Montaż tempomatu – problemy, pytania.
Witam
Temat tempomat i lusterka elekt a dokładnie to tak .. nie posiadam w swojej Madzi tempomatu i lusterek elekt , wiązka jest , czy da sie założyć i co bym musiał zakupić z części? dodam ze mam na oku ładnego coupe GD na części jest cały ma zajechany silnik brak kół i siedzeń reszta kompletna napiszcie czy gra warta świeczki i co bym ewentualnie potrzebował za części . czekam na odpowiedzi .pozdrawiam
EDIT Porek, poprawiłem temat, nastęnym razem proszę korzystać z przykładów zawartych w regulaminie.
Temat tempomat i lusterka elekt a dokładnie to tak .. nie posiadam w swojej Madzi tempomatu i lusterek elekt , wiązka jest , czy da sie założyć i co bym musiał zakupić z części? dodam ze mam na oku ładnego coupe GD na części jest cały ma zajechany silnik brak kół i siedzeń reszta kompletna napiszcie czy gra warta świeczki i co bym ewentualnie potrzebował za części . czekam na odpowiedzi .pozdrawiam
EDIT Porek, poprawiłem temat, nastęnym razem proszę korzystać z przykładów zawartych w regulaminie.
bart
- Od: 19 lut 2007, 21:40
- Posty: 15
- Skąd: kołobrzeg
- Auto: mazda 626 coupe 2.0 rok 91
Co do tempomatu to nie wiem ale temat lusterek sam przerabialem i jedyne co musisz kupic to lusterka,sterowanie nimi i zaslepki-te trojkaty ktore sa od wewnetrznej strony auta:) aha i musisz szukac od coupe bo od sedana i hatchbacka o ile wiem to nie do konca pasuja:) ja montuje lustra jutro:)
- Od: 28 gru 2006, 19:54
- Posty: 796
- Skąd: Kraków
- Auto: Były:
Mazda 626 Cronos 2.0 16V '95 LPG BRC24,Mazda Xedos 9 2,5 KL A/T '94 LPG BRC56 :(
Jest
Honda Stream 2.0 iVTEC '01 BRC24
Tempomat to przede wszystkim dzwigienka, sterownik i uklad wykonawczy z druga linka gazu, umieszczony na prawym nadkolu. Nie wiem czy masz wlacznik na pedale sprzegla. Jesli nie, to to tez jest istotne. Diabli wiedza czy masz wiazki. To calkiem sporo przewodow. Jesli dalej bedziesz zainteresowany, to sprobuje dokopac sie do schematow. Niestety dotycza one wersji amerykanskiej z silnikiem 2,2. W mojej europejskiej 2,2 wszystko jest dokladnie takie same. Czy Twoj samochod bedzie wystraczajaca zgodny tego nie wiem.
- Od: 13 sie 2004, 13:17
- Posty: 398
- Skąd: Warszawa
- Auto: 626 2,2 i GV 95, chevy s10 02
W mazdzie GD możesz założyc prawie wszystko jest to dziecinnie proste pod deską masz wiazkę na maksymalne wyposarzenie.Ja założyłem do swojej tylko.ABS 4WS Tempomat klime spryskiwacze ref.oraz regul. zawieszenia już to opisywałem kiedyś.
Do tempomatu musisz wymienić przełącznik pod kierownicą ze sterowaniem tempomatu przełącznik (curse control) zaslepka po prawej stronie bo są dwie druga do sterowania AT.
Pedał gazu bo jest inny ze specjalna dzwignią którą ciagnie linka ze siłownika pod maską z prawej strony.
Jest przygotowane miejsce koło poduszki przy rozrządzie siłownik ma tam swoją kostkę i rurka od podcisnienia jeszcze do kolektora tez tam jest zaslepka.
No i moduł sterowania między pedałami też jest tam pusta kostka tylko jest schowana.
Przełącznik na sprzęgle jest potrzebny tylko nie wiem czy u ciebie jest u mnie był jak nie ma to tylko nie wyłączy tempomatu po wcisnięciu sprzegła nie konieczny.
Montaż trwa 2 godziny.
Lusterek nie opisuje bo nawet dziecko ci zamontuje.
Pozdrawiam wiesiek.
Do tempomatu musisz wymienić przełącznik pod kierownicą ze sterowaniem tempomatu przełącznik (curse control) zaslepka po prawej stronie bo są dwie druga do sterowania AT.
Pedał gazu bo jest inny ze specjalna dzwignią którą ciagnie linka ze siłownika pod maską z prawej strony.
