Montaż tempomatu – problemy, pytania.

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez bart » 2 mar 2007, 22:34

Witam
Temat tempomat i lusterka elekt a dokładnie to tak .. nie posiadam w swojej Madzi tempomatu i lusterek elekt , wiązka jest , czy da sie założyć i co bym musiał zakupić z części? dodam ze mam na oku ładnego coupe GD na części jest cały ma zajechany silnik brak kół i siedzeń reszta kompletna napiszcie czy gra warta świeczki i co bym ewentualnie potrzebował za części . czekam na odpowiedzi .pozdrawiam
:D
EDIT Porek, poprawiłem temat, nastęnym razem proszę korzystać z przykładów zawartych w regulaminie.
bart
Początkujący
 
Od: 19 lut 2007, 21:40
Posty: 15
Skąd: kołobrzeg
Auto: mazda 626 coupe 2.0 rok 91

Postprzez zibi626 » 4 mar 2007, 13:21

Co do tempomatu to nie wiem :| ale temat lusterek sam przerabialem i jedyne co musisz kupic to lusterka,sterowanie nimi i zaslepki-te trojkaty ktore sa od wewnetrznej strony auta:) aha i musisz szukac od coupe bo od sedana i hatchbacka o ile wiem to nie do konca pasuja:) ja montuje lustra jutro:) <peace>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2006, 19:54
Posty: 796
Skąd: Kraków
Auto: Były:
Mazda 626 Cronos 2.0 16V '95 LPG BRC24,Mazda Xedos 9 2,5 KL A/T '94 LPG BRC56 :(
Jest
Honda Stream 2.0 iVTEC '01 BRC24

Postprzez es » 4 mar 2007, 15:58

Tempomat to przede wszystkim dzwigienka, sterownik i uklad wykonawczy z druga linka gazu, umieszczony na prawym nadkolu. Nie wiem czy masz wlacznik na pedale sprzegla. Jesli nie, to to tez jest istotne. Diabli wiedza czy masz wiazki. To calkiem sporo przewodow. Jesli dalej bedziesz zainteresowany, to sprobuje dokopac sie do schematow. Niestety dotycza one wersji amerykanskiej z silnikiem 2,2. W mojej europejskiej 2,2 wszystko jest dokladnie takie same. Czy Twoj samochod bedzie wystraczajaca zgodny tego nie wiem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 sie 2004, 13:17
Posty: 398
Skąd: Warszawa
Auto: 626 2,2 i GV 95, chevy s10 02

Postprzez bart » 4 mar 2007, 16:04

Witam :D co do tempomatu posprawdzam jak z tymi wiązkami jest, a co do włącznika sprzęgła to jest jutro jadę po graty od dawcy obadam i opisze co kupiłem :P .pozdrawiam
bart
Początkujący
 
Od: 19 lut 2007, 21:40
Posty: 15
Skąd: kołobrzeg
Auto: mazda 626 coupe 2.0 rok 91

Postprzez wiesiek5 » 4 mar 2007, 21:24

W mazdzie GD możesz założyc prawie wszystko jest to dziecinnie proste pod deską masz wiazkę na maksymalne wyposarzenie.Ja założyłem do swojej tylko.ABS 4WS Tempomat klime spryskiwacze ref.oraz regul. zawieszenia już to opisywałem kiedyś.
Do tempomatu musisz wymienić przełącznik pod kierownicą ze sterowaniem tempomatu przełącznik (curse control) zaslepka po prawej stronie bo są dwie druga do sterowania AT.
Pedał gazu bo jest inny ze specjalna dzwignią którą ciagnie linka ze siłownika pod maską z prawej strony.
Jest przygotowane miejsce koło poduszki przy rozrządzie siłownik ma tam swoją kostkę i rurka od podcisnienia jeszcze do kolektora tez tam jest zaslepka.
No i moduł sterowania między pedałami też jest tam pusta kostka tylko jest schowana.
Przełącznik na sprzęgle jest potrzebny tylko nie wiem czy u ciebie jest u mnie był jak nie ma to tylko nie wyłączy tempomatu po wcisnięciu sprzegła nie konieczny.
Montaż trwa 2 godziny.
Lusterek nie opisuje bo nawet dziecko ci zamontuje.
Pozdrawiam wiesiek.
Naprawie wyremontuje każdy silnik do mazdy , KJ.KL.KF.M6.CX7
Posiadam własne części specjalizacja Mazdy.
Forumowicz
 
Od: 31 lip 2005, 18:04
Posty: 331

Postprzez es » 5 mar 2007, 11:38

wiesiek5 napisał(a):Przełącznik na sprzęgle jest potrzebny tylko nie wiem czy u ciebie jest u mnie był jak nie ma to tylko nie wyłączy tempomatu po wcisnięciu sprzegła nie konieczny.


