniu też tak (obudowa, a potem szkło) ??


hehe. Skladajac – nie pamietam. Ale sukces był w podgrzaniu. wtedy ten plastik robi się plastyczny
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2004, 01:28
Posty: 398
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GD 2.0 FE4 GF 2.0 TDsI 16V

Postprzez Waluś » 28 gru 2004, 17:14

Adam626GD napisał(a):Ale sukces był w podgrzaniu. wtedy ten plastik robi się plastyczny

O tym to wiedziałem, tylko ja grzałem nad palnikiem z powodu braku sprzętu nadmuchująco-grzejącego <lol>
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez adam626 » 29 gru 2004, 15:40

A u mnie śruba trzymająca ten plastik jest centralnie na srodku i nie da się odchylić szkła żeby to rozkręcić, trzeba je wyjąć
wyjmowałem na zimno nie pomyślałem o podgrzaniu szkoda, ale obyło się bez strat
może lepiej to robić w lato :D
Szukam kogoś kto zaopiekuje się GD GT 4WS
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2003, 15:56
Posty: 774
Skąd: wawa
Auto: 626GD89 GT 4WS

Postprzez wicekk » 29 sty 2005, 21:47

Wlasnie zbilem lewe szklo lusterka w mojej GE, wszystko pieknie rozebralem, nakleilem folie ale przy skaldaniu w ramke cos pękło..patrze a to szklo:) teraz mam panoramiczne..:) ale grzeje!
Panowie, gdzie moge dostac sam wklad czyli szybke do mojego lusterka?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2004, 22:43
Posty: 106
Skąd: Tarnowskie Gory
Auto: Mazda 626 1.8 16V

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6