Pompa hamulcowa, serwo – problemy, pytania, awarie GD

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez adam626 » 20 lis 2006, 10:36

jeżeli nie ma przewodu to wiele wyjaśnia
aczkolwiek kłuci się to z moją znajomościa tematu

brak przewodu jeżeli tak jest powoduje że tłok pompy cofając się zasysa powietrze do sekcji
przy wcisnięciu pedału hamulca powietrze wylatuje i nie ma ciśnienia
jednak w normalnej pompie tą drogą wyciekł by płyn

dalej jezeli nie ma przewodu pomiędzy kołem jak nam tutaj piszesz
to co ci da wymiana lub regeneracja pompy
jeżeli możesz zrób zdjęcie swojej pompy hamulcowej
najlepiej jedno z bliska i jedno całej komory silnika tak aby było widac przegrodę kabiny
może coś wymyślimy
Szukam kogoś kto zaopiekuje się GD GT 4WS
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2003, 15:56
Posty: 774
Skąd: wawa
Auto: 626GD89 GT 4WS

Postprzez Gość » 21 lis 2006, 19:25

Witam. Jeszcze tylko słówko. 'Legalnie' to jest przewód między pompą a lewym przednim kołem,tylko,że jak go zdjąłem to fakt ten niczego nie zmienił.Z pierwszego zaworu pompy płyn nie 'leci', a pozostałe koła hamują.Sam myśle,że 'coś' sie musiało chyba zapchać w pompie.... Pozdrawiam
Gość
 

Postprzez jazzzy » 25 kwi 2008, 15:58

Niestety sam nie wydedukuje gdzie sie znajduje ta pompa zatem prosze o pomoc w jej lokalizacji oraz informacje czy przewody hamulcowe mozna od niej odkrecic samodzielnie bez udzialu kanalu badz mechanika.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2006, 00:43
Posty: 694
Skąd: CKMK

Postprzez qbass » 25 kwi 2008, 17:10

Pompa hamulcowa jest "pod" pedałem hamulca. Otwórz maskę i pod zbiorniczkiem do płynu ham. jest pompa ;)
Przewody odkręcisz, tylko musisz mieć porządku płaski klucz 10.
Sprzedam sporo części do MX-6/626 GE KL :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 kwi 2007, 10:39
Posty: 1021 (0/2)
Skąd: Sokołów Podlaski
Auto: MX-6 GE KL

Postprzez jazzzy » 25 kwi 2008, 17:29

qbass napisał(a):Pompa hamulcowa jest "pod" pedałem hamulca. Otwórz maskę i pod zbiorniczkiem do płynu ham. jest pompa ;)
Przewody odkręcisz, tylko musisz mieć porządku płaski klucz 10.


pod zbiorniczkiem jest element metalowy od ktorego odchodza dwie rurki i ida gdzies wglab auta, jednak na tyl przeciez tez ida dwa przewody hamulcowe wiec skad wiadomo ktory jest ktory i czy nie odlacze czasem ukladu na przodzie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2006, 00:43
Posty: 694
Skąd: CKMK

Postprzez MarekS » 25 kwi 2008, 18:05

Napisz może dlaczego chcesz wykręcić pompę lub coś od niej odkręcić?Te rurki to przewody hamulcowe,a hamulce to ważna rzecz więc może sam nie majstruj.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2004, 23:44
Posty: 103
Skąd: Gdynia
Auto: Mazda 626 1.8i 16V GW '99+LPG,
Honda Legend Coupe 1991 , 3,2 6V + LPG

Postprzez jazzzy » 25 kwi 2008, 18:07

MarekS napisał(a):Napisz może dlaczego chcesz wykręcić pompę lub coś od niej odkręcić?Te rurki to przewody hamulcowe,a hamulce to ważna rzecz więc może sam nie majstruj.


dlatego ze mam powody, pisalem o tym w innym watku
lepiej zeby plyn hamulcowy byl caly czas w ukladzie a auto hamowalo
tylne przewody to sobie juz ktos bedzie sam wymienial
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2006, 00:43
Posty: 694
Skąd: CKMK

Postprzez glock » 26 kwi 2008, 21:51

jazzzy.... człowieku jedź do warsztatu i niech Ci to zrobi fachowiec!!!!!! Z hamulcami nie ma żartow,jeśli nie Masz pojęcia to się za to nie bierz!!!!!
żyj szybko,umieraj młodo........Peugeot 807 2,0 HDI 2 szt.i Laguna 1,8 16V
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2008, 19:12
Posty: 123
Skąd: Wołomin
Auto: 6 GH 2,5 benzyna 2008 r.

