Wyciek ze skrzyni biegow 626 GD 2.0 – uszkodzony uszczelniacz wybieraka

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Rekin » 25 lip 2006, 23:29

Witam , dziś byłem u siebie w mieście [z częśćiami do japończyków ]po część tzn uszczelniacz wybieraka skrzyni biegów i pan mi powiedział że nie dostane wogle tego uszczelniacza bo nawet najwięsza hurtownia w Polsce nie posiada tego na stanie jak dla mnie bzdura <jupi> gdzie jeszcze szukać w takim razie wyżej wymienionej częśći pozdro ! <jupi> <jupi>
Obecna- Mazda 626 GW 2.0i 16v FS-HP 136KM
Ex.nr.2. – Mazda 626 GE 2.0i 16v FS-DOHC 115KM
Ex.nr.1. – Mazda 626 GD Coupe 2.0i 16v FE-DOHC 148 KM
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 cze 2006, 12:47
Posty: 260 (2/0)
Skąd: Zgorzelec
Auto: Mazda 626 GW 2.0 16V 136KM 2001.R.
Sekwencja BRC 24.11 Wtryski BRC
Mercedes W210 e240 2,6 V6 2001.r

Postprzez Jaksa » 25 lip 2006, 23:39

Szukaj tylko w ASO mazdy ( numer kat. F401-17-131 , kosztuje ok 7 euro netto )
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Rekin » 26 lip 2006, 10:28

A wysyłkowo to kupie nigdy nie kupywałem w ASO [ Ps. dajcie namiary gdzie to kupić zadzwonić zamowic dzięki z góry
Obecna- Mazda 626 GW 2.0i 16v FS-HP 136KM
Ex.nr.2. – Mazda 626 GE 2.0i 16v FS-DOHC 115KM
Ex.nr.1. – Mazda 626 GD Coupe 2.0i 16v FE-DOHC 148 KM
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 cze 2006, 12:47
Posty: 260 (2/0)
Skąd: Zgorzelec
Auto: Mazda 626 GW 2.0 16V 136KM 2001.R.
Sekwencja BRC 24.11 Wtryski BRC
Mercedes W210 e240 2,6 V6 2001.r

Postprzez XsiX » 26 lip 2006, 10:36

A wysyłkowo to kupie nigdy nie kupywałem w ASO

kupisz np w ASO w lublinie www.mazda.lublin.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 09:33
Posty: 2022 (0/3)
Skąd: Konin / wlkp.
Auto: CA KF '92 MTX

Postprzez Jaksa » 26 lip 2006, 12:00

XsiX napisał(a):kupisz np w ASO w lublinie
Lub tu www.azauto.pl
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Rekin » 26 lip 2006, 18:22

Kto z was jest z lublina i by mi to kupił :|
Obecna- Mazda 626 GW 2.0i 16v FS-HP 136KM
Ex.nr.2. – Mazda 626 GE 2.0i 16v FS-DOHC 115KM
Ex.nr.1. – Mazda 626 GD Coupe 2.0i 16v FE-DOHC 148 KM
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 cze 2006, 12:47
Posty: 260 (2/0)
Skąd: Zgorzelec
Auto: Mazda 626 GW 2.0 16V 136KM 2001.R.
Sekwencja BRC 24.11 Wtryski BRC
Mercedes W210 e240 2,6 V6 2001.r

Postprzez Jaksa » 26 lip 2006, 19:43

Rekin napisał(a):Kto z was jest z lublina i by mi to kupił
Dzwonisz do ASO , mowisz co chcesz ,podajesz namiary na siebie i czekasz na paczkę.....
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Rekin » 27 lip 2006, 11:32

A to ok dzieki :)
Obecna- Mazda 626 GW 2.0i 16v FS-HP 136KM
Ex.nr.2. – Mazda 626 GE 2.0i 16v FS-DOHC 115KM
Ex.nr.1. – Mazda 626 GD Coupe 2.0i 16v FE-DOHC 148 KM
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 cze 2006, 12:47
Posty: 260 (2/0)
Skąd: Zgorzelec
Auto: Mazda 626 GW 2.0 16V 136KM 2001.R.
Sekwencja BRC 24.11 Wtryski BRC
Mercedes W210 e240 2,6 V6 2001.r

Postprzez Szyna » 27 maja 2010, 18:27

Witam, u mnie pojawił się problem z wyciekiem oleju. Cieknie mi tam gdzie ten cały wodzik od zmiany wchodzi do skrzyni biegów, tam jest taka gumowa osłonka i to z niej się sączy olej. Czy tam jest jakiś simering albo uszczelka która trzeba wymienić ?
Dzisiaj widziałem ze zostawia mi plamkę oleju na ulicy w tym miejscu :/
Pozdrawiam.

