Jakie amortyzatory do GV ?

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez es » 15 sty 2005, 20:22

Zywota zaczynaja mi dokonywac tylne amortyzatory w mojej GV. W Polsce jest to drozsze od zlota. W USA przod i tyl KYB kosztuje okolo po 50$/sztuke. Problem polega na tym, ze oni nie wiedza, ze na swiecie jezdza kombiaki w tym modelu. Jaka jest istotna roznica w tylnych amortyzatorach miedzy sedanem i kombi? Jezeli mechanicznie pasuja to moze warto zrezygnowac z nastawow kombiaka, ktorym i tak nigdy nie woze ziemniakow i usprawnic auto za poldarmo. Po dzisiejszych cenach dolara 1 sztuka w kraju nie powinna kosztowac wiecej niz 220 zl. Moje dotychczasowe rozpoznanie w kraju zaczynalo sie na okolo 350 zl/szt.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 sie 2004, 13:17
Posty: 398
Skąd: Warszawa
Auto: 626 2,2 i GV 95, chevy s10 02

Postprzez Jaksa » 15 sty 2005, 23:08

es napisał(a):Jaka jest istotna roznica w tylnych amortyzatorach miedzy sedanem i kombi?
Inna bajka, pomijam charakterystykę pracy w kombi jest inna zwrotnica ( grubsza ) więc amorek tez musi byc grubszy ,trzpien ,wysokosc , spręzyna .i t d .....
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez es » 17 sty 2005, 13:34

Jaksa napisał(a):
es napisał(a):Jaka jest istotna roznica w tylnych amortyzatorach miedzy sedanem i kombi?
Inna bajka, pomijam charakterystykę pracy w kombi jest inna zwrotnica ( grubsza ) więc amorek tez musi byc grubszy ,trzpien ,wysokosc , spręzyna .i t d .....


Tego sie spodziewalem. Niestety. Dzieki.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 sie 2004, 13:17
Posty: 398
Skąd: Warszawa
Auto: 626 2,2 i GV 95, chevy s10 02

Postprzez Gość » 18 sty 2005, 22:18

Podaj rok produkcji i pojemnosc silnika to podam Ci ceny KYBy w JC
Gość
 

Postprzez es » 19 sty 2005, 13:21

raf4X4 napisał(a):Podaj rok produkcji i pojemnosc silnika to podam Ci ceny KYBy w JC


Znam te ceny. Zapewne te same amorki w USA kosztuja 50$ + 11$ za oslone. Przod da sie kupic, ale nigdy tam nie bylo kombiakow, wiec maja elementy tylko do sedana, hatchbacka i coupe. W naszym bogatym kraju ta przyjemnosc kosztuje ponad 100$ + oslona.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 sie 2004, 13:17
Posty: 398
Skąd: Warszawa
Auto: 626 2,2 i GV 95, chevy s10 02

Postprzez -BARON- » 14 cze 2010, 20:20

Witam .Mam takie pytanko do właścicieli GV lub też do kogoś obeznanego w temacie.A mianowicie czy do GV/kombi/ można założyć amorki tylne od GD ??? Jeśli nie to czym się one różnią w tych modelach bo w katalogach do GV są ceny z kosmosu <glupek2> ,i następny temat czy ktoś wie jak z dostępnością progów czy podejdą ewentualnie od GD ???
MAZDA W CIELE FORDA,a pozatym Isuzu Trooper 2.8tdi oraz francuzik Peugeot 405 oraz 205 gti.
Początkujący
 
Od: 17 gru 2007, 10:52
Posty: 4
Skąd: OKOLICE TORUNIA
Auto: FORD PROBE 2.0 16V FS

Postprzez markmas » 14 cze 2010, 21:59

Przyznam się szczerze, że nie mam pojęcia co do tylnych amorów – mój mechanik miał za zadanie wymienić na amory KYB i tak zrobił. Nie wnikałem wtedy w szczegóły :P Przód jest taki sam jak GD
Większość rzeczy jakie chodzi o nadwozie/podwozie pochodzi od GD.
Wszystkie części blacharskie można dawać od GD (oprócz oczywiście tyłu). Progi, nadkola, reperaturki kupowałem od ręki w polcarze.

3/4 swojego samochodu możesz traktować jako GD. GV zaczyna się od końca tylnych drzwi (pomijając tylne reperaturki nadkoli) do tylnego zderzaka :)

edit:
Pięć minut szukania. Katalog KYB, poznać numer, wklepać w google i wyskakuje – KYB 335002 (gazowy) za 218,66 zł (z Vat). Czy taka cena też jest z kosmosu? <cisza>

Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2008, 23:48
Posty: 567
Skąd: Warszawa
Auto: 323 BG 1.6 16V
&
626 GV 2.2i 12V

Postprzez Waluś » 15 cze 2010, 20:18

wydaje mi się że amory sa takie same. różnica jest chyba w sprężynach, ale nie konstrukcyjnie tylko wytrzymałościowo z racji większej ładowności GV. Amory sa pewnie identyczne. Maja za zadanie tłumić a nie trzymać sztywno aut i przenosic jego obciążenia
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez Siw-y » 15 cze 2010, 23:05

Inne są amory, prawdopodobnie są inaczej pochylone niż w GD, i choć pewien nie jestem to i zakres pracy mają większy.
Obrazek
¼ – 16,851s
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2006, 13:36
Posty: 9625 (2/41)
Skąd: Warszawa
Auto: présidentiel

Postprzez markmas » 16 cze 2010, 12:18

Też uważam, że mają trochę większy skok. Dlatego wszystkie katalogi akurat w tym przypadku rozdzielają na GD i GV. Jak pisałem wcześniej – w 5 minut znalazłem amory KYB gazowe za ok 220zł. Uważam, że cena jest przyzwoita za amory typu zamontuj i zapomnij :) Podejrzewam, że za ok 120-150 można wsadzić Kamoki, ale tutaj są różne opinie na temat tych amorów. Jedni uważają za dobre innym padały po kilku tysiącach kilometrów. Tutaj liczy się odrobina szczęścia :)

Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2008, 23:48
Posty: 567
Skąd: Warszawa
Auto: 323 BG 1.6 16V
&
626 GV 2.2i 12V

Postprzez Waluś » 16 cze 2010, 19:51

acha no to ok. Bedę pamiętał na przyszłość :)
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez adam626 » 18 cze 2010, 11:23

na 95% próg będzie pasował
a te 5% się dopasuje
Szukam kogoś kto zaopiekuje się GD GT 4WS
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2003, 15:56
Posty: 774
Skąd: wawa
Auto: 626GD89 GT 4WS

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6