Napr. hamulca ręcznego – tylnego zacisku [fotorelacja]

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Huano » 13 cze 2007, 22:59

sds12 napisał(a):dalej ani w mm
powalczyłem z gadzinę aż w końcu zmęczyłem materiał trzpienia i mam teraz dwie tak samo ukręcone śruby w obudowie zacisku...


jeśli nadal walczysz, a efektów brak – odezwij się do Smirnoffa w sprawie zakupu nowego zacisku – ma w dobrej cenie, sam właśnie korzystam z jego oferty... (wejdź bezpośrednio na stronkę jego firmy i tam masz numer, bo na PM może sie nie odezwać z braku czasu: www.carspeed.pl)
Pozdrowienia
Huano
---------------------
MX-3 1.8 V6 wersja USA '92. Była: 626 GD coupe 2.0i DOHC 16V FE3 '90 – niestety blacharka nie wytrzymała próby czasu...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 maja 2004, 09:00
Posty: 724
Skąd: REDA / k. Trojmiasta
Auto: MX-3 1.8 V6 wersja USA '92

Postprzez BrossTeam » 13 cze 2007, 23:03

Wielkie dzięki, ale nie jestem w stanie z tych zdjęć odczytać tych miejsc.
Jak możesz to wyślij mi na email choć w trochę większej rozdzielczości, zlom(AT)o2.pl

Z góry dzięki,
BrossTeam
Początkujący
 
Od: 11 cze 2007, 20:28
Posty: 10
Auto: 626 GF 1998 2.0

Postprzez Huano » 14 cze 2007, 13:35

Poszło mailem :)
Pozdrowienia
Huano
---------------------
MX-3 1.8 V6 wersja USA '92. Była: 626 GD coupe 2.0i DOHC 16V FE3 '90 – niestety blacharka nie wytrzymała próby czasu...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 maja 2004, 09:00
Posty: 724
Skąd: REDA / k. Trojmiasta
Auto: MX-3 1.8 V6 wersja USA '92

Postprzez sds12 » 14 cze 2007, 20:17

Kupiłem sobie zestaw naprawczy w ASO Mazdy (koszt ponad 300zl )


co jeszcze dokładnie zawiera oginalny zestaw ?
mile widziane foty...
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2007, 19:50
Posty: 145
Skąd: GND
Auto: 626 GV 2.0i 8V '92
X9 2.5 V6 '98 only benzin

Postprzez BrossTeam » 7 lip 2007, 18:22

No właśnie akurat ładnego zdjęcia zestawu naprawczego nie zrobiłem. W zestawie są wszystkie części gumowe, włącznie z uszczelką tłoczka oraz drucianym dociskiem uszczelki tłoczka.


Niestety w zestawie nie ma zaślepki metalowej z uszczelką gumową na jednej z prowadnic (zdjęcie). W moim przypadku musiałem rozdetalować tą część, tj. wyjąć uszczelkę przez mały otwór w zaślepce, usunąć rdzę z części metalowej a nastęnie zabezpieczyć farbą antykorozyjną i z powrotem przeciągnąć uszczelkę przez otwór (należy uważać aby nie urwać/przeciąć uszczelkę). Zaślepka ta była mocno skorodowana i koniecznie przy renowacji wymaga oczyszczenia i zabezpieczenia.

Wkrótce zamieszczę fotorelację z całego procesu renowacji zacisku (zakończonej pełnym sukcesem).
Początkujący
 
Od: 11 cze 2007, 20:28
Posty: 10
Auto: 626 GF 1998 2.0

Postprzez Przemo » 8 lip 2007, 10:11

Zaciski wyglądają jak te z GD.
Pozdrawiam Przemo
Generacja Doskonała
Obrazek
Mazda 626 GD 2.0 16V FE3 GT 4WS '87 120kkm & BMW 525d '00 160kkm
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 gru 2004, 21:14
Posty: 223
Skąd: okolice Kraka
Auto: 626 GD 2.0 16V GT 4WS

Postprzez BrossTeam » 8 lip 2007, 11:44

Bo z zewnątrz są prawie takie same. Różnice są w środku, tj. zmieniona jest konstrukcja koszyczka dociskającego śrubę prowadzącą tłoczek.

