Wymiana przegubu zewnętrznego – GD

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Sqad » 18 sie 2005, 22:05

Ja mam już przelatane 15tyś na przegubie od niego i nie ma problemów, może to nie dużo ale jakiś tam ogląd jest.
Kiedyś wysłałe kumpla do niego to jakieś cyrki odstawił, ogólnie trzeba z tym człowiekiem uważać.
Freak speed is all I need
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2004, 23:40
Posty: 47
Skąd: Warszawa
Auto: 13B-MSP Renesis 6-port

Postprzez trzeci2 » 19 sie 2005, 08:11

Wczoraj chciałem pojechać do tego gościa na ul. Rezedowej ale facet ma urlopik do 29 sierpnia :( . Poźniej podjechałem do Autojaksa ale niestety było juz zamknięte (byłem o 17:30) Jak sprawdzić który przegób puka i ile tych przegubów jest w Mazdzie (626, GE, 1.8, rok prod. 95) ?
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2005, 17:27
Posty: 46
Skąd: Pilawa
Auto: 626 1.8 Capella

Postprzez Jaksa » 19 sie 2005, 08:27

trzeci2 napisał(a):. Poźniej podjechałem do Autojaksa ale niestety było juz zamknięte (byłem o 17:30)
Pracujemy od 8.00 do 16,30 ( 5 dni w tygodniu )
trzeci2 napisał(a):) Jak sprawdzić który przegób puka i ile tych przegubów jest w Mazdzie (626, GE, 1.8, rok prod. 95) ?
Zawsze mozesz podjechać ( po 17 – tej ) na Grochów i tam mozemy zweryfikować ktory się sypie ( zadzwon to się ustawimy )
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez hazell » 19 sie 2005, 09:19

Jaksa napisał(a):regeneracja to chwilowy zabieg

Możesz uzasadnić?
Jaksa napisał(a):Sikorski wcale nie robi tego dobrze

Tak jak pisałem wcześniej. Zregenerowałem przegub u tego gościa w swoim Cronosie i za mojej wiedzy w sumie przejechał 60kkm i hulał dalej. hmm?
Hazell
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2004, 12:08
Posty: 618
Skąd: Grodzisk Maz.
Auto: BMW E39 523i + SGI

Postprzez Jaksa » 19 sie 2005, 19:02

hazell napisał(a):Możesz uzasadnić?
Życie mnie nauczyło , rzezba ma krotkie nogi . Nikt mnie nie przekona ( po fabryce cięzko poprawic ) Ja do swojego samochodu nie zamontował bym takiego przegubu.
hazell napisał(a):Zregenerowałem przegub u tego gościa w swoim Cronosie i za mojej wiedzy w sumie przejechał 60kkm i hulał dalej. hmm?
To chyba jakis cud <lol> tylko się cieszyć :D
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez hazell » 20 sie 2005, 01:57

Jaksa napisał(a):Życie mnie nauczyło , rzezba ma krotkie nogi .

Nie chodziło mi o uzasadnienie typu ziemia jest płaska i basta :] tylko o uzasadnienie "od kuchni".
Jaksa napisał(a):To chyba jakis cud tylko się cieszyć

Cudów nie ma. Są rzeczy możliwe i nie :)
Hazell
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2004, 12:08
Posty: 618
Skąd: Grodzisk Maz.
Auto: BMW E39 523i + SGI

Postprzez trzeci2 » 20 sie 2005, 23:05

Dziś zajrzałem pod auto i się okazało że mam rozwaloną mężetę (nie wiem czy to tak się nazywa – guma z fałdami) i wyleciał z niej chyba cały smar :( Czy te trykanie może byc spowodowane tym uszkodzeniem? Ile kosztuje ta guma i ile może kosztować wymiana jej?
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2005, 17:27
Posty: 46
Skąd: Pilawa
Auto: 626 1.8 Capella

Postprzez Jaksa » 21 sie 2005, 13:49

hazell napisał(a):Nie chodziło mi o uzasadnienie typu ziemia jest płaska i basta
Mysle ze nie jest to temat tak istotny , wyraziłem tylko swoją opinię . Jak chcesz o tym pogadać zapraszam do siebie. :)
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez hazell » 21 sie 2005, 15:50

Nie omieszkam kiedyś zajechać na pogaduchy :)
Hazell
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2004, 12:08
Posty: 618
Skąd: Grodzisk Maz.
Auto: BMW E39 523i + SGI

Postprzez Sqad » 22 sie 2005, 11:20

trzeci2 napisał(a):Dziś zajrzałem pod auto i się okazało że mam rozwaloną mężetę (nie wiem czy to tak się nazywa – guma z fałdami) i wyleciał z niej chyba cały smar smutny Czy te trykanie może byc spowodowane tym uszkodzeniem? Ile kosztuje ta guma i ile może kosztować wymiana jej?


