SWAP skrzyni biegów automat na manual

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez mackoGD » 7 mar 2009, 21:43

Trochę tu pisano o wymianie skrzyni ale nie znalazłem jak przebiega wymiana skrzyni na manuala w GD.
Czy są różnice w zawieszeniu, przegubach i półośkach jak to podobno ma miejsce w Xedosach??
i podstawowe pytanie: jak to jest z elektryką?
Jak ktoś wie to może podzieli się swoją wiedzą??
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2007, 21:28
Posty: 179 (1/0)
Skąd: Drzewina/Tczew
Auto: Xedos 6 2.0 a/t '99 LPG Tech
Honda Varadero XL 125
Mazda 6 GY 2.0B '07

Postprzez chris061 » 8 mar 2009, 01:43

Mam podobna Mazde I tez mam taki sam problem
popsula mi sie skrzynia czy sprzeglo kinetyczne i zastanawiam sie czy nie zmienic na manual
O to jest pytanie

Tu moze ci sie cos przydać

http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... ap+skrzyni
Pozdero
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 13 lut 2009, 18:44
Posty: 20
Skąd: Braniewo
Auto: 626 GD 2.0i 8 v 1991r.

Postprzez berserk5 » 8 mar 2009, 10:29

A w czym macie problem na pewno podejdzie skrzynia od manualnej wersji tylko tzreba sie zorietować jakie , sprzegło tam dochodzi i czy koło zamachowe nie trzeba by było zmieniac. Podciagasz inna linke gazu bo do automatu inaczej prowadzi a tak to sadze ze powinno wszytko spasować. No i bym sie też zastanowił nad przegubami w półosiach czy spasuja.
Pozdrawiam Posiadaczy Mazd yooooouuuuu :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 cze 2006, 13:41
Posty: 138
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 626 GD 4WD 2,2 i B+G

Postprzez dyszel » 8 mar 2009, 10:34

Nie takie hop siup z tą skrzynią, w niektórych autach konieczna wymiana komputera od wersji manualnej :|
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2008, 17:39
Posty: 1388 (0/1)
Skąd: Łańcut
Auto: była 626 GE FS Pb95 only
jest gowno wort MKIII napędzany bajurą
& 7KM made in PRL/japan power CB 450N

Postprzez mackoGD » 8 mar 2009, 11:46

W sumie z częściami to nie mam problemu. Mam wszystko od półosiek po koło zamachowe. Zastanawiam się tylko nad elektroniką. Żeby się nie okazało że nie będzie nawet wstecznego światła...
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2007, 21:28
Posty: 179 (1/0)
Skąd: Drzewina/Tczew
Auto: Xedos 6 2.0 a/t '99 LPG Tech
Honda Varadero XL 125
Mazda 6 GY 2.0B '07

Postprzez wiesiek5 » 8 mar 2009, 13:08

Zachciało mi sie manuala w GD.
Przekładałem cały miesiąc bo to brakowało mi poduszek inne półosie nawet ta krótka która jest przykęcana do silnika inna podpora koło zamachowe całe sprzęgło siłownik .
Pompa rurki blacha między silnikiem nawet sruby od ASB były dłuższe o pedałach nie wspomne i dzwigni zmiany biegów i pólce pod lewarek przerobieniu elektryki wsteczny i rozrusznik itp.
A zużycie paliwa nie spadło.
Wiesiek.
Naprawie wyremontuje każdy silnik do mazdy , KJ.KL.KF.M6.CX7
Posiadam własne części specjalizacja Mazdy.
Forumowicz
 
Od: 31 lip 2005, 18:04
Posty: 331

Postprzez chris061 » 10 mar 2009, 14:26

Oho i czy warto przerabiać ?
chcem sie wziasc za to bo automat to nigdy nie wiadomo
Pozdero
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 13 lut 2009, 18:44
Posty: 20
Skąd: Braniewo
Auto: 626 GD 2.0i 8 v 1991r.

