Brak oświetlenia zegarow, kokpitu i wnętrza (626 GD) – fotorelacje i pytania

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez JACU626 » 26 paź 2006, 09:28

Chudy czarno czerwony lub biało czerwony, tak jak piszesz instalacja gnije i kończą sie połączenia. Przerabiałem to u siebie i u martinka i nie widziałem jeszcze padniętego CPU.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2004, 17:03
Posty: 555
Skąd: NIENAMIERZALNE TSA I RTA

Postprzez chudy » 27 paź 2006, 18:09

JACU626 napisał(a):biało czerwony


U mnie był właśnie tego koloru, a dokładniej czerwony z bialym paskiem :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sty 2005, 11:07
Posty: 1016
Skąd: Kościerzyna
Auto: Xedos CA KF i Pastuch B3 :)

Postprzez andrewx85 » 27 maja 2010, 22:13

nie umieszczałem tego w dziale elektronika bo tam gadaja o czym innym, a tu zawsze ktos zagląda ;)

a wiec nie mam podswietlenia deski rozdzielczej, zarówka od podświetlenia zapalniczki nie swieci ale sama zapalniczka działa w schowku swieci się zarówka :| i zegarek tez sie swieci, dioda od podgrzewania tylnej szyby swieci wiec chyba idzie inna wiązka. a co dziwne np: na podswietleniu zapalniczki mam 2 +/+, i pod kostka od awaryjnego tez mam +/+ a czemu to nie wiem, prosił bym powiedziec gdzie szukac i co mam zobaczyc" zadnych schematów bo i tak mi nic to nie powie" no chyba ze ktos wytlumaczy na chłopski rozum ten schemat :P

p.s. wczesniej padł bezpiecznik od swiatel postojowych i tylne prawe: wymienilem bezpiecznik i swieci ale podswietlenia deski nie ma, moze zle mysle ale czy mozliwe ze spaliła sie sciezka tam gdzie wpinam bezpieczniki i mam 2 plusy... :|
Ostatnio edytowano 30 maja 2010, 11:49 przez andrewx85, łącznie edytowano 1 raz
Zauważyliście, że każdy jadący wolniej od nas to palant, a szybciej – szaleniec
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 08:55
Posty: 376
Skąd: Olsztyn
Auto: 626 GD, 2.2i 88 /LPG 12.02.1988:)

Postprzez markmas » 29 maja 2010, 08:48

Ojej... zawsze będziesz miał dwa plusy. Bezpieczniki/włączniki w samochodzie są "przelotowe". Minus to masa – czyli cała buda i większość elementów metalowych do niej przytwierdzonych.
Zacznij od wybadania bezpieczników, później ściemniacz (gdzieś jest na forum jak podłączyć na krótko – użyj szukajki), a jak już to nie pomoże to miernik w dłoń i czasochłonne badanie przewodów. Nic innego niestety nie możesz zrobić... Stawiam na ściemniacz :)

Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2008, 22:48
Posty: 567
Skąd: Warszawa
Auto: 323 BG 1.6 16V
&
626 GV 2.2i 12V

Postprzez andrewx85 » 29 maja 2010, 15:39

nie moge znalezc
Wszyscy opisuja jak chca zrobic podswietlenie podsufitki :( gdzie ten sciemniacz znajde nad bezpiecznikami tak??" macie moze zdjecie gdzie szukac i jak wyglada on" i jak go znajde to na co mam zwrocic uwage?? czy bedzie widac :>
Zauważyliście, że każdy jadący wolniej od nas to palant, a szybciej – szaleniec
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 08:55
Posty: 376
Skąd: Olsztyn
Auto: 626 GD, 2.2i 88 /LPG 12.02.1988:)

Postprzez Siw-y » 29 maja 2010, 15:47

andrewx85 napisał(a):gdzie ten sciemniacz znajde nad bezpiecznikami tak??

Po lewej stronie na desce.
Obrazek
¼ – 16,851s
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2006, 12:36
Posty: 9625 (2/41)
Skąd: Warszawa
Auto: présidentiel

Postprzez andrewx85 » 29 maja 2010, 17:16

Siw-y napisał(a):
andrewx85 napisał(a):gdzie ten sciemniacz znajde nad bezpiecznikami tak??