Jest konieczny. Chyba nikt nie lubi, gdy przy zmianie biegu odciazony silnik wejdzie na obroty w poblizu odciecia. Silnik na pewno nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 sie 2004, 13:17
Posty: 398
Skąd: Warszawa
Auto: 626 2,2 i GV 95, chevy s10 02

Postprzez wiesiek5 » 5 mar 2007, 20:43

Tempomat zostaje automatycznie odłączony gdy.
Wciśniesz hamulec , wciśniesz sprzęgło, podczas jazdy wyszarpniesz bieg to też się wyłączy bo,
w skrzyni znajduje się przełącznik włączonych biegów podczas jazdy pod góre jeśli nadmiernie spadnie
prędkość , w automacie tego nie ma bo wskoczy niższy bieg.
Tak nigdy silnik nie wskoczy na wysokie obroty bez przełącznika sprzegła .
Jak kogoś interesuje to moge cos jeszcze napisać o 4WS ale zajmnie to dużo miejsca.
Pozdrawiam wiesiek.
Forumowicz
 
Od: 31 lip 2005, 18:04
Posty: 331

Postprzez es » 6 mar 2007, 08:22

wiesiek5 napisał(a):Tempomat zostaje automatycznie odłączony gdy.
Wciśniesz hamulec , wciśniesz sprzęgło, podczas jazdy wyszarpniesz bieg to też się wyłączy bo,
w skrzyni znajduje się przełącznik włączonych biegów podczas jazdy pod góre jeśli nadmiernie spadnie
prędkość , w automacie tego nie ma bo wskoczy niższy bieg.
Tak nigdy silnik nie wskoczy na wysokie obroty bez przełącznika sprzegła .
Jak kogoś interesuje to moge cos jeszcze napisać o 4WS ale zajmnie to dużo miejsca.
Pozdrawiam wiesiek.


Nie wiem jak to wyglada z ta skrzynia biegow.Ale czujnik wlaczonych biegow w manualu?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 sie 2004, 13:17
Posty: 398
Skąd: Warszawa
Auto: 626 2,2 i GV 95, chevy s10 02

Postprzez wiesiek5 » 6 mar 2007, 09:10

Może widziałes jedną skrzynie , i to z góry?
W każdej skrzyni w mazdzie jest wyłącznik wstecznego z przodu i wyłącznik włączonych biegów z tyłu skrzyni koło wybieraka .
Pewnie też wiesz że w liczniku jest czujnik prękości do tempomatu.
Naprawie wyremontuje każdy silnik do mazdy , KJ.KL.KF.M6.CX7
Posiadam własne części specjalizacja Mazdy.
Forumowicz
 
Od: 31 lip 2005, 18:04
Posty: 331

Postprzez Gość » 25 mar 2007, 04:26

niedawno nabyłem 2 mazdy 626 i przekładam niektóre podzespoły.
Mam problem z wymontowaniem tempomatu i klimatyzacji w 626 2,0 DOHC.
Co trzeba wyjąć i gdzie się to znajduje?
Czy ktoś wie jak to później założyć w 2,2?
Obydwa są z 1988 roku, pierwszy to sedan a drugi hatchback.
Z góry dziękuję za pomoc!

EDIT, Porek: tym razem poprawiłem temat, następnym razem proszę stosowć się do regulaminu działu. Pozdrawiam, Mateusz.
Gość
 

Postprzez Overkill » 25 mar 2007, 09:44

Elementy wewnątrz (w desce rozdzielczej) masz takie same w obu autach i są w tych samych miejscach. Obawiam się że bez wyjęcia całej deski rozdzielczej nie da sie tego wyjąć...
W 2.2 powinieneś mieć całą instalację elektryczna przygotowaną (powinny być przewody i kostki na zasadzie plug'n'play). Trzeba chyba jeszcze przełożyć przekaźnik w skrzynce pod maską.
W komorze silnika skraplacz (chłodnica klimy), wentylator i osuszacz też są umieszczone tak samo (przed chłodnicą wody).
Jedyną różnicą będzie chyba mocowanie sprężarki klimy do bloku silnika.

Do tempomatu trzeba przełożyc przełącznik zespolony, czujniki pod pedałami i sam tempomat w komorze silnika. Co prawda występowały chyba trzy rodzaje tempomatu (różniły sie na pewno wyglądem) ale podłaczenia powinny mieć takie same.

O montaż klimy możesz popytać Adama626. On montował klimę do GD od zera.
Forumowicz
 
Od: 14 sty 2006, 13:12
Posty: 320

Postprzez mackoGD » 14 kwi 2007, 11:16

witam ja tez mam dwie mazdy i chce z jednej przelozyc tempomat do drugiej, biorca ma jednak zamontowane sladowe elementy (silownik i kable sa) nie ma tylko wlacznika na desce i przelacznika pod kierownica. moj problem jest taki ze wlacznik z dawcy ma inna kostke do wlacznika na desce(mniejsza) niz biorca. czy mogly sie roznic te systemy takimi pierdolami??
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2007, 21:28
Posty: 179 (1/0)
Skąd: Drzewina/Tczew
Auto: Xedos 6 2.0 a/t '99 LPG Tech
Honda Varadero XL 125
Mazda 6 GY 2.0B '07

