Wspomaganie kierownicy – problemy, pytania, awarie, (GD)
Bodek napisał(a):A ile go się leje. Aż się zbiorniczek napełni??
0.9 litra dla przekładni tradycyjnej, oraz 1 litr dla przekładni z 4WS.
- Od: 12 gru 2004, 22:14
- Posty: 223
- Skąd: okolice Kraka
- Auto: 626 GD 2.0 16V GT 4WS
tak... moja mazda 626 GT TURBO z 87 ma ciekawa dolegliwosc.. ( na mazdach nie znam sie wogóle wczesniej miałem 3 escorty ) przy postoju... jak skrece kierownice na max... to obroty zaczynają falowac... i słychac dziwne buczenie... cos jakby sie jakas pompa włanczała... co to moze byc??
Ostatnio edytowano 15 paź 2007, 17:43 przez Hostek, łącznie edytowano 2 razy
- Od: 4 paź 2007, 17:20
- Posty: 19
emmarek napisał(a):Buczy pompa wspomagania z powodu zbyt dużego obciążenia.
Oczywiście że tak
Hostek napisał(a):wczesniej miałem 3 escorty )
A escorty bez wspomagania miałeś?"Buczenie" pompy to przypadłość raczej powszechna i nie odnosi się tylko do Mazdy.
EDIT:
Acha,i popraw proszę temat zgodnie z regulaminem bo tutejsi modowie będą interweniować z pewnością
Witam!!! Chcialbym prosic o nakierowanie- na luzie i ogolnie postoju wspomaganie praktycznie nie daje skręcić kołami, tzn. daje ale bez wspomagania. Trzeszczenie i chrobotanie mam, poniewaz mam urwaną sprężynę przedniego prawego amortyzatora...do tego przegub do wymiany. Jednak te rzeczy nie mają chyba większego wpływu na skręcanie. Wcześniej tego nie było. Podczas jazdy praktycznie OK, czasami potrafi trochę odbijać na zakrętach, ale ogólnie wyrabia. Zaczeło się to stopniowo tzn. lekkie poszarpywanie, potem po odpaleniu chwilkę tak było, a teraz jest cały czas. Pasek nie jest w super stanie i nie jest idealnie naciągnięty bo piszczy przy max skręcie. Czy mogę uznawać że to pompa padła? Czy spróbować płyn wymienić jednak???
P.S. szukając na forum natrafiłem na różne posty dot.problemów ze wspomaganiem, lecz żaden nie opisuje mojego problemu dlatego piszę ten.
Pozdrawiam!
P.S. szukając na forum natrafiłem na różne posty dot.problemów ze wspomaganiem, lecz żaden nie opisuje mojego problemu dlatego piszę ten.
Pozdrawiam!
- Od: 1 lis 2006, 22:07
- Posty: 34
- Skąd: Brzeg
- Auto: Mazda 626 2.0i GD 1989 95 KM
przedewszystkim wymień lub naciągnij pasek. Pompa przy skręcie pokonuje duże opory. Potem wymień płyn.
Pytanie trochę glupie- "Czy przegub zewnetrzny moze stuknac na skrecie na postoju??" Bo wspomaganie pewnie od tego paska i plynu...ktory mozliwe ze dawno nie byl wymieniany. Pasek wymienie-jak mowisz WALUŚ! Jezeli bede robic przegub to chyba fotorelacja powstanie o ile nie ma juz na forum:)
- Od: 1 lis 2006, 22:07
- Posty: 34
- Skąd: Brzeg
- Auto: Mazda 626 2.0i GD 1989 95 KM
Przegub to element napędowy, pracujący w czasie poruszania się pojazdu i przekazujący napęd ze skrzyni biegów na koło, więc nie ma prawa stukać na postoju. Raczej pukaja ci sworzeń wahacza lub łozysko kolumny macpersona
Waluś napisał(a): łozysko kolumny macpersona
no,moze jest tak zatarte,ze troche leciwe wspomaganie nie daje rady???
-
waldii
waldii misiu, ale to pytanie dotyczyło tego :
scigacz220 napisał(a):Czy przegub zewnetrzny moze stuknac na skrecie na postoju??
Waluś napisał(a):waldii misiu, ale to pytanie dotyczyło tego :
scigacz220 napisał:
Czy przegub zewnetrzny moze stuknac na skrecie na postoju??
takie male niedoczytanie.Pewnie ten Twoj mlotek odskoczyl troche dalej i mnie w glowe
ale chodzilo mi o glowne pytanie
Brak wspomagania na jałowym biegu
waldii napisał(a):łozysko kolumny macpersona
no,moze jest tak zatarte,ze troche leciwe wspomaganie nie daje rady?
_________________
-
waldii
nie no bez przesady, ale az tak chyba by sie nie zatarło a pozatym wtedy nie działało by w ogóle ,ale to juz hardcoor
Waluś napisał(a):nie no bez przesady, ale az tak chyba by sie nie zatarło a
potrafi trzymac i to ostro.Tymbardziej,ze auto nowe nie jest,pompa zjechana oraz luzne paski wiec wszystko moze doprowadzic do takiego stanu rzeczy.