Po lewej stronie na desce.

no to faktycznie zrobilem z siebie <jelen> myslałem ze chodzi o jakis inny hahaha ....
Zauważyliście, że każdy jadący wolniej od nas to palant, a szybciej – szaleniec
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 08:55
Posty: 376
Skąd: Olsztyn
Auto: 626 GD, 2.2i 88 /LPG 12.02.1988:)

Postprzez Waluś » 29 maja 2010, 18:46

no to jeszcze może powiesz że był wykręcony ma maxa hahaha
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 19:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez markmas » 29 maja 2010, 20:31

No po prostu pięknie <rotfl>

Mam nadzieję, że jeszcze nie rozkręciłeś samochodu na części pierwsze? :)

Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2008, 22:48
Posty: 567
Skąd: Warszawa
Auto: 323 BG 1.6 16V
&
626 GV 2.2i 12V

Postprzez andrewx85 » 30 maja 2010, 08:42

Waluś napisał(a):no to jeszcze może powiesz że był wykręcony ma maxa hahaha


nie :P

markmas napisał(a):No po prostu pięknie <rotfl>

Mam nadzieję, że jeszcze nie rozkręciłeś samochodu na części pierwsze? :)


miałem w planach <rotfl> dzisiaj to wszystko sprawdze <rotfl> i zobaczymy :P

p.s Dobrze ze siw-y mnie nakierował <rotfl> bo wtedy by było hahaha
Zauważyliście, że każdy jadący wolniej od nas to palant, a szybciej – szaleniec
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 08:55
Posty: 376
Skąd: Olsztyn
Auto: 626 GD, 2.2i 88 /LPG 12.02.1988:)

Postprzez andrewx85 » 30 maja 2010, 11:49

dzięki chlopaki to był sciemniac <glupek2> <rotfl> spalona sciezka
WIELKIE Dzięki :P
Zauważyliście, że każdy jadący wolniej od nas to palant, a szybciej – szaleniec
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 08:55
Posty: 376
Skąd: Olsztyn
Auto: 626 GD, 2.2i 88 /LPG 12.02.1988:)

Postprzez maciek_j » 19 gru 2010, 13:41

Witam. ostatnio w czasie jazdy nagle zgaslo mi podswietlanie zegarów i nawiewów. co moze byc problemem? przegladnelem wszystkie bezpieczniki i wydaja sie byc okej...
kupie części do gd, najchętniej karoserii(białe)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 22 wrz 2009, 19:40
Posty: 21
Skąd: Kraków
Auto: 626 gd 2.0i 16v lpg hb

Postprzez markmas » 19 gru 2010, 15:13

maciek_j napisał(a):Witam. ostatnio w czasie jazdy nagle zgaslo mi podswietlanie zegarów i nawiewów. co moze byc problemem? przegladnelem wszystkie bezpieczniki i wydaja sie byc okej...


"Upieczenie" wiązki przewodów. Osobiście zaczął bym jednak od dokładnego sprawdzenia bezpieczników :) U mnie ostatnio tak się przepalił, że wyglądał na cały, a miernik pokazał co innego.

Pozdrawiam
Obrazek
Która następna? :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2008, 22:48
Posty: 567
Skąd: Warszawa
Auto: 323 BG 1.6 16V
&
626 GV 2.2i 12V

Postprzez maciek_j » 19 gru 2010, 16:44

wiec wyglada to tak iz z miernikiem przelecialem przez wszystkie bezpieczniki i sa okej. teraz po ciemku okazalo sie iz b. slabo ale podswietlenie widac oceniam je najakies 15% wartosci nominalnej.
kupie części do gd, najchętniej karoserii(białe)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 22 wrz 2009, 19:40
Posty: 21
Skąd: Kraków
Auto: 626 gd 2.0i 16v lpg hb

Postprzez markmas » 19 gru 2010, 16:51

maciek_j napisał(a): b. slabo ale podswietlenie widac oceniam je najakies 15% wartosci nominalnej.


