Pedał sprzęgła po wciśnięciu nie zawsze się podnosi – GD

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez misiek626 » 15 cze 2005, 11:51

Jakis czas temu musialem wyjac skrzynie biegow.Po naprawie bylo ok.Po jakim czasie zaczal sie problem ze sprzeglem.Ciezko wchodza biegi i przy tym zgrzytaja.Jakby ktos byl w stanie mi pomoc bylbym wdzieczny.Pozdrawiam.
Początkujący
 
Od: 15 cze 2005, 11:00
Posty: 26
Skąd: Włodawa
Auto: Byłe Mazdy:626 GC 2.0D 86r.; 626 GD 2.0i 88r.-2 szt.; Xedos 9 2.0 '94r.

Postprzez adam626 » 15 cze 2005, 15:48

88 rok więc już GD i masz zapewne hydrauliczne sprzęgło
sprawdź ilość płynu
spróbuj odpowietrzyć układ
odpowietrznik jest na wysprzegliku
odkręć przy wcisniętym pedale sprzęgła i zakręć nie puszczając tak jak przy hamulcach
po kilku razach powinno się poprawić

ewentualnie zestaw naprawczy wysprzęglika
koszt około 20zł
łatwo wymienić bo to kilka gumek jest tylko
Szukam kogoś kto zaopiekuje się GD GT 4WS
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2003, 15:56
Posty: 774
Skąd: wawa
Auto: 626GD89 GT 4WS

Postprzez JACU626 » 15 cze 2005, 22:56

Hmm nowy z Włodawy to zrob mini spota z walusiem od gd zna na pamięć :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2004, 18:03
Posty: 555
Skąd: NIENAMIERZALNE TSA I RTA

Postprzez misiek626 » 5 lip 2005, 16:09

Już sobie poradziłem.Poluzował się popychacz przy pedale sprzęgła.
Początkujący
 
Od: 15 cze 2005, 11:00
Posty: 26
Skąd: Włodawa
Auto: Byłe Mazdy:626 GC 2.0D 86r.; 626 GD 2.0i 88r.-2 szt.; Xedos 9 2.0 '94r.

Postprzez Bodek » 25 paź 2005, 18:08

Cześć! Takie mało pytanko. Co sięstało z moim sprzęgłem (hydrauliczne) 626 GD. Przez cały czas było dobrze a tu nagle niespodzianka. W czasie jazdy poczułem na pedale sprzęgła spadek. tzn do połowy wciska się bardzo luźnio (czyli nic się wtedy nie dzieje, tak jakby na sucho) a potem dopiero łapie. Przestraszyłem sięże za chwile wogóle nie będę w stanie wrzucić biedu, ale na tym etapie się zatrzymało. Czy to może być wyciek płynu? Może zapowietrzenie. Jeździłem tak długo i sądzę że jakby to byłą nieszczelność to by mi się płyn wylał całkiem. Czy ktoś miał może coś podobnego? Proszę bardzo o jakieś podpowiedzi!!
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2005, 01:09
Posty: 418
Skąd: Jasło/Katowice
Auto: 626 GE 2.0 CRONOS M/T 1994 LPG

Postprzez Jaksa » 25 paź 2005, 20:15

Bodek napisał(a):Czy to może być wyciek płynu?
Prawdopodobnie puscił wysprzęglik przy skrzyni – warto tam rzucić okiem.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Waluś » 21 sty 2007, 00:16

ooo coś wyszukałem :P
a jam mam takapodobną acz nietypową rzecz.
Przy wciskaniu sprzęgła w pewnym momencie jest tak jakby lżej, czyli przy wciskani pedał sobie wchodzi z jakimś tam oporem, a potem nagle gwałtownie lekko idzie prawie w podłogę (tak mniejwięcej od połowy), aby przed samym końcem (max wciśnięcie) znowu zadać na moją stopę opór taki jaki miałem na początku cyklu.
Starasznie dziwne uczucie, poprostu nie pracuje płynnie, choć nie ma problemu z wysprzęglaniem, zmianą biegów i tp. Poprostu pedał pracuje jakby hmmm dwustopniowo :|
Dodam że samo sprzęgło funkiel nuwex, a sam pedał nie piszczy, nie trzeszczy i nie wydaje innych dziwnych odgłosów
Może wysprzęglik lub pompka ?? Płyn był wymieniany
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez Waluś » 21 sty 2007, 00:29

aaa, Grzyby popraw temat przy okazji hyhy
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez XEDOS6 » 21 sty 2007, 17:53

sprawdz czy masz plyn ....sprawdz jak zachowuje sie chamulec ..czy nie jest uklad zapowietrzony....a nastepnie przejdz do skrzyni
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 gru 2006, 23:29
Posty: 229
Skąd: Wroclaw
Auto: Xedos 6 2.V6 24V 1996

Postprzez Waluś » 21 sty 2007, 18:16

XEDOS6 napisał(a):sprawdz czy masz plyn ....sprawdz jak zachowuje sie hamulec ..czy nie jest uklad zapowietrzony

XEDOS6 jak by była tak banalna przyczyna to bym nie pytał :P
A pozatym u mnie są dwa zbiorniczki na płyn ŁP
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez XEDOS6 » 22 sty 2007, 10:32

tak tak ale ja odpowiadalem nie na twoje pytania :P :P :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 gru 2006, 23:29
Posty: 229
Skąd: Wroclaw
Auto: Xedos 6 2.V6 24V 1996

Postprzez Grzyby » 22 sty 2007, 14:58

XEDOS6 napisał(a):ja odpowiadalem nie na twoje pytania

to popatrz najpierw kiedy te pytania były zadane:
:)
Wysłany: 25 Paź 2005 | 17:08 Temat postu: Sprzęgło
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez behemot » 29 mar 2007, 20:23