BrossTeam
Początkujący
 
Od: 11 cze 2007, 20:28
Posty: 10
Auto: 626 GF 1998 2.0

Postprzez jacks » 17 sie 2007, 20:00

Mam dwa pytania:

1. Czy mozna dokupic oddzielnie sama uszczelke tłoczka ?
2. Czy do mx-3 mozna dokupic taka uszczelke lub pasuja od innego modelu ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2005, 07:00
Posty: 131
Skąd: Mława
Auto: Audi A6 (C5) Sedan 2.8 V6 193 KM

Postprzez janek » 24 sie 2007, 18:04

MAM dla wszystkich rozwiązanie:

Kupiłem zestaw naprawczy Japońskiej firmy Seiken za:

92zl!!!!! (1i3/8cala)

Są wszystkie gumki i co więcej jest brakująca gumka od prowadnicy od sworznia od ręcznego (nr 13), są tez smary. Zestaw wygląda jak oryginal za 330zł :))))

Do tego, nie chwaląc się kupiłem klocki Kashiyama za 47 zł i japońskie tarcze za 50szt. Wszystko w Pruszkowie. Można to wszystko dostać w Saga Auto, ale jest tam drożej odpowiednio 115, 62 i 60łl.

Mam cały nowy tył i działa jak nówka sztuka!!!!!

Zaledwie półtora dnia roboty :D

Nie polecam dorabiania tulejki przed rozebraniem zacisku, u mnie sworzeń od ręcznego chodzący po totalnie rozwalonym łożysku porysował się cały i trzeba było go przetoczyć, a tulejkę zrobić z odpowiednio mniejszym otworem. Polecam tulejki z teflonu, brak dziania na ciepło i lepsza ruchliwość w zacisku. Proponuję przed robotą poszukać taniego tokarza – w Warszawie nieźle zdzierają 200% cen np. z Warki.

No to teraz będę śmigał <diabełek>

Pozdrawiam i polecam naprawę, sam rozruszałem kilka razy zacisk, ale jest to krótkotrwałe i powoduje uszkodzenia na sworzniu od ręcznego (nr 8).

pozdrawiam i powodzenia
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 wrz 2005, 16:51
Posty: 98
Skąd: Warszwa
Auto: 626GF 1998 2.0 16v

Postprzez jacks » 21 sty 2008, 21:08

Witam

Gdzie mozna kupic ten tanszy zamiennik do mazdy MX-3, nie wychodzac z domu, czyli przez internet :)

Nie mogłem nigdzie znależć tego SEIKEN-a, a jest podobno jeszcze tańszy zameinnik, za okolo 40 zlotych. Mozna pisac na GG
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2005, 07:00
Posty: 131
Skąd: Mława
Auto: Audi A6 (C5) Sedan 2.8 V6 193 KM

Postprzez waldii » 21 sty 2008, 21:13

jacks poszukaj na forum kolegi Smirnoff i zagadaj z nim lub wejdz na www.carspeed.pl i tam masz namiary.On ma duzo czesci ;)


jacks napisał(a):jest podobno jeszcze tańszy zameinnik, za okolo 40 zlotych.

tak jest pewnie tanszy a za miesiac zalozysz nowy temat pt.blokuje mi sie hamulec.Nie polecam tanich bubli
waldii
 

Postprzez jacks » 21 sty 2008, 21:24

Pisalem ze Smirnoff-em,ale nie ma i raczej w najblizszej czasie nie bedzie maila zamiennikow, wiec potrzebuje innego zrodla.
Wiem,ze tansze zamienniki sa zwykle niedobre,ale to duzo tansze niz oryginal, zwlaszcza ze moja mazda nie pojezdzi juz pewnie dlugo, wiec nie ma sensu sie pakowac w oryginal. Poki co nie moge w ogole uzywac recznego, bo juz nie odpusci
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2005, 07:00
Posty: 131
Skąd: Mława
Auto: Audi A6 (C5) Sedan 2.8 V6 193 KM

Postprzez Small_Boy » 6 lut 2008, 17:58

Może troche nie na temat ale mam pytanko. W mojej mazdzie są hamulce bębnowe z tyłu, niestety nierówno hamują 40% różnicy miedzy jednym a drugim hamulcem przez co dziśaj auto nie przeszło mi przeglądu, jak mozna sobie z tym poradzić?? dodam, że jeden z bębnów w związku z blokowaniem się tych hamulców, był niedawno rozbierany przez mechanika tylko teraz nie wiem czy ten co słabiej hamuje czy ten co mocniej.
Forumowicz
 
