Pompa hamulcowa, serwo – problemy, pytania, awarie GD
jeżeli nie ma przewodu to wiele wyjaśnia
aczkolwiek kłuci się to z moją znajomościa tematu
brak przewodu jeżeli tak jest powoduje że tłok pompy cofając się zasysa powietrze do sekcji
przy wcisnięciu pedału hamulca powietrze wylatuje i nie ma ciśnienia
jednak w normalnej pompie tą drogą wyciekł by płyn
dalej jezeli nie ma przewodu pomiędzy kołem jak nam tutaj piszesz
to co ci da wymiana lub regeneracja pompy
jeżeli możesz zrób zdjęcie swojej pompy hamulcowej
najlepiej jedno z bliska i jedno całej komory silnika tak aby było widac przegrodę kabiny
może coś wymyślimy
aczkolwiek kłuci się to z moją znajomościa tematu
brak przewodu jeżeli tak jest powoduje że tłok pompy cofając się zasysa powietrze do sekcji
przy wcisnięciu pedału hamulca powietrze wylatuje i nie ma ciśnienia
jednak w normalnej pompie tą drogą wyciekł by płyn
dalej jezeli nie ma przewodu pomiędzy kołem jak nam tutaj piszesz
to co ci da wymiana lub regeneracja pompy
jeżeli możesz zrób zdjęcie swojej pompy hamulcowej
najlepiej jedno z bliska i jedno całej komory silnika tak aby było widac przegrodę kabiny
może coś wymyślimy
Szukam kogoś kto zaopiekuje się GD GT 4WS
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
- Od: 18 lis 2003, 15:56
- Posty: 774
- Skąd: wawa
- Auto: 626GD89 GT 4WS
Witam. Jeszcze tylko słówko. 'Legalnie' to jest przewód między pompą a lewym przednim kołem,tylko,że jak go zdjąłem to fakt ten niczego nie zmienił.Z pierwszego zaworu pompy płyn nie 'leci', a pozostałe koła hamują.Sam myśle,że 'coś' sie musiało chyba zapchać w pompie.... Pozdrawiam
-
Gość
qbass napisał(a):Pompa hamulcowa jest "pod" pedałem hamulca. Otwórz maskę i pod zbiorniczkiem do płynu ham. jest pompa
Przewody odkręcisz, tylko musisz mieć porządku płaski klucz 10.
pod zbiorniczkiem jest element metalowy od ktorego odchodza dwie rurki i ida gdzies wglab auta, jednak na tyl przeciez tez ida dwa przewody hamulcowe wiec skad wiadomo ktory jest ktory i czy nie odlacze czasem ukladu na przodzie
- Od: 31 sty 2006, 00:43
- Posty: 694
- Skąd: CKMK
MarekS napisał(a):Napisz może dlaczego chcesz wykręcić pompę lub coś od niej odkręcić?Te rurki to przewody hamulcowe,a hamulce to ważna rzecz więc może sam nie majstruj.
dlatego ze mam powody, pisalem o tym w innym watku
lepiej zeby plyn hamulcowy byl caly czas w ukladzie a auto hamowalo
tylne przewody to sobie juz ktos bedzie sam wymienial
- Od: 31 sty 2006, 00:43
- Posty: 694
- Skąd: CKMK
jazzzy.... człowieku jedź do warsztatu i niech Ci to zrobi fachowiec!!!!!! Z hamulcami nie ma żartow,jeśli nie Masz pojęcia to się za to nie bierz!!!!!
żyj szybko,umieraj młodo........Peugeot 807 2,0 HDI 2 szt.i Laguna 1,8 16V
- Od: 25 sty 2008, 19:12
- Posty: 123
- Skąd: Wołomin
- Auto: 6 GH 2,5 benzyna 2008 r.
OK, juz sie mniej wiecej wszystko wyjasnilo ale doszedl mi kolejny problem tj. nieszczelnosc pompy hamulcowej i w zwiazku tym musze ja wymienic. Moge zalatwic uzywana ale pytanie mam do was zasadnicze : czy wszystkie GD maja taka sama pompe czy tez musi byc dopasowana do silnika oraz benzyna/diesel ?
