Wskaźnik paliwa – problemy, pytania, awarie GD

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez Gość » 11 sty 2007, 19:57

Dzięki za radę .Looknąłem dzisiaj ,ale to nie pływak.Zauważyłem , że w miarę jeżdżenia
wskaźnik opada i pokazuje ubytek paliwa.Podobnie , gdy zatankowałem pokazał przyrost.
Co ciekawe ,gdy rozpiąłęm złączki przy pływaku ( są tam dwie kości, mała i duża) wskaźnik w dalszym ciągu pokazywał taką samą ilość paliwa, a na mój rozum powinien opaść do zera.Po wyłączeniu stacyjki pozostaje bez zmian.Ciekawi mnie , dlaczego więc pokazuje zmianę poziomu paliwa? Może ma ktoś schemat od tego ,albo spotkał się z podobnym zjawiskiem.Proszę o radę.
Pozdro dla Wszystkich .
Gość
 

Postprzez tycjan » 11 sty 2007, 21:38

Moze po prostu wskazowka sie zawiesila sama od siebie? Zatarla sie or sth.
Bycmoze auto tak malo Ci spala,ze wskazowka poziomu paliwa malo ma do roboty i sie po prostu zastała ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 sty 2007, 18:18
Posty: 75
Skąd: Z-ść / Krk
Auto: 323F BJ 2.0 DiTD '00

Postprzez VeryCoolMan » 12 sty 2007, 01:30

Goomiś napisał(a):Po wyłączeniu stacyjki pozostaje bez zmian.

A wskazówka zawsze opadała na dół po wyłączeniu stacyjki ?
u mnie naprzykład nawet po wyłączeniu stacyjki wskaznik poziomu paliwa nie opada :) mazdy tak mają.. :P
spróbuj jeszcze wyczyscic papierem sciernym styki do pływaka moze zasniedziałe ? a z samym pływakiem napewno wszystko w porządku ? moze wyskoczył ze swojego stalego miejsca...
Obrazek
Obrazek
マツダ永遠に
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2006, 14:10
Posty: 640 (1/0)
Skąd: Południowy wschód
Auto: Xedos 9 TA 2,5v6

Postprzez Gość » 12 sty 2007, 18:17

Styki od pływaka OK. Jakby wczoraj wyjechała z fabryki.Mówisz, że w Twoim autku nie opada wskażnik nawet po wyłączeniu stacyjki? A może tak ma być? Do tej pory jeżdziłem
Uno , poldkiem i vectrą B. W każdym wskażnik opadał po wyłączeniu stacyjki, ale
japońce to dziwny naród .Wyczytałem na forum ,że po wyłączeniu stacyjki wyłącza się
wentylator chłodnicy, więc może wskażnik ma wskazywać nawet po wyłączeniu stacyjki?
Naprawdę nie wiem. Madzie nabyłem tydzień temu i dopiero się poznajemy. <piwo>
Gość
 

Postprzez Gość » 12 sty 2007, 18:20

A jeśli idzie o spalanie to jak najbardziej jest "pijąca". Wskaznik opada w miarę ubytku paliwa ,tylko nie opada do 0 po wyłączeniu stacyjki <faja>
Gość
 

Postprzez VeryCoolMan » 12 sty 2007, 21:09

Goomiś napisał(a):więc może wskażnik ma wskazywać nawet po wyłączeniu stacyjki?

Tak :P więc problem rozwiązany wszystko masz w porządku poprostu nie zauwazyłes bo masz dopiero tydzień autko :) może Cię to trochu dziwic ale mazdy tak właśnie maja. Życze miłego eksploatowania w koncu to mazda..... ;)
Goomiś napisał(a):Wyczytałem na forum ,że po wyłączeniu stacyjki wyłącza się
wentylator chłodnicy
to też prawda ..
Obrazek
Obrazek
マツダ永遠に
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2006, 14:10
Posty: 640 (1/0)
Skąd: Południowy wschód
Auto: Xedos 9 TA 2,5v6

Postprzez gxs5 » 25 sie 2007, 15:00

witam.

