Dmuchawa nagrzewnicy – problem z zasilaniem, 626 kombi'93

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez Sebaa75 » 1 lis 2012, 21:51

Hello,

moje auto to 626 w kombi rocznik 93 z 2.0 D Comprex pod maską. Mam problem z niedziałającym wentylatorem dmuchawy. Przejrzałem już wcześniej forum, ale większość problemów dotyczyła opornika, który reguluję prędkość wentylatora. U mnie ten opornik jest dobry, włącznik też jest OK. Problem polega na tym, że nie ma napięcia w tym układzie i nie wiem dlaczego, to znaczy wiem, ale to trochę za mało.
Po pierwsze:
nadmuch_1.jpg


Ten niebiesko-czerwony przewód odpowiada za zasilanie. Jeśli zamiast niego podam zasilanie prosto z akumulatora wszystko działa jak należy. Więc myślę sobie, pewnie ma gdzieś przerwę...
Znalazłem go tutaj
nadmuch_2.jpg

W tej kostce zaznaczonej strzałką – trzecia pozycja, trochę nie widać – sprawdzam miernikiem – przejście jest, szukam go dalej i znalazłem:
nadmuch_3.jpg


Pod maską, między akumulatorem a lewym reflektorem jest przekaźnik. Nr 1 to własnie moje zaginione zasilanie. Nr 2 – tu jest napięcie cały czas – kolor niebieski, znalazłem go w skrzynce bezpieczników ( tej pod maską) – niby OK, jeśli przekaźnik by się załączył, napięcie poleci do mojej wtyczki z pierwszej fotki i jest OK. Tylko właśnie tutaj pojawia się zagadka. Sterowanie przekaźnika jest sprawne – spiąłem go na krótko i styki się zamykają, ale pozostałe dwa przewody – 3 – czarny w srebrne paski i 4 żółty mają przejście między sobą i oba mają przejście do masy auta. Tak chyba nie powinno być? Czy ktoś może mnie oświecić jak to powinno wyglądać lub może ma jakiś schemat do tego modelu. Przejrzałem kilka schematów, które znalazłem w sieci, ale żaden nie odpowiada temu co mam w aucie. Oczywiście mógłbym to podłączyć na krótko, ale nie lubię takich patentów, dlatego będę wdzięczny za ewentualne sugestie czy informacje.
Pozdrawiam
Kto umiera bogatszy ten wygrywa.
Życie jest pasmem straconych okazji.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 paź 2012, 19:23
Posty: 90 (0/5)
Skąd: Wolne Miasto Gdańsk
Auto: Mazda 6 GH 2.0 PB '08 Kombi
Mazda 2 DY 1,4 PB '06
Yamaha TDM 900 '07

Postprzez Szyna » 2 lis 2012, 20:36

Ja mogę podrzucić jedynie schematy (nie wiem z których korzystałeś) Ale takie mamy dostępne na forum ;) viewtopic.php?f=304&t=109361
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 20 lut 2008, 20:59
Posty: 3347 (88/158)
Skąd: Krotoszyn
Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG

Postprzez Sebaa75 » 5 lis 2012, 21:09

Dzięki,

pomógł schemat do rocznika 1988 <jupi> Dmuchawa śmiga jak trzeba, okazało się, ze są uwalone wtyki do innego przekaźnika, który steruje pracą przekaźnika od silnika dmuchawy – LOL co za bezsens <glupek2> Teraz już działa prawie wszystko, tylko po tej zabawie wentylator chłodnicy pracuje non stop, no nic, będę szukał dalej, ale póki co dmuchawa była najważniejsza. Teraz muszę poszukać jak ten wentylator chłodnicy jest połączony, na schematach to nawet pokazuje, ze on ma 2 przekaźniki, tylko jeszcze nie wiem po co. Może jakiś czujnik padł, chociaż na desce rozdzielczej wskaźnik pokazuje raczej dobrze.

Pozdrawiam
Kto umiera bogatszy ten wygrywa.
Życie jest pasmem straconych okazji.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 paź 2012, 19:23
Posty: 90 (0/5)
Skąd: Wolne Miasto Gdańsk
Auto: Mazda 6 GH 2.0 PB '08 Kombi
Mazda 2 DY 1,4 PB '06
Yamaha TDM 900 '07

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6