Witam wszystkich,
w chwili nadmiaru czasu (czyli czas na nauke:) ) postanowiłem pogrzebać przy Madzi
sprzęt:
– madzia 626 coupe
– wczesniej zamontowany centralny zamek "zamster plus"
– siłownik "slave"
– przekaźnik nvf4-2c-z30a
– trochę kabli
– metalowa listwa
– taśma izolująca, nóż, śróbokręt itp
troszkę historii:
kiedyś zamontowałem centralny zamek, stacyjka miała dodatkowy przewód, na którym po przytrzymaniu przycisku otwierania – pojawiał się impuls masy.
niestety z biegiem czasu zamek w bagażniku się zużył, można było go patykiem otworzyć więc odłączyłem go. byłem zmuszony otwierać bagażnik przez wcześniejsze otwarcie drzwi i użycie "wajchy" od bag.
Więc postanowiłem troszkę podziałać i wykorzystać sterownik (który zostal mi z innego auta) i zmodyfikować madzie
w klapie bagażnika nie miałem osłony (klapa niestety nieoryginalna )
niestety nie posiadam dokładnych zdjęć przymocowania siłownika – a było trochę zabawy, jednak postaram się umieścić fotki, które pomogą Wam zobaczyć co i jak.
1. najpierw montujemy siłownik do listwy
2.listwa jest zagięta wokół blachy od klapy i z dwóch stron przymocowana
3. przymocowany siłownik do prętu, który szedł wczesniej to zamka.
dokładniejsze zdjęcie mocowania z prętem
i
następnie prowadzenie kabla przez całe auto , najlepiej gruby z dobrą osłoną.
następnie podłączenie wszystkich kabli pod przekaźnik.
sygnał z centralki to krótka masa.
podłączanie:
do złącza 85 przekaźnika podłączyłem przewód od centralki (sygnał masy)
do złącza 86 i 30 podłączamy stałe +12V (trzeba podłączyć tak by przy wyłączonej stacyjce było wciąż 12V) najlepiej podpiąć się do skrzynki z bezpiecznikami.
następnie do złącza 87a lub 87 łączymy z kablem do siłownika (trzeba sprawdzić cz dobrze podłączyliśmy plus w siłowniku by przy otwieraniu siłownik faktycznie otwierał, a nie domykał zamek)
no i wszystko ładnie chowamy (taki mały kabelkowy misz-masz u mnie wyszedł )
(powyżej jest zdjęcie jak wygląda po schowaniu ))
no i to było chyba na tyle. mam nadzieje ze dobrze to przedstawiłem
w razie pytań proszę pisać.
a dodatkowo jak to działa po złożeniu:
ps. aby zadziałało otwieranie – trzeba wpierw otworzyć auto tzn pilotem a nastepnie przytrzymac przycisk otwierania i gotowe
Bagażnik otwierany pilotem – minifotorelacja
Strona 1 z 1
a co w przypadku gdy jedziesz? czy można dodać odłączenie zasilania podczas jazdy wozem? tak jak jest w Pacyfica....tam nie otworzysz klapy z guzika gdy jedziesz. no i oczywisscie jak sam mowisz po zamknieciu wozu trzeba tez odlaczyc by niechcacy sam sie nie otworzyl
- Od: 21 lut 2004, 03:56
- Posty: 14
troszke nie rozumiem pytań.
hmm – jesli chodzi Ci by podczas jazdy autem (przekręceniu stacyjki) nie można było otworzyć z pilota bagażnik – najlepiej zastosować ponownie przekaźnik(2), który przy "wykryciu" plusa ze stacyjki odcina plus z drugiego przekaźnika(1) idącego do bagażnika, wówczas przekażnik nr2 bedzie dzialal jako wylacznik zasilania bagażnika
jeśli auto zostanie zamknięte, nie można otworzyć bagażnika – sam sie nie otworzy.
aby otworzyć bagażnik, najpierw trzeba otworzyć auto i dopiero potem bagażnik.
hmm – jesli chodzi Ci by podczas jazdy autem (przekręceniu stacyjki) nie można było otworzyć z pilota bagażnik – najlepiej zastosować ponownie przekaźnik(2), który przy "wykryciu" plusa ze stacyjki odcina plus z drugiego przekaźnika(1) idącego do bagażnika, wówczas przekażnik nr2 bedzie dzialal jako wylacznik zasilania bagażnika
jeśli auto zostanie zamknięte, nie można otworzyć bagażnika – sam sie nie otworzy.
aby otworzyć bagażnik, najpierw trzeba otworzyć auto i dopiero potem bagażnik.