Postprzez Overkill » 14 kwi 2007, 11:26

Poszukaj innej kostki (pod inna zaślepką). Może próbujesz się podpiąć do czegoś zupełnie innego np. halogenów. Były chyba dwa rodzaje włącznika. Jeden miał dwie "stałe" pozycje a drugi odbijał (tak jak włącznik ogrzewania tylnej szyby).
Czy jedna z tych Mazd jest na rynek USA ?? To mogłoby wyjaśniać drobne różnice.
Forumowicz
 
Od: 14 sty 2006, 13:12
Posty: 320

Postprzez mackoGD » 14 kwi 2007, 16:35

szukalem innej kostki i nie znalazlem. rozebralem caly element deski pod kierownica i nie znalazlem inneji. pod zaslepkami mam dwie kostki ale zadna nie pasuje, zadnych innych "wolnych strzelcow" nie znalazlem. mazda z ktorej biore czesci to jakas wersja skandynawska dwa lata temu przyjechala ze szwecji. moja ma podgrzewane siedzenia automatyczne swiatla dzienne grzalke w silniku. z dawca nie jest juz tak prosto to skladak w 96 w papierach celnych ma 88 ale ma nowsza kirerownice i klamki lakierowane w kolor co chyba mialy te nowsze wersje??!!a wlaczik nie odbija ma dwie pozycje wl i wyl
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2007, 21:28
Posty: 179 (1/0)
Skąd: Drzewina/Tczew
Auto: Xedos 6 2.0 a/t '99 LPG Tech
Honda Varadero XL 125
Mazda 6 GY 2.0B '07

Postprzez mackoGD » 14 kwi 2007, 16:41

mackoGD napisał(a):z dawca nie jest juz

przepaszam mialo byc z biorca!!! :D
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2007, 21:28
Posty: 179 (1/0)
Skąd: Drzewina/Tczew
Auto: Xedos 6 2.0 a/t '99 LPG Tech
Honda Varadero XL 125
Mazda 6 GY 2.0B '07

Postprzez Overkill » 14 kwi 2007, 17:56

Jeżeli włącznik jest dwupozycyjny to jest raczej od starszej wersji. Ja mam taki w '88.
Ta wersja skandynawska też może mieć jakieś zmiany w stosunku do japońskich.
Lakierowane klamki były we wszystkich rocznikach.
Jeżeli masz pewność, że ta nie pasująca kostka jest od tempomatu, możesz ją odciąć i wstawić na jej miejsce kostkę z dawcy (o ile zgadz sie ilość i kolorystyka kabli)

PS
Jak chcesz coś zmienić w poście, to z prawej strony obok przycisku "cytuj" jest "zmień".
Swoje posty można redagować :)
Forumowicz
 
Od: 14 sty 2006, 13:12
Posty: 320

Postprzez mackoGD » 20 kwi 2007, 21:09

tez myslalem o tym zeby ja obciac. Kabli jest 5 w obu kostkach, tylko jeden jest innego koloru i sa poprzestawiane miejscami. ale zanim cos zrobie poszukam moze jakis schematow moze rzeczywiscie to jedyna roznica.




a co do postu to dzieki za info... jestem jeszcze troche tak zielony ze az zolty :)
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2007, 21:28
Posty: 179 (1/0)
Skąd: Drzewina/Tczew
Auto: Xedos 6 2.0 a/t '99 LPG Tech
Honda Varadero XL 125
Mazda 6 GY 2.0B '07

Postprzez berserk5 » 9 mar 2009, 21:18

Pytanko jest tego typu czy dało by sie załozyc "pająka" przy kierownicy manetki aby zrobić też tak aby działał mi tempomat w mojej mazdzie. Mam manualna standardowa skrzynie begów. Co nalezy zrobić aby działało i czy sie opłaca. Czy ktoś posiada taka mazde z tempomatem albo czy ktoś robił taki motyw juz kiedyś?
Pozdrawiam Posiadaczy Mazd yooooouuuuu :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 cze 2006, 13:41
Posty: 138
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 626 GD 4WD 2,2 i B+G

Postprzez PLaster » 9 mar 2009, 22:45

Waluś chyba posiada MXa z tempomatem
www.czelej.net
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 4 lut 2008, 02:41
Posty: 2350 (22/37)
Skąd: Mark k. Warszawy/Podlasie
Auto: GH '10 L5 125KW
CR '08 LF 107KW

Postprzez wiesiek5 » 9 mar 2009, 23:44

Możesz założyć, potrzebne ci będzie .
1)Przełącznik pod kierownicę.
2)Włącznik tempomatu na desce tz. Curse-Control.
3)Komputer tempomatu montuje się pod pedałami (mała skrzynka).
4)Pedał gazu specjalny do montowania tempomatu.
5)Linka z puszką (siłownik) który ciągnie pedał gazu.
6)Różne uchwyty koło kielicha amortyzatora śróbki itp.
Wszystko jest przygotowane jak wtyczki do komputera siłownika czy przełączników.
Wystarczy 1 godzine do zamontowania tempomatu jak posiadasz wymienione rzeczy, powodzenia.
Wiesiek.
Naprawie wyremontuje każdy silnik do mazdy , KJ.KL.KF.M6.CX7
Posiadam własne części specjalizacja Mazdy.
Forumowicz
 
Od: 31 lip 2005, 18:04
Posty: 331

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6