Od: 21 gru 2007, 23:55
Posty: 123
Skąd: Opole
Auto: MX-3 1.6 16V 96r. + LPG

Postprzez adam626 » 7 lut 2008, 08:59

w bębnach najcześciej problemem jest samoczynny regulator na rozpieraku szczęk. od tego bym zaczął. Po zdjęciu koła lub na podnosniku widać czy chodzi linka ręcznego która w madzi jest trwała jeśli nie była źle traktowana.
regulatory mają tendencje do zapiekania się pomimo ciągłego używania.
Trzeba je oczyscić z rdzy i pyłu następnie posmarować tak aby swobodnie się poruszały wszystkie części.
Szukam kogoś kto zaopiekuje się GD GT 4WS
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2003, 14:56
Posty: 774
Skąd: wawa
Auto: 626GD89 GT 4WS

Postprzez Small_Boy » 7 lut 2008, 17:33

Sameregulatory chodzą dobrze, problem jest na hamulcu roboczym, może to jakiś rozdzielacz siły hamowania czy coś? drogie może być coś takiego? albo może mozna to jakoś wyregulować?

Edit:
jeszcze jedna rzecz mi wapdła do głowy, możliwe że tylko jedna strona się zapowietrzyła? i przez to słabiej hamuje.
Forumowicz
 
Od: 21 gru 2007, 23:55
Posty: 123
Skąd: Opole
Auto: MX-3 1.6 16V 96r. + LPG

Postprzez Small_Boy » 9 lut 2008, 14:29

Moja usterka znaleziona poprostu kiedyś genialny mechanik przy wymianie bębnów założył dwa różne z rózną średnica piasty <glupek2> i z tąd ta różnica w hamowaniu
Forumowicz
 
Od: 21 gru 2007, 23:55
Posty: 123
Skąd: Opole
Auto: MX-3 1.6 16V 96r. + LPG

Postprzez jacks » 21 kwi 2008, 18:52

Witam

Ja już jestem po naprawie zacisków. Wszystko ładnie wyczyściłem, wymieniłem gumki, posmarowałem gdzie trzeba smarem miedzianym oraz musiałem wymienić jedno łożysko igiełkowe (zastąpiłem je tulejką z brązu). Po tych operacjach ręczny zaczął działać, ale nie dokońca tak, jakbym chciał. Chodzi o to, że po zaciągnięciu ręcznego w kabinie, auto nie hamuje od razu tylko zwalnia. Podciągnąłem linkę ręcznego, ale to niewiele dało. Przed samym założeniem linki na zaciski sprawdzałem jak chodzi dźwignia od ręcznego (ta w zacisku) i chodziła lekko, więc co może być przyczyną powolnego działania ręcznego ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2005, 07:00
Posty: 131
Skąd: Mława
Auto: Audi A6 (C5) Sedan 2.8 V6 193 KM

Postprzez sioms » 22 kwi 2008, 17:53

witam panow

mnie dreczy nastepujacy problem, zaciski po regenaracji, wszystko robilem sam, tak ze wiem co jak wyglada, rozebranie na czesci pierwsze, wymiana uszczelek itd, mechanizm recznego pracuje, jednak po zlozeniu wszystkiego do kupy recznego brak, tloczek porusza sie swobodnie, linki ok, podciaganie niczego nie daje, jedyna rzecza jaka sobie odpuscilem bylo rozbieranie tloczka wewnatrz, czy mechanizm znajdujacy sie w srodku moze byc przyczyna braku recznego? nozny dziala jak nalezy, prosze o pomoc

pozdrawiam
sioms
 

Postprzez Soluks » 22 kwi 2008, 20:06

sioms napisał(a):jednak po zlozeniu wszystkiego do kupy recznego brak


a wyregulowałeś tłoczek tą śrubką imbusową, ja też tak miałem po regeneracji wiec podniosłem koło i regulowałem tak że hamulec minimalnie zaczynał hamować i luzowałem 1mm śrubke i teraz wszystko działa jak powinno
Obrazek
http://www.youtube.com/watch?v=yormhej1TKs
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 maja 2007, 20:30
Posty: 402 (0/1)
Skąd: NNM/Bydgoszcz/Gdynia
Auto: Xedos 6 2.0 V6 CA KF

Postprzez sioms » 22 kwi 2008, 20:17

w tym problem ze tak, tloczek wyregulowany imubsem, nie mam juz sily i pomyslow, zastanawiam sie wlasnie czy gra jakas role ten mechanizm w tloczku, chyba sie to nazywa sprzeglo samoregulatora (przepraszam jezeli pisze glupoty) ludzie pomozcie... :/

pozdrawiam
sioms
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6