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=25808 moja Madzia
- Od: 24 sie 2006, 22:06
- Posty: 91
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda 626 GF 2.0l + lpg
u mnie zamek był rozwalony, więc musiałem to zrobić.
ale powiem szczerze – jest to baaardzo wygodne!
szczególnie na ciasnym parkingu lub jak cos niesiesz
teraz w nowej madzi będę to montował
pozdrawiam.
ps. przekaźnik 2 musisz podpiąć pod złącze 86 lub/i 30
ale powiem szczerze – jest to baaardzo wygodne!
szczególnie na ciasnym parkingu lub jak cos niesiesz
teraz w nowej madzi będę to montował
pozdrawiam.
ps. przekaźnik 2 musisz podpiąć pod złącze 86 lub/i 30
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=25808 moja Madzia
- Od: 24 sie 2006, 22:06
- Posty: 91
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda 626 GF 2.0l + lpg
kazdy master jest te slavem, ale nie na odwrót,
master ma 4 wyprowadzenia. a slave 2
nie wiem jak z udzwigiem – ja uzylem zwyklego slava od centralnego zamka (takie tanie na allegro sa) wazne by pociągnął zamek, wiecej mu nie potrzeba
master ma 4 wyprowadzenia. a slave 2
nie wiem jak z udzwigiem – ja uzylem zwyklego slava od centralnego zamka (takie tanie na allegro sa) wazne by pociągnął zamek, wiecej mu nie potrzeba
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=25808 moja Madzia
- Od: 24 sie 2006, 22:06
- Posty: 91
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda 626 GF 2.0l + lpg
chudy napisał(a):Piotrek_wroc napisał:
master ma 4 wyprowadzenia. a slave 2
master ma raczej chyba 5 wyprowadzeń – no chyba że są i cztero-kablowe oczko
możliwe, że i 5, nie pamiętam dokładnie zakładałem slave'a a mastera na oczy widzialem ostatni raz jakies 2 lata temu
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=25808 moja Madzia
- Od: 24 sie 2006, 22:06
- Posty: 91
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda 626 GF 2.0l + lpg
flinio napisał(a):Witam!
Czy ktoś już może próbował podłączyć taki siłownik do 626 gf?
przepraszam na wstępie za odgrzanie tematu,
wróciłem z wakacji i dopiero przeczytałem,
prawdopodobnie w tym tygodniu będę zakładał otwieranie bagażnika w mojej GF (w GD było to wygodne, więc w GFce też założę )
tylko, że ja zakładam pod nieoryginalny sterownik pilota (tak jak w GD)
postaram się zrobić jakąś mini fotorelację a w razie pytań, proszę pisać
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=25808 moja Madzia
- Od: 24 sie 2006, 22:06
- Posty: 91
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda 626 GF 2.0l + lpg
Zapewne ten dodatkowy nieoryginalny sterownik ma wyjście na klapę bagażnika?
U mnie jest taki myk, że wkładka jest uszkodzona i można bagażnik otworzyć tylko od środka, co jest uciążliwe np.przy zakupach. Mam plan przewiercić wkładkę z zamka i włożyć tam czujnik indukcyjny, który poprzez przekaźnik podawałby sygnał na siłownik otwierający klapę, dodatkowo potrzebny jest sygnał potwierdzający uzbrojenie lub rozbrojenie alarmu, żeby można było otworzyć klapę tylko wtedy gdy alarm jest rozbrojony.
U mnie jest taki myk, że wkładka jest uszkodzona i można bagażnik otworzyć tylko od środka, co jest uciążliwe np.przy zakupach. Mam plan przewiercić wkładkę z zamka i włożyć tam czujnik indukcyjny, który poprzez przekaźnik podawałby sygnał na siłownik otwierający klapę, dodatkowo potrzebny jest sygnał potwierdzający uzbrojenie lub rozbrojenie alarmu, żeby można było otworzyć klapę tylko wtedy gdy alarm jest rozbrojony.
- Od: 13 cze 2009, 14:51
- Posty: 111
- Skąd: Radom
- Auto: MaZdA 626GF 2.0 1998
tak, dziś założyłem sterowanie bagażnikiem, ewentualnie jutro mogę zdjęcia zrobić by pokazać co i jak.flinio napisał(a):Zapewne ten dodatkowy nieoryginalny sterownik ma wyjście na klapę bagażnika?
co do uszkodzonej wkładki... pierwsze na myśl to zrobienie czegoś takiego na mikrokontrolerze... gdy rozbrojony alarm to układ sprawdza czy przez np. 5sek nie jest naciśnięty sygnał z pilota i jak coś podaje sygnał na siłownik klapy
(ps. moj sterownik BX60s to w praktyce jeden mikrokontroler PICxxxx, układ uln2003ap kilka dupereli, trzy przekaźniki i układ od odczytu danych z pilota.... musialem rozbebeszyc bo mi nie działało wyjście na bagażnik...po lekkich zmianach – dziala )
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=25808 moja Madzia
- Od: 24 sie 2006, 22:06
- Posty: 91
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda 626 GF 2.0l + lpg
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6