Mam nastepujący problem nie działa mi obrotomierz, wskaźnik poziomu paliwa i niektóre kontrolki tj. od hamulca recznego,otwartych drzwi, świateł, wskaźnika ładowania akumulatora i oleju...wczoraj próbowałem naprawic dmuchawę i byc może cos rozłączyłem, choć praktycznie niczego nie ruszałem, może za to wszystko odpowiedzialny jest jakis bezpiecznik lub wtyczka, która moze nie stykać...proszę o jakąś pomoc :)...Pozdrawiam.
Forumowicz
 
Od: 19 lip 2006, 20:14
Posty: 31
Skąd: Polkowice
Auto: Mazda 626 GD 2.2i 12V

Postprzez es » 25 sie 2007, 19:51

Mniej wiecej za to, co opisujesz odpowiada bezpiecznik "meter" 10A. Sprawdzanie zacznij od tego, bo nigdzie elektryka dmuchawy nie styka sie z deska rozdzielcza.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 sie 2004, 13:17
Posty: 398
Skąd: Warszawa
Auto: 626 2,2 i GV 95, chevy s10 02

Postprzez gxs5 » 26 sie 2007, 10:27

Tego bezpiecznika mam szukać pod maską czy wewnątrz koło kierownicy ? Bo nazwa meter nic mi nie mówi....
A moze ktoś posiada jakiś rysunek opisujący które bezpiecznik za co odpowiada ? Mam na mysli te wewnątrz samochodu...
Forumowicz
 
Od: 19 lip 2006, 20:14
Posty: 31
Skąd: Polkowice
Auto: Mazda 626 GD 2.2i 12V

Postprzez es » 26 sie 2007, 11:47

Masz skrzynke bezpiecznikow w srodku. Ma trzy rzedy bezpiecznikow w pionie i szesc kolumn. Meter znajduje sie w srodkowym rzedzie w trzeciej kolumnie od lewej.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 sie 2004, 13:17
Posty: 398
Skąd: Warszawa
Auto: 626 2,2 i GV 95, chevy s10 02

Postprzez Waluś » 26 sie 2007, 20:40

potem zerknij czy kostki dobrze siedzą. od tych co opisujesz jest chyba ta węższa. Może wyskoczyła
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez masterguziec » 31 sie 2007, 01:13

powiem wam ze własnie dmuchawa jest połaczona chyba z obrotomioerzem. bo miałem taka sytuacje.. spróbuj nacisnać przycisk lock od szyb elektrycznych . tzn wyłacz go i zobacz czy pomoze. pozdro
MoC JeSt BoGiEm, PrĘdKoŚć NałoGieM NiTro zabawą TuRbO PodsTawĄ:):)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 24 sie 2007, 13:10
Posty: 13
Skąd: Prochowice
Auto: Mazda 626 GD 1991r 2.0i 8V OHC

Postprzez Waluś » 31 sie 2007, 20:48

masterguziec to chyba masz choinkę gdzies hyhy <diabełek>
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez gxs5 » 1 wrz 2007, 23:22

Problem rozwiązany :)...winny był bezpiecznik, wizualnie wyglądał na cały-nie mierzyłem miernikiem, ale wymieniłem na nowy i jest w porządku...nawet działa kontrolka od włączonych świateł co do tej pory mi sie nie przydarzyło :), a moze ktos wie które bezpiecznik odpowiada za dmuchawę, może tez musze wymienic ?
Forumowicz
 
Od: 19 lip 2006, 20:14
Posty: 31
Skąd: Polkowice
Auto: Mazda 626 GD 2.2i 12V

Postprzez es » 2 wrz 2007, 08:30

gxs5 napisał(a): a moze ktos wie które bezpiecznik odpowiada za dmuchawę, może tez musze wymienic ?