Witam,

Pojawił się problem. Podczas wciskania pedału sprzęgła nie zawsze wraca w swoje położenie. Przy mormalnej jeździe nie ma problemu ale wystarczy że lekko podczas ruszania przytrzymam albo na wstecznym to nie mogę zrzucić biegu. Płynu nie ubywa więc z wyszukiwarki doczytałem że to może być wysprzęglik. Co to to jest, gdzie tego szukać, jak to sprawdzić i ewentualnie wymienić. Proszę o porady bo inaczej będzie <dupa>.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lis 2005, 13:16
Posty: 122 (0/1)
Skąd: Zwoleń
Auto: xedos 6, CA, KF + SGI

Postprzez Grzyby » 29 mar 2007, 20:31

behemot napisał(a):więc z wyszukiwarki doczytałem

a wpisz w nią "wysprzęglik" i poczytaj w tym co znajdzie :)
Może będzie coś konkretnego
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez morrison » 3 wrz 2007, 20:08

witam poanowie i panie:) dawno tu nei bylem ale przypuszczam ze sie nic nie zmienilo i nadal na forum sa porzadni majstrowie:)

...problem mam nastepujacy..
...co jakis czas nie wylacza mi sie bieg..np.jechalem dzisiaj podjechalem pod parking zredukowalem do 2 i wcisnelem sprzeglo a on nadal jechal:( i pedal zostal przy podlodze:(:( podnioslem go noga i przejechalem sie kontrolnie i juz bylo dobrze..i tak sie dzieje co jakis czas-ostatnio coraz czesciej:/ tydzien temu mialem samochod na podnosniku i zauwazylem ze mam wyciek na lewym przegubie...czy to zawieszanie moze byc spowodowane zbyt mala iloscia oleju w skrzyni (bo jesli sie nei myle jest tam skrzynia hydrauliczna czy cos takiego)..prosze o porade...
Ostatnio edytowano 4 wrz 2007, 17:36 przez morrison, łącznie edytowano 2 razy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2006, 23:57
Posty: 30
Skąd: pudliszki
Auto: mazda 626 '90 2.2l 12v 115KM

Postprzez Grzyby » 3 wrz 2007, 20:14

morrison napisał(a):dawno tu nei bylem ale przypuszczam ze sie nic nie zmienilo i nadal na forum sa porzadni majstrowie

są też porządni moderatorzy :)

Nazwij szybko temat zgodnie z regulaminem (są tam przykłady) bo wyląduje w koszu.

p.s. padł ci wysprzęglik
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez morrison » 3 wrz 2007, 20:22

tak moze byc??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2006, 23:57
Posty: 30
Skąd: pudliszki
Auto: mazda 626 '90 2.2l 12v 115KM

Postprzez Grzyby » 3 wrz 2007, 21:31

morrison napisał(a):tak moze byc??

nie

była szansa – na forum nie jesteś od dzisiaj i powinieneś znać regulamin
Chyba jest przystępnie napisany?
tco_tm napisał(a):W polu "Opcjonalny opis tematu" obligatoryjnie dopisz symbole określające pojazd, którego dotyczy pytanie. Jeśli temat dotyczy elementów charakterystycznych dla wybranej jednostki napędowej, koniecznie dopisz także symbol silnika, gdy zaś temat dotyczy skrzyni biegów – dopisz na końcu rodzaj skrzyni.
(składnia: typ model silnik (ew. skrzynia biegów), np: 626 GE KL; Xedos CA KF ASB itp).
Jeśli masz problemy z określeniem symboli, zajrzyj tutaj lub w treści wypowiedzi opisz model własnymi słowami. Dokładne określenie pojazdu wielokrotnie zwiększa szanse otrzymania odpowiedzi.

Przykłady prawidłowo zatytułowanych wątków:

TEMAT: Uszkodzony przegub napędowy – wymienić, czy regenerować ?
OPIS: Xedos CA KF
---------------------------------------------------------------------------------
TEMAT: Wymiana tylnej poduszki silnika – jak to zrobić ?
OPIS: 626 GE FS
---------------------------------------------------------------------------------
TEMAT: Niewłaściwe działanie układu ABS – metody diagnozowania.
OPIS: MX-6 GD F2
---------------------------------------------------------------------------------
TEMAT: Wymiana tarczy sprzęgła – porady.
OPIS: 626 GW FP

już wiesz?
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Redoo » 4 wrz 2007, 09:13

wysprzeglik :) moze sie zapowietrzył albo puszcza płyn i jest juz do kosza on działa ta takich samych zasadach jak cylinderek hamulcowy Np.W maluchu :D
Śmierć Jezdzi Szybko!!!My Jezdzimy Jeszcze Szybciej:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2004, 12:09
Posty: 1033
Skąd: Krakow
Auto: Mazda 626 GE 2.0 16v.LPG.

Postprzez morrison » 4 wrz 2007, 17:40

sytuacja wyglada tak...ogladalem wysprzeglik i jest suchutki wiec nie wycieka na zewnatrz ale nei wiem czy cos go nie boli w srodku:(...problem zaczal sie po tygodniu jak naprawialem hamulce i zostalo mi troszke DOT'a wiec postanowilem go dolac do pojeminczka od wysprzeglika-ale widzialem ze byl tam plyn juz mocno zasyfiony (rdzawy kolor i dziwna mial gestosc) ..i po tym zaczelo mi sie pierdzielic:(:(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2006, 23:57
Posty: 30
Skąd: pudliszki
Auto: mazda 626 '90 2.2l 12v 115KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6