Wyciek płynu wspomagania kierownicy – GD

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Adam626GD » 18 lip 2005, 14:43

Otoz zaobserwowałem wyciek. Cieknie z przedniego zderzaka z prawej strony tuz przy kole. Odchyliłem zderzak i zauwazyłem ze tam sa przewody od wspomagania – leca ze zbiorniczka wyrównujacego do pompy zdaje sie. I tam cieknie.

Nie wiecie, co to moze byc?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2004, 01:28
Posty: 398
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GD 2.0 FE4 GF 2.0 TDsI 16V

Postprzez es » 18 lip 2005, 15:12

Jezeli chodzi Ci o przewod biegnacy najmierw do dolu, a pote, do gory (lub odwrotnie) to jest to zdaje sie chlonica plynu wspomagania. Zwykla rura i juz. To sie da dorobic.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 sie 2004, 13:17
Posty: 398
Skąd: Warszawa
Auto: 626 2,2 i GV 95, chevy s10 02

Postprzez Waluś » 18 lip 2005, 21:35

Właśnie miałem zapytać o te przewody, bo wczoraj miałem bliskie spotranie z konarem drzewa grubości ręki i mi sie troszke "zdeżnik" urwał, a prtzy okazji wypatrzyłem te rurki :D
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez freebaby » 21 lip 2005, 20:03

a nie wrzucilbys zdjecia tych rurek ?
Początkujący
 
Od: 23 maja 2005, 21:41
Posty: 11
Skąd: Bolszewo
Auto: Mazda 626 LX GC '87 2,0

Postprzez white » 27 lip 2005, 19:33

niestety mam problem, tym razem poważny zauważyłem że moja madzia ma mokrą drążek kierowniczy aż do gałki :( Proszę o pomoc jak mogę to naprawić
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 28 lis 2004, 18:44
Posty: 9
Skąd: Kraków
Auto: mazda 626 2.0 12v rok prod 91

Postprzez Jaksa » 27 lip 2005, 20:50

white napisał(a):jak mogę to naprawić
Poszukaj drugiego dobrego magla , obecnie nie są to juz duze koszty . Regenaracja nie jest opłacalna.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez JACU626 » 27 lip 2005, 21:32

Za 80 zł kupisz nio za 100 max :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2004, 18:03
Posty: 555
Skąd: NIENAMIERZALNE TSA I RTA

Postprzez white » 28 lip 2005, 07:41

dziękuję za odpowiedź będę musiał poszukać Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 28 lis 2004, 18:44
Posty: 9
Skąd: Kraków
Auto: mazda 626 2.0 12v rok prod 91

Postprzez Adam626GD » 31 lip 2005, 11:14

Zdjecia nei zrobiłem. Ale problem zlikwidowalem. Tak jak pisze es, była to chłodnica płynu wspomoagania. Stalowa rurka, przerdzewiała. Usunałęm ją z obiegu – i jezdze bez chłodnicy. W przyszlosci moze wstawie jakas mosiężną wezownicę. Choć jak znam życie to bede juz tak jezdził.

NAprawa zajeła mi około 40 minut – spod zderzaka zdemontowałem obecną rurkę. A sięgając od góry – musiałęm wyjąć zbiornik płynu chłodnicy oraz zbiornik wspomagania. POtem wyrzuciłem z obiegu chłodnicę.
Takie drutowanie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2004, 01:28
Posty: 398
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GD 2.0 FE4 GF 2.0 TDsI 16V

Postprzez lmarz » 5 lis 2007, 01:19

Witam,

W mojej 626 GD coupe 2.0i`88 muszę co kilka dni dolewać płynu do zbiorniczka wspomagania kierownicy, skąd systematycznie wycieka. Okolice zbiorniczka są wilgotne, jednak płyn mocno skapuje pod auto, niezależnie od tego czy silnik pracuje czy nie. Nie bardzo można się zorientować czy to sam zbiorniczek jest nieszczelny, czy to może przewód? Okolice pompy są suche i czyste. Czy ktoś już się z tym spotkał? W wyszukiwarce nie potrafiłem odnaleźć tematu.

pozdrawiam,
Łukasz
Ostatnio edytowano 5 lis 2007, 01:23 przez lmarz, łącznie edytowano 1 raz
lmarz
 

Postprzez Waluś » 5 lis 2007, 01:22

odchyl prawą część zderzaka przy błotniku Tam jest chłodnica płynu i często lubi korodować oblukaj. Jak kapie to wyspawaj drugą, np. z miedzi
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez lmarz » 5 lis 2007, 01:26