Jest przygotowane miejsce koło poduszki przy rozrządzie siłownik ma tam swoją kostkę i rurka od podcisnienia jeszcze do kolektora tez tam jest zaslepka.
No i moduł sterowania między pedałami też jest tam pusta kostka tylko jest schowana.
Przełącznik na sprzęgle jest potrzebny tylko nie wiem czy u ciebie jest u mnie był jak nie ma to tylko nie wyłączy tempomatu po wcisnięciu sprzegła nie konieczny.
Montaż trwa 2 godziny.
Lusterek nie opisuje bo nawet dziecko ci zamontuje.
Pozdrawiam wiesiek.
Naprawie wyremontuje każdy silnik do mazdy , KJ.KL.KF.M6.CX7
Posiadam własne części specjalizacja Mazdy.
Posiadam własne części specjalizacja Mazdy.
- Od: 31 lip 2005, 18:04
- Posty: 331
wiesiek5 napisał(a):Przełącznik na sprzęgle jest potrzebny tylko nie wiem czy u ciebie jest u mnie był jak nie ma to tylko nie wyłączy tempomatu po wcisnięciu sprzegła nie konieczny.
Jest konieczny. Chyba nikt nie lubi, gdy przy zmianie biegu odciazony silnik wejdzie na obroty w poblizu odciecia. Silnik na pewno nie.
- Od: 13 sie 2004, 13:17
- Posty: 398
- Skąd: Warszawa
- Auto: 626 2,2 i GV 95, chevy s10 02
Tempomat zostaje automatycznie odłączony gdy.
Wciśniesz hamulec , wciśniesz sprzęgło, podczas jazdy wyszarpniesz bieg to też się wyłączy bo,
w skrzyni znajduje się przełącznik włączonych biegów podczas jazdy pod góre jeśli nadmiernie spadnie
prędkość , w automacie tego nie ma bo wskoczy niższy bieg.
Tak nigdy silnik nie wskoczy na wysokie obroty bez przełącznika sprzegła .
Jak kogoś interesuje to moge cos jeszcze napisać o 4WS ale zajmnie to dużo miejsca.
Pozdrawiam wiesiek.
Wciśniesz hamulec , wciśniesz sprzęgło, podczas jazdy wyszarpniesz bieg to też się wyłączy bo,
w skrzyni znajduje się przełącznik włączonych biegów podczas jazdy pod góre jeśli nadmiernie spadnie
prędkość , w automacie tego nie ma bo wskoczy niższy bieg.
Tak nigdy silnik nie wskoczy na wysokie obroty bez przełącznika sprzegła .
Jak kogoś interesuje to moge cos jeszcze napisać o 4WS ale zajmnie to dużo miejsca.
Pozdrawiam wiesiek.
- Od: 31 lip 2005, 18:04
- Posty: 331
wiesiek5 napisał(a):Tempomat zostaje automatycznie odłączony gdy.
Wciśniesz hamulec , wciśniesz sprzęgło, podczas jazdy wyszarpniesz bieg to też się wyłączy bo,
w skrzyni znajduje się przełącznik włączonych biegów podczas jazdy pod góre jeśli nadmiernie spadnie
prędkość , w automacie tego nie ma bo wskoczy niższy bieg.
Tak nigdy silnik nie wskoczy na wysokie obroty bez przełącznika sprzegła .
Jak kogoś interesuje to moge cos jeszcze napisać o 4WS ale zajmnie to dużo miejsca.
Pozdrawiam wiesiek.
Nie wiem jak to wyglada z ta skrzynia biegow.Ale czujnik wlaczonych biegow w manualu?
- Od: 13 sie 2004, 13:17
- Posty: 398
- Skąd: Warszawa
- Auto: 626 2,2 i GV 95, chevy s10 02
Może widziałes jedną skrzynie , i to z góry?
W każdej skrzyni w mazdzie jest wyłącznik wstecznego z przodu i wyłącznik włączonych biegów z tyłu skrzyni koło wybieraka .
Pewnie też wiesz że w liczniku jest czujnik prękości do tempomatu.
W każdej skrzyni w mazdzie jest wyłącznik wstecznego z przodu i wyłącznik włączonych biegów z tyłu skrzyni koło wybieraka .
Pewnie też wiesz że w liczniku jest czujnik prękości do tempomatu.
Naprawie wyremontuje każdy silnik do mazdy , KJ.KL.KF.M6.CX7
Posiadam własne części specjalizacja Mazdy.
