Wskaźnik paliwa – problemy, pytania, awarie GD

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez Mihayu » 31 lip 2004, 01:00

Witajcie
Mam pytanko czy ktos z Szanownych Klubowiczow nie posiada i bylby chetny wyslac mi schemat podlaczenia wskaznika paliwa w ww. mazdzie?? Prawdopodobnie zostal przerwany jeden z kabli i niestety wskaznik po podlaczeniu wizaki do zegarow idzie na maxa – niestety w baku jest mniej niz polowa :( Czy wiecie ile jest kabli wychodzacych z baku – tzn od plywaka?? Uszkodzenie plywaka bardzo malo prawdopodobne – auto przez caly czas stalo w jednym miejscu i nie bylo przestawiane, zostalo prawie wszystko wyciagniete i zalozone z powrotem.

Z gory bardzo dziekuje za pomoc
Mihayu
 

Postprzez JACU626 » 31 lip 2004, 22:56

Do wskaznika idzie żółty kabel od zbiornika, poszukaj po wtyczkach i miernikiem sprawdz czy przerwy nie ma.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2004, 18:03
Posty: 555
Skąd: NIENAMIERZALNE TSA I RTA

Postprzez chudy » 3 maja 2005, 19:56

Problem jest z pozoru banalny :| , ale bardzo denerwujący :[ . źle działa wskaźnik paliwa i jeszcze kilka miesiecy temu gdy wskazówka dochodziła do czerwonego pola rezerwy bak świecił już pustkami. Teraz jest jeszcze gorzej, bo wskazówka zatrzymała się na pierwszej kresce, a już zaczęła mi sie palić kontrolka od rezerwy <co?> która o dziwo działa, więc nie jest to uszkodzenia pływaka w baku. Czy jest mozliwość kupna i wymiany samego wskaźnika w desce rozdzielczej? Albo jaka inna może być przyczyna takiego stanu rzeczy?Bo póki co <jelen>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sty 2005, 12:07
Posty: 1016
Skąd: Kościerzyna
Auto: Xedos CA KF i Pastuch B3 :)

Postprzez JACU626 » 3 maja 2005, 23:38

Rozebrać przejzec przeczyścić nasmarować i powinno działać jak nie to drugie zegary za 100 zł. Z tego co wiem to w mazdzie czyjnik paliwa w zbiorniku nie ma nic wspólnego z rezerwą bo jest ona na termostorze albo mi sie i wydaje nie wiem musze wyjąc ze zbiornika i zobaczyć ale to w środe lub czwartek zrobie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2004, 18:03
Posty: 555
Skąd: NIENAMIERZALNE TSA I RTA

Postprzez chudy » 4 maja 2005, 15:37

ok, dzięku JACU, ja u siebie też chyba rozkręce i zobaczę jak to wyglada... wtedy bedę wiedział co mam :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sty 2005, 12:07
Posty: 1016
Skąd: Kościerzyna
Auto: Xedos CA KF i Pastuch B3 :)

Postprzez Demon » 4 maja 2005, 17:59

A u mnie z kolei kontrolka paliwa – lampka – działa dobrze, natomiast wskaźnik paliwa prawie zawsze pokazuje zero. Czasem jak naleje do pełna to podskoczy, ale nie zawsze.
Czy to może być problem z pływakiem?
Metal & Hell
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 21 sty 2005, 00:43
Posty: 28
Skąd: Tczew
Auto: Mazda 6 GH

Postprzez chudy » 4 maja 2005, 20:43

Jak będę miał wolna chwile to rozbiorę pływak w baku i zobaczę, czy kontrolka rezerwy ma związek z pywakiem czy też jest całkowicie oddzielnie sterowana. Wtedy będzie wiadomo, czy to wada pływaka czy też uszkodzenie samego wskaźnika poziomu paliwa.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sty 2005, 12:07
Posty: 1016
Skąd: Kościerzyna
Auto: Xedos CA KF i Pastuch B3 :)

Postprzez Waluś » 5 maja 2005, 18:55

Ja w poniedziałek wymontowałem pływak razem z pompą. U mnie wskaźnik bujał sie między 1/4 a 1/2 zbiornika. Więc wymontowałem ten pływak ze zbiornika (uwaga na jednym przewodzie jest ciśnienie między pompą a silnikiem, nie wiedziałem o tym <jelen> i zalałem całe wnętrze samochodu, do dzisiaj wietrze, nie wiem jak sie go pozbyć, bo pomyślałem o odpięciu pompy od kostek zasilania i odpaleniu auta, ale jak rozłączyłem kostki to silnik nie odpalił hihi <lol> więc proponuje zaopatrzyć sie w butelke do szybkiego przełożenia węża i spuszczenia ciśnienia)
Okazało sie że blaszka chodząca po takim jakby rezystorze była za bardzo odniego oddalona, więc jej pomogłem powrócić na swoje miejsce i wszystko działa jak w zegareczku <jupi>
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez Waclaw_Szubert » 5 maja 2005, 22:03

Waluś napisał(a):więc proponuje zaopatrzyć sie w butelke do szybkiego przełożenia węża i spuszczenia ciśnienia

Lub prosciej bedzie zdemontowac dojscie na listwie dolotowej :) choc troche paliwa zawsze bedzie w wezu na pompie !!
pozdrawiam
Wacław Szubert
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2004, 12:33
Posty: 163
Skąd: Rzeszów
Auto: AUDI A6 2.5 TDI QUATRO

Postprzez Waluś » 6 maja 2005, 18:52

Waclaw_Szubert napisał(a):Lub prosciej bedzie zdemontowac dojscie na listwie dolotowej usmiech choc troche paliwa zawsze bedzie w wezu na pompie !

