Brak oświetlenia zegarow, kokpitu i wnętrza (626 GD) – fotorelacje i pytania
nie umieszczałem tego w dziale elektronika bo tam gadaja o czym innym, a tu zawsze ktos zagląda
a wiec nie mam podswietlenia deski rozdzielczej, zarówka od podświetlenia zapalniczki nie swieci ale sama zapalniczka działa w schowku swieci się zarówka i zegarek tez sie swieci, dioda od podgrzewania tylnej szyby swieci wiec chyba idzie inna wiązka. a co dziwne np: na podswietleniu zapalniczki mam 2 +/+, i pod kostka od awaryjnego tez mam +/+ a czemu to nie wiem, prosił bym powiedziec gdzie szukac i co mam zobaczyc" zadnych schematów bo i tak mi nic to nie powie" no chyba ze ktos wytlumaczy na chłopski rozum ten schemat
p.s. wczesniej padł bezpiecznik od swiatel postojowych i tylne prawe: wymienilem bezpiecznik i swieci ale podswietlenia deski nie ma, moze zle mysle ale czy mozliwe ze spaliła sie sciezka tam gdzie wpinam bezpieczniki i mam 2 plusy...
a wiec nie mam podswietlenia deski rozdzielczej, zarówka od podświetlenia zapalniczki nie swieci ale sama zapalniczka działa w schowku swieci się zarówka i zegarek tez sie swieci, dioda od podgrzewania tylnej szyby swieci wiec chyba idzie inna wiązka. a co dziwne np: na podswietleniu zapalniczki mam 2 +/+, i pod kostka od awaryjnego tez mam +/+ a czemu to nie wiem, prosił bym powiedziec gdzie szukac i co mam zobaczyc" zadnych schematów bo i tak mi nic to nie powie" no chyba ze ktos wytlumaczy na chłopski rozum ten schemat
p.s. wczesniej padł bezpiecznik od swiatel postojowych i tylne prawe: wymienilem bezpiecznik i swieci ale podswietlenia deski nie ma, moze zle mysle ale czy mozliwe ze spaliła sie sciezka tam gdzie wpinam bezpieczniki i mam 2 plusy...
Ostatnio edytowano 30 maja 2010, 11:49 przez andrewx85, łącznie edytowano 1 raz
Zauważyliście, że każdy jadący wolniej od nas to palant, a szybciej – szaleniec
- Od: 24 lut 2008, 08:55
- Posty: 376
- Skąd: Olsztyn
- Auto: 626 GD, 2.2i 88 /LPG 12.02.1988:)
Ojej... zawsze będziesz miał dwa plusy. Bezpieczniki/włączniki w samochodzie są "przelotowe". Minus to masa – czyli cała buda i większość elementów metalowych do niej przytwierdzonych.
Zacznij od wybadania bezpieczników, później ściemniacz (gdzieś jest na forum jak podłączyć na krótko – użyj szukajki), a jak już to nie pomoże to miernik w dłoń i czasochłonne badanie przewodów. Nic innego niestety nie możesz zrobić... Stawiam na ściemniacz
Pozdrawiam
Zacznij od wybadania bezpieczników, później ściemniacz (gdzieś jest na forum jak podłączyć na krótko – użyj szukajki), a jak już to nie pomoże to miernik w dłoń i czasochłonne badanie przewodów. Nic innego niestety nie możesz zrobić... Stawiam na ściemniacz
Pozdrawiam
- Od: 17 cze 2008, 22:48
- Posty: 567
- Skąd: Warszawa
- Auto: 323 BG 1.6 16V
&
626 GV 2.2i 12V
nie moge znalezc
Wszyscy opisuja jak chca zrobic podswietlenie podsufitki gdzie ten sciemniacz znajde nad bezpiecznikami tak??" macie moze zdjecie gdzie szukac i jak wyglada on" i jak go znajde to na co mam zwrocic uwage?? czy bedzie widac
Wszyscy opisuja jak chca zrobic podswietlenie podsufitki gdzie ten sciemniacz znajde nad bezpiecznikami tak??" macie moze zdjecie gdzie szukac i jak wyglada on" i jak go znajde to na co mam zwrocic uwage?? czy bedzie widac
Zauważyliście, że każdy jadący wolniej od nas to palant, a szybciej – szaleniec
- Od: 24 lut 2008, 08:55
- Posty: 376
- Skąd: Olsztyn
- Auto: 626 GD, 2.2i 88 /LPG 12.02.1988:)
Siw-y napisał(a):andrewx85 napisał(a):gdzie ten sciemniacz znajde nad bezpiecznikami tak??
