Różnice w przełożeniach skrzyni biegów – GD/GC

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez avangarda » 16 lut 2009, 19:06

witam, może ktoś wie czy skrzynia biegów z sedana GD z silnikiem 1.8 będzie pasowała do GD coupe 2.0?? nie chodzi mi o całą skrzynię, ale poszczególne elementy czy mogą sie nadawać?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 15 sty 2009, 18:50
Posty: 25
Skąd: Ruda Śląska
Auto: Była: 626 coupe GD 2.0 12V
Jest: colt c50 4g15

Postprzez steven » 17 lut 2009, 18:14

od 2.0i 8V 90KM z hatchbacka pasuje do 2.0 DOHC coupe, więc teraz tylko się dowiedz czy w 1.8 i 2.0 były te same ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2008, 11:20
Posty: 755
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GD FE3 89'

Postprzez Waluś » 17 lut 2009, 18:43

wymieniając sprzęgło każdą założysz :p pytanie ile wytrzyma taka z 90 konnego silnika w silniku 140 konnym <lol> ostrożnie z tymi modami :P
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez avangarda » 17 lut 2009, 20:26

skoro wymieniając sprzęgło założę każdą to ta będzie pasowała w takim razie, a co do tej mocy, tamta ma 90, ale moja madzia jest dwólitrówką 12v więc koników ma mniej niż 140 bo 109 ;) więc nie wielka to różnica w mocy ;)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 15 sty 2009, 18:50
Posty: 25
Skąd: Ruda Śląska
Auto: Była: 626 coupe GD 2.0 12V
Jest: colt c50 4g15

Postprzez Waluś » 18 lut 2009, 01:40

nie każdą :p w każdej jest podobna obudowa. Ale niektóre mają sterowanie jeszcze na lince a nie hydrauliczne. Między 1,8 a 2,0 8 V może nawet nie być różnicy w wałku, więc i sprzęgło może być takie samo. Zapytaj w sklepie do jakiego jeszcze modelu pasuje twoje sprzęgło i się dowiesz :P
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez steven » 18 lut 2009, 02:19

Mi w każdym bądź razie wymieniali sprzęgło i silnik, mimo, że miałem skrzynię od 148KM zostawiłem swoją od 8V jest na pewno bardzo długa... na 3 wg gpsu przy 6800 obrotów miała ok. 155-160km/h...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2008, 11:20
Posty: 755
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GD FE3 89'

Postprzez vip1012 » 9 mar 2009, 19:14

Witam mam pytanie w jakich wersjach silnikowych Mazdy 626 GC
była najkrótsza skrzynia? Bo tą co posiadam to jest baaaardzo
długa 1 około 80km/h, 2 około 120-130km/h i jest bardzo
irytująca i chciałbym założyć jakąś krótszą skrzynie.
Wie ktoś coś na ten temat?

Pozdrawiam vip1012
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 3 sty 2009, 19:02
Posty: 18
Skąd: Chełm (Lubelskie)
Auto: 626 GE 1.8

Postprzez PLaster » 9 mar 2009, 23:00

vip1012 napisał(a):1 około 80km/h, 2 około 120-130km/h

no to ładnie ;)
www.czelej.net
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 4 lut 2008, 02:41
Posty: 2350 (22/37)
Skąd: Mark k. Warszawy/Podlasie
Auto: GH '10 L5 125KW
CR '08 LF 107KW

Postprzez steven » 9 mar 2009, 23:32

podoba mi się twój prędkościomierz ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2008, 11:20
Posty: 755
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GD FE3 89'

Postprzez Waluś » 10 mar 2009, 00:06

hmmm bardzo ciekawe osiągi, rzekłbym troszkę nierealne ;) a nawet jeśli byś miał inna skrzynię to jak będziesz ciągnął do odcinki to też będa pewnie podobne :P
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez Adam626GD » 10 mar 2009, 00:11

jak w żuku, 3 biegi i finito:)

ja tez mam długa skrzynie ale raczej jedynka 55kmh, dwójka 100kmh a trójka to koło 130 ale tu już raczej taka predkosc na 3 sie nie przydaje.
GC ma taki sam silnik jak GD nie wiem co ze skrzynia
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2004, 01:28
Posty: 398
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GD 2.0 FE4 GF 2.0 TDsI 16V

