Wspomaganie kierownicy – problemy, pytania, awarie, (GD)

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Waluś » 22 mar 2006, 11:09

adam626 napisał(a):co do czujnika na przewodzie to widziałem takie tylko w probe I gen w znanych mi GD tego nie było. W dodatku w tym probe był trzeci przewód pomiędzy zbiornikiem wyrównawczym a maglownicą

i tak też mam. [tiiit] mazdoford hahaha
Na epc też nic takiego nie znalazłem :(
Mam juz pompe ale za 100 więc chyba się skuszę potem zobacze magiel
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez Paweł » 22 mar 2006, 11:15

Waluś napisał(a):i tak też mam. [tiiit] mazdoford

To przy maglu powinienes miec elektrozawor regulujacy cisnienie.

Dziwne troche, ze wspomaganie dobrze dziala zanim nie przekroczysz pewnej predkosci. IMHO to moze wskazywac, ze pompa jest ok, ale jest jakis problem z elektronicznym sterowaniem cisnienia w maglownicy...?
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/890)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez Waluś » 22 mar 2006, 11:19

własnie też nhad tym myśle, pompa nie hałasuje, pracuje ładnie luzów nie ma chyba. W maglu napewno coś się zieje, bo mi strzyka, chyba że to pompa słabo podaje ale wątpie. Ale będe szedł po kolei. Najwyżej sprzedam
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez Paweł » 22 mar 2006, 11:22

Gdzies tam jest konektor do odczytywania kodow z PSCU. Moze jakies kody wyblyska.
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/890)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez Mav » 22 mar 2006, 11:39

A probowales wymienic plyn? Bo taki objaw pojawial sie kiedy plyn byl juz mocno przepracowany wlasnie w Fordzie Probe I gen.
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2004, 22:14
Posty: 234
Skąd: Warszawa
Auto: Ford Escort USA 1.8 16V DOHC

Postprzez adam626 » 22 mar 2006, 12:14

w GD na maglownicy jest tylko czujnik położenia skrajnego magla sterujący podniesieniem wolnych obrotów w momencie największego obciążenia silnika.
Myślę że układ zmieniający siłę wspomagania w funkcji predkości jest na zewnątrz sterowany z głównego komputera. Skąd maglownica czy pompa ma wiedziec z jaką predkością jedziemy.
Spróbuj wpierw odłączyć ten czujnik na przewodzie i zobacz jak się zachowa układ. A dopiero w następnej kolejności zobacz pompe.
Maglownica może chrobotać jak ma luzy ale nie powinna mieć takiego wpływu na działanie siły wspomagania, raczej wpierw zaczyna wyciekac płyn.
Szukam kogoś kto zaopiekuje się GD GT 4WS
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2003, 15:56
Posty: 774
Skąd: wawa
Auto: 626GD89 GT 4WS

Postprzez Waluś » 22 mar 2006, 13:01

raczej wpierw zaczyna wyciekac płyn.

właśnie tu jest ból że wszystko jest suche jak pustynie :| nigdzie nic nie cieknie a maglownica chrobota tylko w jednym konkretnym położeniu tak mniej więcej 3/4 obrotu kołem w chyba prawo.

Fakt zaczne od początki. najpierw czujke odłącvze zobacze co to jest. Potem płyn, choć jest bardzo ładny, czysty i śmierdzący, przynajmniej w zbiorniczku potem pompa i zobaczymy. kilka razy zdarzyłomi sie to wiosną zeszłego roku, może to wilgoć ma jakiś wpływa na to ??
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez Paweł » 22 mar 2006, 23:41

adam626 napisał(a):Myślę że układ zmieniający siłę wspomagania w funkcji predkości jest na zewnątrz sterowany z głównego komputera. Skąd maglownica czy pompa ma wiedziec z jaką predkością jedziemy.

Wedlug tego co mam z rysunkow, jesli ma elektroniczne sterowanie sila wspomagania, to czujnik predkosci przy zegarach, komputer pod siedzeniem, elektrozawor (pewnie upustowy do zbiornika) na gorze maglownicy, podlaczenie elektrozaworu na grodzi przed pasazerem, a zlacze diagnostyczne gdzies przed kierowca – obok puszki z przekaznikami (?) – przewody Y/G (sygnal) i B (masa).

Waluś napisał(a):Fakt zaczne od początki. najpierw czujke odłącvze zobacze co to jest.

Wlasnie mysle, ze jak odlaczysz elektrozawor na maglownicy, to bedzie wiadomo, czy pompa, czy sterowanie cisnieniem.
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/890)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez Waluś » 23 mar 2006, 20:22

A czy jest taka opcja, że wspomaganie ma coś współnego z chłodzeniem silnika ??
Zauważyłem taką dziwną rzecz.
Wcześniej miałem za mało płynu, ale nie na tyle mało żeby cuda się z silnikiem działy, poprostu było za mało (dziurawa chłodnica) nie dolewałem bo miałem i tak spuszczać. Dzisiaj zatankowałem chyba do pełna, jeszcze jutro zajrze czy się do końca już odpowietrzyło. Ale dziś było zdecydowanie więcej płynu niż parę dni temu i efekt był mniej odczuwalny, nawet raz nie było problemu. Czy może mieć to coś wspólnego z płynem czy to tylko przypadek ??
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez Waluś » 25 cze 2006, 16:53

Chyba rozwiązałem problem.

