Wskaźnik paliwa – problemy, pytania, awarie GD
Dzięki za radę .Looknąłem dzisiaj ,ale to nie pływak.Zauważyłem , że w miarę jeżdżenia
wskaźnik opada i pokazuje ubytek paliwa.Podobnie , gdy zatankowałem pokazał przyrost.
Co ciekawe ,gdy rozpiąłęm złączki przy pływaku ( są tam dwie kości, mała i duża) wskaźnik w dalszym ciągu pokazywał taką samą ilość paliwa, a na mój rozum powinien opaść do zera.Po wyłączeniu stacyjki pozostaje bez zmian.Ciekawi mnie , dlaczego więc pokazuje zmianę poziomu paliwa? Może ma ktoś schemat od tego ,albo spotkał się z podobnym zjawiskiem.Proszę o radę.
Pozdro dla Wszystkich .
wskaźnik opada i pokazuje ubytek paliwa.Podobnie , gdy zatankowałem pokazał przyrost.
Co ciekawe ,gdy rozpiąłęm złączki przy pływaku ( są tam dwie kości, mała i duża) wskaźnik w dalszym ciągu pokazywał taką samą ilość paliwa, a na mój rozum powinien opaść do zera.Po wyłączeniu stacyjki pozostaje bez zmian.Ciekawi mnie , dlaczego więc pokazuje zmianę poziomu paliwa? Może ma ktoś schemat od tego ,albo spotkał się z podobnym zjawiskiem.Proszę o radę.
Pozdro dla Wszystkich .
-
Gość
Goomiś napisał(a):Po wyłączeniu stacyjki pozostaje bez zmian.
A wskazówka zawsze opadała na dół po wyłączeniu stacyjki ?
u mnie naprzykład nawet po wyłączeniu stacyjki wskaznik poziomu paliwa nie opada mazdy tak mają..
spróbuj jeszcze wyczyscic papierem sciernym styki do pływaka moze zasniedziałe ? a z samym pływakiem napewno wszystko w porządku ? moze wyskoczył ze swojego stalego miejsca...
Styki od pływaka OK. Jakby wczoraj wyjechała z fabryki.Mówisz, że w Twoim autku nie opada wskażnik nawet po wyłączeniu stacyjki? A może tak ma być? Do tej pory jeżdziłem
Uno , poldkiem i vectrą B. W każdym wskażnik opadał po wyłączeniu stacyjki, ale
japońce to dziwny naród .Wyczytałem na forum ,że po wyłączeniu stacyjki wyłącza się
wentylator chłodnicy, więc może wskażnik ma wskazywać nawet po wyłączeniu stacyjki?
Naprawdę nie wiem. Madzie nabyłem tydzień temu i dopiero się poznajemy.
Uno , poldkiem i vectrą B. W każdym wskażnik opadał po wyłączeniu stacyjki, ale
japońce to dziwny naród .Wyczytałem na forum ,że po wyłączeniu stacyjki wyłącza się
wentylator chłodnicy, więc może wskażnik ma wskazywać nawet po wyłączeniu stacyjki?
Naprawdę nie wiem. Madzie nabyłem tydzień temu i dopiero się poznajemy.
-
Gość
A jeśli idzie o spalanie to jak najbardziej jest "pijąca". Wskaznik opada w miarę ubytku paliwa ,tylko nie opada do 0 po wyłączeniu stacyjki
-
Gość
Goomiś napisał(a):więc może wskażnik ma wskazywać nawet po wyłączeniu stacyjki?
Tak więc problem rozwiązany wszystko masz w porządku poprostu nie zauwazyłes bo masz dopiero tydzień autko może Cię to trochu dziwic ale mazdy tak właśnie maja. Życze miłego eksploatowania w koncu to mazda.....
to też prawda ..Goomiś napisał(a):Wyczytałem na forum ,że po wyłączeniu stacyjki wyłącza się
wentylator chłodnicy
witam.
Mam nastepujący problem nie działa mi obrotomierz, wskaźnik poziomu paliwa i niektóre kontrolki tj. od hamulca recznego,otwartych drzwi, świateł, wskaźnika ładowania akumulatora i oleju...wczoraj próbowałem naprawic dmuchawę i byc może cos rozłączyłem, choć praktycznie niczego nie ruszałem, może za to wszystko odpowiedzialny jest jakis bezpiecznik lub wtyczka, która moze nie stykać...proszę o jakąś pomoc ...Pozdrawiam.
Mam nastepujący problem nie działa mi obrotomierz, wskaźnik poziomu paliwa i niektóre kontrolki tj. od hamulca recznego,otwartych drzwi, świateł, wskaźnika ładowania akumulatora i oleju...wczoraj próbowałem naprawic dmuchawę i byc może cos rozłączyłem, choć praktycznie niczego nie ruszałem, może za to wszystko odpowiedzialny jest jakis bezpiecznik lub wtyczka, która moze nie stykać...proszę o jakąś pomoc ...Pozdrawiam.
- Od: 19 lip 2006, 20:14
- Posty: 31
- Skąd: Polkowice
- Auto: Mazda 626 GD 2.2i 12V
Tego bezpiecznika mam szukać pod maską czy wewnątrz koło kierownicy ? Bo nazwa meter nic mi nie mówi....
