Wycieraczki – problemy, pytania, awarie GD

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez Small_Boy » 11 sty 2008, 12:22

Wielkie dzięki, jednak wina lezała po stronie kabli, pozostał mi jeszcze jeden mały problem wycieraczki zatrzymuja się na 1/3 wysokości szyby ale chodzą na zakresie całej szyby, jeden ruch wycieraczek to ida do dołu potem do końca do góry i wracają zatrzymując się na 1/3 wysokości szyby, jest to stanowczo za wysoko. Szukałem jakiegoś pokrętła i nic nie znalałem (oodłączałem nawet akumulator po zatrzymaniu wycieraczek u dołu szyby poprzez wykręcenie kluczyka w odpoiednim momęcie tez nic nie dało) podłączyłem także mój stary przełącznik od wycieraczek identyczna sytuacja. Jak to wyregulować?
Ostatnio edytowano 11 sty 2008, 14:20 przez Small_Boy, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2007, 00:55
Posty: 123
Skąd: Opole
Auto: MX-3 1.6 16V 96r. + LPG

Postprzez es » 11 sty 2008, 20:27

Po zatrzymaniu wycieraczek odkrec je, ustaw prawidlowo i dokrec. Ramie musisz calkowicie zdjac z wieloklinu, ciagnac tak jakbys podnosil ramie wycieraczki.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 sie 2004, 13:17
Posty: 398
Skąd: Warszawa
Auto: 626 2,2 i GV 95, chevy s10 02

Postprzez Small_Boy » 11 sty 2008, 20:32

Też o tym myślałem, ale czy w tedy nie będą one mi schodzić zbyt nisko wręcz pod maske niszcząc się? i zawracać za wczesnie? wkońcu one teraz docieraja do samego dołu szyby.
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2007, 00:55
Posty: 123
Skąd: Opole
Auto: MX-3 1.6 16V 96r. + LPG

Postprzez es » 12 sty 2008, 14:06

Slusznosz masz. Zdaje sie, ze z jakichs powodow kto nieprawidlowo zmontowal silnik z mechanizmem korbowym. Wykrec silnik, przestaw wycieraczki na dol i skrec. Nie koniecznie za pierwszym razem, ale efekt bedzie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 sie 2004, 13:17
Posty: 398
Skąd: Warszawa
Auto: 626 2,2 i GV 95, chevy s10 02

Postprzez Small_Boy » 12 sty 2008, 18:06

Wycieraczki naprawione :D !! Podsumuwując, przyczyną niesprawnych wycieraczek były trzy niebieskie przewody z białym, czerwonym i czarnym paskiem, łączące przełącznik z silnikiem wycieraczek nie wiem czemu ale pojawił się na nich zbyt duży opór, wystarczyło wymienić je na nowe i jest już ok. Przczyną drugiej usterki która wyszła w trakcie pracy (zatrzymywanie się wycieraczek na wysokości 1/3 szyby) było złe przykręcenie, przez mechanika, ramienia do silnika wycieraczki:

Naszczęście nie trzeba było wszystkiego wywalać wystarczyło dojść do 5 kroku tej fotorelacji:

i tam już można było poprawić to co spaprał mechanik.

Wielkie dzięki es za pomoc oraz podziękowania dla Adam626GD za fotorelację z naprawy.
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2007, 00:55
Posty: 123
Skąd: Opole
Auto: MX-3 1.6 16V 96r. + LPG

Postprzez gregorg » 27 lip 2009, 21:11

Witam, mam podobny problem z tym że po włączeniu I biegu wycieraczki ledwo ruszą i stają, II i III bieg chodzi ale po wyłączeniu zatrzymują się w dowolnym miejscu na szybie. Może mi ktoś sprawdzić jaka jest kolejność przewodów na wtyczce do silniczka?
Forumowicz
 
Od: 11 lip 2009, 22:37
Posty: 93
Skąd: Gorlice
Auto: Xedos 6 V6
Mazda 3 BK 1.6 Y6

Postprzez Szyna » 18 lip 2014, 13:54

Na pewno się przyda viewtopic.php?f=434&t=8802
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 20 lut 2008, 21:59
Posty: 3348 (89/158)
Skąd: Krotoszyn
Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG

Postprzez eRCe76 » 17 gru 2017, 00:11

Cześć
W mojej Maździe gv nie zawsze załączają się przednie wycieraczki oraz spryskiwacz . To jak loteria , wsiadam do samochodu i nie wiem czy zadziała czy nie . Pogoda taka jest teraz że potrzeba aby nie zawodziły . A tak raz zadziała po starcie silnika , raz parę minut po ruszeniu a czasami wcale . Dziś zauważyłem pewną zależność . Wtedy gdy nie działa przednia wycieraczka i spryskiwacz nie działa rownież tylna . Gdy przednia załapie to z tylu też działa . Sądzę więc że wajcha od wycieraczek jest sprawna a wina gdzieś siedzi w elektryce . Miał ktoś z Was taki problem i go rozwiązał ?
Początkujący
 
Od: 17 gru 2017, 00:01
Posty: 17
Auto: Mazda 626 GV 2.0 benzyna+lpg 1997r.

Postprzez Szyna » 17 gru 2017, 15:47

Jak odpalisz samochód włącz wycieraczki wajchą, jeżeli nie będą działać rusz delikatnie kluczem w stacyjce ale tak żeby go nie zgasić, napisz czy wycieraczki się włączyły ;)
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 20 lut 2008, 21:59
Posty: 3348 (89/158)
Skąd: Krotoszyn
Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG

Postprzez eRCe76 » 18 gru 2017, 22:38

Masz rację , ruszyłem trochę kluczykiem i zadziałały . Sprawdziłem kilka razy i to jest to :) . Nie jest to chyba naprawialne ? Oprócz wymiany stacyjki . Dzięki serdeczne
Początkujący
 
Od: 17 gru 2017, 00:01
Posty: 17
Auto: Mazda 626 GV 2.0 benzyna+lpg 1997r.

Postprzez Szyna » 19 gru 2017, 19:37

Ja mam to samo ;) Jakoś się do tego przyzwyczaiłem a poza tym nie mam czasu do tego zajrzeć :P Mechanikowi nie oddam bo zepsuje jeszcze bardziej :D Da się z tym żyć :)
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 20 lut 2008, 21:59
Posty: 3348 (89/158)
Skąd: Krotoszyn
Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6