Przez jakiś czas miałem spokój, ale porblem znów powrócił i to znacznie mocniej.
Tym razem przeanalizowałem sprawę bardziej dogłebnie dzięki forum Probe. Okazało się że ze wspomaganiem wyłaczają się również kierunki, wcześniej nie zwróciłem na to uwagi.
Winny okazał się bezpiecznik, ale nie dlatego że się spalił tylko słabo stykał. Sprawę rozwiązałem nalutowując jego stopki i wkładając go spowrotem. Problem znikł <jupi>
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez Bodek » 25 cze 2006, 21:15

Mam pytanie. Wiem że już to kiedyś było isane ale szukałem i nie mogę znaleźć. Chcę wymienić olej we wspomaganiu kierownicy. Jak to się robi i jaki olej się tam leje ??

Z góry dzięki za pomoc !!!![/list]
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2005, 01:09
Posty: 418
Skąd: Jasło/Katowice
Auto: 626 GE 2.0 CRONOS M/T 1994 LPG

Postprzez Huano » 25 cze 2006, 21:27

Gratulacje – każde Twoje zwycięstwo nad technika japońska jest również naszym zwycięstwem! Bardzo często korzystam z Twoich doświadczeń (zresztą dobrze o tym wiesz – ponowne dzięki za Twoje pomoce audiotele) – jeszcze raz gratuluję uporu w poszukiwaniach i rozwiązaniu sprawy.
Pozdrowienia
Huano
---------------------
MX-3 1.8 V6 wersja USA '92. Była: 626 GD coupe 2.0i DOHC 16V FE3 '90 – niestety blacharka nie wytrzymała próby czasu...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 maja 2004, 10:00
Posty: 724
Skąd: REDA / k. Trojmiasta
Auto: MX-3 1.8 V6 wersja USA '92

Postprzez Briareos » 25 cze 2006, 21:44

Waluś, Huano – miałbym do was prośbę. Jeśli dacie radę znaleźć gdzieś na skrzyni (wszystko jedno czy na części sprzęgłowej, czy tej z zębatkami) oznaczenia, i mi wklepać? Takie oznaczenie wygląda tak:
F5D2-17-150F.
U mnie da się dojrzeć to na "dzwonie" sprzęgła, jak się ma latarkę i wytęży wzrok, w prześwicie miedzy chłodnicą a skrzynią. U was będzie mniej wesoło... ale może macie kanał, rampę, czy lewarek i kwadrans wolnego czasu? :D

Przepraszam za OT :P
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2005, 16:26
Posty: 906 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 323F BA 1.8 '95

Postprzez Waluś » 25 cze 2006, 23:01

Huano napisał(a):ponowne dzięki za Twoje pomoce audiotele

Na zdrowie :D

Briareos jak będzie okazja to <spoko>
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez Waluś » 25 cze 2006, 23:01

taki czerwony śmierdzący jak do skrzyni automatycznej :P
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez Huano » 25 cze 2006, 23:09

Tysz sie postaram popatrzec
Pozdrowienia
Huano
---------------------
MX-3 1.8 V6 wersja USA '92. Była: 626 GD coupe 2.0i DOHC 16V FE3 '90 – niestety blacharka nie wytrzymała próby czasu...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 maja 2004, 10:00
Posty: 724
Skąd: REDA / k. Trojmiasta
Auto: MX-3 1.8 V6 wersja USA '92

Postprzez Jaksa » 25 cze 2006, 23:36

Waluś napisał(a):taki czerwony śmierdzący jak do skrzyni automatycznej
ATF Waluś ATF..... <lol> faktycznie smierdzący <lol>
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Przemo » 26 cze 2006, 15:57

Czyli: Automatic Transmission Fluid, najlepiej DEXRON III.
Pozdrawiam Przemo
Generacja Doskonała
Obrazek
Mazda 626 GD 2.0 16V FE3 GT 4WS '87 120kkm & BMW 525d '00 160kkm
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 gru 2004, 22:14
Posty: 223
Skąd: okolice Kraka
Auto: 626 GD 2.0 16V GT 4WS

Postprzez Waluś » 26 cze 2006, 18:48

Jaksa napisał(a):ATF

no przeca mówie że taki <lol>
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez Bodek » 6 lip 2006, 12:27

A ile go się leje. Aż się zbiorniczek napełni??
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2005, 01:09
Posty: 418
Skąd: Jasło/Katowice
Auto: 626 GE 2.0 CRONOS M/T 1994 LPG

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6