Posiadam własne części specjalizacja Mazdy.
- Od: 31 lip 2005, 18:04
- Posty: 331
niedawno nabyłem 2 mazdy 626 i przekładam niektóre podzespoły.
Mam problem z wymontowaniem tempomatu i klimatyzacji w 626 2,0 DOHC.
Co trzeba wyjąć i gdzie się to znajduje?
Czy ktoś wie jak to później założyć w 2,2?
Obydwa są z 1988 roku, pierwszy to sedan a drugi hatchback.
Z góry dziękuję za pomoc!
EDIT, Porek: tym razem poprawiłem temat, następnym razem proszę stosowć się do regulaminu działu. Pozdrawiam, Mateusz.
Mam problem z wymontowaniem tempomatu i klimatyzacji w 626 2,0 DOHC.
Co trzeba wyjąć i gdzie się to znajduje?
Czy ktoś wie jak to później założyć w 2,2?
Obydwa są z 1988 roku, pierwszy to sedan a drugi hatchback.
Z góry dziękuję za pomoc!
EDIT, Porek: tym razem poprawiłem temat, następnym razem proszę stosowć się do regulaminu działu. Pozdrawiam, Mateusz.
-
Gość
Elementy wewnątrz (w desce rozdzielczej) masz takie same w obu autach i są w tych samych miejscach. Obawiam się że bez wyjęcia całej deski rozdzielczej nie da sie tego wyjąć...
W 2.2 powinieneś mieć całą instalację elektryczna przygotowaną (powinny być przewody i kostki na zasadzie plug'n'play). Trzeba chyba jeszcze przełożyć przekaźnik w skrzynce pod maską.
W komorze silnika skraplacz (chłodnica klimy), wentylator i osuszacz też są umieszczone tak samo (przed chłodnicą wody).
Jedyną różnicą będzie chyba mocowanie sprężarki klimy do bloku silnika.
Do tempomatu trzeba przełożyc przełącznik zespolony, czujniki pod pedałami i sam tempomat w komorze silnika. Co prawda występowały chyba trzy rodzaje tempomatu (różniły sie na pewno wyglądem) ale podłaczenia powinny mieć takie same.
O montaż klimy możesz popytać Adama626. On montował klimę do GD od zera.
W 2.2 powinieneś mieć całą instalację elektryczna przygotowaną (powinny być przewody i kostki na zasadzie plug'n'play). Trzeba chyba jeszcze przełożyć przekaźnik w skrzynce pod maską.
W komorze silnika skraplacz (chłodnica klimy), wentylator i osuszacz też są umieszczone tak samo (przed chłodnicą wody).
Jedyną różnicą będzie chyba mocowanie sprężarki klimy do bloku silnika.
Do tempomatu trzeba przełożyc przełącznik zespolony, czujniki pod pedałami i sam tempomat w komorze silnika. Co prawda występowały chyba trzy rodzaje tempomatu (różniły sie na pewno wyglądem) ale podłaczenia powinny mieć takie same.
O montaż klimy możesz popytać Adama626. On montował klimę do GD od zera.
- Od: 14 sty 2006, 13:12
- Posty: 320
witam ja tez mam dwie mazdy i chce z jednej przelozyc tempomat do drugiej, biorca ma jednak zamontowane sladowe elementy (silownik i kable sa) nie ma tylko wlacznika na desce i przelacznika pod kierownica. moj problem jest taki ze wlacznik z dawcy ma inna kostke do wlacznika na desce(mniejsza) niz biorca. czy mogly sie roznic te systemy takimi pierdolami??
Poszukaj innej kostki (pod inna zaślepką). Może próbujesz się podpiąć do czegoś zupełnie innego np. halogenów. Były chyba dwa rodzaje włącznika. Jeden miał dwie "stałe" pozycje a drugi odbijał (tak jak włącznik ogrzewania tylnej szyby).
Czy jedna z tych Mazd jest na rynek USA To mogłoby wyjaśniać drobne różnice.
Czy jedna z tych Mazd jest na rynek USA To mogłoby wyjaśniać drobne różnice.
