Bagażnik otwierany pilotem – minifotorelacja

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez Piotrek_wroc » 30 maja 2008, 18:49

Witam wszystkich,
w chwili nadmiaru czasu (czyli czas na nauke:) ) postanowiłem pogrzebać przy Madzi :)

sprzęt:
– madzia 626 coupe
– wczesniej zamontowany centralny zamek "zamster plus"
– siłownik "slave"
– przekaźnik nvf4-2c-z30a
– trochę kabli :)
– metalowa listwa
– taśma izolująca, nóż, śróbokręt itp :)

troszkę historii:
kiedyś zamontowałem centralny zamek, stacyjka miała dodatkowy przewód, na którym po przytrzymaniu przycisku otwierania – pojawiał się impuls masy.
niestety z biegiem czasu zamek w bagażniku się zużył, można było go patykiem otworzyć :) więc odłączyłem go. byłem zmuszony otwierać bagażnik przez wcześniejsze otwarcie drzwi i użycie "wajchy" od bag. :)
Więc postanowiłem troszkę podziałać i wykorzystać sterownik (który zostal mi z innego auta) i zmodyfikować madzie :)
w klapie bagażnika nie miałem osłony (klapa niestety nieoryginalna :( )

niestety nie posiadam dokładnych zdjęć przymocowania siłownika – a było trochę zabawy, jednak postaram się umieścić fotki, które pomogą Wam zobaczyć co i jak.
1.jpg

1. najpierw montujemy siłownik do listwy
2.listwa jest zagięta wokół blachy od klapy i z dwóch stron przymocowana
3. przymocowany siłownik do prętu, który szedł wczesniej to zamka.

dokładniejsze zdjęcie mocowania z prętem :)
2.jpg

i
3.jpg


następnie prowadzenie kabla przez całe auto , najlepiej gruby z dobrą osłoną.

następnie podłączenie wszystkich kabli pod przekaźnik.
sygnał z centralki to krótka masa.
4.jpg


podłączanie:
do złącza 85 przekaźnika podłączyłem przewód od centralki (sygnał masy)
do złącza 86 i 30 podłączamy stałe +12V (trzeba podłączyć tak by przy wyłączonej stacyjce było wciąż 12V) najlepiej podpiąć się do skrzynki z bezpiecznikami.
następnie do złącza 87a lub 87 łączymy z kablem do siłownika (trzeba sprawdzić cz dobrze podłączyliśmy plus w siłowniku by przy otwieraniu siłownik faktycznie otwierał, a nie domykał zamek)

no i wszystko ładnie chowamy (taki mały kabelkowy misz-masz u mnie wyszedł :) )
5.jpg


(powyżej jest zdjęcie jak wygląda po schowaniu :)))

no i to było chyba na tyle. mam nadzieje ze dobrze to przedstawiłem :)
w razie pytań proszę pisać.

a dodatkowo jak to działa po złożeniu:


ps. aby zadziałało otwieranie – trzeba wpierw otworzyć auto tzn pilotem :) a nastepnie przytrzymac przycisk otwierania i gotowe :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 sie 2006, 22:06
Posty: 91
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 626 GF 2.0l + lpg

Postprzez widmo » 19 paź 2008, 12:11

a co w przypadku gdy jedziesz? czy można dodać odłączenie zasilania podczas jazdy wozem? tak jak jest w Pacyfica....tam nie otworzysz klapy z guzika gdy jedziesz. no i oczywisscie jak sam mowisz po zamknieciu wozu trzeba tez odlaczyc by niechcacy sam sie nie otworzyl
Początkujący
 
Od: 21 lut 2004, 03:56
Posty: 14

Postprzez Piotrek_wroc » 19 paź 2008, 12:22

troszke nie rozumiem pytań.
hmm – jesli chodzi Ci by podczas jazdy autem (przekręceniu stacyjki) nie można było otworzyć z pilota bagażnik – najlepiej zastosować ponownie przekaźnik(2), który przy "wykryciu" plusa ze stacyjki odcina plus z drugiego przekaźnika(1) idącego do bagażnika, wówczas przekażnik nr2 bedzie dzialal jako wylacznik zasilania bagażnika

jeśli auto zostanie zamknięte, nie można otworzyć bagażnika – sam sie nie otworzy.
aby otworzyć bagażnik, najpierw trzeba otworzyć auto i dopiero potem bagażnik.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 sie 2006, 22:06
Posty: 91
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 626 GF 2.0l + lpg

Postprzez widmo » 19 paź 2008, 12:28

Własnie chodzilo o to pierwsze ze jesli odpalaisz woz to zeby tez odcinalo ewentualne doplyw zasilania i zeby tez nie mozna bylo go otworzyc. Pomysl jest fajny i musze tez go zrealizowac :)
Początkujący
 
Od: 21 lut 2004, 03:56
Posty: 14

Postprzez Piotrek_wroc » 19 paź 2008, 12:43

u mnie zamek był rozwalony, więc musiałem to zrobić.
ale powiem szczerze – jest to baaardzo wygodne!
szczególnie na ciasnym parkingu lub jak cos niesiesz :)

teraz w nowej madzi będę to montował :)
pozdrawiam.