EDIT: FOTORELACJA
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 20 lut 2008, 21:59
Posty: 3348 (89/158)
Skąd: Krotoszyn
Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG

Postprzez Waluś » 29 maja 2010, 19:50

ta gumka to tylko osłonka kurzowa. Po jej zdjęciu pewnie jest tam jakiś semering lub najprędzej jakiś oring w gnieździe.
Ale polecam sprawdzenie czy przypadkiem olej nie leje się od góry przez napęd licznika, bo cieknąc właśnie w tym miejscu ścieka dokładnie na popychacze skrzyni. A wiem że stamtąd lubi się przelewać :)
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez Szyna » 29 maja 2010, 22:20

Ciekawa koncepcja :) Sprawdzę to, ale ja myślę ze to jednak z tego oringu czy tam czegoś cieknie bo w tej osłonce gumowej jest taki jakby lejek i jak ścisnę ta gumę to widać jak ze środka wylatuje olej :/ Mam nadzieje ze do wymiany tego czegoś nie trzeba będzie rozbierać całej skrzyni :D Jutro jak będę mieć chwile czasu to sprawdzę wszystko :)
Dzięki za odpowiedz.
Pozdrawiam.
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 20 lut 2008, 21:59
Posty: 3348 (89/158)
Skąd: Krotoszyn
Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG

Postprzez damianos » 4 cze 2010, 11:29

Ja mam inny problem: na zimnym silniku biegi chodzą mi leciutko i wszystko jest ok.Jak już wskazówka temperatury doleci do połowy biegi przerzuca mi się trochę ciężej.Wcześniej było ok i można było przerzucić zaledwie dwoma palcami...Co może być przyczyną?Czyżby końcówka sprzęgła?Jest to możliwe przy hydraulicznym?
pamiętaj!nawet jeśli uważasz swoje auto za starego grata,to nic...zawsze lepiej jest ch....o jechać jak dobrze iść :):):)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lut 2010, 11:58
Posty: 33
Skąd: Gdańsk
Auto: Magdalenka 626 GD,1992r. 2,0i V8 90KM BP-LPG Hatchback

Postprzez Szyna » 10 cze 2010, 18:09

No i kurde mam problem :| Cieknie na pewno tam gdzie wchodzi ten wodzik do środka skrzyni, nie można go ani wykręcić ani wyciągnąć. Niby jakieś gniazdo tam jest ale nie wiem czy się je wybija czy co bo nic nie idzie z tym zrobić, wszystko się gnie :P Wie ktoś może jak to rozebrać i wymienić ten oring bo strasznie olej mi tamtędy cieknie :(
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 20 lut 2008, 21:59
Posty: 3348 (89/158)
Skąd: Krotoszyn
Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG

Postprzez markmas » 10 cze 2010, 22:39

Masz i obiecaj, że to był ostatni raz kiedy podszedłeś z młotkiem do madzi brutalu hahaha

skrzynia.jpg


Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2008, 23:48
Posty: 567
Skąd: Warszawa
Auto: 323 BG 1.6 16V
&
626 GV 2.2i 12V

Postprzez Szyna » 10 cze 2010, 23:29

Bardzo dziękuje :D
Tylko teraz pytanie jak jest wsadzony ten element o nr 23 NEW. Czy on jest tam wbity (tak mi się wydaje) :P No i czy ewentualnie dostane coś takiego w sklepie nowego. Oringu w środku chyba nie ma bo to jest wszytko w jednej całości tak przynajmniej widać na rysunku obok. Jak by mi się udało go wyciągnąć to wykręcam nr 37 i powinno bez problemu zejść z nr 28, oczywiście wcześniej ściągam tez ta gumkę nr 27 ;)

Pozdrawiam.
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 20 lut 2008, 21:59
Posty: 3348 (89/158)
Skąd: Krotoszyn
Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG

Postprzez markmas » 10 cze 2010, 23:54

Zaraz. To gdzie Ty grzebiesz? Jesteś pewien, że to cieknie przez wybierak, a nie jak napisał Waluś przez linkę? Wytrzyj wszystko dokładnie z oleju i przegoń się trochę. Zobaczysz, że poleci przez linkę i dalej po wybieraku na ziemię :P Fizyki Pan nie oszukasz :)

oznaczenie "new" to nic innego jak wymiana na nowy, a 23 to nic innego jak zwykły oring.