- Od: 14 sty 2006, 13:12
- Posty: 320
szukalem innej kostki i nie znalazlem. rozebralem caly element deski pod kierownica i nie znalazlem inneji. pod zaslepkami mam dwie kostki ale zadna nie pasuje, zadnych innych "wolnych strzelcow" nie znalazlem. mazda z ktorej biore czesci to jakas wersja skandynawska dwa lata temu przyjechala ze szwecji. moja ma podgrzewane siedzenia automatyczne swiatla dzienne grzalke w silniku. z dawca nie jest juz tak prosto to skladak w 96 w papierach celnych ma 88 ale ma nowsza kirerownice i klamki lakierowane w kolor co chyba mialy te nowsze wersje??!!a wlaczik nie odbija ma dwie pozycje wl i wyl
Jeżeli włącznik jest dwupozycyjny to jest raczej od starszej wersji. Ja mam taki w '88.
Ta wersja skandynawska też może mieć jakieś zmiany w stosunku do japońskich.
Lakierowane klamki były we wszystkich rocznikach.
Jeżeli masz pewność, że ta nie pasująca kostka jest od tempomatu, możesz ją odciąć i wstawić na jej miejsce kostkę z dawcy (o ile zgadz sie ilość i kolorystyka kabli)
PS
Jak chcesz coś zmienić w poście, to z prawej strony obok przycisku "cytuj" jest "zmień".
Swoje posty można redagować
Ta wersja skandynawska też może mieć jakieś zmiany w stosunku do japońskich.
Lakierowane klamki były we wszystkich rocznikach.
Jeżeli masz pewność, że ta nie pasująca kostka jest od tempomatu, możesz ją odciąć i wstawić na jej miejsce kostkę z dawcy (o ile zgadz sie ilość i kolorystyka kabli)
PS
Jak chcesz coś zmienić w poście, to z prawej strony obok przycisku "cytuj" jest "zmień".
Swoje posty można redagować
- Od: 14 sty 2006, 13:12
- Posty: 320
tez myslalem o tym zeby ja obciac. Kabli jest 5 w obu kostkach, tylko jeden jest innego koloru i sa poprzestawiane miejscami. ale zanim cos zrobie poszukam moze jakis schematow moze rzeczywiscie to jedyna roznica.
a co do postu to dzieki za info... jestem jeszcze troche tak zielony ze az zolty
a co do postu to dzieki za info... jestem jeszcze troche tak zielony ze az zolty
Pytanko jest tego typu czy dało by sie załozyc "pająka" przy kierownicy manetki aby zrobić też tak aby działał mi tempomat w mojej mazdzie. Mam manualna standardowa skrzynie begów. Co nalezy zrobić aby działało i czy sie opłaca. Czy ktoś posiada taka mazde z tempomatem albo czy ktoś robił taki motyw juz kiedyś?
Pozdrawiam Posiadaczy Mazd yooooouuuuu
- Od: 12 cze 2006, 13:41
- Posty: 138
- Skąd: Rzeszów
- Auto: Mazda 626 GD 4WD 2,2 i B+G
Waluś chyba posiada MXa z tempomatem
-
www.czelej.net
- Od: 4 lut 2008, 02:41
- Posty: 2350 (22/37)
- Skąd: Mark k. Warszawy/Podlasie
- Auto: GH '10 L5 125KW
CR '08 LF 107KW
Możesz założyć, potrzebne ci będzie .
1)Przełącznik pod kierownicę.
2)Włącznik tempomatu na desce tz. Curse-Control.
3)Komputer tempomatu montuje się pod pedałami (mała skrzynka).
4)Pedał gazu specjalny do montowania tempomatu.
5)Linka z puszką (siłownik) który ciągnie pedał gazu.
6)Różne uchwyty koło kielicha amortyzatora śróbki itp.
Wszystko jest przygotowane jak wtyczki do komputera siłownika czy przełączników.
Wystarczy 1 godzine do zamontowania tempomatu jak posiadasz wymienione rzeczy, powodzenia.
Wiesiek.
1)Przełącznik pod kierownicę.
2)Włącznik tempomatu na desce tz. Curse-Control.
3)Komputer tempomatu montuje się pod pedałami (mała skrzynka).
4)Pedał gazu specjalny do montowania tempomatu.
5)Linka z puszką (siłownik) który ciągnie pedał gazu.
6)Różne uchwyty koło kielicha amortyzatora śróbki itp.
Wszystko jest przygotowane jak wtyczki do komputera siłownika czy przełączników.
Wystarczy 1 godzine do zamontowania tempomatu jak posiadasz wymienione rzeczy, powodzenia.
Wiesiek.
Naprawie wyremontuje każdy silnik do mazdy , KJ.KL.KF.M6.CX7
Posiadam własne części specjalizacja Mazdy.
Posiadam własne części specjalizacja Mazdy.
- Od: 31 lip 2005, 18:04
- Posty: 331
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6