ps. przekaźnik 2 musisz podpiąć pod złącze 86 lub/i 30
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 sie 2006, 22:06
Posty: 91
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 626 GF 2.0l + lpg

Postprzez widmo » 19 paź 2008, 13:06

Aa no to supcio a czy silownik ktory ma rzeczywisty udzwig 4Kg bedzie odpowiedni ? i czy jak sa silowniki Maseri slave w tej samej cenie na allegro to lepiej kupic zawsze same maser ? bo z kazdego masetra da sie zrobic chyba slave tak?
Początkujący
 
Od: 21 lut 2004, 03:56
Posty: 14

Postprzez Piotrek_wroc » 19 paź 2008, 17:37

kazdy master jest te slavem, ale nie na odwrót,
master ma 4 wyprowadzenia. a slave 2

nie wiem jak z udzwigiem – ja uzylem zwyklego slava od centralnego zamka (takie tanie na allegro sa) wazne by pociągnął zamek, wiecej mu nie potrzeba
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 sie 2006, 22:06
Posty: 91
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 626 GF 2.0l + lpg

Postprzez chudy » 19 paź 2008, 19:32

Piotrek_wroc napisał(a):master ma 4 wyprowadzenia. a slave 2

master ma raczej chyba 5 wyprowadzeń – no chyba że są i cztero-kablowe ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sty 2005, 12:07
Posty: 1016
Skąd: Kościerzyna
Auto: Xedos CA KF i Pastuch B3 :)

Postprzez Piotrek_wroc » 19 paź 2008, 21:35

chudy napisał(a):Piotrek_wroc napisał:
master ma 4 wyprowadzenia. a slave 2

master ma raczej chyba 5 wyprowadzeń – no chyba że są i cztero-kablowe oczko

możliwe, że i 5, nie pamiętam dokładnie :) zakładałem slave'a a mastera na oczy widzialem ostatni raz jakies 2 lata temu :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 sie 2006, 22:06
Posty: 91
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 626 GF 2.0l + lpg

Postprzez flinio » 31 lip 2010, 03:08

Witam!
Czy ktoś już może próbował podłączyć taki siłownik do 626 gf?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 cze 2009, 14:51
Posty: 111
Skąd: Radom
Auto: MaZdA 626GF 2.0 1998

Postprzez Piotrek_wroc » 17 sie 2010, 01:11

flinio napisał(a):Witam!
Czy ktoś już może próbował podłączyć taki siłownik do 626 gf?


przepraszam na wstępie za odgrzanie tematu,
wróciłem z wakacji i dopiero przeczytałem,

prawdopodobnie w tym tygodniu będę zakładał otwieranie bagażnika w mojej GF (w GD było to wygodne, więc w GFce też założę :) )
tylko, że ja zakładam pod nieoryginalny sterownik pilota (tak jak w GD)
postaram się zrobić jakąś mini fotorelację :) a w razie pytań, proszę pisać :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 sie 2006, 22:06
Posty: 91
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 626 GF 2.0l + lpg

Postprzez flinio » 18 sie 2010, 20:28

Zapewne ten dodatkowy nieoryginalny sterownik ma wyjście na klapę bagażnika?
U mnie jest taki myk, że wkładka jest uszkodzona i można bagażnik otworzyć tylko od środka, co jest uciążliwe np.przy zakupach. Mam plan przewiercić wkładkę z zamka i włożyć tam czujnik indukcyjny, który poprzez przekaźnik podawałby sygnał na siłownik otwierający klapę, dodatkowo potrzebny jest sygnał potwierdzający uzbrojenie lub rozbrojenie alarmu, żeby można było otworzyć klapę tylko wtedy gdy alarm jest rozbrojony.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 cze 2009, 14:51
Posty: 111
Skąd: Radom
Auto: MaZdA 626GF 2.0 1998

Postprzez Piotrek_wroc » 18 sie 2010, 23:56

flinio napisał(a):Zapewne ten dodatkowy nieoryginalny sterownik ma wyjście na klapę bagażnika?
tak, dziś założyłem sterowanie bagażnikiem, ewentualnie jutro mogę zdjęcia zrobić by pokazać co i jak.

co do uszkodzonej wkładki... pierwsze na myśl to zrobienie czegoś takiego na mikrokontrolerze... gdy rozbrojony alarm to układ sprawdza czy przez np. 5sek nie jest naciśnięty sygnał z pilota i jak coś podaje sygnał na siłownik klapy :)
(ps. moj sterownik BX60s to w praktyce jeden mikrokontroler PICxxxx, układ uln2003ap kilka dupereli, trzy przekaźniki i układ od odczytu danych z pilota.... musialem rozbebeszyc bo mi nie działało wyjście na bagażnik...po lekkich zmianach – dziala :) )
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 sie 2006, 22:06
Posty: 91
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 626 GF 2.0l + lpg

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6