Wymiana nagrzewnicy GD – fotorelacja

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez ramzess » 20 mar 2011, 23:16

Witam. Powodem dla którego zdecydowałem się na tą operacje był ciągły ubytek płynu chłodzącego, który niestety zbierał się wewnątrz samochodu po stronie pasażera. Kupując nowy wymiennik ciepła niestety sugerowałem się katalogiem części do tego modelu, niestety fabrycznie nowy wymiennik różnił się od oryginału rozstawem króćców wynikiem czego zmuszony byłem do naprawy oryginału.

Potrzebne narzędzia:
Śrubokręt krzyżakowy krótki
Śrubokręt krzyżakowy długi
Śrubokręt płaski cienki
Klucz nasadowy 10mm, 12mm
Klucz nasadowy 10mm długi ok 60mm
Klucz płaski (oczkowy) 10mm, 12mm

Przed rozpoczęciem prac należy odłączyć akumulator!
Dobrze jest zaznaczać sobie które kostki rozłączamy żeby później się nie okazało że samochód nie chce odpalić (miałem tak)
1.JPG

Od strony kierowcy:
1.odkręć osłonę (5 śrub) pod kierownicą.
2.wyjmij maskownice pod pedałami.
3.odkręć osłonę licznika (4śruby,jedna znajduje się pod zaślepka przy przełączniku nawiewu)
4.wyjmij osłonę.
5.odkręć licznik (4śróby),najlepiej po odkręceniu wepchnąć od strony silnika jak najwięcej linki od licznika co ułatwi nam odłączenie jej.
6.odkręć śrubę mocującą kokpit do karoserii(znajduje się na środku kokpitu w podszybiu pod zaślepką)

Od strony pasażera:
1.odkręć osłonę wraz ze schowkiem (6śrub)
2.wyjmij maskownicę.
2.JPG


Jedziemy dalej
1. wyciągnąć osłonę konsoli środkowej – mocowanie na zatrzaski.
2.odłącz zasilanie zapalniczki.
3.odkręć sterowanie nawiewem (2śróby).
4.zdejmij linki sterujące nawiewem (3linki).
5. zdemontować boczki tunelu środkowego.
3.JPG


6.odkręć kolumnę kierownicy (4śruby).
7.odkręć śruby mocujące kokpit do karoserii (4śruby przy tunelu i po dwie przy dzrwiach).
8. unieść kokpit tak by wyciągnąć z uchwytów bolce znajdujące się na dole konsoli środkowej.
9. odchylić kokpit do tyłu i wyciągnąć z auta.
10. odkręcić korek spustowy chłodnicy i zlej ok. 3-4 l płynu.
11.zakręć korek spustowy.
12. rozłączyć przewody od króćców nagrzewnicy.
4.JPG


13.odkręć śruby mocujące moduł nagrzewnicy.
14. wyciągnąć moduł – może być konieczne odkręcenie(poluzowanie) modułu klimatyzacji.
5.JPG


15. wykręcić nagrzewnice z modułu.
16. rozmontować mocowanie nagrzewnicy.
17. zamontować nową(naprawioną) nagrzewnicę do modułu.
18. złożyć wszystko w odwrotnej kolejności.
19. wlać do chłodnicy zlany przefiltrowany płyn.
20. uruchomić silnik, odpowietrzyć układ.
21. cieszyć się ciepłem.
6.JPG

W moim przypadku tak jak widać przyczyną wycieku było wyłamanie się jednego z króćców. Na szczęście udało się to naprawić niewielkim kosztem.
Mam nadzieję że przyda się komuś ta niezbyt obszerna fotorelacja.

pozdrawiam
Avatar użytkownika
 
Od: 21 lut 2011, 17:02
Posty: 6
Skąd: WAWA
Auto: Mazda 626 2.0D GV RF-CX `93

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6