To pewnie od tego masz trykanie. Sama guma to koszt ok 30 zł, lecz trykania przegubu tym nie uciszysz.
Freak speed is all I need
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2004, 23:40
Posty: 47
Skąd: Warszawa
Auto: 13B-MSP Renesis 6-port

Postprzez Waluś » 6 kwi 2006, 17:48

Witam
Ostatnio po moich remontach zaczeło coś mi stukać z prawej strony (choć na kilkanaście dni przed rozbebeszeniem połowy auta też to miało miejsce). Blady strach padł na mnie ale do rzeczy.
Zawieszenie zrobione na cacy. Łącznik cały i w bdb stanie, [waaaco?] po pełnej regeneracji (silentblocki i swożeń) amorek wymieniony, spręzyna nie połamana górne mocowanie bdb stan (poza zabezpieczoną korozją)
Stukanie to, to coś w rodzaju udeżenia. Na początek miało to miejsce przy skręcaniu (coś jak dobijamie amora tylko głośniej) przenosi się na podłoge, dlatego obstawiałem zawieszenie. Przyszedł mi do głowy pomysł że to może podpora półosi, ale dzisiaj wlazłem do kanału i widze że podpora sztywna i nie wykazuje żadnych luzów, zawieszenie też.
Ale – zauważyłem, że druga półośka (ta zewnętrzna) ma luz na boki, to znaczy chodzi w przegubach jakieś hmmm 0,5 do 1 cm w prawo i w lewo wzdłuż (lewa jest sztywno). Przegubu zewnętzrnego nie ruszałem bo było cacy, ale za to rozbierałem wewnętrzny i przy rozbieraniu zbyt szybkim zapomniałem zwrócić uwagę na kilka szczegółów o których za moment. Ale pytanie pierwsze pytanie brzmi: czy półoś powinna tak sobie chodzić podłużnie na boki ?? i czy to może powodować głośne pojedyńcze stuki ?? Dlaczego kojarze to z przegubem wewn ?? otóż zauważyłem że ten stuk często ma miejsce przy np. zdjęciu nogi z gazu lub przy zmianie biegu na wyższy (czyli szarpnięcie skrzyni, silnika)

A główne pytanie w takim razie jak powinien być prawidowo złożony przegub wewnętrzny i tak:
Jest tam taki element :

Obrazek

i taki element:

Obrazek

Ten ze zdjęcia drugiego wchodzi w pierwszy, ale ma on we frezie wewnątrz takie "wypiłowanie" jak widać wyżej i teraz czy powinien być wmontowany w przegub tak:

Obrazek

czy może tak (odwrotnie):

Obrazek

No i najważniejsze, patrząć na zdjęcie pierwsze w jaki sposób całość kompletna z kulkami powinna być wmontowana do obudowy przegubu ?? Bo ten wewnętrzny wianek nie siedzi centralnie w koszyczku. W takim razie :
1. czy ta wystająca część tego koszyczka zewnętrznego powinna być skierowana do obudowy przegubu, a zatem zakładana od strony półosi (bo wchodzi tylko jedną stroną na wianek wewnętrzny)
2. czy może odwrotnie, powinna być skierowana do manszety i zakładana od strony obodowy przegubu.
Zdaje się że powinien być sposób pierwszy bo tak właśnie go rozebrałem, ten koszyczek po wyjęciu kulek został na półosi.

Pomoże mi ktoś w obu tematach ?? czyli prawidłowym zmontowaniu przegubu i czy rzeczywiście te stuki mogą pochodzić od ruchomej półosi czy z innych źródeł. A może to zewnętrzny przegub strzela, stuka czy jak to tam nazwać.

Sory za wypracowanie, ale nie widziałem innej możliwości opisania całości niż w taki sposób.
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez tadziol » 6 kwi 2006, 20:54

na trzeciej fotce masz dobrze,tzn.wkładasz na półoś frezem z podcieniem,a na płaską część zakładasz seger...półośka musi "chodzić" na boki,bo inaczej przy ruchach zawiechy wytargało by ją z kasty,inaczej mówiąc zastępuje to frez na wale napędowym...
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez Waluś » 6 kwi 2006, 21:53

czyli mam dobrze złożony. To co mi może tam tak nap....ć ?? bo już nie mam pomysłu :(
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez adam626 » 7 kwi 2006, 11:11

może pierscień nie zaskoczył i dlatego chodzi półoska
Szukam kogoś kto zaopiekuje się GD GT 4WS
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2003, 15:56
Posty: 774
Skąd: wawa
Auto: 626GD89 GT 4WS