-
waldii
Witam serdecznie.
Niedawno zmuszony byłem wymienić pompę wspomagania w mojej kochanej Madzi. Kupiłem używkę od takiego samego modelu, jednak po zamontowaniu pojawił się pewien problem: Pompa bardzo hałasuje (głośniej niż sam silnik ). Hałas jakby łożysko było uszkodzone, ale to raczej nie to bo nie ma przecieku (uszkodzone łożysko już przerabiałem, to mam porównanie). Pytanie:
Co może być przyczyną?
Mechanik mówił, że może to być wina złego płynu hydraulicznego. Czy to możliwe? (teraz mam żółty płyn, wcześniej podobno był czerwony).
Z góry dzięki za odpowiedzi, Pozdrowionka
Niedawno zmuszony byłem wymienić pompę wspomagania w mojej kochanej Madzi. Kupiłem używkę od takiego samego modelu, jednak po zamontowaniu pojawił się pewien problem: Pompa bardzo hałasuje (głośniej niż sam silnik ). Hałas jakby łożysko było uszkodzone, ale to raczej nie to bo nie ma przecieku (uszkodzone łożysko już przerabiałem, to mam porównanie). Pytanie:
Co może być przyczyną?
Mechanik mówił, że może to być wina złego płynu hydraulicznego. Czy to możliwe? (teraz mam żółty płyn, wcześniej podobno był czerwony).
Z góry dzięki za odpowiedzi, Pozdrowionka
1...
2...
3...
...
626 :–)
2...
3...
...
626 :–)
- Od: 2 lut 2008, 18:23
- Posty: 7
- Skąd: Częstochowa
- Auto: Mazda 626 2.0 D '90 hatchback
Witaj:) u brata w GD jest płyn wpadający w czerwień...a łożyska??? Czy to one mają uszczelniać?One mają łożyskować,a od uszczelniania są chyba uszczelniacze? Może poprzednim razem uszkodził Ci się uszczelniacz i łożysko,a teraz samo łożysko.Tak czy inaczej czytałem gdzieś,że koszt wymiany łożysk nie jest duży,a uszczelniacze kosztują pewnie kilka złotych...Pozdrawiam
w nieodpowietrzonym układzie pompa hałasuje tak jak opisujesz.
aby odpowietrzyc układ należy na wyłaczonym silniku kilkakrotnie
przekręcić kierownicą od końca do końca do momentu aż przestanie
ubywać płynu ze zbiorniczka
aby odpowietrzyc układ należy na wyłaczonym silniku kilkakrotnie
przekręcić kierownicą od końca do końca do momentu aż przestanie
ubywać płynu ze zbiorniczka
Szukam kogoś kto zaopiekuje się GD GT 4WS
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
- Od: 18 lis 2003, 15:56
- Posty: 774
- Skąd: wawa
- Auto: 626GD89 GT 4WS
we wszystkich wspomaganiach w maździe i nie tylko powinien być olej hydrauliczno-przekładniowy, stosuje się go również w skrzyniach automatycznych. ma zabarwienie czerwone, różowe, fioletowe lub coś podobnego
- Od: 4 mar 2008, 22:18
- Posty: 461
- Skąd: Leżajsk
- Auto: 626GF 2,0DiTD 1998, Astra II
Dzięki za odpowiedzi.
"Mateusz L" masz rację, łożysko na pewno nie uszczelnia, ale wydaje mi się że jeśli uszkodzone jest łożysko, to uszczelniacz nie ma prawa pożyć za długo (pojawiają się luzy). Jeśli chodzi zaś o wymianę/naprawę łożyska to z tego co mi wiadomo – nie ma takiej opcji. Pompa ma taką konstrukcję, że nie da się jej poprawnie złożyć z powrotem, chyba że w jakimś specjalistycznym punkcie, ale o takim w moim mieście nie słyszałem.
Jeszcze raz wielkie dzięki za odpowiedzi, zaraz idę spróbować odpowietrzyć układ wg sugestii adama626. Odezwę się jak coś się zmieni. POZDRAWIAM.
"Mateusz L" masz rację, łożysko na pewno nie uszczelnia, ale wydaje mi się że jeśli uszkodzone jest łożysko, to uszczelniacz nie ma prawa pożyć za długo (pojawiają się luzy). Jeśli chodzi zaś o wymianę/naprawę łożyska to z tego co mi wiadomo – nie ma takiej opcji. Pompa ma taką konstrukcję, że nie da się jej poprawnie złożyć z powrotem, chyba że w jakimś specjalistycznym punkcie, ale o takim w moim mieście nie słyszałem.
Jeszcze raz wielkie dzięki za odpowiedzi, zaraz idę spróbować odpowietrzyć układ wg sugestii adama626. Odezwę się jak coś się zmieni. POZDRAWIAM.
1...
2...
3...
...
626 :–)
2...
3...
...
626 :–)
- Od: 2 lut 2008, 18:23
- Posty: 7
- Skąd: Częstochowa
- Auto: Mazda 626 2.0 D '90 hatchback
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6