Po lewej stronie na desce.
no to faktycznie zrobilem z siebie myslałem ze chodzi o jakis inny ....
Zauważyliście, że każdy jadący wolniej od nas to palant, a szybciej – szaleniec
- Od: 24 lut 2008, 08:55
- Posty: 376
- Skąd: Olsztyn
- Auto: 626 GD, 2.2i 88 /LPG 12.02.1988:)
no to jeszcze może powiesz że był wykręcony ma maxa
Waluś napisał(a):no to jeszcze może powiesz że był wykręcony ma maxa
nie
markmas napisał(a):No po prostu pięknie
Mam nadzieję, że jeszcze nie rozkręciłeś samochodu na części pierwsze?
miałem w planach dzisiaj to wszystko sprawdze i zobaczymy
p.s Dobrze ze siw-y mnie nakierował bo wtedy by było
Zauważyliście, że każdy jadący wolniej od nas to palant, a szybciej – szaleniec
- Od: 24 lut 2008, 08:55
- Posty: 376
- Skąd: Olsztyn
- Auto: 626 GD, 2.2i 88 /LPG 12.02.1988:)
Witam. ostatnio w czasie jazdy nagle zgaslo mi podswietlanie zegarów i nawiewów. co moze byc problemem? przegladnelem wszystkie bezpieczniki i wydaja sie byc okej...
kupie części do gd, najchętniej karoserii(białe)
- Od: 22 wrz 2009, 19:40
- Posty: 21
- Skąd: Kraków
- Auto: 626 gd 2.0i 16v lpg hb
maciek_j napisał(a):Witam. ostatnio w czasie jazdy nagle zgaslo mi podswietlanie zegarów i nawiewów. co moze byc problemem? przegladnelem wszystkie bezpieczniki i wydaja sie byc okej...
"Upieczenie" wiązki przewodów. Osobiście zaczął bym jednak od dokładnego sprawdzenia bezpieczników U mnie ostatnio tak się przepalił, że wyglądał na cały, a miernik pokazał co innego.
Pozdrawiam
Która następna? :)
- Od: 17 cze 2008, 22:48
- Posty: 567
- Skąd: Warszawa
- Auto: 323 BG 1.6 16V
&
626 GV 2.2i 12V
wiec wyglada to tak iz z miernikiem przelecialem przez wszystkie bezpieczniki i sa okej. teraz po ciemku okazalo sie iz b. slabo ale podswietlenie widac oceniam je najakies 15% wartosci nominalnej.
kupie części do gd, najchętniej karoserii(białe)
- Od: 22 wrz 2009, 19:40
- Posty: 21
- Skąd: Kraków
- Auto: 626 gd 2.0i 16v lpg hb
maciek_j napisał(a): b. slabo ale podswietlenie widac oceniam je najakies 15% wartosci nominalnej.
To weź kolego machnij do góry tym pokrętełkiem między kierownicą, a ustawianiem lusterek (pod warunkiem, że masz elektryczne). Nastanie jasność
Pozdrawiam
Która następna? :)
- Od: 17 cze 2008, 22:48
- Posty: 567
- Skąd: Warszawa
- Auto: 323 BG 1.6 16V
&
626 GV 2.2i 12V
Cześć,
Zniknęło mi podświetlenie zegarów i kokpitu
Po rozebraniu, widzę, że chyba jest coś nie tak, z zasilaniem.