A moze ktoś posiada jakiś rysunek opisujący które bezpiecznik za co odpowiada ? Mam na mysli te wewnątrz samochodu...
A moze ktoś posiada jakiś rysunek opisujący które bezpiecznik za co odpowiada ? Mam na mysli te wewnątrz samochodu...
- Od: 19 lip 2006, 20:14
- Posty: 31
- Skąd: Polkowice
- Auto: Mazda 626 GD 2.2i 12V
potem zerknij czy kostki dobrze siedzą. od tych co opisujesz jest chyba ta węższa. Może wyskoczyła
powiem wam ze własnie dmuchawa jest połaczona chyba z obrotomioerzem. bo miałem taka sytuacje.. spróbuj nacisnać przycisk lock od szyb elektrycznych . tzn wyłacz go i zobacz czy pomoze. pozdro
MoC JeSt BoGiEm, PrĘdKoŚć NałoGieM NiTro zabawą TuRbO PodsTawĄ:):)
- Od: 24 sie 2007, 13:10
- Posty: 13
- Skąd: Prochowice
- Auto: Mazda 626 GD 1991r 2.0i 8V OHC
masterguziec to chyba masz choinkę gdzies hyhy
Problem rozwiązany ...winny był bezpiecznik, wizualnie wyglądał na cały-nie mierzyłem miernikiem, ale wymieniłem na nowy i jest w porządku...nawet działa kontrolka od włączonych świateł co do tej pory mi sie nie przydarzyło , a moze ktos wie które bezpiecznik odpowiada za dmuchawę, może tez musze wymienic ?
- Od: 19 lip 2006, 20:14
- Posty: 31
- Skąd: Polkowice
- Auto: Mazda 626 GD 2.2i 12V
gxs5 napisał(a): a moze ktos wie które bezpiecznik odpowiada za dmuchawę, może tez musze wymienic ?
Kontrole zacznij od przekaznika umieszczonego w okolicach akumulatora. Jeden odpowiada za dmuchawe, drugi za wentylator chlodnicy. I oba lubia sobie skorodowac. Zdemontuj, poszarp, obejrzyj czy pozornie caly przewod nie jest zielony od korozji i nie wylazi z koncowki. Jezeli masz podobne objawy wymien od razu oba przekazniki (na uniwersalne dowolnej firmy) oraz skroc troszke przewody i zaloz nowe koncowki.
- Od: 13 sie 2004, 13:17
- Posty: 398
- Skąd: Warszawa
- Auto: 626 2,2 i GV 95, chevy s10 02
obok na listwie ze skrzynką bezpieczników masz 2 przekaźniki
Waluś napisał(a):obok na listwie ze skrzynką bezpieczników masz 2 przekaźniki
Wydaje mi się że mam 2 ale puste miejsca w których powinny być przekaźniki, jeden od chłodnicy zwisa sobie luzem jak na załączonym obrazku, a po drugim nie ma śladu...przynajmniej nie moge znaleźć... a może ktoś ma jakieś foto na którym mógłbym zobaczyc dokładnie jak ma wyglądać ten przekaźnik, może kiedys ktoś cos przerabiał i jest umieszczony w innym miejscu...ewentualnie jakiś opis po którym bede mógł zlokalizować wtyczkę do której powinien być podpięty przekaźnik...
- Od: 19 lip 2006, 20:14
- Posty: 31
- Skąd: Polkowice
- Auto: Mazda 626 GD 2.2i 12V
gxs5 napisał(a):Waluś napisał(a):obok na listwie ze skrzynką bezpieczników masz 2 przekaźniki
Wydaje mi się że mam 2 ale puste miejsca w których powinny być przekaźniki, jeden od chłodnicy zwisa sobie luzem jak na załączonym obrazku, a po drugim nie ma śladu...przynajmniej nie moge znaleźć... a może ktoś ma jakieś foto na którym mógłbym zobaczyc dokładnie jak ma wyglądać ten przekaźnik, może kiedys ktoś cos przerabiał i jest umieszczony w innym miejscu...ewentualnie jakiś opis po którym bede mógł zlokalizować wtyczkę do której powinien być podpięty przekaźnik...
Niestety Walus ma racje. Tu POWINNY byc te przekazniki. Wiazka przewodow jest dosc krotka, wiec sprobuj poszukac mniej wiecej w tym miejscu przewodow. Ktos tu musial cos nakrecic.
- Od: 13 sie 2004, 13:17
- Posty: 398
- Skąd: Warszawa
- Auto: 626 2,2 i GV 95, chevy s10 02
es napisał(a):Niestety Walus ma racje. Tu POWINNY byc te przekazniki. Wiazka przewodow jest dosc krotka, wiec sprobuj poszukac mniej wiecej w tym miejscu przewodow. Ktos tu musial cos nakrecic.
Jak powinien wyglądać ten przekaźnik, ile pinów, wtyczka ma być większa niż od przekaźnika od chłodnicy ? Jakie ma byc na nim oznaczenie H300,301,302 :) Musze znaleźć bo zima tuż tuż...
- Od: 19 lip 2006, 20:14
- Posty: 31
- Skąd: Polkowice
- Auto: Mazda 626 GD 2.2i 12V
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6