Postprzez jazzzy » 3 maja 2008, 11:18

czy wiecie moze co oznaczaja literki F i P na pompie przy rurkach ? moge sie tylko domyslac wiec prosilbym o wypowiedz kogos kto wie na pewno
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2006, 00:43
Posty: 694
Skąd: CKMK

Postprzez jazzzy » 8 maja 2008, 13:14

OK, juz sie mniej wiecej wszystko wyjasnilo ale doszedl mi kolejny problem tj. nieszczelnosc pompy hamulcowej i w zwiazku tym musze ja wymienic. Moge zalatwic uzywana ale pytanie mam do was zasadnicze : czy wszystkie GD maja taka sama pompe czy tez musi byc dopasowana do silnika oraz benzyna/diesel ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2006, 00:43
Posty: 694
Skąd: CKMK

Postprzez steven » 2 mar 2009, 00:35

Przy gwałtownym naciśnięciu hamulca, np. jak ktoś wyskoczy na drogę, pedał wpada bardzo głęboko i pod sam koniec zaczyna hamować. Natomiast jeżeli odpuszczę na chwilę do końća pedał hamulca i z powrotem go wcisnę, to łapie już dużo wyżej. Tarcze, klocki, bębny i szczęki są w miarę nowe, wszysko brembo/ferodo, płynu też pod dostatkiem. A może zapowietrzyło się? Puki jest zima, jest ok, ale latem mogę mieć problem, więc teraz chciałem to sprawdzić.
Acha płyn mi nie ucieka... ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2008, 11:20
Posty: 755
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GD FE3 89'

Postprzez qbass » 2 mar 2009, 09:34

steven napisał(a): A może zapowietrzyło się?

Na to wskazują objawy.
Kiedy zmieniany był płyn ostatni raz?
Sprzedam sporo części do MX-6/626 GE KL :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 kwi 2007, 10:39
Posty: 1021 (0/2)
Skąd: Sokołów Podlaski
Auto: MX-6 GE KL

Postprzez steven » 2 mar 2009, 09:44

no comment ;) myślę, że dzisiaj wymienie, pewnie 1. raz od uhuhu ;) i powiem jakie rezulaty;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2008, 11:20
Posty: 755
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GD FE3 89'

Postprzez Adam626GD » 10 mar 2009, 00:19

przyczyną jest prawdopodobnie niedzialajacy samoregulator luzu tylnych szczek. Zaciagnij reczny na 5 ząbkow i zprobuj tak pojezdzic, zobacz czy pedał sie nie podniesie.
nie spotkalem sie z zapowietrzeniem w GD
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2004, 01:28
Posty: 398
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GD 2.0 FE4 GF 2.0 TDsI 16V

Postprzez thomass » 10 mar 2009, 17:33

ja mam podobny problem.u mnie jest cos z ukladem wspomagania hamulca.blyska mi kontrolka na zapalonym silniku jak pompuje pedalem[mam pedal gumowy]hamuje zalezy niekiedy na dole a czasami wysoko.jak wypne kabel z czujnika na serwie kontrolka nie mruga.czeski film.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 kwi 2008, 19:23
Posty: 265
Skąd: Przeclaw
Auto: MAZDA 626 GW DITD KOMBI 98

Postprzez Riki » 24 mar 2009, 00:55

thomass napisał(a):.jak wypne kabel z czujnika na serwie kontrolka nie mruga


i rozumiem że hamulec pozostaje taki sam.......?
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5584 (2/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez steven » 25 mar 2009, 22:48

Adam626GD napisał(a):przyczyną jest prawdopodobnie niedzialajacy samoregulator luzu tylnych szczek. Zaciagnij reczny na 5 ząbkow i zprobuj tak pojezdzic, zobacz czy pedał sie nie podniesie.
nie spotkalem sie z zapowietrzeniem w GD


I tak właśnie jest ;) Swoją drogą płyn też przydałoby się mi wymienić ;P ale sama wina leży w samoregulatorach ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2008, 11:20
Posty: 755
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GD FE3 89'

Postprzez Adam626GD » 25 mar 2009, 22:51

steven napisał(a):I tak właśnie jest ;) Swoją drogą płyn też przydałoby się mi wymienić ;P ale sama wina leży w samoregulatorach ;)


przetestowales?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2004, 01:28
Posty: 398
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GD 2.0 FE4 GF 2.0 TDsI 16V

Postprzez steven » 26 mar 2009, 12:53

po 1. uświadomiłem sobie, że jak czasem puszczał mi ręczny to wtedy marnie hamowało :)
po 2. to ma jak najbardziej sens, bo ciśnienie traci na usunięcie luzów z tyłu :)
po 3. myślę o kupnie nowych samoregulaczy, ale koszt 150zł/szt. :( a mnie kryzys dopadł ;p
po 4. jak zaciągnąłem o 4 ząbki to hamuje dobrze ;)
po 5. płyn chyba nigdy nie był wymieniany więc też by mu się przydało ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2008, 11:20
Posty: 755
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GD FE3 89'

Postprzez Hagil » 25 maja 2013, 18:10

Witam

Posiadam Mazdę 626 GD 1991r. hatchback z silnikiem benzynowym 2.0 z zamontowaną instalacją gazową.
W samochodzie cieknie pompa ABS oznaczona symbolem GJ55437AO.

Czy pompa ABS z tej samej generacji – GD, ale o innym oznaczeniu (np GN90437A0) będzie pasowała do mojego samochodu?

A może z kolejnej generacji – GF będzie może pasować?
Hagil
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6