Do zasilania zegarów i kokpitu, używane ą kable – zielony i czerwony:
I czy nie powinny one mieć napięcia 12V?? – bo u mnie jest tylko tyle:
Wszystkie bezpieczniki, które znajdują się pod kierownicą – przy lewej nodze na słupku, są ok....więc nie wiem, czemu tak mało wskazuje napięcia
Proszę o pomoc- co może być nie tak, że wskazania są takie nieskie:(
BTW – czy ma ktoś możę rozpiskę, który bezpiecznik jest od którego w tym modelu??
Dziękuję z góry
Zniknęło mi podświetlenie zegarów i kokpitu
Po rozebraniu, widzę, że chyba jest coś nie tak, z zasilaniem.
Do zasilania zegarów i kokpitu, używane ą kable – zielony i czerwony:
I czy nie powinny one mieć napięcia 12V?? – bo u mnie jest tylko tyle:
Wszystkie bezpieczniki, które znajdują się pod kierownicą – przy lewej nodze na słupku, są ok....więc nie wiem, czemu tak mało wskazuje napięcia
Proszę o pomoc- co może być nie tak, że wskazania są takie nieskie:(
BTW – czy ma ktoś możę rozpiskę, który bezpiecznik jest od którego w tym modelu??
Dziękuję z góry
- Od: 19 mar 2011, 17:55
- Posty: 8
- Skąd: Legnica
- Auto: Mazda 626 GD 2.0 12V Hatchback 91'
Witaj na forum, temat był poruszany, użyj szukajki. Mod pewnie podepnie temat, ale na przyszłość tak szybciej znajdziesz
A jeżeli chodzi o sam problem, to pewnie masz przykręcone ściemnianie zegarów do zera Bo rozumiem, że podświetlenie nawiewu też świeci słabiutko.
Przekręć tym pokrętełkiem po lewej stronie kierownicy i rozjaśnisz wszystko
Ewentualnie wogóle go nie podłączyłeś jak rozbierałeś deskę
A rozpiskę bezpieczników sam wrzucałem i zdjęcia do nich, więc uszanuj czyjąś pracę, użyj wyszukiwarki, a na bank znajdziesz.
A jeżeli chodzi o sam problem, to pewnie masz przykręcone ściemnianie zegarów do zera Bo rozumiem, że podświetlenie nawiewu też świeci słabiutko.
Przekręć tym pokrętełkiem po lewej stronie kierownicy i rozjaśnisz wszystko
Ewentualnie wogóle go nie podłączyłeś jak rozbierałeś deskę
A rozpiskę bezpieczników sam wrzucałem i zdjęcia do nich, więc uszanuj czyjąś pracę, użyj wyszukiwarki, a na bank znajdziesz.
- Od: 4 cze 2008, 10:20
- Posty: 755
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 626 GD FE3 89'
Ok – uzyję szukajki
A to na pewno nie jest sciemniacz, bo po odpinaniu nadal nic się nie dzieje – i podświetlenia nie ma w ogóle, nie to, że słabe, czy cos – po prostu nie świeci.
Raz na jakiś czas "mrygnie" i gaśnie – samoistnie.
Podejżewam, że jest gdzieś przebicie lub coś – tylko nie mam pewności, czy napięcie, o którym pisałem powyżej powinno mieć 12V – wydaje mi się, że tak ale chciałbym się upewnić – stąd mój post
A to na pewno nie jest sciemniacz, bo po odpinaniu nadal nic się nie dzieje – i podświetlenia nie ma w ogóle, nie to, że słabe, czy cos – po prostu nie świeci.
Raz na jakiś czas "mrygnie" i gaśnie – samoistnie.
Podejżewam, że jest gdzieś przebicie lub coś – tylko nie mam pewności, czy napięcie, o którym pisałem powyżej powinno mieć 12V – wydaje mi się, że tak ale chciałbym się upewnić – stąd mój post
- Od: 19 mar 2011, 17:55
- Posty: 8
- Skąd: Legnica
- Auto: Mazda 626 GD 2.0 12V Hatchback 91'
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6