Postprzez es » 7 kwi 2006, 12:50

Zeskanowalem i wyslalem Ci na maila rysunki tego ustrojstwa.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 sie 2004, 13:17
Posty: 398
Skąd: Warszawa
Auto: 626 2,2 i GV 95, chevy s10 02

Postprzez Waluś » 7 kwi 2006, 20:00

dzisiaj sie temu jeszcze raz przyjżałem i widze że niewiadomo czego uszczelnienie od strony przeguby wsunęło się w kierunku łożyska półosi
Po drugie cały ten pier...y kubekprzegubu jakośdziwnie chodzi na półośce, nie tylko w przód i w tył, ale też skośnie góra dół,a to już chyba nie dobrze.
Chyba to wyjme i przyjrze się temu jeszcze raz :|

Dzięki es
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez Alexs » 12 kwi 2006, 17:44

Waluś napisał(a):że druga półośka (ta zewnętrzna) ma luz na boki, to znaczy chodzi w przegubach jakieś hmmm 0,5 do 1 cm w prawo i w lewo wzdłuż (lewa jest sztywno).



już wiesz teraz, co oznacza luz na przegubie, bo kiedyś mnie pytałeś jak to możliwe? Dobra rada, zrób coś z tym bo u mnie stukalo też przy zmianie biegów, ale tylko kilka dni...przy mocniejszym przyciśnięciu na gaz przegub się zmielil i unieruchomiona zostałam, samochod stoi u Jaksy i poszukuję PRZEGUBU wewnętrznego na już!!!! :(
" o czym myśli młodzież co z paskami nosi odzież" :–)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2005, 01:24
Posty: 326
Skąd: Stacja Warszawa
Auto: Premacy 2.0 DiTD, 03r.

Postprzez Waluś » 12 kwi 2006, 17:52

Już chyba zdiagnozowałem moje stuki i pochodzą one z silendblocków firmy 4max na wahaczach. Guma jest tak miękka że skubany chyba stuka o mocowanie na belce. Byłem w szoku jak podłożyłem kawałek płaskownika i poruszałem przód tył. A gumy te mają może z 1,5 miecha. Ale reklamacja chyba się nie opłaca, bo co mi to da, jak i tak zamiast kasy dostane drugie takie same <lol>
A przegub mam jednak dobrze złożony, dzięki ES i jego manualowi <spoko>
A luz pochodzi najpewniej minimalnej różnicy wielkości zabezpieczenia na półosi i wycięciu we frezie przegubu. Przejrzałem to dokładnie. A pozatym na podniesionym aucie i zadaniu mu obciążenia (przyhamowanie na kręcącym się kole) jest cisza jak makiem zasiał i na prostych i na skręconych kołach :) Więc luzik. Półoś poprostu ma delikatny luz na obu zabezpieczeniach przegubów.
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez Xavier » 13 maja 2006, 19:24

hazell napisał(a):???? I co goście na to? Może co innego stuka? U mnie regenerowany przegub zrobił 60kkm i hula dalej... Na prawdę trudno mi to pojąć... Wewnętrzne masz ok? Nie chcę ich bronić ale dziwi mnie taki stan rzeczy cholernie...

hazell teraz już wiem na 100 %, że winien był lewy przegub (ten niby regenerowany za 200zł). Goście z "Auto-Kam" nie dość, że nic z nim nie zrobili to jeszcze zwyczajnie chcieli mnie naciągnąć na naprawę środkowego przegubu ( kolejne 350 zł). Wmawiali mi że lewy jest OK. (sztywny), a luz jest na środkowym i podporze więc dlatego stuka. Wymieniłem teraz lewy (bo już jest zamiennik HDK do GF-ki ) i jest cisza. Oby na dłuuuuuuuugo! <jupi>
PS.
Tfu, tfuuuu...żeby nie zapeszyć! ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2005, 17:03
Posty: 535 (0/1)
Skąd: Lodz

Postprzez Waluś » 15 wrz 2006, 19:49

powrót do tematu :)
Jak prawidlowo powinien być zmontowany kosz na półosi ??
tak :
Obrazek
czy może tak :
Obrazek

interesuje mnie szybka odpowiedź bo jutro musze to rozgrzebać w celu sprawdzenie. Bo zmieniłem przegub i mi nadal wali. Najpierw był spokój a dzisiaj znowu. Muszę przyjrzeć się wewnętrznemu.
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6