Postprzez steven » 10 mar 2009, 16:02

naprawdę chcesz pozbywać się automatu??

czegoś nie rozumiem – o najlepsze co może być!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2008, 11:20
Posty: 755
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GD FE3 89'

Postprzez irek..2000 » 10 mar 2009, 16:07

zmienialem(mechanik) w korsie B1.4 16v wystarczyly pedaly szkrzynia linka obudowa tunelu i mechanizm czy tam wybierak co prawda czesci niebyly drogie robocizna zawsze zalezy od poziomu warsztatu.Chodzilo dobrze do czasu (ddwa miesiace 0 apotem non stop spadala linka (raz na tydzien) i dzialy sie rozne inne dziwne zeczy,co prawda auto jezdzilo ale to niebyl ten sam samochod.Czytajac poprzednie posty zastanowilbym sie czy przerabiac czy szukac dobrej skrzyni automatycznej.
Początkujący
 
Od: 9 maja 2008, 13:30
Posty: 4
Skąd: Łuków WAwa
Auto: byla 626GD czas na nowsza

Postprzez wiesiek5 » 10 mar 2009, 20:25

Pisałem mam taką skrzynie.
Wiesiek.
Naprawie wyremontuje każdy silnik do mazdy , KJ.KL.KF.M6.CX7
Posiadam własne części specjalizacja Mazdy.
Forumowicz
 
Od: 31 lip 2005, 18:04
Posty: 331

Postprzez chris061 » 17 mar 2009, 15:51

Zabrałem sie ze znajomym za przekładke
Zakupiłem tak:
-Skrzynia
-Sprzegło
-Pompka hamulcowa
-Drązek biegow caly z wodzikami Czy jak tam to sie zwie
-Poduszki wszystkie Bo nie pasuja chyba ze ta górna ale jeszcze nie wiem na 100%
-Koło zamachowe
Rozrusznik tez kupilem a nie trzeba bylo pasuje ten od automatu

No i nie ma tu aż takiej duzej filozofii ja narazie
Pedały przełożone Troszke kombinacji było
Drązek od biegow juz jest Czekam teraz na tarcze sprzeglowa i zabieram sie do wlozenia skrzyni
A i półośki pasuja
Jak skoncze dam znac
Pozdero
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 13 lut 2009, 18:44
Posty: 20
Skąd: Braniewo
Auto: 626 GD 2.0i 8 v 1991r.

Postprzez wqrzony » 17 mar 2009, 16:56

Zmieniałem skrzynkę w GE. Komp silnika został ten sam.Żeby było wsteczne światło trzeba podpiąć przewód czujnika skrzyni do przełącznika/wskaźnika biegów umieszczonego pierwotnie na skrzyni automatycznej.Ja ten przełącznik odkręciłem od ASB i ustawiłem (ważne) w położeniu P żeby nam silnik palił.
I nadal miga mi HOLD. Nie wiem gdzie jest sterownik ASB.
Śmiesznie, jak wrzucam wsteczny zaświeca sie R i P w zegarch.
Problem nastąpił przy sprzęgle. Trzeba z dawcy zdemontować skrzynię z wysprzęglikiem i siłownikiem przy pedale sprzęgła.Potrzebny też jest inny zbiornik płynu hamulcowego. Z dodatkowym króćcem na rurkę do hydrauliki sprzęgła.(Chyba że w GD jest mechaniczne.)
Pompy hamulcowej nie musiałem nawet dotykać.
Początkujący
 
Od: 6 mar 2009, 14:40
Posty: 5

Postprzez chris061 » 18 mar 2009, 08:21

No Tak zbiornik jest potrzebny zgadza sie nie napisałem
Obawialem sie ze bede musial tez wymienic komputer cały ale widze ze sie obejdzie
Nie rozumiem do konca co mam zrobic żeby swiatło działalo wstecznego i oczywiście odpalił ?. Bo w pozycji P tylko odpala w automacie Hm ? Nie mam pojecia



Ale pech na półośce nie pasuje Łapa co do silnika idzie Jak sie przykreci to skrzynia krzywo stoi Wiec cos nie pasuje Trzeba chyba inna połoś chyba kupic

Jednak inna prawa półoś

Ale jak teraz zeby odpalił jak ominąć ten czuinik Zeby bylo na P?
Juz sie obeszlo Elektryk 70 zl wzial he
Pozdero
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 13 lut 2009, 18:44
Posty: 20
Skąd: Braniewo
Auto: 626 GD 2.0i 8 v 1991r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6