Skoro rzuciłeś się od razu na wybierak, to zwróć uwagę na fakt, że trochę inaczej on jest przymocowany do skrzyni jak jedna mała śrubka :P

cały manual skrzyni – miłej zabawy życzę :)
http://delta.markmas.net/mazda/skrzynia.pdf


PS. schemat dotyczy trochę innej skrzyni (2.2). Przy ewentualnej dolewce zrób rekonesans :) Do 2.2 leje się dextrona II, a do Twojej nie wiem, chyba 75w90?

Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2008, 23:48
Posty: 567
Skąd: Warszawa
Auto: 323 BG 1.6 16V
&
626 GV 2.2i 12V

Postprzez Szyna » 11 cze 2010, 10:22

markmas napisał(a):Zaraz. To gdzie Ty grzebiesz? Jesteś pewien, że to cieknie przez wybierak, a nie jak napisał Waluś przez linkę? Wytrzyj wszystko dokładnie z oleju i przegoń się trochę. Zobaczysz, że poleci przez linkę i dalej po wybieraku na ziemię :P Fizyki Pan nie oszukasz :)


No właśnie w tym problem ze leci na pewno z tego wybieraka. Normalnie jak nacisnę ta osłonkę gumowa to tym odpowietrznikiem się olej sączy :P Poza tym jak zdjąłem ta gumę i poruszałem trochę tym wodzikiem to zaraz przy tym wybieraku pojawił się olej :(

markmas napisał(a):Skoro rzuciłeś się od razu na wybierak, to zwróć uwagę na fakt, że trochę inaczej on jest przymocowany do skrzyni jak jedna mała śrubka :P


No właśnie tego nie rozumiem :P O co chodzi z ta jedna mała śrubką <co?> żadnego gwintu tam nie widzę, ja jestem przekonany ze on jest tam wbity.

markmas napisał(a): a do Twojej nie wiem, chyba 75w90?


Tak zgadza się :)
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 20 lut 2008, 21:59
Posty: 3348 (89/158)
Skąd: Krotoszyn
Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG

Postprzez markmas » 11 cze 2010, 11:24

Szyna napisał(a):No właśnie tego nie rozumiem :P


Tak w ogóle to 23 powinien być z gumy. To podwójny oring jest. Przynajmniej u mnie :P Jesteś pewien ze to z metalu? Jak tak to może na nim powinien być oring który sobie poszedł papa? Cholera – ciężko cokolwiek teraz wywnioskować jak się tego nie widzi :/

Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2008, 23:48
Posty: 567
Skąd: Warszawa
Auto: 323 BG 1.6 16V
&
626 GV 2.2i 12V

Postprzez Szyna » 11 cze 2010, 11:39

markmas napisał(a):Tak w ogóle to 23 powinien być z gumy. To podwójny oring jest. Przynajmniej u mnie :P Jesteś pewien ze to z metalu?

Na pewno jest z metalu, tak jak na rysunku obok w tym kółeczko co jest ta gumowa osłona to ona właśnie nachodzi na to coś metalowego :P i cały ten metalowy wybierak wchodzi w skrzynie i nic więcej tam nie widać czy tam jest jakiś oring czy nie. Musiał bym to rozebrać i wtedy by było wszystko jasne :] Ale najpierw zadzwonię do sklepu i się dowiem czy maja coś takiego, żeby potem nie było kłopotu jak mi się to rozleci przy demontażu :D

markmas napisał(a):Cholera – ciężko cokolwiek teraz wywnioskować jak się tego nie widzi :/

Postaram się jakieś zdjęcia zrobić ;) Tylko nie wiem kiedy będę mieć dostęp do kanału :/
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 20 lut 2008, 21:59
Posty: 3348 (89/158)
Skąd: Krotoszyn
Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG

Postprzez markmas » 11 cze 2010, 12:02

Szyna napisał(a):Ale najpierw zadzwonię do sklepu i się dowiem czy maja coś takiego, żeby potem nie było kłopotu jak mi się to rozleci przy demontażu :D


I to jest chyba najlepsze wyjście. Możesz jeszcze napisać do PW do Walusia lub Plastra :) Oni zjedli zęby na 626 :P Ja jestem chyba za cienki w tym temacie i nie chce niepotrzebnie wprowadzać w błąd.

Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2008, 23:48
Posty: 567
Skąd: Warszawa
Auto: 323 BG 1.6 16V
&
626 GV 2.2i 12V

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6