Postprzez vip1012 » 10 mar 2009, 08:00

nie ciągnę do odcinki :D raz tylko chciałem sprawdzić jak to wygląda :D
na 5 przy 6tys jest jakieś 220-230km/h a trójka 160 to nie problem....
kręcąc ją nawet do tych 5600obr./min. to i tak duże prędkości wychodzą
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 3 sty 2009, 19:02
Posty: 18
Skąd: Chełm (Lubelskie)
Auto: 626 GE 1.8

Postprzez vip1012 » 10 mar 2009, 08:03

z silnika 1.6 była by krótsza? Czy może dłuższa?
Bo wcześniej był silnik 1600ccm mogła zostać skrzynia z 1.6?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 3 sty 2009, 19:02
Posty: 18
Skąd: Chełm (Lubelskie)
Auto: 626 GE 1.8

Postprzez steven » 10 mar 2009, 11:59

w dalszym ciągu proponowałbym wymienić licznik ;) ewentualnie sprawdzić gpsem <faja>
ja mam wg gpsu na 3 150km/h przy 6900... i uważam, że i tak za dużo, ale jak miałem stary prędkościomierz to i 180 pokazywał ;)

Swoją drogą jeżeli wg gpsu Mazda pojedzie Ci ponad 210km/h to szacunek ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2008, 11:20
Posty: 755
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GD FE3 89'

Postprzez vip1012 » 10 mar 2009, 18:56

Nie jechałem tyle Madzią :D nawet gdyby tyle pojechała to i tak nie maiłbym gdzie sprawdzić...
jutro sobie sprawdzę te prędkości z gpsem. A później dopiero wymienię licznik.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 3 sty 2009, 19:02
Posty: 18
Skąd: Chełm (Lubelskie)
Auto: 626 GE 1.8

Postprzez vip1012 » 12 mar 2009, 22:13

No i sprawdziłem z gps prędkość licznik zawyża jakieś 5-10km/h.
Ale tez może być tak bo mam opony o 185x70 a letnie 185x65
więc możne będzie lepiej jak opony zmienię.
Ale to i tak długa skrzynia się wydaje...
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 3 sty 2009, 19:02
Posty: 18
Skąd: Chełm (Lubelskie)
Auto: 626 GE 1.8

Postprzez steven » 12 mar 2009, 22:38

no to jest wprost proporcjonalne, jeżeli prędkość masz zawyżoną i jadąc 70 pokazuje 85 to jak będziesz jechał 140 pokaże 170 ;) skrzynie w GC były dosyć długie, ale bez przesady, średnio 1.do 50, 2-95, 3-140, 4-190, 5-210 mówię o silniku 2.0 GTi ;) mniamcie ;D

jeszcze lepszy był automat ;) ale cukiereczków raczej już brak ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2008, 11:20
Posty: 755
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GD FE3 89'

Postprzez vip1012 » 12 mar 2009, 22:43

czemu automat był lepszy? Powiedziałbym że będzie wolniejszy od manuala.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 3 sty 2009, 19:02
Posty: 18
Skąd: Chełm (Lubelskie)
Auto: 626 GE 1.8

Postprzez steven » 12 mar 2009, 23:32

no mi po 1. chodziło, że będzie dłuższa ;) po 2. jest wygodniejsza, po 3. mam manuala i z wielką przyjemnością zaminiłbym na automat! ;) a czy wolniejszy? na pewno trochę, chociaż pewnie mniej więcej tyle samo zajmuje redukcja biegu w manualu co kick-down ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2008, 11:20
Posty: 755
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GD FE3 89'

Postprzez vip1012 » 13 mar 2009, 09:30

Ale w automacie nie ma tej przyjemności wachlowania lewarkiem :D

czyli że skrzynia nic nie zrobię? Musi być taka długa...
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 3 sty 2009, 19:02
Posty: 18
Skąd: Chełm (Lubelskie)
Auto: 626 GE 1.8

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6