Wskaźnik paliwa – problemy, pytania, awarie GD
Witajcie
Mam pytanko czy ktos z Szanownych Klubowiczow nie posiada i bylby chetny wyslac mi schemat podlaczenia wskaznika paliwa w ww. mazdzie?? Prawdopodobnie zostal przerwany jeden z kabli i niestety wskaznik po podlaczeniu wizaki do zegarow idzie na maxa – niestety w baku jest mniej niz polowa Czy wiecie ile jest kabli wychodzacych z baku – tzn od plywaka?? Uszkodzenie plywaka bardzo malo prawdopodobne – auto przez caly czas stalo w jednym miejscu i nie bylo przestawiane, zostalo prawie wszystko wyciagniete i zalozone z powrotem.
Z gory bardzo dziekuje za pomoc
Mam pytanko czy ktos z Szanownych Klubowiczow nie posiada i bylby chetny wyslac mi schemat podlaczenia wskaznika paliwa w ww. mazdzie?? Prawdopodobnie zostal przerwany jeden z kabli i niestety wskaznik po podlaczeniu wizaki do zegarow idzie na maxa – niestety w baku jest mniej niz polowa Czy wiecie ile jest kabli wychodzacych z baku – tzn od plywaka?? Uszkodzenie plywaka bardzo malo prawdopodobne – auto przez caly czas stalo w jednym miejscu i nie bylo przestawiane, zostalo prawie wszystko wyciagniete i zalozone z powrotem.
Z gory bardzo dziekuje za pomoc
-
Mihayu
Problem jest z pozoru banalny , ale bardzo denerwujący . źle działa wskaźnik paliwa i jeszcze kilka miesiecy temu gdy wskazówka dochodziła do czerwonego pola rezerwy bak świecił już pustkami. Teraz jest jeszcze gorzej, bo wskazówka zatrzymała się na pierwszej kresce, a już zaczęła mi sie palić kontrolka od rezerwy która o dziwo działa, więc nie jest to uszkodzenia pływaka w baku. Czy jest mozliwość kupna i wymiany samego wskaźnika w desce rozdzielczej? Albo jaka inna może być przyczyna takiego stanu rzeczy?Bo póki co
- Od: 30 sty 2005, 12:07
- Posty: 1016
- Skąd: Kościerzyna
- Auto: Xedos CA KF i Pastuch B3 :)
Rozebrać przejzec przeczyścić nasmarować i powinno działać jak nie to drugie zegary za 100 zł. Z tego co wiem to w mazdzie czyjnik paliwa w zbiorniku nie ma nic wspólnego z rezerwą bo jest ona na termostorze albo mi sie i wydaje nie wiem musze wyjąc ze zbiornika i zobaczyć ale to w środe lub czwartek zrobie.
- Od: 19 mar 2004, 18:03
- Posty: 555
- Skąd: NIENAMIERZALNE TSA I RTA
Jak będę miał wolna chwile to rozbiorę pływak w baku i zobaczę, czy kontrolka rezerwy ma związek z pywakiem czy też jest całkowicie oddzielnie sterowana. Wtedy będzie wiadomo, czy to wada pływaka czy też uszkodzenie samego wskaźnika poziomu paliwa.
- Od: 30 sty 2005, 12:07
- Posty: 1016
- Skąd: Kościerzyna
- Auto: Xedos CA KF i Pastuch B3 :)
Ja w poniedziałek wymontowałem pływak razem z pompą. U mnie wskaźnik bujał sie między 1/4 a 1/2 zbiornika. Więc wymontowałem ten pływak ze zbiornika (uwaga na jednym przewodzie jest ciśnienie między pompą a silnikiem, nie wiedziałem o tym i zalałem całe wnętrze samochodu, do dzisiaj wietrze, nie wiem jak sie go pozbyć, bo pomyślałem o odpięciu pompy od kostek zasilania i odpaleniu auta, ale jak rozłączyłem kostki to silnik nie odpalił hihi więc proponuje zaopatrzyć sie w butelke do szybkiego przełożenia węża i spuszczenia ciśnienia)
Okazało sie że blaszka chodząca po takim jakby rezystorze była za bardzo odniego oddalona, więc jej pomogłem powrócić na swoje miejsce i wszystko działa jak w zegareczku
Okazało sie że blaszka chodząca po takim jakby rezystorze była za bardzo odniego oddalona, więc jej pomogłem powrócić na swoje miejsce i wszystko działa jak w zegareczku
Waluś napisał(a):więc proponuje zaopatrzyć sie w butelke do szybkiego przełożenia węża i spuszczenia ciśnienia
Lub prosciej bedzie zdemontowac dojscie na listwie dolotowej choc troche paliwa zawsze bedzie w wezu na pompie
pozdrawiam
Wacław Szubert
- Od: 28 sie 2004, 12:33
- Posty: 163
- Skąd: Rzeszów
- Auto: AUDI A6 2.5 TDI QUATRO
Waclaw_Szubert napisał(a):Lub prosciej bedzie zdemontowac dojscie na listwie dolotowej usmiech choc troche paliwa zawsze bedzie w wezu na pompie !
oo o tym nie pomyślałem, przynajmniej wnętrza nie zaplamisz , a tyle co spłynie grawitacyjnie to pikuś
Pokusiłem się dziś o wymianę żarówek podświetlających zegary. Po złożeniu wszystkiego do kupy okazało się, że wskaźniki temperatury i paliwa po włączeniu stacyjki od razu zaczynają wskazywać maksimum. Pozostałe, tzn. prędkościomierz i obrotomierz pokazują dobrze. Co zrobiłem nie tak? Może jakiś kabelek się odlutował? Chociaż nic takiego nie zauważyłem... Spotkał się ktoś kiedyś z takim problemem?
