Przyczyna kradziezy zabrudzone wkladki zamka drzwi – rozwiazanie

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez zdzichu6969 » 26 paź 2010, 18:20

Witajcie, czy do 626 GD pasuje wkładka do drzwi kierowcy od jakiegoś innego auta ?
Ma uszkodzony zamek (można otworzyć wszystkim) i nie widzę na allegro do GD.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 25 lip 2009, 16:44
Posty: 23
Skąd: Gniezno/Wrocław
Auto: MAZDA 626 GD 2.2i 12V F2

Postprzez adam626 » 27 paź 2010, 09:48

spróbuj wkładkę wymoczyć w benzynie a następnie w fosolu
już kilka wkładek udało mi się w ten sposób przywrócić do życia
wkładki zaklejają się brudem i tlenkami i sprężynki nie mają siły aby zapadki wracały na miejsce
Szukam kogoś kto zaopiekuje się GD GT 4WS
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2003, 14:56
Posty: 774
Skąd: wawa
Auto: 626GD89 GT 4WS

Postprzez zdzichu6969 » 27 paź 2010, 16:30

Dzięki za odpowiedz, pomaga to przy takich awariach jak kompletny bezwład ? Mogę otworzyć nawet śrubokrętem ?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 25 lip 2009, 16:44
Posty: 23
Skąd: Gniezno/Wrocław
Auto: MAZDA 626 GD 2.2i 12V F2

Postprzez adam626 » 27 paź 2010, 20:23

100% sprawności nie będzie, ale wystarczy że jedna z zapadek się rozrusza i już zamek będzie działał lepiej
Szukam kogoś kto zaopiekuje się GD GT 4WS
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2003, 14:56
Posty: 774
Skąd: wawa
Auto: 626GD89 GT 4WS

Postprzez Szyna » 28 paź 2010, 19:00

Dokładnie, nawet idzie to rozebrać na części pierwsze :) Mi kiedyś ktoś włożył coś w zamek to musiałem wszystko rozebrać. Tylko trzeba właśnie uważać żeby nie pogubić tych sprężynek i zapadek :D
Pozdrawiam.
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 20 lut 2008, 20:59
Posty: 3347 (88/158)
Skąd: Krotoszyn
Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG

Postprzez max » 30 paź 2010, 16:59

miałem ten sam problem :( zadzwoniłem do serwisu komplet zapadek do ułożenia pod oryginalny kluczyk 250zl . Problem można inaczej rozwiązać taniej można kupić centralny zamek na pilota a od wkładki odpiąć cięgno :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 lut 2006, 20:56
Posty: 470
Skąd: wlodawa
Auto: 626 coupe 2.2
mazda 3 2.0 TOPSPORT
audi A4 1.6
Transalp 600

Postprzez adam626 » 30 paź 2010, 18:49

tylko przydałby się jakiś plan awaryjny na wypadek jak padnie akumulator
Szukam kogoś kto zaopiekuje się GD GT 4WS
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2003, 14:56
Posty: 774
Skąd: wawa
Auto: 626GD89 GT 4WS

Postprzez max » 30 paź 2010, 20:13

Druga wkładka jak sprawna to nie odłączamy cięgna ;) a jeśli już to łatwo w GD wyjąć grill przedni i otworzyć maskę :D

p.s. adam626 co dokładnie oznacza ten skrót
2.2 Carb+LPG OMVL/BLOS +
i powiedz mi jak się sprawuje 2.2 z blosem
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 lut 2006, 20:56
Posty: 470
Skąd: wlodawa
Auto: 626 coupe 2.2
mazda 3 2.0 TOPSPORT
audi A4 1.6
Transalp 600

Postprzez adam626 » 30 paź 2010, 20:57

carb – carburator czyli gaźnik
OMVL to taki dosyć dobry parownik do gazu z racji wydajności dobrze się sprawdza z blosem

bo to jest taka składanka
silnik F2 z osprzętem od F8 na gaźniku z elektryczną pompą paliwa i dolotem od DOHC przerobionym pod blosa

jak na zainwestowane środki jeździ znakomicie
choć ma różne problemy wieku dziecięcego (no 19 lat i 380tyś na karku)
bo ten projekt czy też raczej projekcik ciągle się rozwija
idzie to powoli bo wszystko robię sam używając samochodu bez przestojów

takie OT sie zrobiło więc dodam że wkładki można zamieniać stronami i wtedy odłączyć tą złą
Szukam kogoś kto zaopiekuje się GD GT 4WS
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2003, 14:56
Posty: 774
Skąd: wawa
Auto: 626GD89 GT 4WS

Postprzez max » 1 lis 2010, 14:32

adam626 napisał(a):takie OT sie zrobiło więc dodam że wkładki można zamieniać stronami i wtedy odłączyć tą złą


tak zgadza się wkładki można stronami zamienić , kiedyś nawet próbowałem przerzucić z tylnej klapy lecz tej się nie da :P

bo to jest taka składanka
silnik F2 z osprzętem od F8 na gaźniku z elektryczną pompą paliwa i dolotem od DOHC przerobionym pod blosa


ale namieszałeś :D ciekawe ile ma kucy przy takiej mieszance <faja>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 lut 2006, 20:56
Posty: 470
Skąd: wlodawa
Auto: 626 coupe 2.2
mazda 3 2.0 TOPSPORT
audi A4 1.6
Transalp 600