Kontrole zacznij od przekaznika umieszczonego w okolicach akumulatora. Jeden odpowiada za dmuchawe, drugi za wentylator chlodnicy. I oba lubia sobie skorodowac. Zdemontuj, poszarp, obejrzyj czy pozornie caly przewod nie jest zielony od korozji i nie wylazi z koncowki. Jezeli masz podobne objawy wymien od razu oba przekazniki (na uniwersalne dowolnej firmy) oraz skroc troszke przewody i zaloz nowe koncowki.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 sie 2004, 13:17
Posty: 398
Skąd: Warszawa
Auto: 626 2,2 i GV 95, chevy s10 02

Postprzez gxs5 » 2 wrz 2007, 15:20

Niestety nie moge zlokalizować tego przekaźnika od dmuchawy, znalazłem od wentylatora(dołączona fotka), tylko gdzie powinien być ten od dmuchawy, zadnego innego w okolicach lampy, akumulatora nie znalazłem...
11111111.jpg
Forumowicz
 
Od: 19 lip 2006, 20:14
Posty: 31
Skąd: Polkowice
Auto: Mazda 626 GD 2.2i 12V

Postprzez Waluś » 2 wrz 2007, 15:51

obok na listwie ze skrzynką bezpieczników masz 2 przekaźniki
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez gxs5 » 2 wrz 2007, 16:10

Waluś napisał(a):obok na listwie ze skrzynką bezpieczników masz 2 przekaźniki



Wydaje mi się że mam 2 ale puste miejsca w których powinny być przekaźniki, jeden od chłodnicy zwisa sobie luzem jak na załączonym obrazku, a po drugim nie ma śladu...przynajmniej nie moge znaleźć... a może ktoś ma jakieś foto na którym mógłbym zobaczyc dokładnie jak ma wyglądać ten przekaźnik, może kiedys ktoś cos przerabiał i jest umieszczony w innym miejscu...ewentualnie jakiś opis po którym bede mógł zlokalizować wtyczkę do której powinien być podpięty przekaźnik...
Forumowicz
 
Od: 19 lip 2006, 20:14
Posty: 31
Skąd: Polkowice
Auto: Mazda 626 GD 2.2i 12V

Postprzez es » 2 wrz 2007, 19:05

gxs5 napisał(a):
Waluś napisał(a):obok na listwie ze skrzynką bezpieczników masz 2 przekaźniki



Wydaje mi się że mam 2 ale puste miejsca w których powinny być przekaźniki, jeden od chłodnicy zwisa sobie luzem jak na załączonym obrazku, a po drugim nie ma śladu...przynajmniej nie moge znaleźć... a może ktoś ma jakieś foto na którym mógłbym zobaczyc dokładnie jak ma wyglądać ten przekaźnik, może kiedys ktoś cos przerabiał i jest umieszczony w innym miejscu...ewentualnie jakiś opis po którym bede mógł zlokalizować wtyczkę do której powinien być podpięty przekaźnik...


Niestety Walus ma racje. Tu POWINNY byc te przekazniki. Wiazka przewodow jest dosc krotka, wiec sprobuj poszukac mniej wiecej w tym miejscu przewodow. Ktos tu musial cos nakrecic.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 sie 2004, 13:17
Posty: 398
Skąd: Warszawa
Auto: 626 2,2 i GV 95, chevy s10 02

Postprzez gxs5 » 3 wrz 2007, 12:49

es napisał(a):Niestety Walus ma racje. Tu POWINNY byc te przekazniki. Wiazka przewodow jest dosc krotka, wiec sprobuj poszukac mniej wiecej w tym miejscu przewodow. Ktos tu musial cos nakrecic.


Jak powinien wyglądać ten przekaźnik, ile pinów, wtyczka ma być większa niż od przekaźnika od chłodnicy ? Jakie ma byc na nim oznaczenie H300,301,302 ??:) Musze znaleźć bo zima tuż tuż...
Forumowicz
 
Od: 19 lip 2006, 20:14
Posty: 31
Skąd: Polkowice
Auto: Mazda 626 GD 2.2i 12V

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6