Problem z dmuchawą, nie działa na wszystkich biegach 626 GD

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez markmas » 8 gru 2009, 22:10

Waluś napisał(a):więc jednak radził bym przemyśleć jeszcze raz sprawę tych ceramików


No dzięki Waluś, dzięki za wsparcie :P

Pokombinuję i dam znać :) Dla świętego spokoju mam po dwie sztuki... a po ewentualnej porażce kupie na szrocie nową opornice :> Wiesz – uparty jestem i jak już podjąłem decyzję to ciężko mnie zniechęcić – tym bardziej, że już mam wszystkie rezystory i lepsze to niż popalone druty :)

Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2008, 23:48
Posty: 567
Skąd: Warszawa
Auto: 323 BG 1.6 16V
&
626 GV 2.2i 12V

Postprzez Waluś » 8 gru 2009, 22:17

o i coś jeszcze:
JACU626 napisał(a):Oj czego piszecie nowe posty a nie używacie wyszukiwarki, niedawno opisywałem komus ten sam problem. Adam opisal dokładnie gdzie ta kostaka z rezystorami jest a ja dodam że pasuje od poloneza plusa i kosztuje koł 10 zł. Taką założyłem, jest staranniej wykonana i przede wszystkim jest nowa i masz na długo z głowy zaglądanie do nawiewu. Brawo waluś za inicjatywę, sam miałem to lutować ale podo kombinowaś jak z poldka podchodzi zarówno rezystor jak i silnik dmuchawy a na giełdzie kupisz taki komplecik za 20-30 zł. Przy klimie silnik chodzi zima-lato i ja juz dwa wykończyłem a z poldka za 20 zł kupiłem nóweczkę.

a tak w ogóle:
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?p=66988#66988
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez steven » 8 gru 2009, 22:22

markmas szczerze jestem bardzo ciekawy jak to wyjdzie :) bo wg. mnie to nie będzie trwałe rozwiązanie... przynajmniej dla opornika o mocy znamionowej 2W :) bo skoro silnik wentylatora bierze z 8 A czyli niech będzie to ok. 80Watów, to przy biegu drugim , zakładając że kręci się o połowę wolniej, to rezystor powinien przyjąć około 40Watów :) a to jest zporo więcej niż 2W :) tak się mi przynajmniej zdaje, ale jakby jakiś elektryk wykształcony to potwierdził lub zaprzeczył byłoby miło :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2008, 11:20
Posty: 755
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GD FE3 89'

Postprzez markmas » 8 gru 2009, 22:26

steven napisał(a):ale jakby jakiś elektryk wykształcony to potwierdził lub zaprzeczył byłoby miło


I to by było fajnie :)
Ja jestem przeciwnego zdania niż Ty jeśli chodzi o wytrzymałość, ale jak strzeli to płakać nie będę – z rezystorów zrobię sobie np. breloczek :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2008, 23:48
Posty: 567
Skąd: Warszawa
Auto: 323 BG 1.6 16V
&
626 GV 2.2i 12V

Postprzez steven » 8 gru 2009, 22:35

markmas napisał(a):Ja jestem przeciwnego zdania niż Ty jeśli chodzi o wytrzymałość

ok, napisz ile oporniki 2W trzymają :) mi się zdaje, że conajmniej musi być 40W, a ten od 1. biegu to i 100W by się przydał :)
tylko zwróć uwagę, że takie oporniki nie kosztuję 20groszy a zawyczaj ok. kilkunastu a nawet kilkudziesięciu zł :) więc bardziej się opłaca kupić zelazko w REALu za 19,90 :) i użyć metody Walusia :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2008, 11:20
Posty: 755
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GD FE3 89'

Postprzez krasul » 12 gru 2009, 14:29

A i ja potwierdze dla wszelkich niedowiarkow, u mnie w 929 ze Stevenem przedwczoraj lutowalismy i bieg na 2 dziala superelegancko:D, co do 1...musze zastosowac metode prodiza, zelazka lub innego AGD :DD:D:
Mazda to mazda i basta.:)
Saab 900 2.3 16V EL900GR
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sty 2009, 18:33
Posty: 78
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 929 2,2i HC

Postprzez echicken » 19 gru 2009, 19:46

Witam
Właśnie kupiłem sobie madzie :P śmiga pięknie ale mam niepokojący problem. Na początku nawiew nie działał na pozycji 1 i 5 na pozostałych było super. po 2 dniach używania została tylko 3 :((( w łodzi jest -18stopni C i boje się że za chwilkę dmuchawa przestanie całkowicie działać. Czy jest to wina panelu sterującego ? czy może bezpieczniki ??? i gdzie one ewentualnie są ?
echicken
 

Postprzez Waluś » 19 gru 2009, 20:14

a od kiedy to 626 GD ma 5 stopni nawiewu ??