Dzięki, jutro sprawdzę i coś zaradzę...
pozdro,
Łukasz
lmarz
 

Postprzez Wodzu » 5 lis 2007, 16:07

Tak wygląda owa chodniczka
chlodniczka.jpg

A ja ją wymieniłem na taką :]
chlodniczka1.jpg

Kupiłem metr rurki miedzianej o podobnej średnicy
EX XEDOS 9
Moja EX
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2005, 12:38
Posty: 1358 (1/1)
Skąd: Szczecin
Auto: BJ 2.0 :D, Demio 99r

Postprzez Waluś » 6 lis 2007, 00:29

num ja tez musze się tym zająć tylko jakoś chęci brak <lol>
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez Adam626GD » 24 lis 2007, 01:56

Ja wyrzuciłem tą rurkę około 2 lata temu (przeciekała) i jest OK
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2004, 01:28
Posty: 398
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GD 2.0 FE4 GF 2.0 TDsI 16V

Postprzez modzik » 29 wrz 2009, 18:01

Witam.
Sprawa ma się tak, że mechanik stwierdził wycieki w maglownicy.
Płynu ze zbiorniczka od wspomagania nie ucieka dużo, a raczej bardzo mało, no ale troszkę ucieka.
I teraz nie wiem co robić:
1) Regenerować? Koszt ok. 600zł (rok gwarancji)
2) Kupić używaną (wiadomo – loteria).
3) Jeździć dalej i obserwować czy nie dzieje się nic niepokojącego?

Szczególnie zależy mi na Waszej opinii odnośnie opcji trzeciej. Jeździ ktoś tak, dolewając od czasu do czasu pół setki płynu? Nic się nie powinno stać?

A może ktoś ma do sprzedania jakąś "pewną" używaną maglownicę za rozsądne pieniądze?

Czy przekładnia do GD Coupe GT 2.0 16V pasuje od każdej innej GD ze wspomaganiem kierownicy?

pozdrawiam
modzik
Forumowicz
 
Od: 19 maja 2007, 13:36
Posty: 73
Auto: 626 Coupe GD GT '91r. 2,0 16V

Postprzez mackoGD » 29 wrz 2009, 21:45

1. Jeżeli masz całe osłony na drążkach i nie przeszkadza Ci dolewanie płynu to jeździj aż zacznie się coś dziać.
2. Chyba że w planach masz dłuższą eksploatacje to daj do regeneracji.
3. W sumie to mam względną przekładnie, ale ostatnio mój brat się o nią pytał.
Jak jesteś zainteresowany to spytam się go czy jej potrzebuje – jak nie to jest do wzięcia...

W modelu GD tego co się orientuję to był jeden model przekładni (prócz 4WS)...
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2007, 21:28
Posty: 179 (1/0)
Skąd: Drzewina/Tczew
Auto: Xedos 6 2.0 a/t '99 LPG Tech
Honda Varadero XL 125
Mazda 6 GY 2.0B '07

Postprzez modzik » 30 wrz 2009, 17:05

mackoGD napisał(a):1. Jeżeli masz całe osłony na drążkach i nie przeszkadza Ci dolewanie płynu to jeździj aż zacznie się coś dziać.


No właśnie podobno osłony na drążkach są w nie najlepszym stanie.
Da się jakoś wymienić te osłony i dalej "po troszku" dolewać płynu?
Taka opcja odpowiadałaby mi najbardziej.
A Mazdą zamierzam jeździć do końca, bo tyle, ile ja w nią kasy włożyłem... ech... szkoda gadać...
Jeżeli nie jestem klubowiczem, to mogę jakoś zaprezentować moją GD?
Forumowicz
 
Od: 19 maja 2007, 13:36
Posty: 73
Auto: 626 Coupe GD GT '91r. 2,0 16V

Postprzez mackoGD » 30 wrz 2009, 19:26

z osłonami chodzi o to że piach i inne brudy nie dostają sie na goleń przekładni. Piach działa jak papier ścierny i w krótkim czasie zniszczy do końca przekładnie.
Osłony nie powinny być drogie, kumpel włożył kiedyś od innego auta i pasowało, kwestia poszukania czegoś taniego...
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2007, 21:28
Posty: 179 (1/0)
Skąd: Drzewina/Tczew
Auto: Xedos 6 2.0 a/t '99 LPG Tech
Honda Varadero XL 125
Mazda 6 GY 2.0B '07

Postprzez modzik » 1 paź 2009, 09:30

Dzięki za odpowiedzi.
Czyli na razie nie wymieniam :)
Forumowicz
 
Od: 19 maja 2007, 13:36
Posty: 73
Auto: 626 Coupe GD GT '91r. 2,0 16V

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6