Brak oświetlenia zegarow, kokpitu i wnętrza (626 GD) – fotorelacje i pytania
eee raczej wątpie aby to to odpowiadało za ściemnianie.
CPU to poprostu buzer naszych aut (niezamknięte drzwi, kluczyk, światła itp)
mam gdzieś schemat tego ustrojstwa zaraz podrzucę.
Jeśli chodzi jednak o naprawianie tego to nic z tego to jest układ z kilkoma opornikami i scalakiem oraz głośniczkiem buzera
Mogę ci dać plik PDF jakpodasz meila
CPU to poprostu buzer naszych aut (niezamknięte drzwi, kluczyk, światła itp)
mam gdzieś schemat tego ustrojstwa zaraz podrzucę.
Jeśli chodzi jednak o naprawianie tego to nic z tego to jest układ z kilkoma opornikami i scalakiem oraz głośniczkiem buzera
Mogę ci dać plik PDF jakpodasz meila
Waluś napisał(a):CPU to poprostu buzer naszych aut (niezamknięte drzwi, kluczyk, światła itp)
I jak byk w tych opcjach jest tam również "Interior light timer" – czyli ściemniacz... (parz w moich fotkach zdjęcie nr 2 pod spodem jest opis funkcji)
Waluś, weź mi to podeślij na maila (huano@orange.pl) – zobaczę czy coś da się z tym zrobić (u mnie też spaliłem ściemanicz – tyle że zwarłem końcówki podświetlenia w drzwiach – co prawda zrobiłem obejście i światło reaguje na otwarcie drzwi, ale bez ściemniacza). Mam dostęp przez znajomego naukowca/elektronika do dużej ilości układów scalonych z całego świata i może się okazać że to nie będą jakieś duże pieniązki
Pozdrowienia
Huano
---------------------
MX-3 1.8 V6 wersja USA '92. Była: 626 GD coupe 2.0i DOHC 16V FE3 '90 – niestety blacharka nie wytrzymała próby czasu...
Huano
---------------------
MX-3 1.8 V6 wersja USA '92. Była: 626 GD coupe 2.0i DOHC 16V FE3 '90 – niestety blacharka nie wytrzymała próby czasu...
- Od: 27 maja 2004, 10:00
- Posty: 724
- Skąd: REDA / k. Trojmiasta
- Auto: MX-3 1.8 V6 wersja USA '92
hehe oczy mi piz....ą zarosły
fakt, ale tak czy siak są to raczej nienaprawialne scalaki, chyba że dać to do dobrego magika od telewizorów może znajdzie przerwę w kuładzie i naprawi.
A tak btw, ten wasz CPU to jakiś taki mało rozbudowany
fakt, ale tak czy siak są to raczej nienaprawialne scalaki, chyba że dać to do dobrego magika od telewizorów może znajdzie przerwę w kuładzie i naprawi.
A tak btw, ten wasz CPU to jakiś taki mało rozbudowany
A wedlug mnie jeśli już coś by mialo sie spalić to elementy wykonujące, czyli jakiś tranzystro mocy albo coś w tym stylu. Taki element najczęściej siegrzeje wiec wątpię aby był wbudowany w ajkiś scalak. Moze da się to naprawić
- Od: 30 sty 2005, 12:07
- Posty: 1016
- Skąd: Kościerzyna
- Auto: Xedos CA KF i Pastuch B3 :)
dlatego napisałem żeby póść do speca od TV
chudy napisał(a):A wedlug mnie jeśli już coś by mialo sie spalić to elementy wykonujące, czyli jakiś tranzystro mocy albo coś w tym stylu
Dokładnie tak, wymiana 5min koszt ok 3zl za tranzystor wrażenia bezcenne
A tu zamieszczam pare fotek za nie celne przepraszam
Ja nadal nie wiem gdzie ten CPU sie znajduje wiec wrzucam fotki może na nich coś się wyjaśni
O tu masz
na zdjęciu się nie zmieścił,jest wyżej
a tu był, tylko wyjąłem
to taka biała skrzynka wielkości hmm 1,5 paczki papierosów wyjmujesz to to łapiąc za to to i ciągnąc do siebie
na zdjęciu się nie zmieścił,jest wyżej
a tu był, tylko wyjąłem
to taka biała skrzynka wielkości hmm 1,5 paczki papierosów wyjmujesz to to łapiąc za to to i ciągnąc do siebie
Waluś napisał(a):A tak btw, ten wasz CPU to jakiś taki mało rozbudowany
A bo to jeden z wielu. U mnie pod samymi siedzeniami z przodu naliczyłem 3 A do tego dojdzie jeszcze parę
Pozdrowienia
Huano
---------------------
MX-3 1.8 V6 wersja USA '92. Była: 626 GD coupe 2.0i DOHC 16V FE3 '90 – niestety blacharka nie wytrzymała próby czasu...