Standardowy problem. Wiele razy opisywany. Zreszta nawet nie dawno i przy odrobinie fantazji można go odnaleźć bez wyszukiwarki, którą jednak zdecydowanie w tym wypadku polecam :)
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez jazzzy » 19 gru 2009, 22:04

ja tez myslalem nad kombinowaniem ale ostatecznie kupilem u Wieska uzywke z montazem ;) i ogrzewanie smiga milo, 4 malo kiedy potrzebuje wlaczac
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2006, 00:43
Posty: 694
Skąd: CKMK

Postprzez steven » 20 gru 2009, 11:23

jakby co, to warto też sprawdzić nieszczelności w rurach między silnikiem dmuchawy a nagrzewnicą... bo jak jest nieszczelność, to wtedy też będzie słabiej wiał niż potrzeba :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2008, 11:20
Posty: 755
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GD FE3 89'

Postprzez krasul » 22 gru 2009, 07:48

Waluś
Pewnie, ze 5 przeciez jest jeszcze OFF, ale tutaj standardowo z wyposazenia nie wieje :)
Mazda to mazda i basta.:)
Saab 900 2.3 16V EL900GR
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sty 2009, 18:33
Posty: 78
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 929 2,2i HC

Postprzez Markus » 21 paź 2010, 16:39

Witam po długiej przerwie. Akurat przed sezonem zimowym coś mi nawaliło w układzie nagrzewania. Jak włączyłem nawiew to silnik dmuchawy raz zaskakiwał raz nie. Przeszukałem forum i sprawdziłem przełącznik – styki ok, rezystor – opory jak na schemacie Walusia, wyjąłem dmuchawę i działa podpięta do akumulatora. gdzie jeszcze może być jakaś usterka? bo już sam nie wiem. Pod maską są dwie puszki, z bezpiecznikami koło akumulatora i przekaźnikami nad serwem hamulca, tylko nie wiem czy to ma z nawiewem coś wspólnego i jak ewentualnie sprawdzić czy przekaźnik jest dobry.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 16 mar 2004, 21:54
Posty: 23
Skąd: Nowy Targ
Auto: mazda 626 coupe 2.0i '88

Postprzez marseluss » 22 paź 2010, 22:55

witam jak wyciągniesz pszekaźnik powinien być na nim schemat ideowy podaj napięcie na styki z ideogramem rezystora powiniet tyknąć i zewżeć lub przełączyć resztę styków zależnie od modelu w mojej poprzedniej madzi padł przełącznik nawiewu dymał tylko na 4 reszta była martwa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2010, 21:45
Posty: 31
Skąd: NR donlośląskie
Auto: było 626 GD coupe, 626 GW, GALANT E52A, jest MX-6

Postprzez steven » 23 paź 2010, 23:35

marcelus, jak chodził na 4 biegu, to nie padł Ci przekaźnik, tylko rezystory ;) są motowane w układzie wentylacji :) sporo o nich już jest opisane na forum ;) natomiast co to problemu, to już chyba adam626 opisał wszystko, co mogło być przyczyną :)

markus, pozostają 3 możliwości:
1) dostajesz przerwę na +12V (czyli kabel który idzie do silnika dmuchawy dochodzi od przekaźnika znajdującego się przy akumulatorze, sprawdź czy po włączeniu masz tam non stop +12V i czy nie zanika napięcie gdy wentylator przestaje się kręcić :) jak będzie zanikało przyczyną może być kabel lub co obstawiam styki kabli przy tym właśnie przekaźniku przy akumulatorze
2) jeżeli nie ma przerw w dopływie +12V, musi być przerwa na masie (matury teraz nie napisałem ;p )
sterowanie nawiewem, tak naprawdę właśnie odbywa się poprzez masę, początkowo sprawdź sam włącznik, on lubi przerywać (gdy poruszasz włącznikiem lekko góra, dół podczas przerywań masz przyczynę, gdyby włącznik okazał się sprawny, musisz gdzieś gubić masę między włącznikiem a masą ;)
3) sam silnik wentylatora, chociaż skoro piszesz, że on podłączony na krótko do akumulatora kręci się bez problemu, to raczej nie jest jego wina ;)