oo o tym nie pomyślałem, przynajmniej wnętrza nie zaplamisz <lol>, a tyle co spłynie grawitacyjnie to pikuś :P
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez Dante » 13 lip 2005, 17:14

Pokusiłem się dziś o wymianę żarówek podświetlających zegary. Po złożeniu wszystkiego do kupy okazało się, że wskaźniki temperatury i paliwa po włączeniu stacyjki od razu zaczynają wskazywać maksimum. Pozostałe, tzn. prędkościomierz i obrotomierz pokazują dobrze. Co zrobiłem nie tak? Może jakiś kabelek się odlutował? Chociaż nic takiego nie zauważyłem... Spotkał się ktoś kiedyś z takim problemem?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 23 lis 2003, 01:22
Posty: 22
Skąd: Gdańsk

Postprzez cobrajas » 13 lip 2005, 22:02

kiedys mialem bledne wskazania w Golfie na wskazniku temp. i elektryk stwierdzil ze padl jakis uklad i stad wzial sie problem. Moze faktycznie cos rozlaczyles albo cos ci zwarcie robi... A moze za mocne zarowki (choc nie mam pojecia czy to ma jakis wplyw)
/ks/
Dlaczego auta nie jeżdżą w BOOOOOK??

http://republika.pl/cobrajas/mazda/
Forumowicz
 
Od: 29 paź 2004, 14:58
Posty: 71
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 626 2.0 GE; '95; 5D

Postprzez Dante » 14 lip 2005, 00:08

Jeszcze jedno: czy moze mi ktos wyjaśnić, dlaczego do każdego z obu tych zegarów są doprowadzone 3 przewody? Wydawałoby się, że dwa powinny wystarczyć...
P.S. Efekt wymiany żarówek przerósł moje najśmielsze oczekiwania. Teraz rozumiem, po co jest potencjometr do przyciemnienia podświetlenia :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 23 lis 2003, 01:22
Posty: 22
Skąd: Gdańsk

Postprzez Dante » 15 lip 2005, 01:26

Posprawdzałem trochę miernikiem i wygląda na to, że do każdego z obu tych wskaźników doprowadzone są: plus, masa i "sygnał sterujący". Tyle, że u mnie "sygnał" to też masa. Więc może mam gdzieś zwarcie do masy, ale ani na płytkach pod zegarami, ani na kostce. Może pod maską coś się stało, gdy odłączałem linkę prędkościomierza.
W każdym razie nie rozumiem zasady działania tych zegarów. Ktoś mi powie jak powinny być w prawidłowy sposób zasilane/sterowane? Może jest na tym forum jakiś elektryk? To powinno być popularne rozwiązanie, bo w punto mojego kolegi też są po trzy doprowadzenia...
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 23 lis 2003, 01:22
Posty: 22
Skąd: Gdańsk

Postprzez nor » 15 lip 2005, 07:17

Jeden przewod podnosi wskazowke poziomu, drugi zapala rezerwe, a trzeci to masa. Jesli łaczysz mase z przewodem od poziomu to rosnie na maxa. Jesli polaczysz z rezerwa to sie zapala dioda rezerwy. Podejrzewam, ze gdzies masz przebicie na przewodach.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 mar 2004, 14:49
Posty: 564 (0/1)
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 3BM
Mazda 6GH

Postprzez adam626 » 15 lip 2005, 11:51

wskaźnik ma dwa uzwojenia w których strumieniu magnetycznym znajduje się kawałek metalu połaczony z osią wskaźnika
jedno uzwojenie jest podłączone na stałe do zasilania a drugie poprzez czujnik
stąd 3
przewody wspólna masa lub zasilanie
drugie podłaczenie 1 uzwojenia
wyjscie na czujnik z 2 uzwojenia

różnica prądu w obu uzwojeniach powoduje wychylenie wskazówki
zastosowanie dwóch uzwojeń eliminuje błędy wskazan związane ze zmianami napięcia w instalacji

prawdopodobnie na jednym z połączeń coś nie kontaktuje
najcześciej na tych nakrętkach którymi mocowany jest wskaźnik które sa jednocześnie połaczeniem elektrycznym z resztą szafy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2003, 15:56
Posty: 774
Skąd: wawa
Auto: 626GD89 GT 4WS

Postprzez Dante » 18 lip 2005, 17:23

Nareszcie znalazłem trochę czasu, żeby pogrzebać przy samochodzie :) I znalazłem przyczynę usterki. Rzeczywiście, brakowało masy. Teraz wskaźniki działają jak trzeba, wszystkie są dobrze podświetlone – aż miło popatrzeć :) Przy okazji wymieniłem przepaloną żaróweczkę we włączniku świateł awaryjnych. Dziękuję wszystkim za pomoc i pozdrawiam :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 23 lis 2003, 01:22
Posty: 22
Skąd: Gdańsk

Postprzez Waluś » 18 lip 2005, 21:38

Hehe chciałem napisać – dociśnij kostke – miałem takiu myk przy którymś wyciąganiu zegarów, ale widze że sobie poradziłeś :)
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez Gość » 9 sty 2007, 02:04

Witam .Od wczoraj wskaźnik paliwa zatrzymał się w pozycji ok. 1/3 i nawet po wyłączeniu stacyjki pozostaje w tej pozycji.Co może być tego przyczyną?
Pozdro . <glupek2>
Gość
 

Postprzez VeryCoolMan » 10 sty 2007, 21:05

Witam, prawdopodobnie zawiesił sie pływak w baku dobierz sie do niego i zlookaj :)
Obrazek
Obrazek
マツダ永遠に
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2006, 14:10
Posty: 640 (1/0)
Skąd: Południowy wschód
Auto: Xedos 9 TA 2,5v6

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6