To weź kolego machnij do góry tym pokrętełkiem między kierownicą, a ustawianiem lusterek (pod warunkiem, że masz elektryczne). Nastanie jasność hahaha

Pozdrawiam
Obrazek
Która następna? :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2008, 22:48
Posty: 567
Skąd: Warszawa
Auto: 323 BG 1.6 16V
&
626 GV 2.2i 12V

Postprzez maciek_j » 19 gru 2010, 17:00

<zawstydzony> miales racje. nie wiem jak ale sie na minimum przekrecilo i to jakos nagle w czasie jazdy. najciemniej pod latarnia. dzieki
kupie części do gd, najchętniej karoserii(białe)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 22 wrz 2009, 19:40
Posty: 21
Skąd: Kraków
Auto: 626 gd 2.0i 16v lpg hb

Postprzez markmas » 19 gru 2010, 17:04

Nie ma problemu :) Z dwojga złego lepiej tak niż zwarcie w instalacji. Miał byś trochę grzebania...

Pozdrawiam
Obrazek
Która następna? :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2008, 22:48
Posty: 567
Skąd: Warszawa
Auto: 323 BG 1.6 16V
&
626 GV 2.2i 12V

Postprzez Jarek_Jarecki » 20 mar 2011, 15:23

Cześć,
Zniknęło mi podświetlenie zegarów i kokpitu :(
Po rozebraniu, widzę, że chyba jest coś nie tak, z zasilaniem.
Do zasilania zegarów i kokpitu, używane ą kable – zielony i czerwony:
5.jpg


I czy nie powinny one mieć napięcia 12V?? – bo u mnie jest tylko tyle:
4.jpg


Wszystkie bezpieczniki, które znajdują się pod kierownicą – przy lewej nodze na słupku, są ok....więc nie wiem, czemu tak mało wskazuje napięcia :(

Proszę o pomoc- co może być nie tak, że wskazania są takie nieskie:(

BTW – czy ma ktoś możę rozpiskę, który bezpiecznik jest od którego w tym modelu??

Dziękuję z góry :)
Tell it without small garden – powiedz to bez ogródek

Obrazek – Zobacz mnie na GoldenLine
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 19 mar 2011, 17:55
Posty: 8
Skąd: Legnica
Auto: Mazda 626 GD 2.0 12V Hatchback 91'

Postprzez steven » 21 mar 2011, 08:15

Witaj na forum, temat był poruszany, użyj szukajki. Mod pewnie podepnie temat, ale na przyszłość tak szybciej znajdziesz ;)

A jeżeli chodzi o sam problem, to pewnie masz przykręcone ściemnianie zegarów do zera ;) Bo rozumiem, że podświetlenie nawiewu też świeci słabiutko.
Przekręć tym pokrętełkiem po lewej stronie kierownicy i rozjaśnisz wszystko ;)
Ewentualnie wogóle go nie podłączyłeś jak rozbierałeś deskę ;)

A rozpiskę bezpieczników sam wrzucałem i zdjęcia do nich, więc uszanuj czyjąś pracę, użyj wyszukiwarki, a na bank znajdziesz.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2008, 10:20
Posty: 755
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GD FE3 89'

Postprzez Jarek_Jarecki » 21 mar 2011, 08:53

Ok – uzyję szukajki :)

A to na pewno nie jest sciemniacz, bo po odpinaniu nadal nic się nie dzieje – i podświetlenia nie ma w ogóle, nie to, że słabe, czy cos – po prostu nie świeci.
Raz na jakiś czas "mrygnie" i gaśnie – samoistnie.

Podejżewam, że jest gdzieś przebicie lub coś – tylko nie mam pewności, czy napięcie, o którym pisałem powyżej powinno mieć 12V – wydaje mi się, że tak ale chciałbym się upewnić – stąd mój post :)
Tell it without small garden – powiedz to bez ogródek

Obrazek – Zobacz mnie na GoldenLine
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 19 mar 2011, 17:55
Posty: 8
Skąd: Legnica
Auto: Mazda 626 GD 2.0 12V Hatchback 91'

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6