Podsumowując,
posprawdzaj wg. tej kolejności, gdzieś przerwanie musi być :) najlepiej sprawdzaj niezależnie +12V i masę idąc po koleji po wtyczkach kabli zaczynając od tych najbliżej wentylatora. (Ale na początek posprawdzaj kable przy wtyczce tego przekaźnika przy akumulatorze ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2008, 11:20
Posty: 755
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GD FE3 89'

Postprzez rafal700 » 28 paź 2010, 20:55

Witam

Mam bardzo podobny problem: otóż wentylator normalnie działa na 1,2,3,4 biegu lecz na 2 i 3 (czasami działa czasami wyłącza się) nie działa mi klimatyzacja. Dioda gaśnie. Czy to również wina przepalonego rezystora ?
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2010, 17:39
Posty: 268 (0/1)
Auto: Mazda 323f bj 2001r
1.6 98KM

Postprzez adam626 » 28 paź 2010, 22:47

raczej nadpalone styki przełącznika
zobacz czy jak na wyłączonym zapłonie kilka razy po przełączasz od końca do końca czy coś się później poprawi
jak tak to trzeba oczyścić styki
Szukam kogoś kto zaopiekuje się GD GT 4WS
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2003, 15:56
Posty: 774
Skąd: wawa
Auto: 626GD89 GT 4WS

Postprzez rafal700 » 22 kwi 2011, 07:22

w końcu zrobiłem to przerywanie działania klimatyzacji na 2,3 biegu. Rozebrałem potencjometr patrze a w środku pełno czarnego smaru plus czarne styki. Troszkę szlifowania papierem ściernym plus kontakt spray i po włączeniu nic nie gaśnie. Kontrolka z klimatyzacji plus klimatyzacja nie gaśnie na 1,2,3,4 biegu :)
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2010, 17:39
Posty: 268 (0/1)
Auto: Mazda 323f bj 2001r
1.6 98KM

Postprzez vieko92 » 20 kwi 2016, 19:48

Witam
Mam problem z rezystorem dmuchawy, przez co nie działają mi pierwsze 3 biegi nawiewu. I tu moje pytanie, bo nie mogę znaleźć identycznego opornika jak w mojej maździe więc jakiego innego mogę użyć jeśli na moim są następujące oznaczenia (czytając od góry) 8YO2E84, KJ151GE6R, BY09B.
vieko92
 

Postprzez zurekiv » 20 wrz 2016, 23:11

A ja mam zagadkę innego typu, posiadam wersję z panelem nawiewu elektronicznym (z guzikami zamiast dźwigni) i o tyle o ile jestem w miare ogarnąć, po tym co w temacie przeczytałem, dlaczego nie działa 4 bieg nawiewu.
Nie mogę sobie jednak poradzić z brakiem nawiewu na szybę przednią, i to ani na ustawieniu tylko na szybę ani na ustawieniu szyba + nogi. Proszę o pomoc bo spędziłem nad tym już trochę czasu. Może wie ktoś chociaż jak ręcznie na stałe spróbować przestawić te ustawienie ?
Początkujący
 
Od: 9 gru 2011, 14:58
Posty: 13
Skąd: Rumia
Auto: Jest:
Mazda 626 III GD 2.2 12V Coupe Czerwona
Audi A4 B5 Avant
Były:
Mazda 626 III GD 2.2 12V Coupe Czarna
Mazda 626 V GF 1.8 16V Sedan

Postprzez Payorez » 6 paź 2016, 20:34

zurkiv, znajdź temat w 626 GD Amerykański szczupak, tam chłopaki rozmontowali całą aparature do nawiewu. Pewnie jakaś sprężynka Ci pękła, co otwiera/zamyka klapę.

Co do rezystora ja miałem przepalone spiralki, dlatego nie dzialał 1 i 2 bieg, naciągnąłem je na siebie, zakręciłem drucikiem takim mega cieniutkim i to wszystko polutowałem. Działa już ponad rok i jest okej! może lekko wzrosła rezystancja, przez co wiatrak wolniej będzie dmuchał, ale nieznacznie :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2013, 19:30
Posty: 530 (4/2)
Skąd: Wrocław
Auto: – Mazda 626 Coupe 1987 2.2Turbo
– BMW E39 3.0d

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6