Postprzez steven » 2 lis 2010, 13:59

adam626 napisał(a):tylko przydałby się jakiś plan awaryjny na wypadek jak padnie akumulator


A z tym nie ma problemu, zwykłym śrubokrętem otworzysz maskę, więc przeciągnij sobie pod maskę kabel który idzie z oryginalnej centralki. Po wymianie aku lub podłączeniu kabli z zaprzyjaźnionego samochodu, nawet jak spali się alarm otworzysz na krótko dotykająć ów kabelek do masy ;)
– nie zadziała tylko wtedy, jak spali się jeszcze centralka, ale na to też sposoby :) O nich jednak nie chciałbym pisać na forum – chociaż z kombinerkami zajmuje to ok. 30 sekund i każde GD otwarte :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2008, 10:20
Posty: 755
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GD FE3 89'

Postprzez adam626 » 2 lis 2010, 14:39

oczywiście
ja też mam odpowiednią procedurę której nie chcę upubliczniać
przypominam tylko że trzeba nad nią pomyśleć przed padnięciem akumulatora

mi się często zdarzało zatrzasnąć samochód z kluczykami w środku, często z pracującym silnikiem
w publicznym miejscu
więc jestem przygotowany
Szukam kogoś kto zaopiekuje się GD GT 4WS
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2003, 14:56
Posty: 774
Skąd: wawa
Auto: 626GD89 GT 4WS

Postprzez ramzess » 27 mar 2011, 07:05

witam.mam problem z zamkiem "centralnym" w swojej furce otwiera u mnie drzwi od kierowcy i klapę bagażnika. jakiś czas temu odkryłem że drzwi od kierowcy mogę otworzyć praktycznie wszystkim co da się włożyć w zamek i przekręcić.no i dziś rano się doigrałem,buchneli mi radio :( wie ktoś może gdzie mógł bym to naprawić i ile ewentualnie mogło by to kosztować?czy trzeba wymienić wszystkie zamki??
Ostatnio edytowano 28 mar 2011, 17:45 przez Anonymous, łącznie edytowano 1 raz
Powód: poprawilem temat na bardziej odpowiedni ...
Avatar użytkownika
 
Od: 21 lut 2011, 16:02
Posty: 6
Skąd: WAWA
Auto: Mazda 626 2.0D GV RF-CX `93

Postprzez marek63hd » 27 mar 2011, 09:21

Wystarczy wyjąć wkładki i wymyć z brudu, który nazbierał się przez lata, a potem nasmarować np smarem silikonowym.
m63hd MOTOCYKLE SĄ WSZĘDZIE
www.weteran.warszawa.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 sty 2006, 16:09
Posty: 158
Skąd: Warszawa

Postprzez Tomcio1972 » 27 mar 2011, 09:25

miałem ten problem u mnie pomogło wd40 w wielkiej ilości bez wyjmowania wkładek
Tomcio1972 ;–)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 maja 2009, 21:05
Posty: 245
Skąd: Strzyżów n/Wisłokiem
Auto: mazda 626 comprex RF-CX 1995 była obecnie 121 db 1991 1,3benzin

Postprzez ramzess » 27 mar 2011, 09:51

dzięki panowie.spróbuje mam nadzieję że to mi pomoże.szkoda by było kolejnego radia :/
Avatar użytkownika
 
Od: 21 lut 2011, 16:02
Posty: 6
Skąd: WAWA
Auto: Mazda 626 2.0D GV RF-CX `93

Postprzez Wojtek » 28 mar 2011, 17:47

tak, sa tylko dwa wyjscia...
czyszczenie wkladek, a jezeli to nie pomoze... to nalezy wymienic wszystkie wkladki zamkow...
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 12:44
Posty: 17490 (109/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez ramzess » 30 mar 2011, 10:23

sorki za zły dział.co do wd-40,rozmawiałem z kolesiem od zamków samochodowych i powiedział że to nie jest dobre dla niego może bardziej zaszkodzić niż pomóc.taka była jego opinia.niestety u mnie to nie pomogło więc zostaję mi czyszczenie albo zmiana na inna pod inny kluczyk.byłem też w serwisie tak dla sprawdzenia zaśpiewali mi 220zł za wkładkę plus jeszcze koszty dopasowania do kluczyka :/
Avatar użytkownika
 
Od: 21 lut 2011, 16:02
Posty: 6
Skąd: WAWA
Auto: Mazda 626 2.0D GV RF-CX `93

Postprzez steven » 4 kwi 2011, 11:02

Co to WD miał rację, chociaż można niby jak już było pisane wyczyścić nim, ale oboziązkowo później nasmarować! –> czytaj "czyszczenie wkładek". Ja zrobiłem natomaist u siebie otwieranie tylko z pilota i powyjmowałem cięgna od zamków. Najwyżej szybę wybiją.

Tylko najpierw opanuj otwieranie maski z zewnątrz, żebyś mógł akumulator wymienić, jakby Ci miał paść ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2008, 10:20
Posty: 755
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GD FE3 89'

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6