Huano
---------------------
MX-3 1.8 V6 wersja USA '92. Była: 626 GD coupe 2.0i DOHC 16V FE3 '90 – niestety blacharka nie wytrzymała próby czasu...
- Od: 27 maja 2004, 10:00
- Posty: 724
- Skąd: REDA / k. Trojmiasta
- Auto: MX-3 1.8 V6 wersja USA '92
No i CPU w całej okazałości
A to winny element braku oświetlenia w kabinie
A to po wylutowaniu
Oznaczenie tranzystora to ZSD2036, a tego obok ZSD415
ZSD2036 ma takie parametry:
100v
7A
25W
Jutro wymienie i zobaczymy czy zadziała
A to winny element braku oświetlenia w kabinie
A to po wylutowaniu
Oznaczenie tranzystora to ZSD2036, a tego obok ZSD415
ZSD2036 ma takie parametry:
100v
7A
25W
Jutro wymienie i zobaczymy czy zadziała
Noślicznie... mam nadzieje że się uda – mam nadzieję skorzystac z doświadzceń. Pamiętajcie aby przenieść to do działu z fotorelacjami – na pewno się przyda
Pozdrowienia
Huano
---------------------
MX-3 1.8 V6 wersja USA '92. Była: 626 GD coupe 2.0i DOHC 16V FE3 '90 – niestety blacharka nie wytrzymała próby czasu...
Huano
---------------------
MX-3 1.8 V6 wersja USA '92. Była: 626 GD coupe 2.0i DOHC 16V FE3 '90 – niestety blacharka nie wytrzymała próby czasu...
- Od: 27 maja 2004, 10:00
- Posty: 724
- Skąd: REDA / k. Trojmiasta
- Auto: MX-3 1.8 V6 wersja USA '92
o i cool
Huano te pod fotelami to sterowniki: ABS, Tempomat, wspomaganie
u mnie jest jeszcze jeden – od zawiasu ale za to nie mam tego od ABS więc mamy po równo
Huano te pod fotelami to sterowniki: ABS, Tempomat, wspomaganie
u mnie jest jeszcze jeden – od zawiasu ale za to nie mam tego od ABS więc mamy po równo
Panowie i lipa po przelutowaniu
Nie ma zamiennika wiec kupiłem o podobnej mocy dalej nie siweci al wystepuje tu paradoks mianowicie prawidłowo wg, nadruku na płytce wlutowanie tranzystora powinno odbyć sie "nadrukiem do wewnatrz płytki" tak też zribiłem ale po wpatrzeniu sie w fotki oryginalny był wlutowany odwrotnie Czużby japońce coś odwrotnie zrobili?? Jutro przelutuje po ich myśli może wtedy zaświeci mam nadzieje jak nie to elektryk cie kłania.
Pozdro
Wodzu napisał(a):Oznaczenie tranzystora to ZSD2036
Nie ma zamiennika wiec kupiłem o podobnej mocy dalej nie siweci al wystepuje tu paradoks mianowicie prawidłowo wg, nadruku na płytce wlutowanie tranzystora powinno odbyć sie "nadrukiem do wewnatrz płytki" tak też zribiłem ale po wpatrzeniu sie w fotki oryginalny był wlutowany odwrotnie Czużby japońce coś odwrotnie zrobili?? Jutro przelutuje po ich myśli może wtedy zaświeci mam nadzieje jak nie to elektryk cie kłania.