- Od: 23 lis 2003, 01:22
- Posty: 22
- Skąd: Gdańsk
kiedys mialem bledne wskazania w Golfie na wskazniku temp. i elektryk stwierdzil ze padl jakis uklad i stad wzial sie problem. Moze faktycznie cos rozlaczyles albo cos ci zwarcie robi... A moze za mocne zarowki (choc nie mam pojecia czy to ma jakis wplyw)
/ks/
/ks/
- Od: 29 paź 2004, 14:58
- Posty: 71
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 626 2.0 GE; '95; 5D
Jeszcze jedno: czy moze mi ktos wyjaśnić, dlaczego do każdego z obu tych zegarów są doprowadzone 3 przewody? Wydawałoby się, że dwa powinny wystarczyć...
P.S. Efekt wymiany żarówek przerósł moje najśmielsze oczekiwania. Teraz rozumiem, po co jest potencjometr do przyciemnienia podświetlenia
P.S. Efekt wymiany żarówek przerósł moje najśmielsze oczekiwania. Teraz rozumiem, po co jest potencjometr do przyciemnienia podświetlenia
- Od: 23 lis 2003, 01:22
- Posty: 22
- Skąd: Gdańsk
Posprawdzałem trochę miernikiem i wygląda na to, że do każdego z obu tych wskaźników doprowadzone są: plus, masa i "sygnał sterujący". Tyle, że u mnie "sygnał" to też masa. Więc może mam gdzieś zwarcie do masy, ale ani na płytkach pod zegarami, ani na kostce. Może pod maską coś się stało, gdy odłączałem linkę prędkościomierza.
W każdym razie nie rozumiem zasady działania tych zegarów. Ktoś mi powie jak powinny być w prawidłowy sposób zasilane/sterowane? Może jest na tym forum jakiś elektryk? To powinno być popularne rozwiązanie, bo w punto mojego kolegi też są po trzy doprowadzenia...
W każdym razie nie rozumiem zasady działania tych zegarów. Ktoś mi powie jak powinny być w prawidłowy sposób zasilane/sterowane? Może jest na tym forum jakiś elektryk? To powinno być popularne rozwiązanie, bo w punto mojego kolegi też są po trzy doprowadzenia...
- Od: 23 lis 2003, 01:22
- Posty: 22
- Skąd: Gdańsk
Jeden przewod podnosi wskazowke poziomu, drugi zapala rezerwe, a trzeci to masa. Jesli łaczysz mase z przewodem od poziomu to rosnie na maxa. Jesli polaczysz z rezerwa to sie zapala dioda rezerwy. Podejrzewam, ze gdzies masz przebicie na przewodach.
wskaźnik ma dwa uzwojenia w których strumieniu magnetycznym znajduje się kawałek metalu połaczony z osią wskaźnika
jedno uzwojenie jest podłączone na stałe do zasilania a drugie poprzez czujnik
stąd 3
przewody wspólna masa lub zasilanie
drugie podłaczenie 1 uzwojenia
wyjscie na czujnik z 2 uzwojenia
różnica prądu w obu uzwojeniach powoduje wychylenie wskazówki
zastosowanie dwóch uzwojeń eliminuje błędy wskazan związane ze zmianami napięcia w instalacji
prawdopodobnie na jednym z połączeń coś nie kontaktuje
najcześciej na tych nakrętkach którymi mocowany jest wskaźnik które sa jednocześnie połaczeniem elektrycznym z resztą szafy
jedno uzwojenie jest podłączone na stałe do zasilania a drugie poprzez czujnik
stąd 3
przewody wspólna masa lub zasilanie
drugie podłaczenie 1 uzwojenia
wyjscie na czujnik z 2 uzwojenia
różnica prądu w obu uzwojeniach powoduje wychylenie wskazówki
zastosowanie dwóch uzwojeń eliminuje błędy wskazan związane ze zmianami napięcia w instalacji
prawdopodobnie na jednym z połączeń coś nie kontaktuje
najcześciej na tych nakrętkach którymi mocowany jest wskaźnik które sa jednocześnie połaczeniem elektrycznym z resztą szafy
- Od: 18 lis 2003, 15:56
- Posty: 774
- Skąd: wawa
- Auto: 626GD89 GT 4WS
Nareszcie znalazłem trochę czasu, żeby pogrzebać przy samochodzie I znalazłem przyczynę usterki. Rzeczywiście, brakowało masy. Teraz wskaźniki działają jak trzeba, wszystkie są dobrze podświetlone – aż miło popatrzeć Przy okazji wymieniłem przepaloną żaróweczkę we włączniku świateł awaryjnych. Dziękuję wszystkim za pomoc i pozdrawiam
- Od: 23 lis 2003, 01:22
- Posty: 22
- Skąd: Gdańsk
Hehe chciałem napisać – dociśnij kostke – miałem takiu myk przy którymś wyciąganiu zegarów, ale widze że sobie poradziłeś
Witam .Od wczoraj wskaźnik paliwa zatrzymał się w pozycji ok. 1/3 i nawet po wyłączeniu stacyjki pozostaje w tej pozycji.Co może być tego przyczyną?
Pozdro .
Pozdro .
-
Gość
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6