- Od: 31 sty 2006, 00:43
- Posty: 694
- Skąd: CKMK
Przy gwałtownym naciśnięciu hamulca, np. jak ktoś wyskoczy na drogę, pedał wpada bardzo głęboko i pod sam koniec zaczyna hamować. Natomiast jeżeli odpuszczę na chwilę do końća pedał hamulca i z powrotem go wcisnę, to łapie już dużo wyżej. Tarcze, klocki, bębny i szczęki są w miarę nowe, wszysko brembo/ferodo, płynu też pod dostatkiem. A może zapowietrzyło się? Puki jest zima, jest ok, ale latem mogę mieć problem, więc teraz chciałem to sprawdzić.
Acha płyn mi nie ucieka...
Acha płyn mi nie ucieka...
- Od: 4 cze 2008, 11:20
- Posty: 755
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 626 GD FE3 89'
no comment myślę, że dzisiaj wymienie, pewnie 1. raz od uhuhu i powiem jakie rezulaty;)
- Od: 4 cze 2008, 11:20
- Posty: 755
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 626 GD FE3 89'
przyczyną jest prawdopodobnie niedzialajacy samoregulator luzu tylnych szczek. Zaciagnij reczny na 5 ząbkow i zprobuj tak pojezdzic, zobacz czy pedał sie nie podniesie.
nie spotkalem sie z zapowietrzeniem w GD
nie spotkalem sie z zapowietrzeniem w GD
- Od: 20 lut 2004, 01:28
- Posty: 398
- Skąd: Warszawa
- Auto: 626 GD 2.0 FE4 GF 2.0 TDsI 16V
ja mam podobny problem.u mnie jest cos z ukladem wspomagania hamulca.blyska mi kontrolka na zapalonym silniku jak pompuje pedalem[mam pedal gumowy]hamuje zalezy niekiedy na dole a czasami wysoko.jak wypne kabel z czujnika na serwie kontrolka nie mruga.czeski film.
- Od: 15 kwi 2008, 19:23
- Posty: 265
- Skąd: Przeclaw
- Auto: MAZDA 626 GW DITD KOMBI 98
Adam626GD napisał(a):przyczyną jest prawdopodobnie niedzialajacy samoregulator luzu tylnych szczek. Zaciagnij reczny na 5 ząbkow i zprobuj tak pojezdzic, zobacz czy pedał sie nie podniesie.
nie spotkalem sie z zapowietrzeniem w GD
I tak właśnie jest Swoją drogą płyn też przydałoby się mi wymienić ale sama wina leży w samoregulatorach
- Od: 4 cze 2008, 11:20
- Posty: 755
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 626 GD FE3 89'
po 1. uświadomiłem sobie, że jak czasem puszczał mi ręczny to wtedy marnie hamowało
po 2. to ma jak najbardziej sens, bo ciśnienie traci na usunięcie luzów z tyłu
po 3. myślę o kupnie nowych samoregulaczy, ale koszt 150zł/szt. a mnie kryzys dopadł ;p
po 4. jak zaciągnąłem o 4 ząbki to hamuje dobrze
po 5. płyn chyba nigdy nie był wymieniany więc też by mu się przydało
po 2. to ma jak najbardziej sens, bo ciśnienie traci na usunięcie luzów z tyłu
po 3. myślę o kupnie nowych samoregulaczy, ale koszt 150zł/szt. a mnie kryzys dopadł ;p
po 4. jak zaciągnąłem o 4 ząbki to hamuje dobrze
po 5. płyn chyba nigdy nie był wymieniany więc też by mu się przydało
- Od: 4 cze 2008, 11:20
- Posty: 755
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 626 GD FE3 89'
Witam
Posiadam Mazdę 626 GD 1991r. hatchback z silnikiem benzynowym 2.0 z zamontowaną instalacją gazową.
W samochodzie cieknie pompa ABS oznaczona symbolem GJ55437AO.
Czy pompa ABS z tej samej generacji – GD, ale o innym oznaczeniu (np GN90437A0) będzie pasowała do mojego samochodu?
A może z kolejnej generacji – GF będzie może pasować?
Posiadam Mazdę 626 GD 1991r. hatchback z silnikiem benzynowym 2.0 z zamontowaną instalacją gazową.
W samochodzie cieknie pompa ABS oznaczona symbolem GJ55437AO.
Czy pompa ABS z tej samej generacji – GD, ale o innym oznaczeniu (np GN90437A0) będzie pasowała do mojego samochodu?
A może z kolejnej generacji – GF będzie może pasować?
-
Hagil
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6