Pozdro
Panowie natała światłość przelutowałęm odwrotnie nowy tranzystor i wszystko świeci aż miło, razem ze ściemnieniem. Jeżeli u was nie świeci to wymiencie te tranzystory koszt 8zł 80gr.
Pozdro
Pozdro
Problem dotyczy może drobnych rzeczy, ale jakże przydatnych w życiu.
Zresztą Mazda to samochód który rozpieszcza więc do dobrego szybko się można przyzwyczaić.
Nie działają:
– brzęczyk zostawionych włączonych świateł,
– podświetlenie wnętrza kabiny,
– podświetlenie stacyjki,
– podświetlenie drzwi.
Proszę o podpowiedź, bo mechanik (ten sam o którym pisałem w poprzednim poście dotyczącym wycieraczek) wyciągnął białą dużą kostkę, nazwał ją
"STEROWNIKIEM OŚWIETLENIA WNĘTRZA"
i zawyrokował że to trzeba wymienić, po czym schował ją spowrotem.
Z doświadczenia wiem że różne moduły elektroniczne itp. słono kosztują także
proszę o Wasze uwagi w tym temacie.
Sławek.
Zresztą Mazda to samochód który rozpieszcza więc do dobrego szybko się można przyzwyczaić.
Nie działają:
– brzęczyk zostawionych włączonych świateł,
– podświetlenie wnętrza kabiny,
– podświetlenie stacyjki,
– podświetlenie drzwi.
Proszę o podpowiedź, bo mechanik (ten sam o którym pisałem w poprzednim poście dotyczącym wycieraczek) wyciągnął białą dużą kostkę, nazwał ją
"STEROWNIKIEM OŚWIETLENIA WNĘTRZA"
i zawyrokował że to trzeba wymienić, po czym schował ją spowrotem.
Z doświadczenia wiem że różne moduły elektroniczne itp. słono kosztują także
proszę o Wasze uwagi w tym temacie.
Sławek.
- Od: 25 paź 2006, 12:53
- Posty: 5
- Skąd: Łomża
- Auto: Mazda 626, 2.0l, 90r.
nad skrzynką bezpieczników jest taka biała skrzynka, tzw CPU jeśli nie działa wszystko to musisz sprawdzaić czy poprostu się nie wysuneła, jeśli nie to wyjmij i rozbierz (jest wielkości paczki fajek) potem obejrzyj płytką w środku, może coś się przepaliło przy zasilaniu.
Edit
mam też gdzieś do tego schemat ale do mojego bolidu, twój jest nieco inny, acz poprostu procesor będzie różnił się poprostu brakiem czegoś tam
Edit
mam też gdzieś do tego schemat ale do mojego bolidu, twój jest nieco inny, acz poprostu procesor będzie różnił się poprostu brakiem czegoś tam
U mnie miałem podobneproblemy z oświetleniem, brzeczkiem i wszystkim o czym piszesz. Kostkę od CPU spryskałem preparatem CONTACT STICK do czyszczenia i konserwacji styków – trochę pomogło ale wszystko wciaż wariowało. Przyczyną usterek była ponacinana izolacja kabli biegnących przy progu od strony kierowcy. W miejscach nacieć miedziane przewody zieleniały i urywały sieprzez co nie było przejścia. Sprawdż też czujniki w drzwiach – włączanie się oświetlenia wnętrza, brzęczyka itp. zależne jest od czujników w drzwiach. Jeśli nie przewodzi przewód od czujników CPU nie dostaje sygnału o otwartych drzwiach i nic nie uruchamia.Ten przewód również biegnie przy progu strony kierowcy . Najłatwiej znaleźć go odkręcając czujnik drzwiowy przy drzwiach kierowcy – wtedy będzie wiadomo jaki ma kolor.
- Od: 30 sty 2005, 12:07
- Posty: 1016
- Skąd: Kościerzyna
- Auto: Xedos CA KF i Pastuch B3 :)
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6